Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door rovin1995 »

MdJ schreef:De stadsdienst Apeldoorn gaat 2 minuten eerder vertrekken vanaf het station: .14/29/44/59 ipv 01/16/31/46.
Zie net dat lijn 1 en 4 naar Ziekenhuis zelfs om ,13 en ,43 vertrekken. Dit is tegelijk met de aankomsttijd uit de maten. Dat kan nog eens gezzellig worden. als de bussen op verschillende tijden vertrekken en lijn 1 > ziekenhuis staat achter bijv. lijn 5 naar Berg en Bos dan moet die gewoon tot ,14 / ,44 wachten.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door rovin1995 »

Dit staat zojuist op rocov gelderland:

1.1 Stadsdienst Apeldoorn
Het is ons niet duidelijk wat de status is van de voorliggende voorstellen en wat dit betekent voor de
vertrektijden. Het is tevens onduidelijk hoe de dienstregeling eruit ziet in de daluren. Wij hebben uw
voorstel opgevat als een complete wijziging van het lijnennet waarbij de vertrektijden vanaf het station
(de stadsbusknopen) in stand blijven. Op basis van deze opvatting adviseren wij u op dit moment
geen wijzigingen aan te brengen in de stadsdienst. Het is niet in het belang van de reizigers om het
hele lijnennet overhoop te halen, terwijl nog gewerkt wordt aan definitieve voorstellen. Reizigers
worden dan twee keer met grootschalige wijzigingen geconfronteerd. Apeldoorn wacht al jaren op
verbetering van de stadsdienst. Het is geen goede zaak om dat nog (veel) verder op te schuiven. Het
voorstel van het ROCOV is: richt een werkgroep op (zoals gedaan bij de Veluwelijn) om alle (nog)
bestaande knelpunten in de dienstregeling snel op te lossen zodat er toch op korte termijn een
robuuste dienstregeling ligt die relatief weinig aanpassingen in de komende tijd nodig heeft.

2
Het knippen van de lijnnummers op het station vinden wij niet gewenst, omdat voor een aantal wijken
dan geen zichtbare verbinding met het centrum meer is. Reizigers vanuit het centrum moeten dan
weten welke lijnen doorgaan op de lijn die ze eigenlijk willen gebruiken. Als er een vaste
doorkoppeling is dan moet de lijn gewoon één lijnnummer houden. Wij zijn het niet met u eens, dat dit
tot veel verwarring leidt zoals u in uw adviesaanvraag vermeldt.
Wij adviseren u om de lijnnummers zoveel mogelijk gelijk te houden aan de huidige situatie. Dus laat
Teuge en de Zomerlijn hun lijnnummer behouden, bedien het Gelre Ziekenhuis met lijn 1 of 4 in plaats
van 2 en Stadhoudersmolen met lijn 11.

Wij zijn positief over het door u voorgestelde alternatief 3 voor de routewijziging van lijn 10. Wij
verzoeken u wel om de lijnen 90 en 102 bij alle haltes op de Loolaan te laten stoppen (conform lijn
104). Daarmee ervaren de instappers op de Loolaan geen achteruitgang.
Door lijn 3 slechts in één richting door de wijk Staatslieden-/Rivierenkwartier te leiden ontstaat er in
één richting een zeer lange route. Wij adviseren de route door de wijk in twee richtingen te rijden.
Door lijn 15 slechts in een richting door de wijk Vogel-/Componistenkwartier te leiden ontstaat er in 1
richting een zeer lange route. Wij adviseren de route door de wijk in twee richtingen te rijden.
Maak een halte voor lijn 7 op de kruising van Laan van de Leeuw/Oost Veluweweg voor overstap op
lijn 294.

Een deel van de overstaprelaties wordt verlegd naar het Marktplein en de Hofstraat. Op dit moment
zijn deze haltes niet geschikt voor veel overstappers die in een straat met o.a. druk busverkeer
moeten oversteken, er is geen /niet voldoende bufferruimte voor bussen die “even” moeten wachten
voor een aansluiting. De informatievoorziening (DRIS enz.) is tevens onvoldoende, of afwezig. Het
advies van het ROCOV is om pas na goedkeuring van een goed ontwerp en realisatie hiervan de
nieuwe dienstregeling op te starten.

Wij adviseren u om alle haltevoorzieningen eerst in orde te maken voordat de nieuwe dienstregeling
ingaat. Dit ging in het verleden namelijk vaak verkeerd.

2.1 Lijn 5 Ede
Het ROCOV is niet akkoord met de invoering van een uurdienst op stadslijnen voor 21.00 uur. Na dit
tijdstip vinden wij het bij lage reizigersaantallen acceptabel. Wij adviseren u wel de vertrektijden van
lijn 5 af te stemmen op die van de lijnen 3 en 4, opdat op het gezamenlijke traject een halfuursdienst
blijft bestaan.
2.2 Barneveld
Wij gaan niet akkoord met de vervroeging van de ochtendrit op lijn 205. Juist in de ochtendspits is een
kwartierdienst gewenst die door deze aanpassing vervalt.
3
De meerderheid van de scholieren die op De Meerwaarde zitten, komen uit het verzorgingsgebied van
de lijnen 105 en 205. Wij adviseren u daarom om deze lijnen op de schooltijden door te laten rijden
naar De Meerwaarde. Wij vinden het geen probleem, dat de exploitatieve koppeling tussen deze lijnen
dan komt te vervallen.
2.3.1 Lijn 100 Zwolle-Nunspeet
Wij zijn blij met de uitbreiding op zaterdag van lijn 100. Wij vinden het wel jammer, dat toeristen in de
zomer hier niet van kunnen profiteren.
2.3.2 Lijn 200 Elburg-Zwolle
Wij zijn positief over reismogelijkheden vanuit ’t Harde. Wij adviseren u wel de ene rit die in Nunspeet
begint onder een afwijkend lijnnummer te rijden om te voorkomen dat reizigers die hier ’s ochtends in
mee gaan, denken ’s middags ook met lijn 200 terug te kunnen en vervolgens in ’t Harde uitkomen.
2.3.3 Lijn 101 Nunspeet-Harderwijk
Wij zijn positief over uw voorstel om de lijnen 103, 101 en 111/112 te combineren. Wij adviseren u
deze lijn te rijden onder lijnnummer 103 of lijn 111. Dan treedt er geen verwarring op voor de huidige
reizigers tussen Amersfoort en Nijkerk en kan de spitslijn 101 onder dit lijnnummer blijven rijden.
2.4 Lijn 109 Apeldoorn-Dieren
Het ROCOV is tevreden met uw voorstel voor deze lijn. Wij vragen ons alleen af waarom de
vertrektijden na 16.00 uur niet met 3 minuten worden vervroegd. Dit in het kader van vanzelfsprekend
OV.
2.5 Lijn 400 Zwolle-Arnhem
Wij kunnen ons vinden in uw voorstellen. U suggereert echter dat in Apeldoorn een stop komt van 37
minuten. Dat vinden wij niet passend. Voor reizigers die over Apeldoorn heen reizen, is de lijn
daarmee niet meer interessant.
3.1 Lijn 2 Harderwijk
Wij kunnen ons er in vinden dat lijn 1 of 2 vervalt. Door het vervallen van lijn 2 ontstaat echter een
slechte aansluiting vanaf de trein. Wij vragen ons af of het niet beter is om juist lijn 1 te laten vervallen.
3.2 Lijn 4 Harderwijk
Wij zijn akkoord met uw voorstel.
3.3 t/m 3.5 Stadsdienst Ede
Wij zijn verbaasd over uw voorstel om de frequentie uitbreiding die u bij het binnenhalen van de
concessie hebt aangeboden, weer in te trekken. Voor een stadsdienst vinden wij een
4
halfuursfrequentie zeer gewenst. Wij zijn dan ook niet akkoord met de invoering van een uurdienst op
stadslijnen voor 21.00 uur. Na dit tijdstip vinden wij het bij lage reizigersaantallen acceptabel.
3.6 Lijn 88 Wageningen-Ede
In uw aanvraag schrijft u dat u voor lijn 88 op zondagavond een 5 minutendienstregeling wil rijden. Er
is volgens het ROCOV geen vraag naar een 5 minutendienst. Wij adviseren u de zondagavonddienst
te verdubbelen naar een 7,5 minutendienst. Omdat op de vrijdagmiddag het probleem ook speelt
stellen wij u voor de DRU’s die nu op zondagavond overblijven in te zetten tijdens 3 uren (ong. 16-19
uur) op de vrijdagmiddag. Hierdoor ontstaat ook op vrijdag een 7,5 minutendienst als op de zondag.
Uw overige voorstellen
Voor de duidelijkheid willen wij vermelden, dat wij u geen advies geven over uw optionele voorstel tot
integratie van de lijnen 3 Harderwijk en 101. Als u hier concreet iets mee wil gaan doen, dan zien wij
graag een adviesaanvraag hiervoor.
Wij kunnen ons vinden in de overige voorstellen die u doet in uw adviesaanvraag.
Onze wensen
Wij adviseren u om de lijnen 91 en 231S van Arnhem richting Apeldoorn in een kwartierdienst te
leggen en adviseren u daarom om lijn 91 van Arnhem richting Apeldoorn 5 minuten te verschuiven, op
maandag tot en met vrijdag overdag na de ochtendspits, in de uren dat lijn 231S ook rijdt.
Wij adviseren u lijn 102 langer te laten doorrijden. Daarmee ontstaat vanuit Amersfoort een latere
reismogelijkheid die er op lijn 103 wel is terwijl voor lijn 103 juist de trein nog als alternatief aanwezig
is waar dit voor lijn 102 niet het geval is.
Verder zien wij graag voorstellen om de verbinding van Harderwijk/Ermelo met Arnhem te verbeteren.
Het is onwenselijk dat de reisplanner op bepaalde delen van de dag voor de snelste verbinding
adviseert via Utrecht of Zwolle te reizen.

bron: http://www.rocovgelderland.nl/ onder het kopje publicaties.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Freek »

Wijzigingen die overigens pas gepland zijn voor 25 maart 2012 en dus niet voor komende december.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Frank »

Nu de adviesaanvraag zelf nog online. Moet kunnen lijkt me :D . Over een paar maanden is de dienstregeling toch voor iedereen openbaar.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Maxim »

Een adviesaanvraag hoeft niet het definitieve voorstel te zijn, en kan dus verwarring veroorzaken als het breed wordt gepubliceerd...

Hoe dan ook, voor december verandert er weinig tot niets, alleen klopt de info op 9292ov.nl nog niet helemaal :wink:
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Frank »

Maxim schreef:Een adviesaanvraag hoeft niet het definitieve voorstel te zijn, en kan dus verwarring veroorzaken als het breed wordt gepubliceerd...
Wat voor een verwarring? NS doet het ieder jaar ook; nog nooit problemen mee gehad. Een stukje openheid wat dit betreft (en waarom niet, de halve adviesaanvraag valt uit het advies en anders wel uit de krant terug te halen) kan geen kwaad.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Freek »

Wie moet die dan online zetten? Het ROCOV zou in dat geval de post van een andere partij online zetten, terwijl men niet weet of een advies online mag, eigen post kun je wel openbaar maken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Suus »

Het samenwerkende reizigersoverleg van de Duin- en Bollenstreek en de Rijn en Gouwestreek zetten de brieven van Connexxion gewoon op hun site.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Lyntus »

Ik begrijp van dat ROCOV document dat Syntus de halfuurdienst in Ede wil terugbrengen naar een uurdienst?
Vind ik raar en moet wat mij betreft absoluut niet gebeuren, 't was toch iets waarmee ze de concessie binnensleepten(?)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

Ze zouden de avonddienst met kleine bussen uitvoeren toch? De 12 meter citaro's blijven nu gewoon nog tot einde dienst rijden...
Bij twijfel: gebruik beton.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Lyntus »

MdJ schreef:Ze zouden de avonddienst met kleine bussen uitvoeren toch? De 12 meter citaro's blijven nu gewoon nog tot einde dienst rijden...
Ik neem regelmatig de bus in Ede ( ik neem aan dat je op mij reageert ), en ik heb maar één keer in een Optare gereden 's avonds laat. Laatst nam ik om half 12 de bus, zat ik gewoon in een Citaro in m'n eentje.
Dus Syntus kan na 21.00 beter met Optares gaan rijden, maar zeker niet halfuursdienst aanpassen.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door rovin1995 »

Als ik zo wel eens de bezettingsgraad van de stadsbussen van zowel Ede, Apeldoorn als Harderwijk bekijk kan je er overal wel een 1uurs dienst van maken s'avonds. Na 21:00 zou ik een 1-uur dienst wel rechtvaardig vinden. Dat syntus nog steeds met 12m citaro's s'avonds rijd is volgends mij puur een logistiek probleem( te weinig kleine busjes in Ede ). Als ik syntus was haalde ik er een paar van de streekdienst op bijv. lijn 107 af waar vaak optares rijden. En zet die 12m citaro's dan op de 107. Zou stadsdienst Ede overdag ook met optares kunnen? kom er niet zo vaak :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Suus »

Ik nam vroeger als ik naar mijn oma wilde (die in Ede woont) lijn 2. Tegenwoordig neem ik lijn 88 en ik ben zeker niet de enige die lijn 88 neemt bij de halte Stadspoort, terwijl lijn 2 er een beetje leeg langs rijdt. Toch een stuk sneller naar het station :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Freek »

rovin1995 schreef:syntus nog steeds met 12m citaro's s'avonds rijd is volgends mij puur een logistiek probleem( te weinig kleine busjes in Ede ). \:
Nee hoor, heeft met de sociale veiligheid te maken. Zodra er een 8 persoonsbusje reed werd er bewust voor gezorgd dat meer dan 8 personen bij een halte stonden, het was dan aan de chauffeur om vast te stellen wie er niet mee mag.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door rovin1995 »

Freek schreef:
rovin1995 schreef:syntus nog steeds met 12m citaro's s'avonds rijd is volgends mij puur een logistiek probleem( te weinig kleine busjes in Ede ). \:
Nee hoor, heeft met de sociale veiligheid te maken. Zodra er een 8 persoonsbusje reed werd er bewust voor gezorgd dat meer dan 8 personen bij een halte stonden, het was dan aan de chauffeur om vast te stellen wie er niet mee mag.
bedoelde met kleine busjes optares eigenlijk 8-)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door webguy »

Optares zijn toch niet heel veel goedkoper dan een 12m citaro? Overigens zou ik dat argument snappen voor lijn 3 en 4, maar lijn 5 rijdt ook met een 12m bus. lijn 6 rijdt wel met een 8 persoonsbus en dat werkt wel, dus ik zou lijn 5 's avonds met lijn 6 uitvoeren...
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Lyntus »

rovin1995 schreef:Als ik zo wel eens de bezettingsgraad van de stadsbussen van zowel Ede, Apeldoorn als Harderwijk bekijk kan je er overal wel een 1uurs dienst van maken s'avonds. Na 21:00 zou ik een 1-uur dienst wel rechtvaardig vinden. Dat syntus nog steeds met 12m citaro's s'avonds rijd is volgends mij puur een logistiek probleem( te weinig kleine busjes in Ede ). Als ik syntus was haalde ik er een paar van de streekdienst op bijv. lijn 107 af waar vaak optares rijden. En zet die 12m citaro's dan op de 107. Zou stadsdienst Ede overdag ook met optares kunnen? kom er niet zo vaak :lol:

Ik denk dat tot 21.00 de 12m Citaro's gewoon moeten blijven rijden, én met een halfuursdienst. Ze kunnen dan ná 21.00 gaan rijden met Optare's in halfuursdienst of Citaro's in uurdienst.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door rovin1995 »

Even een mailtje naar rocov kan wonderen doen. Ik heb de adviesaanvraag zojuist ontvangen en is gewoon openbaar.
Ga het nu even bestuderen
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Maxim »

Veluwelijn gaat in maart op de schop

EPE - De dienstregeling van de Veluwelijn gaat met ingang van 25 maart volgend jaar op de schop. De provincie Gelderland verwacht dat daardoor de huidige kritiek van de reizigers op de busverbinding tussen Apeldoorn en Zwolle van de baan is. Belangrijk punt van de nieuwe dienstregeling is dat de doorgaande verbinding tussen Apeldoorn en Zwolle over rijksweg A50 blijft gehandhaafd.

Voor het hele artikel: klik!

(c) De Stentor
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

rovin1995 schreef:Even een mailtje naar rocov kan wonderen doen. Ik heb de adviesaanvraag zojuist ontvangen en is gewoon openbaar.
Ga het nu even bestuderen
Waar issie openbaar dan?
Bij twijfel: gebruik beton.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door rovin1995 »

@mdj ik weet niet precies waar en/of die openbaar in te zien is. Ik heb hem per mail ontvangen na navraag. In de mail stond dat syntus mee had gegeven dat het openbaar was.

Mischien kan ik het hier uploaden maar weet niet precies hoe. Kan iemand me dat anders uitleggen?
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door rovin1995 »

Adviesaanvraag van syntus over dienstregeling is voor 2012
Laatst gewijzigd door rovin1995 op vr 23 dec 2011, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Maxim schreef:Veluwelijn gaat in maart op de schop

EPE - De dienstregeling van de Veluwelijn gaat met ingang van 25 maart volgend jaar op de schop. De provincie Gelderland verwacht dat daardoor de huidige kritiek van de reizigers op de busverbinding tussen Apeldoorn en Zwolle van de baan is. Belangrijk punt van de nieuwe dienstregeling is dat de doorgaande verbinding tussen Apeldoorn en Zwolle over rijksweg A50 blijft gehandhaafd.

Voor het hele artikel: klik!

(c) De Stentor
Goed dat ze dat laatste vermelden, want die verbinding is op vele momenten toch zeer gevraagd. Op dit moment is het daar gewoon zo druk dat ze met versterking rijden (want met 70+ man staan in een bus, is niet gezellig). Hoop daarnaast dan ook dat 90 en 294 geleed blijven rijden, want dat is ook gewoon essentieel op sommige tijdstippen!

Ben dus benieuwd verder!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

Wat dus verandert in de Stadsdienst Apeldoorn:

Op de combi van de 1/2/3/4 ten opzichte van nu:
-(In regel)Alle bussen uit Matenveld gaan naar het Gelre Ziekenhuis via de huidige route
-(In regel)Alle bussen uit Matenhoeve gaan naar het Gelre Ziekenhuis via Malkenschoten/Componistenkwartier
-Tak Rijkskantoren wordt apart bediend
-Huidige lijn 8 door Rivierenkwartier wordt opgeheven
-Huidige lijn 11 naar Malkenschoten wordt opgeheven

5-10
-lijn 5 gaat verder naar Kerschoten ipv Woudhuis; 4x per uur.
-Routewijziging in Kerschoten

6-11
Huidige lijn 6 of 7 wordt dus een kwartier aangepast en doorgereden op de “andere” lijn.

Lijn 7/14
-Lijn 7 alleen de noordelijke tak, lijn 14 is het noordelijkste overgebleven take van de huidige lijn 11.
- huidige lijn 7 wordt doorgetrokken naar het eindpunt Stadhoudersmolen, waar de lijn overgaat in lijn 14 naar het station.

Lijn 8
-alleen station-Anklaar,
-De noordelijke tak van lijn 9 heet nu 8

Lijn 9
-westelijke tak van lijn 2/3

Lijn 12
-westelijke tak van lijn 5

Lijn 15
-zuidelijke gedeelte van lijn 9

Kritiek:
Er zitten 2 logische fouten in de materieelinzet/koppelingen:
Berg en Bos wordt bedient met lijn 12 (amba), Stadhoudersmolen met 14(optare). Gezien de koppelingen -7 Zuidbroek, amba’s- aan de 14 -Stadhoudersmolen, optares- en lijn 14 zou in een omloop zitten met 13-14-15-18-19 met alleen maar optares.
Lijn 12 heeft alleen maar Amba’s, terwijl dit juist het rustigste stukje is. Ik vermoed dus dat lijn 12 in een omloop met lijn 13/15/16/18 komt en lijn 14 juist appart met amba’s aan lijn 7.

Lijn 9 (Rijkskantoren/Apenheul) krijgt slechts 1 amba en een kwartierdienst. Het rondje is 27 minuten, dus onmogelijk. Vermoedelijk wordt dit gewoon 2 amba’s.

Er zitten ook wat "rare" routewijzigingen:
De routewijziging van lijn 1 in Matenveld is een beetje vreemd: de bus krijgt dus het rondje in Matendreef (kooikersdreef) en niet meer in Matenveld? “Gildendreef” bestaat niet namelijk, evenals de route via de Laan van Erica. Gildenlaan-laan van Maten is logischer.

Lijn 6/11 Was het niet handiger geweest om lijn 6 het buitenrondje (dus station-Rijkskantoren-WillemIII=Kazerne-Ordenplein-Orden-station) en lijn 11 het binnenrondje (dus station-Orden-Ordenplein-WillemIII=Kazerne-Rijkskantoren-station te noemen? Zo’n zelfde situatie is er al heel lang geweest (zoals CXX-tijd met 6/7 en daarvoor met 4/7)

Lijn 15 wordt ook vreemd: Syntus wil via de huidige route van lijn 9 (Componistenkwartier)
Daar heeft men al 4 bussen per uur (lijn 2/3). Ik zou willen voorstellen dat eerst juist de route van lijn 11 rijdt tot aan Centraal Beheer en dan via de Oude Apeldoornseweg-Rijnstraat de route van lijn 9 oppikt naar het station.
Bij twijfel: gebruik beton.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Maxim »

Xanland schreef: Hoop daarnaast dan ook dat 90 en 294 geleed blijven rijden, want dat is ook gewoon essentieel op sommige tijdstippen!
Uiteraard, in ieder geval de ritten waar dat nodig is. Of je in de daluren en de avond altijd met 18m moet rijden is een andere vraag...

Wat betreft de stadsdienst: vergeet niet dat het een adviesaanvraag is en dus absoluut niet definitief :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten