Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Ik ken het station wel (ik moet er overstappen als ik naar mijn ouders ga), maar wist niet waar de poortjes allemaal moeten komen :wink:
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Er komen zelfs nog poortjes bij het stationsgebouw op spoor 1 (om de huiskamer in te gaan).
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Meltrain »

Komen er ook poortjes voor de VSM? (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Mdk »

MarkHul schreef:Er komen zelfs nog poortjes bij het stationsgebouw op spoor 1 (om de huiskamer in te gaan).
Ohja, maar die doorgang is toch niet breed genoeg voor twee poortjes?
Als het dat wel is zal het de rolstoeltoegankelijkheid van de statie niet bepaald ten goede komen.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Dan is waarschijnlijk 1 kant van Arriva en 1 kant NS
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Er zijn weer aardig wat poortjes geplaatst.
T.h.v. AH to go: 2x NS en 2x Arriva
T.h.v. taxiplaats: uitchecken 3 om 3, inchecken: 4x NS en 2x Arriva
Bij de VSM 1 om 1.

Overigens heb ik nog helemaal niets gezien aan de zuidzijde, zelfs geen funderingen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door bartjemestrom »

Niet om vervelend te zijn, maar de poortjes behoren tocj niet tot de concessie Veluwe die door Syntus gereden wordt?
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Mdk »

Ik vond bij de taxistandplaats dat verschil tussen uit- en inchecken opvallend, waarom zouden ze dat gedaan hebben?

@bartjemestrom dat klopt, maar er is geen ander topic voor de regio specifiek (behalve het toekomstige IJsel-Vecht) en het is nou niet bepaald een eigen topic waard. Dus mijns inziens moet ditsoort poortjesneuqerij hier prima kunnen.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

De zomervakantie dienstregeling gaat dit jaar pas in op 2 juli in plaats van de laatste of een na laatste week van juni. Dat had ik nog niet opgemerkt en daar ben ik ook best wel blij mee.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Suus »

Zal er mee te maken hebben dat de zomervakantie in het midden van het land pas op 14 juli start, meestal wordt de vakantiedienstregeling 2 weken daarvoor gestart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

De gemeente Barneveld heeft plannen gepresenteerd hoe ze graag willen dat het busvervoer eruit komt te zien.

Er moet een snelbus komen tussen Apeldoorn en Barneveld. Het traject tussen Voorthuizen en Amersfoort van lijn 102 komt te vervallen. Lijn 105 moet sneller naar Arnhem gaan rijden en gaat daardoor niet meer via Stroe en Kootwijkerbroek rijden, maar via Wekerom. De bediening van Stroe en Kootwijkerbroek zou dan kunnen worden overgenomen door een verlenging van lijn 112 vanaf Wittenberg naar Barneveld. Deze lijn kan daarna nog worden doorgetrokken naar Scherpenzeel, waar men een reguliere lijndienst wil. De buurtbus tussen Nijkerk en Barneveld gaat via Zwartebroek en Terschuur rijden, hierbij wordt de route via Leusden-Zuid geschrapt. Ook moet lijn 687 worden omgezet in een buurtbus voor snelle verbinding tussen Barneveld en Nijkerk en strijdt men voor het behoudt van lijn 107 tussen Putten en Ede.

Barneveldse krant
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Dus de bestaande buurtbus Barneveld-Nijkerk moet Leusden overslaan en rechtstreeks van Achterveld via Terschuur en Zwartebroek naar Nijkerkerveen (en verder ri. Nijkerk) rijden?
Leuk voor mensen uit Achterveld die naar Amersfoort willen, die kunnen nu nog in Leusden overstappen op lijn 17 en reizigers uit Terschuur en Zwartebroek hebben nu nog een rechtstreekse bus hebben. En die zouden straks dus allemaal helemaal naar stations Barneveld Centrum of Nijkerk moeten om naar Amersfoort te kunnen, dat is enorm om. :shock:
Stoutenburg komt er nog bekaaider af, want dat heeft dan helemaal geen alternatief (al is het wel erg klein)
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Roeland »

SuperGhost schreef:En die zouden straks dus allemaal helemaal naar stations Barneveld Centrum of Nijkerk moeten om naar Amersfoort te kunnen, dat is enorm om.
Nee, met overstap op station Hoevelaken.
Overigens is een gemeentelijke OV-wens heel iets anders dan een daadwerkelijke wijziging van de dienstregeling...
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Roeland »

regenmaker schreef:De gemeente Barneveld heeft plannen gepresenteerd hoe ze graag willen dat het busvervoer eruit komt te zien.
Er moet een snelbus komen tussen Apeldoorn en Barneveld. Het traject tussen Voorthuizen en Amersfoort van lijn 102 komt te vervallen.
Logisch, na de opening van station Hoevelaken. Barneveld - Apeldoorn is nu een ontbrekende schakel. Voor de meeste 102-reizigers tussen Voorthuizen en Amersfoort is de trein een redelijk alternatief. Alleen moet je wat doen voor Terschuur en Zwartebroek, Misschien is een buurtbus daarvoor net iets te weinig? En misschien heb je daarnaast nog een scholierenlijntje tussen de Veluwe en Hoevelaken nodig?
regenmaker schreef:Lijn 105 moet sneller naar Arnhem gaan rijden en gaat daardoor niet meer via Stroe en Kootwijkerbroek rijden, maar via Wekerom.
Dat vind ik een onzinnig idee. Lijn 105 rijdt juist om Kootwijkerbroek, Harskamp en Otterlo te ontsluiten, en voor Barneveld - Arnhem neem je de trein (met overstap in Ede).
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Harskamp staat er niet bij of dat overgeslagen wordt, je kunt immers ook via Wekerom en Harskamp naar Otterlo rijden. En zo niet, dan heeft Harskamp altijd nog lijn 107.

Lijn 105 rijdt dan om Wekerom en Otterlo een snelle verbinding naar Arnhem en Barneveld (en via Barneveld de (noordelijke) Randstad) te geven.

Op zich is het helemaal nog niet zo gek om Kootwijkerbroek dan door een doorgetrokken 112 te laten bedienen. Allereerst wordt Stroe dan (direct) met de gemeentelijke hoofdplaats Barneveld verbonden, maar het lijkt me ook dat Kootwijkerbroek wel meer ri. Apeldoorn gericht is dan ri. Arnhem, dus dat een verbinding naar Wittenberg niet zou misstaan.

Wel zou ik als lijn 102 bij Voorthuizen gaat afslaan naar Barneveld kijken of je lijnen 102 en 205 een dubbele frequentie kan laten geven op Barneveld-Voorthuizen (dus in de brede spits samen een kwartiersdienst en daarbuiten samen een halfuursdienst). Dat zou voor Voorthuizen een enorme vooruitgang zijn, omdat er dan bij station Barneveld Noord op alle Valleilijn-treinen naar Amersfoort aangesloten kan worden. Dat zou het OV daar wel veel aantrekkelijker maken.
Roeland schreef:
SuperGhost schreef:En die zouden straks dus allemaal helemaal naar stations Barneveld Centrum of Nijkerk moeten om naar Amersfoort te kunnen, dat is enorm om.
Nee, met overstap op station Hoevelaken.
Overigens is een gemeentelijke OV-wens heel iets anders dan een daadwerkelijke wijziging van de dienstregeling...
Oke, dus Hoevelaken wordt nog wel bediend? Ik was in de veronderstelling dat vanaf Zwartebroek direct naar Nijkerkerveen gereden zou worden in dat idee. Dan lijkt het me wel prima. Hopelijk krijgen ze door die kortere route dan ook de mogelijkheid om in Nijkerk via halte Corlaer College te rijden. Er zitten toch wat leerlingen uit die dorpjes op die school die er voordeel van zouden hebben. Nu past dat nog niet in de dienstregeling, wellicht dan wel.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Als ik plannen zo lees blijft Hoevelaken gewoon bediend worden door die buurtbus.

Overigens als lijn 105 via Harskamp blijft rijden, dan zou je lijn 107 in de avonduren en het weekend kunnen schrappen in mijn ogen. Ede - Stroe/Kootwijkerbroek kan dan via Barneveld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Toch weer proef met waterstofbus tussen Arnhem en Apeldoorn

ARNHEM - Er komt toch een proef met waterstofbussen tussen Arnhem en Apeldoorn. De provincie Gelderland zette eerder een streep door een plan daarvoor, maar heeft er nu toch een akkoord over bereikt met het Arnhemse bedrijf HyMove. De bussen gaan rijden tot het einde van 2020.

Lees verder
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ArnoArriva
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ArnoArriva »

Nu rijdt geleed Citaro G 5277 op lijn 107 naar Putten aankomst in Pt station is 16:23) *O* , is dat normaal alleen in zomervakantie? Of is dan zeldzaam inzet op lijn 107? Zag ik zojuist op OVzoeker en OVinfo!
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Aan het einde van de vakantie zullen er wijzigingen plaatsvinden in de dienstregelingen van lijn 84 & 88
https://www.syntusgelderland.nl/over-ke ... n-84-en-88
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Opnieuw een fout in de KV1 data. Scholierenlijn 687 staat nu onder het lijnnummer 387 in de systemen. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Meltrain »

De laatste paar keren dat ik in Apeldoorn of Zwolle was, zag ik regelmatig Ambassadors rijden op de lijnen 201, 202 en 203. Ik dacht dat op die lijnen alleen gelede aardgasbussen mochten rijden. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Nee, inmiddels rijdt er regelmatig niet-geleed materieel op deze lijnen en dat is al jaren zo. De provincie heeft bij de aanbesteding in 2010 een inschattingsfout gemaakt. Men had meer reizigers verwacht dan er nu zijn. Met name op zondag en in de avonduren is het echt niet nodig om met geleed materieel te rijden en ook in de zomervakantie is dit niet nodig, gezien de reizigersaantallen. Er rijdt doordeweeks een mix van niet-geleed en geleed materieel. De geledes worden dan gebruikt voor drukke ritten op de lijnen 43, 91, 100, 102, 109, 112, 200, 231.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Heeft 112 drukke ritten?
Ik heb geen onderschrift
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Lijn 112 heeft in Nunspeet een koppeling aan lijn 100. Dus vandaar. Daarnaast rijden op lijn 609 ook regelmatig de gelede bussen (met name in de ochtend).
Ook al hoorde ik dat lijn 202 richting Apeldoorn voor de vakantie in de middag enkele ritten met een normale bus werden gereden terwijl een gelede bus meer aan de vraag zou voldoen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Moet wel zeggen dat het ROCOV Gelderland dit jaar laat is met het advies publiceren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten