Concessie Veluwe (Syntus)
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik was gisteren in Harderwijk bij het station, en daar valt op dat op de blauwe lijnborden nog BBA staat, valt me nog mee dat er geen VAD, Midnet of Connexxion op staat!
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
In Ede ook, ik vind dat ze die dingen nou echt wel een keer mogen vervangen en een moderner uiterlijk geven.Jelmer schreef:Ik was gisteren in Harderwijk bij het station, en daar valt op dat op de blauwe lijnborden nog BBA staat, valt me nog mee dat er geen VAD, Midnet of Connexxion op staat!
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Afgelopen vrijdag was weer behelpen op de Valleilijn: er vielen 2 ritten achter elkaar uit rond 15 uur. Heb 25 minuten staan wachten op een bus, terwijl er dan een 10-minutendienst zou moeten zijn. De bus die wel kwam zat zo vol dat mijn halte de laatste was waar nog mensen konden instappen (en dat is vrij aan het begin), daarna kon er slechts nog uitgestapt worden. Ook kwam er in die tijd een Valleilijnbus langs de halte met "Geen Dienst", had die niet even mensen mee kunnen nemen?
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Waarschijnlijk had de chauffeur ook geen dienst meer daarna.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Die chauffeur zal vast niet voor de lol langs de haltes rijden...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik was er niet bij, dus ik weet niet precies wat er hier gaande was, maar wat kan zijn gebeurd, is dat een van de bussen veel vertraging had. Als je dan met twee bussen op het beginpunt staat, kan de meest vertraagde chauffeur beslissen om een gedeelte van de rit zonder passagiers te rijden. Daarmee zorg je ervoor dat die vertraagde bus ergens anders weer op tijd kan beginnen. Zou je besluiten om met twee bussen tegelijkertijd te gaan vertrekken, dan ga je elkaar in de weg zitten (je moet elkaar steeds inhalen of achter elkaar aan blijven rijden). In dat soort gevallen heb je op het eindpunt nog steeds dezelfde vertraging als op het beginpunt en zit je dus nog steeds met hetzelfde probleem. Hoewel de keuze tot het schrappen van een gedeelte van de rit dus lullig kan zijn voor de mensen onderweg (maar je kan niet altijd goed inschatten hoe druk het zal zijn of hoeveel mensen je dupeert), kan dit wel betekenen dat de bussen later in de middag weer op tijd rijden.Cookie-O-Fiel schreef:Ook kwam er in die tijd een Valleilijnbus langs de halte met "Geen Dienst", had die niet even mensen mee kunnen nemen?
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Dat zou nog best wel eens kunnen trouwens... Het viel me op dat het bij de rest van de haltes niet enorm druk was in ieder geval. Als bovenstaande inderdaad het geval was, dan kan ik wel met die beslissing leven :) .
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Voor de geintresseerden: ivm de concessie-overgang heeft de Wishper niet gereden en rijdt deze ook nog even niet. Als Syntus goed in de concessie gegroeid is zal de bus weer gestart worden. Zoals MDJ weleens meldde reed de bus nooit in op het tijdstip dat de bus hoort te rijden. Dat klopt ook, beleid van Veolia (en ook Syntus straks) en de provincie is dat de bus als extraatje gaat rijden omdat het een pilot betreft en er een risico aan zit. De bus rijdt dus tussen 2 ritten door. Daarbij kan en mag hij reizigers oppikken, zodat die eerder op plaats van bestemming zijn. Mocht er dan toch een technisch gebrek zijn, dan kan men altijd nog met de achterop komende lijnbus mee.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Idd, meestal op lijn 11, tussen de halfuursdienst in.
Terugkomend op mijn verhaal mbt de nummers daarvan: De 3788 en 3810 staan in de Apeldoornse garage, niet de 3808 dus. De 3788 heeft wel (weer) een groot display aan de voorzijde, ipv dat halve ding. Dat is dan wel beter.
Maar in het "pad" van die ritjes rijdt ook de 3809 proefritjes met watertanks... Hoort die dan ook bij het "The Wispher"-project? (als de vierde bus)
Terugkomend op mijn verhaal mbt de nummers daarvan: De 3788 en 3810 staan in de Apeldoornse garage, niet de 3808 dus. De 3788 heeft wel (weer) een groot display aan de voorzijde, ipv dat halve ding. Dat is dan wel beter.
Maar in het "pad" van die ritjes rijdt ook de 3809 proefritjes met watertanks... Hoort die dan ook bij het "The Wispher"-project? (als de vierde bus)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
worden die ritten tussendoor dan door syntus chauffeurs gereden ?
En bij veolia reden de whisper bussen gewoon vast volgends een omloop op lijn 11 en niet als tussenritjes maar gewoon om ,16 en ,46 zoals bedoelt. Zodra er een probleem was stond er altijd wel een reserve bus op de buffer.
Er werd zelfs voor korte tijd een toeringcar ingezet zodra de whisper wegviel.
En bij veolia reden de whisper bussen gewoon vast volgends een omloop op lijn 11 en niet als tussenritjes maar gewoon om ,16 en ,46 zoals bedoelt. Zodra er een probleem was stond er altijd wel een reserve bus op de buffer.
Er werd zelfs voor korte tijd een toeringcar ingezet zodra de whisper wegviel.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Vanaf maandag wordt begonnen met het aanzetten van de halte omroep in de bussen op de veluwe.
Omgeroepen wordt de plaatsnaam en de halte. In de steden zoals Apeldoorn zal de plaatsnaam niet worden omgeroepen en alleen maar de halte zelf.
( het is ook eis van de provincie )
Omgeroepen wordt de plaatsnaam en de halte. In de steden zoals Apeldoorn zal de plaatsnaam niet worden omgeroepen en alleen maar de halte zelf.
( het is ook eis van de provincie )
Laatst gewijzigd door robinzes op zo 23 jan 2011, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik heb op donderdag 20-1 met de 5275 gereden. Die was de avond ervoor als testbus voorzien van halte omroep.
De halte wordt 2x omgeroepen. 1x ruim voor de halte, 1x nogmaals vlak voor de halte. Bij elke halte werd ook het "niet vergeten uit te checken" verhaal afgespeeld. Dat is een beetje overdreven, en dit heb ik ook aangegeven, evenals het in mijn ogen te laag afgestelde volume. Het is trouwens een mannenstem. Schijnen ze in Overijssel ook gehad te hebben, terwijl het daar nu weer een vrouwenstem is. Zolang het maar niet die opnamen zijn van Veolia, want die vrouw sprak bijna alle namen uit met een verkeerde klemtoon/intonatie.
Veel halte coördinaten kloppen nog steeds niet ( zelfde fouten als Veolia, ra ra hoe kan dat ?!?!?! ), dus in en uitcheck fouten, en overduidelijke afroep fouten zullen het gevolg zijn. We zullen zien hoe het gaat werken.
Groet, Michel
De halte wordt 2x omgeroepen. 1x ruim voor de halte, 1x nogmaals vlak voor de halte. Bij elke halte werd ook het "niet vergeten uit te checken" verhaal afgespeeld. Dat is een beetje overdreven, en dit heb ik ook aangegeven, evenals het in mijn ogen te laag afgestelde volume. Het is trouwens een mannenstem. Schijnen ze in Overijssel ook gehad te hebben, terwijl het daar nu weer een vrouwenstem is. Zolang het maar niet die opnamen zijn van Veolia, want die vrouw sprak bijna alle namen uit met een verkeerde klemtoon/intonatie.
Veel halte coördinaten kloppen nog steeds niet ( zelfde fouten als Veolia, ra ra hoe kan dat ?!?!?! ), dus in en uitcheck fouten, en overduidelijke afroep fouten zullen het gevolg zijn. We zullen zien hoe het gaat werken.
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Omroep van Veolia was wel steeds vermakelijk.. Vooral toen de eerste maanden:
"Halte Welleggggggeleggggggenbruggg" (ipv Welgelegenburg). Of "Gggggggggijsbrggggggggggggtggggggggaarde"
"Halte Welleggggggeleggggggenbruggg" (ipv Welgelegenburg). Of "Gggggggggijsbrggggggggggggtggggggggaarde"
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Hadden ze niet ook een koebel voor elke halteaankondiging :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Nee, een of andere Windows foutmeldings plingplong.
Groet, Michel
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Dat was, in ieder geval een behoorlijk irritant geluidje
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Halte George (Djordzzjjj) Hegelstraat was ook wel een grappige fout.MdJ schreef:Omroep van Veolia was wel steeds vermakelijk.. Vooral toen de eerste maanden:
"Halte Welleggggggeleggggggenbruggg" (ipv Welgelegenburg). Of "Gggggggggijsbrggggggggggggtggggggggaarde"
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Waarschijnlijk een misplaatste zachte G .
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik hoop dat dat niet die vervelende stem is die ook in de treinen te horen is... :')Snorkel schreef:Het is trouwens een mannenstem. Schijnen ze in Overijssel ook gehad te hebben, terwijl het daar nu weer een vrouwenstem is. Zolang het maar niet die opnamen zijn van Veolia, want die vrouw sprak bijna alle namen uit met een verkeerde klemtoon/intonatie.
Pommes.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Je bedoelt toch niet deze stem?
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Het lijkt erop. Ik bedoelde eigenlijk deze. De mannenstem vond ik altijd een stuk beter.
Pommes.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Zegt die mannenstem nu "De volgende station is Vriezenveen" :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Die mannenstem was i.i.g. een stuk beter inderdaad _O-
Dit klinkt net als een oma.
Dit klinkt net als een oma.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Tja je kunt ook af en toe een bus hebben waarbij je gewoon geruis hoort i.p.v. een halteafroep.
Dus i.p.v. (voorbeeld) "Centraal station" hoor ik af en toe in de Brabantse Arriva bussen "ruissssssssssssssss". Ja dan niet het woord maar het geluid.
Al leek die mannenstem meer op iets wat de machinist of conducteur afriep. Meestal hoor je de standaardzinnen wel los van de haltes en overstappen.
Dus i.p.v. (voorbeeld) "Centraal station" hoor ik af en toe in de Brabantse Arriva bussen "ruissssssssssssssss". Ja dan niet het woord maar het geluid.
Al leek die mannenstem meer op iets wat de machinist of conducteur afriep. Meestal hoor je de standaardzinnen wel los van de haltes en overstappen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten