Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Ach, de meest lachwekkende die ik gehad heb was noodzakelijk om op m'n bestemming te komen... dat was een chauffeur die onderweg even de bus ging tanken :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8678
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Milco »

Tja, aan de ene kant vind ik het probleem niet zo groot en moet het even kunnen, maar hij heeft wel passagiers in de bus en laat volgens mij wel zijn voordeur open. Je zal net een idioot in de bus hebben die met de bus aan de haal gaat en dan is de chauffeur verantwoordelijk. Lastig vind ik...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Op het station in Apeldoorn staan de bussen ook gewoon met de deuren open. Ook in de late avond als er bijna niemand meer op het station is. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Hainje »

Milco schreef:Tja, aan de ene kant vind ik het probleem niet zo groot en moet het even kunnen, maar hij heeft wel passagiers in de bus en laat volgens mij wel zijn voordeur open. Je zal net een idioot in de bus hebben die met de bus aan de haal gaat en dan is de chauffeur verantwoordelijk. Lastig vind ik...
Dat kan net zo goed op een station gebeuren tijdens een wissel of wanneer de chauffeur even buiten de bus staat op een eindpunt. Geen spijkers op laag water gaan zoeken.
🍉
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8678
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Milco »

Ik geef enkel mijn mening, daar zitten we op een forum voor toch? ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Hainje schreef:Dat kan net zo goed op een station gebeuren tijdens een wissel of wanneer de chauffeur even buiten de bus staat op een eindpunt. Geen spijkers op laag water gaan zoeken.
Dat komt eigenlijk nooit voor bij een eindpunt dat de chauffeur eruit gaat (stadsdienstknoop *O* ). Alleen bij lijn 8/9 naar Zuidbroek misschien maar daar ligt het eindpunt niet echt in bebouwt gebied. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8678
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Milco »

Nee, maar aan de ene kant is het probleem ook weer niet zo groot. Even de bus uit, iets kopen, wellicht had hij het even tegen zijn passagiers gezegd. Niets aan de hand. Alleen stel dat er iets gebeurt, je weet het immers nooit, dan is de chauffeur nog altijd verantwoordelijk voor zijn bus en passagiers.

Ik zou de chauffeur zeker niet straffen of zo, eerst maar even kijken wat de reden was en dan zo laten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

In de bussen van Syntus staat overigens ook nadrukkelijk dat je het personeel niet mag filmen zonder toestemming.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Hainje »

regenmaker schreef:Dat komt eigenlijk nooit voor bij een eindpunt dat de chauffeur eruit gaat (stadsdienstknoop *O* ). Alleen bij lijn 8/9 naar Zuidbroek misschien maar daar ligt het eindpunt niet echt in bebouwt gebied. :)
Mja, het grootste dorp van Nederland is dan misschien de uitzondering. :P
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Toevallig gaat het hier wel over mijn dorpje. :P Het OV in Apeldoorn bestaat vooral uit ringlijnstructuren (dus bijna geen vaste eindpunten) door de wijken heen en daarna keren de bussen weer terug naar het station. Enige wat ik mis in het Apeldoornse OV is een ringlijn van maandag tot en met zaterdag overdag, dan zouden wijken onderling sneller met elkaar verbonden zijn. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Suus »

cassie127 schreef:Heb ook wel eens gehad dat een chauffeur in Heino stopte bij halte marktplein uit stapte en een pakje sigaren ging kopen :X
Ik heb het wel eens gehad met een trambestuurder bij lokale Techador naast de toen nog niet opgeheven halte Elisabeth Wolffstraat in Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Heb ook wel eens gehad dat in een syntus-bus de chauffeur tijdens de rit even bij de slager langsging, en daarna gigantisch doorreed om de wittenbergknoop te halen.
regenmaker schreef:Toevallig gaat het hier wel over mijn dorpje. :P Het OV in Apeldoorn bestaat vooral uit ringlijnstructuren (dus bijna geen vaste eindpunten) door de wijken heen en daarna keren de bussen weer terug naar het station. Enige wat ik mis in het Apeldoornse OV is een ringlijn van maandag tot en met zaterdag overdag, dan zouden wijken onderling sneller met elkaar verbonden zijn. :)
De OV-Visie gaat uit van 2 grote ringlijnen ipv de huidige lijnen
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Dat moet ik nog zien of dat de enige lijnen worden. Die ringlijnen liggen niet bepaald gunstig in alle wijken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef: Dat komt eigenlijk nooit voor bij een eindpunt dat de chauffeur eruit gaat (stadsdienstknoop *O* ). Alleen bij lijn 8/9 naar Zuidbroek misschien maar daar ligt het eindpunt niet echt in bebouwt gebied. :)
Het begrip "stadsdienstknoop" betekent toch alleen dat de lijnen op het station onderling aansluiting geven?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ja dat klopt, maar om dat te bewerkstelligen duurt de rit van en naar de wijk iets minder dan een halfuur en daardoor is er geen tijd om te wachten bij een eindpunt, maar wordt de tijd afgewacht op het station.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Xanland »

Vandaag heb ik het toppunt gehad van Syntus. Netjes had ik een Dagkaart (Veluwe) van €9,- aangeschaft in de Syntus app onder het Veluwe-reisgebied. Diezelfde woensdag in de voormiddag het ticket geactiveerd en er mee gaan reizen. Heenweg de 201, vervolgens op de terugweg de toeristische route 203, 202 en lijntje 8 om weer bij mijn fiets te komen.

Wilde ik vandaag weer doen, maar aangezien dat ding maar 12 uur lang geldig was... toch nog maar ff achterwege gelaten. Eerst rit 's morgen zou voor mij om kwart over 8 zijn en de laatste rond half 11. Wel wilde ik even navragen bij de klantenservice hoe en wat mbt die 12 uur geldigheid. Krijg ik daar een antwoord dat dit allemaal niet kan want het is geen geldig ticket! Laten zien dat hij aan te schaffen is en ook gewoon geldig in de app en nog steeds verkrijgbaar is.

Wordt nog een leuke discussie vanavond als ik het er op waag, ik weet van niks. (A) Als ik niets had gevraagd had ik immers dit ook niet kunnen weten. ;)

Iemand anders nog iets bijzonders met dat ding meegemaakt?
Laatst gewijzigd door Xanland op za 14 jan 2017, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Je bedoelt tot 12 uur 's avonds? Dan rijden de meeste bussen al niet meer. Alleen de 202/203 en 91 een enkele rit dan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Xanland »

Nee, 12 uur lang. :P Heb een kleine edit gedaan in mijn post!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ik dacht altijd dat die dagkaart geldig was tot aan het einde van de dag (zelf gebruik ik ze ook wel is). Ach vanaf 1 februari kan je een dagkaart voor 10 euro kopen voor heel Oost NL, dus dan zal ik eerder die nemen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Hainje »

regenmaker schreef:Ach vanaf 1 februari kan je een dagkaart voor 10 euro kopen voor heel Oost NL, dus dan zal ik eerder die nemen.
Heb je daar een linkje van?
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Hainje »

Dank u zeer. Die dagkaart is dan in 3 jaar tijd gewoon ongeveer de helft goedkoper geworden.
Niet dat je mij hoort klagen. 8-)
🍉
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Xanland »

regenmaker schreef:Ik dacht altijd dat die dagkaart geldig was tot aan het einde van de dag (zelf gebruik ik ze ook wel is). Ach vanaf 1 februari kan je een dagkaart voor 10 euro kopen voor heel Oost NL, dus dan zal ik eerder die nemen.
Mijn dagkaart was om half 2 geactiveerd en was geldig tot half 2 's nachts... Had geen zin om risico te lopen dat dat ding gewoon 12 uur geldig is en ik vanavond er niets aan had.
Laatst gewijzigd door Xanland op za 14 jan 2017, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ik activeer hem wel eens om 8:00 uur 's ochtends en dan kan ik tot iets over twaalf 's nachts reizen. Hij is gewoon de hele dag geldig (naar wat ik ervaren heb).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Hainje schreef:Dank u zeer. Die dagkaart is dan in 3 jaar tijd gewoon ongeveer de helft goedkoper geworden.
Niet dat je mij hoort klagen. 8-)
Bedoel je de meermanskaart? Die zal gewoon blijven samen met het kidskaartje. Alle andere kaartjes worden vervangen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten