Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Iedereen kan straks zitten in de bus van Apeldoorn naar Harderwijk

Mike Tuithof is er helemaal klaar mee. Al bijna een jaar moet de Apeldoorner de hele weg staan als hij 's morgens per bus naar Harderwijk reist. Vervoerder Keolis belooft beterschap.

De Stentor
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Meltrain »

Wordt de betreffende rit dan tegenwoordig met een Optare gereden ofzo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Lijn 45 »

Een 'kleine bus' kan niet veel anders dan een Optare zijn :P
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

Meltrain schreef:Wordt de betreffende rit dan tegenwoordig met een Optare gereden ofzo?
Ja, er zijn meerdere ritten ingepland met Optare.
When you're tired of London, you're tired of life
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

https://www.destentor.nl/amersfoort/rec ... ~a5b0ba2d/
Lijn 103 tussen Apeldoorn en Barneveld-Centrum gaat rijden via bedrijventerrein Harselaar-West, op maandag tot en met vrijdag buiten de vakanties.

Op lijn 102 tussen Amersfoort en Apeldoorn rijdt vanaf december eens per uur een bus. Tussen Hoevelaken en Amersfoort zijn er extra ritten in de spits.
Ik heb geen onderschrift
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

Thanks! En hier (https://gelderland.stateninformatie.nl/ ... ken/473548, in de bijlage) dan ook de lijst met alle wijzigingen in Gelderland per december.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Lijn 103 is de meest schokkende wijziging. Voor de rest wijzigt er niet zoveel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

De 191 is eindelijk helemaal verdwenen
Ik heb geen onderschrift
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door KL577 »

Eindelijk? Als regelmatige gebruiker vind ik dat erg jammer. Maar wellicht was ik en de rest van mijn gezin, de enige gebruiker....
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Ik bedoelde het meer als: het heeft ondertussen al in meerdere vormen gereden. Van vaste lijndienst tot belbus tot kolibrie.
Als alternatief staat de keobike beschreven. Ik vraag me af hoe je met de keobike in woeste hoeve of Terlet moet komen. 't is toch een flink stuk vanaf de dichtstbijzijnde halte (met keobike)
Ik heb geen onderschrift
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door KL577 »

Het is ronduit idioot dat een fiets als een alternatief voor openbaar vervoer wordt voorgesteld. Er zijn een hoop OV-gebruikers die juist in het OV zitten omdat ze niet (meer) kunnen fietsen... laat staan 7 km van Arnhem Golflinks naar Groenendaal op een loodzware keobike.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

In het vervoersplan staat dat het de wens van de opdrachtgever (provincie Gelderland) is om de lijn te stoppen. De exploitatie is kostbaar (ver weg van stallingen) en op sommige dagen gebruikt niemand de buslijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ArrivaBas »

KL577 schreef:Het is ronduit idioot dat een fiets als een alternatief voor openbaar vervoer wordt voorgesteld. Er zijn een hoop OV-gebruikers die juist in het OV zitten omdat ze niet (meer) kunnen fietsen... laat staan 7 km van Arnhem Golflinks naar Groenendaal op een loodzware keobike.
Waarom zou je een zweefvliegveld (zweefvliegers gaan 99% zeker per auto) en de heide (ik kan me alleen een enkel recreatief vervoer voorstellen) willen bedienen?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Maar hoe moeten die damhertjes dan in Arnhem komen? :')
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Tijd om dan maar weer deze net weggehaalde bushalte, (net als andere bushaltes langs de A50) weer in dienst te gaan nemen??? Het paaltje voor het buslicht staat er nog :')
https://www.google.nl/maps/@52.0835984, ... 312!8i6656
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Dat soort haltes langs de snelweg lijken me sowieso handiger om relatief kleine doelgroepen te bedienen, immers, de bus komt er toch al langs. Toen ik zelf afgelopen jaar een keer bij de Woeste Hoeve moest zijn heb ik maar een collega gevraagd me op te pikken bij de laatste halte van de 91 daarvoor, dat was makkelijker dan voor een stukje van één halte een Kolibrie te reserveren.
Dat het weinig efficiënt is om voor een enkele reiziger speciaal een busje daarheen te laten komen is wel vrij logisch natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Volgens mij zijn die haltes juist opgeheven omdat sinds de vluchtstrook gebruikt werd als spitsstrook de invoegstroken te smal werden, waardoor er gevaarzetting ontstond bij het blijven bedienen.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

De toevoeging van lijn 204 is ook wel een interessante. Het lijkt net alsof deze de route gaat volgen van de oude 95 en de 202/203 bundel de route van lijn 90 volgt.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door NG²7²™ »

Ik heb zo het vermoeden dat niet lijn 202 bedoelt wordt, maar de 203.
Lijn 203. De avond- en weekendritten worden als lijn 204 (nieuw) uitgevoerd omdat deze dan een afwijkende route volgt via de A28 en het Katwoldeplein in Zwolle. De 203 blijft via de oude IJsselbrug en Veerallee rijden.
Lijn 204 doet dan Station-Katwolderplein-A28-Het Engelse Werk en dan verder zoals de huidige 203/202 ook 's avonds en in het weekend doet.
Groeten,
Nick
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door KL577 »

ArrivaBas schreef:
KL577 schreef:Het is ronduit idioot dat een fiets als een alternatief voor openbaar vervoer wordt voorgesteld. Er zijn een hoop OV-gebruikers die juist in het OV zitten omdat ze niet (meer) kunnen fietsen... laat staan 7 km van Arnhem Golflinks naar Groenendaal op een loodzware keobike.
Waarom zou je een zweefvliegveld (zweefvliegers gaan 99% zeker per auto) en de heide (ik kan me alleen een enkel recreatief vervoer voorstellen) willen bedienen?
Er is ook nog een buurtschap (Groenendaal) en een hotel-restaurant complex (Woeste Hoeve). Maar ik ben de eerste om te erkennen dat de volumes op deze lijn laag zijn, en dan voornamelijk voor recreatief gebruik (bos, heide of het oorlogsmonument Woeste Hoeve), waaronder ondergetekende.

Mijn punt is meer dat er een soort schijn-alternatief geboden wordt. Een fiets is voor veel OV-gebruikers geen redelijke alternatief voor een OV-verbinding, zeker niet over de afstanden waat het hier om gaat. Wees dan als opdrachtgever en vervoerder gewoon eerlijk en zeg waar het op staat: "We heffen deze lijn op en er komt geen OV-alternatief, behalve dan evt. de bestaande regiotaxi." Punt.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Nitein-Repart »

Is een bus van Arnhem naar Loenen en Eerbeek die Terlet en Groenendaal bedient geen optie? Loenen en Eerbeek krijgen dan een snelle verbinding met Arnhem en Terlet en Groenendaal blijven bedient. De 191 is gewoon waardeloos omdat deze niet naar grote plaatsen rijdt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MdJ »

Voor wie bedien je Terlet en Groenendaal?
Bij twijfel: gebruik beton.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Paulus de Boskabouter :wink:
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Jonkervoort »

Als je groter materieel in zou zetten zou je ook zweefvliegtuigen mee kunnen gaan nemen :)
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Littlebusdriver »

Die moeten weg als de vakantie Boeings naar Lelystad gaan vliegen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten