Concessie Veluwe (Syntus)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dat zijn de 91, 202 en 203 naar alle waarschijnlijkheid.
In het artikel staat ook iets over lijn 104. Lijn 104 zou veel aantrekkelijker worden als de route verder versneld wordt. Op dit moment is de trein frequenter en duurt ongeveer even lang of is zelfs sneller.
In het artikel staat ook iets over lijn 104. Lijn 104 zou veel aantrekkelijker worden als de route verder versneld wordt. Op dit moment is de trein frequenter en duurt ongeveer even lang of is zelfs sneller.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
En lijn 84/88 dan (het busgedeelte van de Valleilijn, die bij de Veluwe hoort)?
Maar er werd bovendien niet gezegd "Veluwe", maar "Gelderland". Dus als het alleen die 3 zouden zijn, hoe zit het dan met bijv. lijn 74 in de Achterhoek en sommige stadsbussen in Arnhem en Nijmegen?
Maar er werd bovendien niet gezegd "Veluwe", maar "Gelderland". Dus als het alleen die 3 zouden zijn, hoe zit het dan met bijv. lijn 74 in de Achterhoek en sommige stadsbussen in Arnhem en Nijmegen?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Lijn 88/84 heeft vooral studenten als reiziger, terwijl de 202, 203 en 91 een groter percentage forensen bevatten.
Het artikel lijkt wel alleen gefocust op de Veluwe, maar als ze heel Gelderland bedoelen is 3 wel echt weinig. Nouja op zich weet iedereen dat OV (zeker buiten de grote steden) net zoals bijvoorbeeld de zorg niet windgevend is en dus is het onuitputtelijk snoeien op deze voorziening niet wenselijk.
Het artikel lijkt wel alleen gefocust op de Veluwe, maar als ze heel Gelderland bedoelen is 3 wel echt weinig. Nouja op zich weet iedereen dat OV (zeker buiten de grote steden) net zoals bijvoorbeeld de zorg niet windgevend is en dus is het onuitputtelijk snoeien op deze voorziening niet wenselijk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Windgevend? :')
Maar mag inderdaad hopen dat het alleen over de Veluwe bedoeld is. Dat daar veel lijnen niet rendabel zijn, lijkt me ook niet zo heel vreemd.
Maar lijnen 84 en 88 bedienen niet alleen studenten natuurlijk, voor veel Wageningers is dat natuurlijk ook de verbinding ri. Randstad. En het lijkt me dat een goedgevulde buslijn met studenten ook nog winstgevend zou moeten zijn.
Maar mag inderdaad hopen dat het alleen over de Veluwe bedoeld is. Dat daar veel lijnen niet rendabel zijn, lijkt me ook niet zo heel vreemd.
Maar lijnen 84 en 88 bedienen niet alleen studenten natuurlijk, voor veel Wageningers is dat natuurlijk ook de verbinding ri. Randstad. En het lijkt me dat een goedgevulde buslijn met studenten ook nog winstgevend zou moeten zijn.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Lijnen 2 en 6 in Nijmegen en lijn 7 in Arnhem lijken mij ook wel rendabel. Die hebben (wat ik zie) altijd wel een goede bezettingsgraad.
Maar natuurlijk zijn de lijnen die de dorpjes op de Veluwe bedienen niet rendabel natuurlijk. Die bedienen ook veel bomen, maar om ze nou te gaan schrappen vind ik ook weer te ver gaan.
De stadsdienst in Apeldoorn zou ook wel efficiënter opgezet kunnen worden eerlijk gezegd. Zeker kunnen enkele ritten in de daluren en op zaterdag geschrapt worden. Ook al vind ik het huidige systeem prima.
Maar natuurlijk zijn de lijnen die de dorpjes op de Veluwe bedienen niet rendabel natuurlijk. Die bedienen ook veel bomen, maar om ze nou te gaan schrappen vind ik ook weer te ver gaan.
De stadsdienst in Apeldoorn zou ook wel efficiënter opgezet kunnen worden eerlijk gezegd. Zeker kunnen enkele ritten in de daluren en op zaterdag geschrapt worden. Ook al vind ik het huidige systeem prima.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Het is een artikel van de Stentor. Deze 3 rendabele lijnen zullen dus wel op de Veluwe liggen.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik vraag het me af of lijn 202 en 203 wel zo winstgevend zijn.regenmaker schreef:Dat zijn de 91, 202 en 203 naar alle waarschijnlijkheid.
De inzet van 18m CNG bussen op deze lijnen en de hoge frequenties maakt het voor de vervoerder juist erg prijzig.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Volgens mij is lijn 100 ook redelijk rendabel.
Ik snap trouwens niet dat Rover ervoor pleit om lijn 104 niet meer door Elspeet en Uddel te laten rijden. Ja, het is gewenst dat Harderwijk - Apeldoorn sneller wordt. Maar lijn 104 heeft ook een functie voor de dorpen ertussen. Die zijn voor bijv. ziekenhuis en MBO-scholen op grotere plaatsen als Apeldoorn en Harderwijk aangewezen.
Een compromis zou zijn: lijn 104 rijdt non-stop, via de N302, van Harderwijk naar Uddel, en vandaar via de Aardhuisweg naar Apeldoorn. Die reis is nauwelijks langzamer dan via Nieuw-Milligen en dan bedien je toch nog 1 van de 2 tussenliggende dorpen. En met een beetje geluk sluit die 112 dan in Uddel een beetje redelijk aan op de 104 (in ieder geval in de spitsrichting).
Ik snap trouwens niet dat Rover ervoor pleit om lijn 104 niet meer door Elspeet en Uddel te laten rijden. Ja, het is gewenst dat Harderwijk - Apeldoorn sneller wordt. Maar lijn 104 heeft ook een functie voor de dorpen ertussen. Die zijn voor bijv. ziekenhuis en MBO-scholen op grotere plaatsen als Apeldoorn en Harderwijk aangewezen.
Een compromis zou zijn: lijn 104 rijdt non-stop, via de N302, van Harderwijk naar Uddel, en vandaar via de Aardhuisweg naar Apeldoorn. Die reis is nauwelijks langzamer dan via Nieuw-Milligen en dan bedien je toch nog 1 van de 2 tussenliggende dorpen. En met een beetje geluk sluit die 112 dan in Uddel een beetje redelijk aan op de 104 (in ieder geval in de spitsrichting).
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dat de route van lijn 104 al jaren hetzelfde is, klopt ook niet trouwens... Afgelopen december is de route gewijzigd en rijdt de bus niet meer via Ermelo maar via Harderwijk-Centrum en vervolgens om Ermelo heen (via de N302 uit mijn hoofd).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dat was in het connexxion tijdperk ook al zo.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Zeer vroeger(MB200 tijdperk) reed de 104 ook de huidige route. Dat is +- in 2002 vervolgens gewijzigd naar via Ermelo.
Bij twijfel: gebruik beton.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Syntus heeft nu een gratis dagkaart voor valentijnsdag (voor het hele syntus gebied) . :D Via de syntus app en de site http://www.syntusgelderland.nl/valentijn kan je er eentje bemachtigen. De actie is geldig t/m 15 februari.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Leuke actie! Code die je krijgt is overal hetzelfde
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Klopt, het is een dagkaart voor alle concessiegebieden
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
sirvinniei schreef:Klopt, het is een dagkaart voor alle concessiegebieden
Beschrijving op de site nog eens gelezen en het lijkt er dus wel op.
🍉
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik heb geen reisgebied opgegeven en het ticket kostte 40 euro zonder "korting", ik ben vrijwel zeker dat het voor heel Syntus is
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Heb nu de app even gedownload en ik zie nu staan dat het geldig is in alle Syntus concessies. In zowel bus als trein.
🍉
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Valentijnsdagkaart 2017Hainje schreef:Heb nu de app even gedownload en ik zie nu staan dat het geldig is in alle Syntus concessies. In zowel bus als trein.
Gekocht wo 15/02/2017 om 00:50
Te gebruiken voor do 15/02/2018 om 00:50
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ja, maar dat gebeurt wel vaker dat dat niet helemaal goed gaat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Huh? Ik las dan weer dat het te gebruiken was tot 31-3 a s. :? Straks nog maar eens goed kijken en proberen of ik met een ander mailadres nog een tweede kaartje kan scoren, komt vast nog wel van pas.michiel71 schreef:Valentijnsdagkaart 2017Hainje schreef:Heb nu de app even gedownload en ik zie nu staan dat het geldig is in alle Syntus concessies. In zowel bus als trein.
Gekocht wo 15/02/2017 om 00:50
Te gebruiken voor do 15/02/2018 om 00:50
🍉
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Meerdere kaartjes kan, maar dan maar 1 code per account per toestel. Wel kan je het kaartje op die andere telefoon aan je andere account geven.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
De 825 rijdt bij Syntus zelf (als Kolibrie), Noot rijdt niet meer op lijn 6.ArrivaBas schreef:Nummer 825 lijkt van Noot te zijn, vooral gezien de lijnen op het dashboard overeenkomen met het pakket van Noot rondom Ede. Voor de rest geen idee.
Groeten,
Nick
Nick
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Wat ik net weer zie. Een dubbeldekker touringcar van Gebo Tours die lijn 201 Apeldoorn - Zwolle versterkt. Er rijden dus een dubbeldekker en een gelede bus achter elkaar aan en ze zijn ook nog eens goed gevuld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Zojuist op lijn 84 een bus gespot met bestemming "Busstation" in plaats van "Wageningen busstation"
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dat is in Apeldoorn ook wel is zo dan staat er op een streekbus station in plaats van Apeldoorn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten