Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

MarkHul schreef:Er staat ook bij de oude servicebalie in Apeldoorn een bord Keolis Wachtruimte. Is dit deel dan een openbare wachtruimte?
Dat zat ik me ook al af te vragen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

Ja, dat is nu een openbare wachtruimte.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

cassie127 schreef:Maar busoverstappen laat nu ook nog dezelfde lijn in de tegenrichting zien enz.
Wacht maar tot je bus een keer veel te vroeg op een knooppunt is. Had ik laatst op de Utrechtse X80 en toen gaf hij een overstap op de bus waar ik al in zat weer :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef:
cassie127 schreef:Maar busoverstappen laat nu ook nog dezelfde lijn in de tegenrichting zien enz.
Wacht maar tot je bus een keer veel te vroeg op een knooppunt is. Had ik laatst op de Utrechtse X80 en toen gaf hij een overstap op de bus waar ik al in zat weer :p
Inmiddels hebben de schermen in Overijssel ook een update gehad. De lay-out is nu precies hetzelfde als die in de blauwnet treinen. Overstap scherm is wel verbeterd, eerst werden er slechts 3 overstappen getoond
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Overigens zag ik vanmorgen een Veluwse CNG MAN op De Klomp die weliswaar een scherm in Keolis kleuren had, maar de kop met lijnnummer en bestemming was nog in oorspronkelijke stijl en niet zoals in Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Mdk »

overigens hebben de schermen nu 5 lijnen voor volgende haltes, maar worden er maar 4 getoont. ook de onderste, grotere lijn voor de eindbestemming word niet gebruikt (zoals dat eerder ook al niet gedaan werd)
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Op de stadsdienst is die eindbestemming toch deels nutteloos. Hij geeft bij de ringlijnen namelijk de aankomsttijd op het station weer. Ook als die net is vertrokken vanaf het station.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Daniel schreef:Overigens zag ik vanmorgen een Veluwse CNG MAN op De Klomp die weliswaar een scherm in Keolis kleuren had, maar de kop met lijnnummer en bestemming was nog in oorspronkelijke stijl en niet zoals in Utrecht.
Utrechtse bussen hebben ook niet de echte Keolis stijl. De AllGO bussen hebben precies zo'n zelfde kop.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MdJ »

Dat ligt er ook aan dat de stadslijnen in Apeldoorn in de dienstregeling ook als doorgaande lijn is ingelegd, ipv halverwege een fictief eindpunt te hebben.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

MarkHul schreef:
Daniel schreef:Overigens zag ik vanmorgen een Veluwse CNG MAN op De Klomp die weliswaar een scherm in Keolis kleuren had, maar de kop met lijnnummer en bestemming was nog in oorspronkelijke stijl en niet zoals in Utrecht.
Utrechtse bussen hebben ook niet de echte Keolis stijl. De AllGO bussen hebben precies zo'n zelfde kop.
Tja, de vraag is natuurlijk wat de echte Keolis stijl is. Wat ik bedoelde is dat de bus die ik vanmorgen zag net zoals voorheen een blauwe rechthoek met wit lijnnummer erin bovenaan het scherm had staan (alleen dan nu donkerblauw ipv lichtblauw zoals voorheen). Niet het half afgeronde witte vlak voor het lijnnummer met blauw vlak voor de bestemming ernaast, dat was trouwens toch ook hoe het er in Almere uit zag (kan ik me even niet voor de geest halen).

Onder de kop zag het scherm er wel exact zo uit als in Utrecht, de kop zelf had wat meer weg zoals hij er in de Blauwnet treinen uit ziet (maar dan dus nog met een blok met lijnnummer erbij)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Met het "echte" Keolis scherm doelde ik eigenlijk op de grote K in het scherm.

En Almere heeft ook niet zo'n afgerond deel. :wink:
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Ah die K was me van buitenaf nog niet opgevallen. Maar die look zou ook voor de provincie Utrecht (als de schermen het überhaupt doen) een verbetering zijn. Ik zit nu 's middags steeds in een bus die op de schermen als bestemming "Amersfoort via A" heeft, dan heb je ook niet veel aan die via :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Bus overstappen worden over meerdere pagina's getoond maar de treinen blijven maar bij 3. Verder heb ik op de stadsdienst van Zwolle ook gemerkt dat de aankomsttijd eindbestemming niet erg nuttig voor mensen die op het station moeten zijn aangezien de meeste lijnen na het station nog verder gaan

Voor de rest werken de schermen nu precies hetzelfde als in de keolis treinen. Alhoewel daar tussen de busaansluitingen ook de trein aansluitingen staan ipv voor beiden een aparte pagina
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Je bedoelt drie overstappen per pagina dan dus? Wijkt die software in Utrecht toch meer af van de rest dan je zou denken want die toont iets van 9 overstappen.
Niet dat dat heel nuttig is. Stond vanmiddag bij Woudenberg de Poort in de X80 naar Amersfoort dus liefst twee keer een X80 naar Amersfoort bij de aansluitingen :P (en aan dezelfde lijn terug naar Scherpenzeel heb je ook niet veel als aansluiting, om maar weer in Gelderland te belanden :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

In Apeldoorn worden alle overstappen binnen een uur getoond op 2 pagina's, zowel bus als trein. Echter staan de NSI en Arriva treinen ook bij busoverstappen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Mdk »

Nooit echt op gelet, maar in utrecht en Almere is het dus ook zo, er staan 5 rijen uitgelijnd voor volgende haltes, maar de laatste wordt niet gebruikt, ook de eindhalterij wordt niet gebruikt.
Wat betreft de stad slijmen van apeldoorn is er eigenlijk altijd wel een fictief eindpunt, de een wat specifieker dan de ander. Bijv. Apenheul (lijn 2) en het businesspark in zuid (lijn 14), je kan toch halverwege overschakelen van het fictieve eindpunt naar Station Apeldoorn?

Ik moet zeggen dat u-ov wat mij betreft een schoolvoorbeeld is van Joe het wel moet, lekker veel haltes op het scherm, eindhalte aangegeven, ook goede extra info, soms wel iets teveel bullshit promofilmpjes, maar je kan niet alles hebben.

Edit, gek genoeg wordt de eindhalterij dus wel weergeven, maar de haltenaam niet.
Bij twijfel altijd klagen
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef:Je bedoelt drie overstappen per pagina dan dus? Wijkt die software in Utrecht toch meer af van de rest dan je zou denken want die toont iets van 9 overstappen.
Niet dat dat heel nuttig is. Stond vanmiddag bij Woudenberg de Poort in de X80 naar Amersfoort dus liefst twee keer een X80 naar Amersfoort bij de aansluitingen :P (en aan dezelfde lijn terug naar Scherpenzeel heb je ook niet veel als aansluiting, om maar weer in Gelderland te belanden :P )
Ja in de systemen van Overijssel staan de bus overstappen over 2 pagina's met meer dan 3 regels en een aparte pagina voor de treinen waar alleen de 1e drie vertrekkende treinen vermeld zijn.
In de blauwnet treinen staan de overstap mogelijkheden op de trein en de bus door elkaar heen in plaats van apart.
Ook in de blauwnet trein worden er maar 4 regels gebruikt maar daar gebruikt men een groter lettertype voor dan bij de schermen in de bus

Wel een heleboel vastgelopen schermen gezien sinds de wijzigingen in het systeem
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Etienne »

regenmaker schreef:Hoe zit het eigenlijk met die 2 MAN bussen van Besseling rijden die nog? Heb ze al een tijdje niet meer gezien.
In een Facebookgroep werd gemeld dat beide bussen op de A27 zuidwaarts gezien zijn; één op dieplader en de andere rijdend er achter aan. Vermoedelijk op weg naar Womy dus.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Dan denk ik dat de diensten zijn overgenomen door de extra amba's uit Overijssel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Lijn 45 »

Als Besseling die ritten nog steeds zelf rijdt lijkt het me waarschijnlijker dat ze een van hun Utrechtse Setra's inzetten.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ik denk zelf eerder dat de ritten weer door Syntus zelf worden gereden. Net als de ritten van Noot op de lijnen 106/107. Door de bezuinigingen in Overijssel hebben ze aardig wat materieel vrijgespeeld. Ook de amba's uit Almere kunnen binnenkort weer weg door de komst van de BYDs. Of zijn deze al weg/blijven deze?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Wat betreft lijn 106, daar zag ik laatst nog steeds een Noot chauffeur op rijden. Kennelijk heeft Noot een Optare in bruikleen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Is op zich ook wel logisch, want anders zou je systemem zoals in Rijssen of Lutten moeten toepassen. Daar wisselt men de chauffeur (bijna) elke slag. Bijvoorbeeld bij lijn 29 naar Zwolle stapt de chauffeur in Lutten over op lijn 30 en de chauffeur van lijn 30 gaat naar lijn 29.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

En terugkomend op lijn 102, ik vermoed dat Besseling nog steess op die lijn rijdt aangezien de ritten uit hun lijnenpakket geen realtime info tonen in OVinfo. Ik vermoed dat deze ritten worden gereden met een Setra touringcar met handheld, maar ben helaas iets te vroeg weg uit Apeldoorn om dit te bevestigen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ik zie het ja, exact de rit om 7:14 vanuit Voorthuizen naar Apeldoorn en de rit van 8:00 terug naar Amersfoort. Ben benieuwd wat daar op rijdt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten