Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

Het Syntus City ticket is op ma-vr alleen geldig NA 9 uur, ook een verandering !!!

-----------------------

Vandaag zijn door chauffeurs van Besseling, een aantal uur later dan gepland vanwege officiële plichtplegingen bij Evobus Nijkerk, Citaro-G(eleed) CNG Veluwelijn bussen bezorgd t.b.v. instructie en proefrijden, 1 bij elke Veolia vestiging.
In Harderwijk staat deze week nu de 5263.
Ik heb er zelf nog niet mee kunnen rijden, omdat ik snel de dienst op moest, maar doe dit dinsdag.

Hier een aantal foto's, genomen met mijn telefoon, op 25% van hun originele resolutie.

Groet, Michel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

En de eerste Harderwijkse overnachting ...............

Groet, Michel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Meltrain »

Mooie bus. :D Als ik niet beter wist zou ik echt denken dat het een Valleilijn-bus is. :P
En zeer behoorlijke foto's voor een telefoon! :pos: (Kon die van mij dat maar.... :oops: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Ardan »

Haha, toen ik die foto's zag dacht ik dat inderdaad, tot ik ging nadenken: oh ja, de Veluwelijn is Zwolle-Apeldoorn!
Erg fraaie bus, erg fraaie foto's! :pos: (al vond ik persoonlijk één foto vanaf rechtsvoor wel voldoende ipv vijf van rechtsvoor met één graad hoekverschil ;) )
Maareh, wie is de vervoerder eigenlijk?
.....
*kijkt beter*
......................
Ohja nou zie ik het, ergens heel klein in een hoekje gepropt... Mocht zeker niet groter van De Provincie?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Suus »

Nee, zie ook de bestaande Valleilijnbussen, die hebben ook bijna onzichtbare Veolia logo's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Ruben »

Hoe krachtig is een vervoerdersmerk nog met concessiewisselingen van 6-8 jaar?! Vroeger ging je met de VAD, ook Connexxion genoot daar een hoge naamsbekendheid, maar met Veolia hoorde je al steeds meer dat het nog Connexxion genoemd werd. Een en ander kan best te maken hebben met de betrokkenheid van een vervoerder bij een bepaald gebied, maar dingen als "Breng" en "Twents" vind ik nu heel verstandige ontwikkelingen in het land der aanbestedingen.
Anders gezegd, het zal niemand wat uitmaken of er nu Arriva of Veolia komt, als men toch geen ervaring met het merk heeft, wat aannemelijk is (gemiddeld genomen reist niemand veel in andere vervoersgebieden met de bus of zal daar niet letten op vervoerder / reiservaring). Alles is product bus en openbaar vervoer.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Vinny »

Maarse & Kroon *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

De foto's zijn even snel geschoten, ja een aantal lijken op elkaar.
Zo is er voor elk wat wils, iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur van kijkhoek.

Ze zijn verkleind naar 25% in MS Paint, meer niet, geen verdere bewerkingen.
De nacht foto's met "flister" op automatische stand en ook op uit.
Toestel is Nokia N97mini.
Inderdaad zelf ook best happy met foto kwaliteit.
Video's zijn ook mooi, breedbeeld en behoorlijke resolutie, beeld kwaliteit en goed geluid.

De namen van provincie en vervoerder komen 2 keer per zijde voor, boven de ruiten.
Bussen en lijnconcept zijn van provincie, de bussen voor zo ver ik weet ook.
Bij de Valleilijn net zo, daarom komen de bussen daarvan ook over naar Syntus.

Misschien is een blijvende regionale uitstraling wel wat, met een wat annoniemere uitvoerder.
Dan moet de provincie zelf wel nauwer betrokken zijn bij zijn product, anders een bedrijf zijn eigen uitstraling gunnen.

Heb vandaag gereden, van te voren nog even subtiel met bestemming gespeeld. :Y

Rijdt lekker, stil, diep zware brom, erg in de verte ( ja ik weet 't, zo'n 17 meter van m'n oor ).
Ben ook CNG ( aardgas ) wezen tanken bij een nieuw tank station, vlak bij de nieuwe vestiging.
Van 1/4 naar 1/2 tank vulling duurde al 20 minuten.
Ik moest de dienst op, dus morgen wordt er verder getankt. :wink:
We gaan daar voorlopig alle diesel bussen tanken, want door het weer is de eigen installatie nog niet klaar.

Zal morgen nog wat interieur foto's maken.
Nu was ik maar happy met 1, de rest te onscherp, want te gehaast genomen.

Groet, Michel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Freek »

Snorkel schreef: Bussen en lijnconcept zijn van provincie, de bussen voor zo ver ik weet ook.
Bij de Valleilijn net zo, daarom komen de bussen daarvan ook over naar Syntus.
Het ontwerp van de bussen lag vast. Merk en type mochten door de vervoerder worden vastgesteld, met als eis dat het sowieso gelede bussen moesten zijn. Bussen zijn eigendom van de vervoerder. Dat de Valleilijn bussen overgaan van Veolia naar Syntus komt door dat er een overname plicht is. Syntus is verplicht de bussen over te kopen van Veolia.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Klaasje »

Ik blijf het absurd vinden dat voor streekbussen geledes geëist worden. Zeker als je weet dat 15-bussen altijd meer zitplaatsen hebben dan geledes. 15-meter bussen zijn meer comfortabel in rijgedrag én goedkoper in exploitatie dan gelede bussen. Waarom dan? -o-
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

Psst. Alleen voor de veluwelijn waren geledewagens geeist, de rest van de streekdienst krijgt (blauwe) amba's. (10/12 meter's)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Suus »

Bij de Valleilijn snap ik het wel. Er worden soms grote hoeveelheden bagage meegesleept, daar is in een gelede bus meer ruimte voor, en ook de capaciteit voor mensen die recht staan is groter, en zeker bij Veolia wil dat nog wel eens voorkomen met hun zeer professionele dienstregeling (extreem krap) en fantastische vertragingen (even 10 minuten strippenkaarten stempelen hoor, 1 minuut voor vertrektijd... Kan ik mijn kaartje ook volledig met stuivers betalen :') )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hebben deze gelede Mercedessen hetzelfde type snelle deuren als de Mercedessen van het GVB? Wat een topuitvinding vind ik dat.
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door someone-unreal »

ziggy schreef:Hebben deze gelede Mercedessen hetzelfde type snelle deuren als de Mercedessen van het GVB? Wat een topuitvinding vind ik dat.
Als ik de foto's mag geloven wel. Sowieso de voordeur.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

Voordeuren van zowel Citaro als nieuwe Amba zijn van die snelle schuifdeuren d.m.v. een tandheugel.
Heb nog niet naar de achterdeuren gekeken.

Deze nacht stond ook de nieuwe Amba 5130 in Harderwijk.
Mooie kleuren en logo.
Vind het blaadje heel toepasselijk en chique subtiel.
Heb wat nacht foto's gemaakt.

Heb ook interieur foto's van de 5263, maar die komen later nog.

Groet, Michel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Fluisterbus 'the Whisper' blijft toch nog een jaar rijden

Bericht door Ruben »

Fluisterbus 'the Whisper' blijft toch nog een jaar rijden
Geplaatst op: vrijdag 10 december 2010 09:20
Laatst bijgewerkt: vrijdag 10 december 2010 09:38


De Whisper blijft in ieder geval nog een jaar doorrijden in Apeldoorn. Dat zijn de nieuwe vervoerder Syntus en het Apeldoornse bedrijf dat de fluitsterbus heeft ontwikkeld met elkaar overeengekomen.
De Whisper was door Veolia als proef in dienst genomen voor stadsritten in Apeldoorn. De proef begon vorig jaar en zou tot december dit jaar duren.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Syntus Gelderland: Betere aansluiting van bus op trein

Bericht door Ruben »

Syntus Gelderland: Betere aansluiting van bus op trein
Geplaatst op: vrijdag 10 december 2010 09:38
Laatst bijgewerkt: vrijdag 10 december 2010 09:39


APELDOORN - Veolia trachtte de overgang van de ov-concessie Veluwe naar Syntus via de rechter nog tegen te houden, maar verloor de zaak afgelopen zomer. Daarmee verdwijnen de wit-blauwe bussen na precies zes jaar uit het straatbeeld, om plaats te maken voor lichtblauwe en groene exemplaren.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Bastiaan »

Ik kreeg vandaag nog een vreemd verhaal te horen. Iemand die regelmatig van Heerde naar het Marktplein in Apeldoorn reist, heeft van de provincie Gelderland te horen gekregen dat het Marktplein straks voor de Veluwelijn alleen nog een instaphalte is, waardoor mensen uit de richting Zwolle meereizen tot het station en dan op een andere manier op het Marktplein moeten komen. Een vrij idiote constructie, als je het mij vraagt. Het zou veel logischer zijn als het Marktplein vanuit de richting Zwolle een uitstaphalte is, zodat reizigers die willen instappen voor het korte stukje naar het station gewoon een stadsbus pakken. Syntus weet in ieder geval niet waar het verhaal vandaan komt. Ook in de dienstregeling staat niets over instaphaltes of uitstaphaltes bij het Marktplein.

Overigens vind ik dat er in de dienstregeling van de Veluwelijn(en) 90 en 294 iets zeer belangrijks ontbreekt, namelijk de aankomst- en vertrektijden op het Transferium Horsthoek. Alleen voor de korte ritjes van "lijn 294a" (met weer een aparte lijnfolder) is dat aangegeven, maar die beginnen of eindigen immers ook op het Transferium. Aangezien de Veluwelijn zo is opgezet dat je bijvoorbeeld vanuit Epe naar Zwolle onderweg kunt overstappen, had dat op z'n minst aangegeven kunnen worden in de dienstregeling. Bovendien is het voor reizigers die parkeren op het Transferium en met de bus verder reizen ook wel handig om te weten hoe laat de bus vertrekt -o-
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Snorkel »

Er zitten idd een aantal zaken niet goed met betrekking to de dienstregeling rond de Apd-Zwl verbinding.
Foutjes, of worden nog hersteld, etc.

Misshcien dat er wat route problemen ( bochten ) zijn voor de duw-geledes ( wat een andere baan nodig heeft dan een trek gelede met meesturende aanhanger ) ?

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Ruben »

Op 9292 krijg je dat halte Gedenknaald de laatste halte in Apeldoorn is (slaat Canadalaan en van Haeftenkazerne over). Verder pakt 'ie vanaf Zwolle ook Marktplein mee, maar bijvoorbeeld (logischerwijs) Kanaalstraat niet. Die laatste is ook een beetje krappe halte om met een gelede in te gaan staan, en ook nutteloos.

Voor een stadsdienst waar alleen de koopzondagritten vervallen duurt het Syntus wel erg lang om een lijnfolder te maken.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

Bij de haltes hangen inmiddels de syntus vertrekstaten. Is weer even wennen: ipv de "stadsbusplus"opmaak, de normale syntus-opmaak. :mrgreen: '

Overigens staan er al veolia-amba's en citaro's op de "geheime plek" in Apeldoorn. Overigens mag men wel iets minder geheimzinnig doen over die geheime plek, vanaf de Matenpoort kun je de bussen al zien..
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Ruben »

MdJ schreef:Bij de haltes hangen inmiddels de syntus vertrekstaten. Is weer even wennen: ipv de "stadsbusplus"opmaak, de normale syntus-opmaak. :mrgreen: '
En dat terwijl die oude opmaak nog zo geloofd werd :-O
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Suus »

Ze zullen wel een flinke tijd bezig zijn al die informatiestickers van de haltepalen te krabben, heb nergens zo'n zooitje op de haltepalen gezien als in Apeldoorn _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Ruben »

Kan alleen de sticker van de zomerdienstregeling bedenken. Dat er meer stickers opzitten in Apeldoorn is zeker waar. :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Daniel »

Alleen maar beter dat 't nu gewoon standaardvertrekstaten zijn... heb daar in Apeldoorn toch ooit staan puzzelen hoe laat een bus zou komen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten