Concessie Veluwe (Syntus)
-
- Berichten: 3469
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Oh, dacht dat lijn 88 sneller was dan lijn 52.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
OVinfo bewijst: gepland doet lijn 52 over Wageningen Busstation - Station Ede-Wageningen 21 minuten, waar lijn 88 het in 27 minuten rijdt, bij vertrek rond negen uur 's ochtends. Dat verbaast mij ook!
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dat komt omdat lijn 88 als de Superhippe Supersnelle Superglimmende Supersnelbus in de markt is gezet. Helaas lijdt lijn 88 aan overambitie of aan vervoerders die gewoon mateloos slecht presteren, want echt glanzend is het nooit geweest :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Komt gewoon omdat lijn 88 verkeerd wordt gepromoot. Het wordt gepromoot als snelle bus van station Ede-Wageningen naar Wageningen, maar is eigenlijk vooral een snelle bus naar de universiteit (zeker als straks de busbaan over de campus klaar is).
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Lijn 88 heeft al sinds de start een structureel te krappe dienstregeling die ook zelfs op zondag niet haalbaar is. In de dienstregeling is geen rekening gehouden met het aantal instappers in Ede-Wageningen waardoor de bus die daar altijd al te laat aankomt daar structureel vertraging oploopt. De bussen die Veolia had gekocht hadden bij die vervoerder structureel last van defecten en kregen bovendien zeer matig tot geen onderhoud: sterren in de voorruit, loshangende onderdelen in het interieur etc, er werd niets aan gedaan. Er is ook lange tijd aangerommeld met de route bij het ziekenhuis in Ede.
Veolia en Syntus zijn ook kampioenen in het maken van onbegrijpelijke halte-informatie. Bij Veolia ging de dienstregeling door tot 25, soms 26 uur. Syntus heeft jarenlang onleesbare vertrekstaten gemaakt met een voetnotensysteem waarbij het meerendeel van alle vertrektijden hetzelfde waren. Daar is nu wat aan gedaan door twee vertrekstaten in de bushaltes op te hangen, maar er wordt nog altijd niet gecommuniceerd in de haltes wanneer de vakantievertrekstaat van toepassing is. Ik heb Syntus ook nog niet een werkend informatiesysteem in de bus kunnen betrappen, tot nu toe wordt er alleen reclame getoond of zit Windows in een eeuwigdurende herstartloop.
Veolia en Syntus zijn ook kampioenen in het maken van onbegrijpelijke halte-informatie. Bij Veolia ging de dienstregeling door tot 25, soms 26 uur. Syntus heeft jarenlang onleesbare vertrekstaten gemaakt met een voetnotensysteem waarbij het meerendeel van alle vertrektijden hetzelfde waren. Daar is nu wat aan gedaan door twee vertrekstaten in de bushaltes op te hangen, maar er wordt nog altijd niet gecommuniceerd in de haltes wanneer de vakantievertrekstaat van toepassing is. Ik heb Syntus ook nog niet een werkend informatiesysteem in de bus kunnen betrappen, tot nu toe wordt er alleen reclame getoond of zit Windows in een eeuwigdurende herstartloop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dagelijks reiziger van lijn 88 meldt. Kan er helaas niet omheen. Moet voor m'n werk dagelijks naar de halte Pascalstraat, komend vanuit Utrecht. Lijn 85 stopt daar, maar deze vertrekt vanaf station Ed bij binnenkomst van de IC uit Utrecht.
Issues die we dan hebben met lijn 88:
- Wordt ook erg veel gebruikt voor bestemmingen Bovenbuurtweg (Kenniscampus Ede) en Ziekenhuis Gelderse vallei. Resp 2,5 en 5 minuten reistijd. Voor eerstgenoemde is lijn 85 dus lang niet altijd een handig alternatief, voor de tweede zijn er alleen alternatieven met een grote omweg. Dagelijks loop ik met ongeveer 10 man vanaf Zkh naar de Pascalstraat, en dat vanuit één bus.
- Instapproces op station Ed is gewoon brak. Ten eerste de TRAAAAAAAGE/haperende OV-chiplezers, bij andere vervoerders kunnen binnen dezelfde tijdseenheid gewoon meer mensen instappen. Daarnaast wordt nu incidenteel de 3e deur ook als instapdeur gebruikt, maar alleen als het S&V personeel daar zin in heeft. Dan zit je alsnog met spreiding, iedereen blijft tussen de overdekte fietsenstalling en de eerste abri staan, terwijl bijvoorbeeld de 3e deur bij de 2e abri uitkomt.
- Onhandige aansluitingen:
8.00 Vertrek lijn 88
8.02 IC uit Utrecht (+ vertrek lijn 85)
8.10 Vertrek lijn 88
8.11 IC uit Nijmegen
8.17 IC uit Utrecht (+ vertrek lijn 85)
8.20 Vertrek lijn 88, krijgt 2 treinen te verwerken
8.26 IC uit Nijmegen
8.30 Vertrek lijn 88
8.31 IC uit Utrecht
8.40 Vertrek lijn 88
8.43 IC uit Nijmegen
8.47 IC uit Utrecht (+ vertrek lijn 85)
8.50 Vertrek lijn 88, krijgt 2 treinen te verwerken
8.56 IC uit Nijmegen
Daar zitten dus ook nog eens een paar aansluitingen tussen die zo krap zijn dat als je niet in de achterste 2 bakken (uit Utrecht) of voorste 2 (uit Nijmegen) zit, je ergens wel klem loopt en ook de overstap mist.
- Frequentie of aanbod van capaciteit te laag. Achterblijvers horen bij de dagelijkse gang van zaken.
Issues die we dan hebben met lijn 88:
- Wordt ook erg veel gebruikt voor bestemmingen Bovenbuurtweg (Kenniscampus Ede) en Ziekenhuis Gelderse vallei. Resp 2,5 en 5 minuten reistijd. Voor eerstgenoemde is lijn 85 dus lang niet altijd een handig alternatief, voor de tweede zijn er alleen alternatieven met een grote omweg. Dagelijks loop ik met ongeveer 10 man vanaf Zkh naar de Pascalstraat, en dat vanuit één bus.
- Instapproces op station Ed is gewoon brak. Ten eerste de TRAAAAAAAGE/haperende OV-chiplezers, bij andere vervoerders kunnen binnen dezelfde tijdseenheid gewoon meer mensen instappen. Daarnaast wordt nu incidenteel de 3e deur ook als instapdeur gebruikt, maar alleen als het S&V personeel daar zin in heeft. Dan zit je alsnog met spreiding, iedereen blijft tussen de overdekte fietsenstalling en de eerste abri staan, terwijl bijvoorbeeld de 3e deur bij de 2e abri uitkomt.
- Onhandige aansluitingen:
8.00 Vertrek lijn 88
8.02 IC uit Utrecht (+ vertrek lijn 85)
8.10 Vertrek lijn 88
8.11 IC uit Nijmegen
8.17 IC uit Utrecht (+ vertrek lijn 85)
8.20 Vertrek lijn 88, krijgt 2 treinen te verwerken
8.26 IC uit Nijmegen
8.30 Vertrek lijn 88
8.31 IC uit Utrecht
8.40 Vertrek lijn 88
8.43 IC uit Nijmegen
8.47 IC uit Utrecht (+ vertrek lijn 85)
8.50 Vertrek lijn 88, krijgt 2 treinen te verwerken
8.56 IC uit Nijmegen
Daar zitten dus ook nog eens een paar aansluitingen tussen die zo krap zijn dat als je niet in de achterste 2 bakken (uit Utrecht) of voorste 2 (uit Nijmegen) zit, je ergens wel klem loopt en ook de overstap mist.
- Frequentie of aanbod van capaciteit te laag. Achterblijvers horen bij de dagelijkse gang van zaken.
-
- Berichten: 3637
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amstelveen
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
die 10-minuten dienst is sowieso niet praktisch als hij moet aansluiten op een kwartierdienst
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 3469
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Wat vooral storend is is dat lijn 88 op zondagavond in een 15-minutendienst rijdt, terwijl lijn 51/52 2x/uur in een scheve ligging en met beroerde aansluitingen in Arnhem heeft. Juist in het weekend willen de meeste mensen naar Wageningen Centrum en daarbij is goede aansluiting op de s30900, s3000 richting Nijmegen, s3600 richting Zwolle en de ICE voor de internationale studenten erg van belang.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Nee, dat is niet waar. Lijn 88 rijdt op zondagmiddag vanaf 13u25 elk kwartier, 's avonds van 20 tot 22 uur 8x/uur, tussen 22 en 23 uur wordt 6x/uur gereden en tussen 23 en 0 uur 4x/uur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Mijn voorkeur zou eerder zijn dat de 52 hoogfrequent Arnhem-Wageningen blijft rijden, en dat de laagfrequente 51, na Renkum, niet meer naar Wageningen, maar rechtstreeks via Bennekom naar station Ede-W rijdt. Lijn 51 en 52 rijden onder Breng. Syntus rijdt dan gewoon de verschillende lijnen tussen Ede en Wageningen (waarvan 1 lijn via Bennekom). Hiermee heb je zoveel mogelijk rechtstreekse verbindingen, zonder doorkoppelingen tussen vervoerders.CamilleKreemers schreef:Waarom wordt er niet op integratie gezet?
lijn 88 Ede- Wageningen doorrijden als route lijn 52 naar Arnhem (Hoogfrequent en snelle route minimaal 6x/uur in spits)
lijn 51 Arnhem - Wageningen doorrijden als route lijn 52 naar Ede (laagfrequent en minder snelle route 2x/uur in spits)
Hiermee kun je toch eenvoudiger een netwerk krijgen dan al die concessiegrens scheidingen? De reiziger wil misschien juist verder kunnen reizen.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Op zich een idee. Tussen Renkum en Wageningen heb je namelijk ook al lijn 53 (Arnhem Zuid-Wageningen).
Al vraag ik me af of je de buslijn Ede-Bennekom-Wageningen niet beter kan schrappen en de buslijn Tiel-Wageningen via een iets aangepaste route kan doorsturen naar Ede. Zo kun je vanuit de Betuwe en Rhenen ook een rechtstreekse busdienst naar de universiteit in Wageningen en de hogeschool in Ede aanbieden en anderzijds vanuit station Ede-Wageningen en Bennekom ook een rechtstreekse busverbinding met de dierentuin in Rhenen krijgt. Bennekom profiteert dan extra mee lijkt me, omdat nu de universiteit nog niet bediend wordt. Wel wordt het stuk Wageningen Busstation-Bennekom dan iets langzamer (door de lus via de uni).
Al vraag ik me af of je de buslijn Ede-Bennekom-Wageningen niet beter kan schrappen en de buslijn Tiel-Wageningen via een iets aangepaste route kan doorsturen naar Ede. Zo kun je vanuit de Betuwe en Rhenen ook een rechtstreekse busdienst naar de universiteit in Wageningen en de hogeschool in Ede aanbieden en anderzijds vanuit station Ede-Wageningen en Bennekom ook een rechtstreekse busverbinding met de dierentuin in Rhenen krijgt. Bennekom profiteert dan extra mee lijkt me, omdat nu de universiteit nog niet bediend wordt. Wel wordt het stuk Wageningen Busstation-Bennekom dan iets langzamer (door de lus via de uni).
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Denk niet dat ze dat snel gaan doen. Of Arriva en Syntus moeten gaan samenwerken tussen Tiel en Ede, maar weet niet of ze dat willen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik zie liever betere verbindingen met Veenendaal. Daarvoor moet je nu overstappen in Rhn.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Je bedoelt Tiel - Veenendaal?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Juist (A) En dan meer voor de tussenliggende dorpen. Vanuit Tl kun je omreizen via Ut.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Voor Echteld, Ochten en Kesteren? Het lijkt me dat die dorpjes niet zo'n hele grote reizigersaanbod hebben. En de inwoners zullen eerder voor de trein van Tiel naar Utrecht kiezen, dus een directe verbinding Veenendaal is niet zo heel belangrijk/nodig. (Even off-topic bericht was dit, het gaat meer over Rivierenland. In dat topic klagen ze dat het alleen maar over de Achterhoek gaat daar, maar dat komt gewoon door die Achterhoekers )
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Oh, het was me ontgaan dat dit Veluwe is Ik voel persoonlijk niets voor een doorkoppeling naar Ede.
Wellicht dat SuperGhost in Wageningen heeft lopen tellen naar de overstappers uit lijn 45 op de lijnen naar Ede en hen dan nog gevraagd of een directe verbinding nodig is (A)
Wellicht dat SuperGhost in Wageningen heeft lopen tellen naar de overstappers uit lijn 45 op de lijnen naar Ede en hen dan nog gevraagd of een directe verbinding nodig is (A)
-
- Berichten: 3637
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amstelveen
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
via utrecht is wel erg om, met bus 45+trein vanuit rhenen ben je 20 minuten snellerwaldo79 schreef:Juist (A) En dan meer voor de tussenliggende dorpen. Vanuit Tl kun je omreizen via Ut.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ok. Maar het gaat hier over Syntus Veluwe.
-
- Berichten: 3637
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amstelveen
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Hoort Scherpenzeel nu eigenlijk bij concessie Veluwe? want volgens mij stoppen daar alleen maar Connexxion bussen.
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Het is Gelderland, dus hoort bij de concessie Veluwe. Maar ligt ook wel ergens in een hoekje.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Er rijdt wel een buurtbus 511 (Syntus) van Scherpenzeel naar Barneveld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Zag vanmiddag op het Apeldoornse busstation dat de Syntus Twente Duvedec 3401 werd ingezet op lijn 109. De digitale bestemmingsaanduidingen waren aan alle zijden verwijderd en er zaten nette A4-tjes met '109' achter de voorruit geplakt. Leek erop dat de 3401 alleen op lijn 109 wordt ingezet. Nog een fotootje van geschoten op de buffer, maar vind Flickr zo'n kl$t# site/systeem. Is er nog een handiger manier om foto's toe te voegen?
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ja, http://imageshack.com/ :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten