Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Nitein-Repart »

Oh, dacht dat lijn 88 sneller was dan lijn 52.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

OVinfo bewijst: gepland doet lijn 52 over Wageningen Busstation - Station Ede-Wageningen 21 minuten, waar lijn 88 het in 27 minuten rijdt, bij vertrek rond negen uur 's ochtends. Dat verbaast mij ook!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Suus »

Dat komt omdat lijn 88 als de Superhippe Supersnelle Superglimmende Supersnelbus in de markt is gezet. Helaas lijdt lijn 88 aan overambitie of aan vervoerders die gewoon mateloos slecht presteren, want echt glanzend is het nooit geweest :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Komt gewoon omdat lijn 88 verkeerd wordt gepromoot. Het wordt gepromoot als snelle bus van station Ede-Wageningen naar Wageningen, maar is eigenlijk vooral een snelle bus naar de universiteit (zeker als straks de busbaan over de campus klaar is).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Suus »

Lijn 88 heeft al sinds de start een structureel te krappe dienstregeling die ook zelfs op zondag niet haalbaar is. In de dienstregeling is geen rekening gehouden met het aantal instappers in Ede-Wageningen waardoor de bus die daar altijd al te laat aankomt daar structureel vertraging oploopt. De bussen die Veolia had gekocht hadden bij die vervoerder structureel last van defecten en kregen bovendien zeer matig tot geen onderhoud: sterren in de voorruit, loshangende onderdelen in het interieur etc, er werd niets aan gedaan. Er is ook lange tijd aangerommeld met de route bij het ziekenhuis in Ede.

Veolia en Syntus zijn ook kampioenen in het maken van onbegrijpelijke halte-informatie. Bij Veolia ging de dienstregeling door tot 25, soms 26 uur. Syntus heeft jarenlang onleesbare vertrekstaten gemaakt met een voetnotensysteem waarbij het meerendeel van alle vertrektijden hetzelfde waren. Daar is nu wat aan gedaan door twee vertrekstaten in de bushaltes op te hangen, maar er wordt nog altijd niet gecommuniceerd in de haltes wanneer de vakantievertrekstaat van toepassing is. Ik heb Syntus ook nog niet een werkend informatiesysteem in de bus kunnen betrappen, tot nu toe wordt er alleen reclame getoond of zit Windows in een eeuwigdurende herstartloop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door microshit »

Dagelijks reiziger van lijn 88 meldt. Kan er helaas niet omheen. Moet voor m'n werk dagelijks naar de halte Pascalstraat, komend vanuit Utrecht. Lijn 85 stopt daar, maar deze vertrekt vanaf station Ed bij binnenkomst van de IC uit Utrecht.

Issues die we dan hebben met lijn 88:
- Wordt ook erg veel gebruikt voor bestemmingen Bovenbuurtweg (Kenniscampus Ede) en Ziekenhuis Gelderse vallei. Resp 2,5 en 5 minuten reistijd. Voor eerstgenoemde is lijn 85 dus lang niet altijd een handig alternatief, voor de tweede zijn er alleen alternatieven met een grote omweg. Dagelijks loop ik met ongeveer 10 man vanaf Zkh naar de Pascalstraat, en dat vanuit één bus.
- Instapproces op station Ed is gewoon brak. Ten eerste de TRAAAAAAAGE/haperende OV-chiplezers, bij andere vervoerders kunnen binnen dezelfde tijdseenheid gewoon meer mensen instappen. Daarnaast wordt nu incidenteel de 3e deur ook als instapdeur gebruikt, maar alleen als het S&V personeel daar zin in heeft. Dan zit je alsnog met spreiding, iedereen blijft tussen de overdekte fietsenstalling en de eerste abri staan, terwijl bijvoorbeeld de 3e deur bij de 2e abri uitkomt.
- Onhandige aansluitingen:
8.00 Vertrek lijn 88
8.02 IC uit Utrecht (+ vertrek lijn 85)
8.10 Vertrek lijn 88
8.11 IC uit Nijmegen
8.17 IC uit Utrecht (+ vertrek lijn 85)
8.20 Vertrek lijn 88, krijgt 2 treinen te verwerken
8.26 IC uit Nijmegen
8.30 Vertrek lijn 88
8.31 IC uit Utrecht
8.40 Vertrek lijn 88
8.43 IC uit Nijmegen
8.47 IC uit Utrecht (+ vertrek lijn 85)
8.50 Vertrek lijn 88, krijgt 2 treinen te verwerken
8.56 IC uit Nijmegen

Daar zitten dus ook nog eens een paar aansluitingen tussen die zo krap zijn dat als je niet in de achterste 2 bakken (uit Utrecht) of voorste 2 (uit Nijmegen) zit, je ergens wel klem loopt en ook de overstap mist.
- Frequentie of aanbod van capaciteit te laag. Achterblijvers horen bij de dagelijkse gang van zaken.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

die 10-minuten dienst is sowieso niet praktisch als hij moet aansluiten op een kwartierdienst
Ik heb geen onderschrift
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Nitein-Repart »

Wat vooral storend is is dat lijn 88 op zondagavond in een 15-minutendienst rijdt, terwijl lijn 51/52 2x/uur in een scheve ligging en met beroerde aansluitingen in Arnhem heeft. Juist in het weekend willen de meeste mensen naar Wageningen Centrum en daarbij is goede aansluiting op de s30900, s3000 richting Nijmegen, s3600 richting Zwolle en de ICE voor de internationale studenten erg van belang.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Suus »

Nee, dat is niet waar. Lijn 88 rijdt op zondagmiddag vanaf 13u25 elk kwartier, 's avonds van 20 tot 22 uur 8x/uur, tussen 22 en 23 uur wordt 6x/uur gereden en tussen 23 en 0 uur 4x/uur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Roeland »

CamilleKreemers schreef:Waarom wordt er niet op integratie gezet?

lijn 88 Ede- Wageningen doorrijden als route lijn 52 naar Arnhem (Hoogfrequent en snelle route minimaal 6x/uur in spits)
lijn 51 Arnhem - Wageningen doorrijden als route lijn 52 naar Ede (laagfrequent en minder snelle route 2x/uur in spits)

Hiermee kun je toch eenvoudiger een netwerk krijgen dan al die concessiegrens scheidingen? De reiziger wil misschien juist verder kunnen reizen.
Mijn voorkeur zou eerder zijn dat de 52 hoogfrequent Arnhem-Wageningen blijft rijden, en dat de laagfrequente 51, na Renkum, niet meer naar Wageningen, maar rechtstreeks via Bennekom naar station Ede-W rijdt. Lijn 51 en 52 rijden onder Breng. Syntus rijdt dan gewoon de verschillende lijnen tussen Ede en Wageningen (waarvan 1 lijn via Bennekom). Hiermee heb je zoveel mogelijk rechtstreekse verbindingen, zonder doorkoppelingen tussen vervoerders.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Op zich een idee. Tussen Renkum en Wageningen heb je namelijk ook al lijn 53 (Arnhem Zuid-Wageningen).

Al vraag ik me af of je de buslijn Ede-Bennekom-Wageningen niet beter kan schrappen en de buslijn Tiel-Wageningen via een iets aangepaste route kan doorsturen naar Ede. Zo kun je vanuit de Betuwe en Rhenen ook een rechtstreekse busdienst naar de universiteit in Wageningen en de hogeschool in Ede aanbieden en anderzijds vanuit station Ede-Wageningen en Bennekom ook een rechtstreekse busverbinding met de dierentuin in Rhenen krijgt. Bennekom profiteert dan extra mee lijkt me, omdat nu de universiteit nog niet bediend wordt. Wel wordt het stuk Wageningen Busstation-Bennekom dan iets langzamer (door de lus via de uni).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Denk niet dat ze dat snel gaan doen. Of Arriva en Syntus moeten gaan samenwerken tussen Tiel en Ede, maar weet niet of ze dat willen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door waldo79 »

Ik zie liever betere verbindingen met Veenendaal. Daarvoor moet je nu overstappen in Rhn.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Je bedoelt Tiel - Veenendaal?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door waldo79 »

Juist (A) En dan meer voor de tussenliggende dorpen. Vanuit Tl kun je omreizen via Ut.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Voor Echteld, Ochten en Kesteren? Het lijkt me dat die dorpjes niet zo'n hele grote reizigersaanbod hebben. En de inwoners zullen eerder voor de trein van Tiel naar Utrecht kiezen, dus een directe verbinding Veenendaal is niet zo heel belangrijk/nodig. (Even off-topic bericht was dit, het gaat meer over Rivierenland. In dat topic klagen ze dat het alleen maar over de Achterhoek gaat daar, maar dat komt gewoon door die Achterhoekers :P )
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door waldo79 »

Oh, het was me ontgaan dat dit Veluwe is :lol: Ik voel persoonlijk niets voor een doorkoppeling naar Ede.

Wellicht dat SuperGhost in Wageningen heeft lopen tellen naar de overstappers uit lijn 45 op de lijnen naar Ede en hen dan nog gevraagd of een directe verbinding nodig is (A)
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

waldo79 schreef:Juist (A) En dan meer voor de tussenliggende dorpen. Vanuit Tl kun je omreizen via Ut.
via utrecht is wel erg om, met bus 45+trein vanuit rhenen ben je 20 minuten sneller
Ik heb geen onderschrift
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door waldo79 »

Ok. Maar het gaat hier over Syntus Veluwe.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Hoort Scherpenzeel nu eigenlijk bij concessie Veluwe? want volgens mij stoppen daar alleen maar Connexxion bussen.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Het is Gelderland, dus hoort bij de concessie Veluwe. Maar ligt ook wel ergens in een hoekje.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Er rijdt wel een buurtbus 511 (Syntus) van Scherpenzeel naar Barneveld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Citaro »

Zag vanmiddag op het Apeldoornse busstation dat de Syntus Twente Duvedec 3401 werd ingezet op lijn 109. De digitale bestemmingsaanduidingen waren aan alle zijden verwijderd en er zaten nette A4-tjes met '109' achter de voorruit geplakt. Leek erop dat de 3401 alleen op lijn 109 wordt ingezet. Nog een fotootje van geschoten op de buffer, maar vind Flickr zo'n kl$t# site/systeem. Is er nog een handiger manier om foto's toe te voegen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Meltrain »

Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Ja, http://imageshack.com/ :)
Nee, die is kut.

Je moet http://imgur.com/ hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten