Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ik vermoed dat men ergens een eentje is vergeten in de kv1 data. :') Op de keolis site heeft men het nog steeds over de 112. Niet dat die altijd actueel is, maar het lijnnummer naar 12 wijzigen is erg vreemd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Dat zou wel een hoop verklaren! :lol:
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Gemeente Apeldoorn wil busvervoer alleen geleidelijk veranderen

Het stadsbusvervoer in Apeldoorn mag na 2020 niet in hoog tempo worden ingekrompen. Dat is het uitgangspunt van de gemeente Apeldoorn bij de nieuwe aanbesteding van het openbaar vervoer.

De Stentor
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Mdk »

Verstandig, eerst even de kat uit de boom kijken, je ziet nu dat maas-concepten (lees: connexxion go gedoe) nog zeker geen volwaardige aanvulling/vervanging op/van de lijnbus zijn. Laat de andere steden er maar even mee struggelen, en pik daarna de concepten en ideeën eruit die werken, om die hier toe te passen.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

De stadsdienst voldoet eigenlijk ma t/m za overdag prima. Alleen in de avonduren/zondag is de bezetting dramatisch, dan zou een flex net een rol kunnen spelen met name 's avonds alla Zutphen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

MarkHul schreef:Is er laatst een wijziging geweest in de dienstregeling? Er valt me nu pas op dat lijn 112 alleen nog maar de kolibrie dienst rijdt en de rest wordt gereden door een nieuwe lijn 12. Dit was volgens mij niet zo toen de nieuwe dienstregeling in ging. Bovendien kon ik er in de wiki ook niets over vinden.
Nog even hierop terugkomend. In de versie van 11 januari van de kv1 staat inderdaad:
LINE|1|I|SYNTUS|3112|12|12|0|VE Lijn_3112|BUS||
In de nieuwste versie die morgen ingaat staat:
LINE|1|I|SYNTUS|3112|112|112|0|VE Lijn_3112|BUS||
Was dus een fout in de kv1 data.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Dat verklaart een hoop. Zo te zien was er ook geen wijziging in het lijnnummer verder (3112). Bedankt voor het antwoord!
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Terbroekers maken zich zorgen verdwijnen lijn 102 (pdf)

De helft van de mensen in het artikel geeft aan bijna uitsluitend met de auto te gaan, maar de buslijn moet behouden blijven. Laat die auto dan een keer staan. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Mdk »

Of niet in Terbroek gaan wonen :X

Ik was net op station apd, en het viel me op dat (vanaf het stationsplein gezien) links ban de lift bij het stationsgebouw glazen hekken aan het installeren zijn, zou dit kunnen betekenen dat er poortjes geplaatst gaan worden? Of weet iemand watvoor nut het anders heeft?
Bij twijfel altijd klagen
robinnieuwenhuis
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 dec 2017, 01:33

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door robinnieuwenhuis »

Was naar mijn weten wel de bedoeling. Ik dacht dat er dit jaar nog poortjes zouden worden geplaatst.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 05 feb 2018, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: automatische handtekening verwijderd
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Dennenboom »

Mdk schreef:Of niet in Terbroek gaan wonen :X
Terbroek bestaat niet, net zo min als Zwarteschuur.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Mdk schreef:Of niet in Terbroek gaan wonen :X

Ik was net op station apd, en het viel me op dat (vanaf het stationsplein gezien) links ban de lift bij het stationsgebouw glazen hekken aan het installeren zijn, zou dit kunnen betekenen dat er poortjes geplaatst gaan worden? Of weet iemand watvoor nut het anders heeft?
Ze zijn begonnen met de werkzaamheden van de poortjes ja. Tot nu toe zijn er al funderingen gemaakt vanaf het busstation en naast de AH to go. Verder hebben ze al enkele glazen wanden geplaatst en funderingen voor een extra kaartautomaat en de servicezuilen.

Gaat nog leuk worden als de poortjes er zijn aangezien bijna iedereen nu uitcheckt bij de overstap paaltjes. :')
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Hoe zit het dan met het stationsrestaurant/Syntus Servicepunt? Is die straks alleen nog vanaf de voorkant van het station bereikbaar of gaan ze daar bij de in-/uitgang van het restaurant poortjes plaatsen aan de perronzijde?
MarkHul schreef:
Mdk schreef:Of niet in Terbroek gaan wonen :X

Ik was net op station apd, en het viel me op dat (vanaf het stationsplein gezien) links ban de lift bij het stationsgebouw glazen hekken aan het installeren zijn, zou dit kunnen betekenen dat er poortjes geplaatst gaan worden? Of weet iemand watvoor nut het anders heeft?
Ze zijn begonnen met de werkzaamheden van de poortjes ja. Tot nu toe zijn er al funderingen gemaakt vanaf het busstation en naast de AH to go. Verder hebben ze al enkele glazen wanden geplaatst en funderingen voor een extra kaartautomaat en de servicezuilen.

Gaat nog leuk worden als de poortjes er zijn aangezien bijna iedereen nu uitcheckt bij de overstap paaltjes. :')
Zolang ze het voorlopig nog maar niet in Zutphen gaan doen... Daar gaat het nog leuker worden met die overstappaaltjes en de vraag welk poortje moet ik nou nemen?
Laatst gewijzigd door cassie127 op ma 05 feb 2018, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Lijkt me bij ingang van spoor 1 anders moeten de kaartautomaten worden verplaatst.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Suus »

Kaartautomaten verplaatsen is echt geen enkel probleem, je bent toch al bezig met die poortjes.

In Apeldoorn moeten de poortjes in het derde kwartaal gesloten worden.

Zutphen krijgt vooralsnog geen poortjes, de meeste NS-reizigers in Zutphen komen al op een ander station waar poortjes zijn en dat is volgens NS al prima.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Mdk »

Dennenboom schreef:
Mdk schreef:Of niet in Terbroek gaan wonen :X
Terbroek bestaat niet, net zo min als Zwarteschuur.
Dat zou verklaren waarom ik er nog nooit van gehoord heb.
Ik vond overigens net wel een zwartebroek in de buurt van hoe verlaten, misschien is dat gehucht gewoon diep verdeeld over haar naam :Y
Bij twijfel altijd klagen
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Chrysa »

Mdk schreef: hoe verlaten
Dat valt wel mee hoor.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Mdk »

Ik neem gezien de hoogte van de glazen afsluiting aan dat het lage poortjes zoals op utrecht cs worden?
Of word er op de een of andere manier nog een laag glas bovenop geplaatst? De afsluiting zoals ik hem vandaag zag leek dusdanig laag dat ik er zonder al teveel moeite overheen zou kunnen stappen.
Bij twijfel altijd klagen
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Mdk »

cassie127 schreef:Hoe zit het dan met het stationsrestaurant/Syntus Servicepunt? Is die straks alleen nog vanaf de voorkant van het station bereikbaar of gaan ze daar bij de in-/uitgang van het restaurant poortjes plaatsen aan de perronzijde?
Ik zie net dat de afsluiting door het midden van het pad tussen perron 1 en de wachtruimte gaat, vermoedelijk komt er dus een poortje aan de kant van de fietsenstalling, en een in de buurt van de hoek van het stationsgebouw.

Ze hebben er nu ook hogere glasplaten in die bij mij ongeveer tot mn elleboog komen.
Bij twijfel altijd klagen
robinnieuwenhuis
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 dec 2017, 01:33

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door robinnieuwenhuis »

Zojuist zag ik een ontstickerde groene whisper bus voorbijrijden. Gaan ze ergens anders heen?
Laatst gewijzigd door robinnieuwenhuis op di 26 jun 2018, 01:13, 2 keer totaal gewijzigd.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Waar zag je die? En de whisper is een gelderland bus
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
robinnieuwenhuis
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 dec 2017, 01:33

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door robinnieuwenhuis »

Ik zag hem in Apeldoorn, ter hoogte van Heemradenlaan. En ik denk ook in richting naar de garage.
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 09 feb 2018, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: automatische handtekening verwijderd
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Mdk »

Ik heb hemvandaag ook al een paar r keer zien rijden, volgensmij word hij voor instructieritten oid gebruikt. Maar waarom meld je dat in dit topic, Apeldoorn valt toch echt onder concessie Veluwe, waar we het er al eerder over gehad hebben.
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 09 feb 2018, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Laatste vier berichten verplaatst naar Veluwe-topic
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Inmiddels is ex-Overijssel 4143 voorzien van wifi. Ook is hij ontdaan van álle Overijssel stickers en aan de achterzijde voorzien van een Gelderland logo. Ik vermoed dat de rest volgt.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Lijn 45 »

Over ex-Utrechtwagens gesproken: rijden de Citaro LE's nog op de Veluwe?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten