Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Citaro 9993 is hier niet meer. Deze was er voor het inbouwen van de pin apparatuur. Wat er mee is gebeurt weet ik niet.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

De Apeldoorns groene 5005 zag ik net op de Edese lijn 5. Zit al vrij zelden een Amba op en als dat al zo is eigenlijk altijd een blauwe.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... kan-dat-Ja
'Voorheen moesten busreizigers tussen Ede en Utrecht overstappen in Veenendaal. Nu hoeft dat niet meer', legt Hanneke Ruiter van Keolis Nederland uit. 'Sinds december rijden Syntus Gelderland en Syntus Utrecht gezamenlijk op de lijnen 5, 83 en 85 in Ede. De lijnen 5 en 85 vallen onder de verantwoordelijkheid van Syntus Gelderland en lijn 83 onder die van Utrecht', zegt ze.
Of omroep Gelderland is slecht in citeren, of Keolis heeft een slechte woordvoerster :')
Ik heb geen onderschrift
aj80
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 15 apr 2012, 18:10

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door aj80 »

Alleen dat de 83 in Ede rijdt is toch "onjuist"? Hoewel De Klomp formeel Ede is.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Gewoon lijn 83 naar de concessie Veluwe overhevelen, zodat er een gezamenlijk stadsnet voor Ede en Veenendaal kan ontstaan. De lijnen 5, 83 en 85 kunnen dan (net zoals lijnen 1 en 2 in Ede) stadsringlijnen vormen (noem ze dan bijv. 3 en 4).

Maar dat zal wel weer te simpel zijn voor de provincies (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Een ringlijn ervan maken is hier niet logisch, omdat t.b.v. het bieden van een aansluiting op de treinen bij De Klomp de bus in beide richtingen hier ruim 10 minuten stilstaat. Heb zelf trouwens ook nog maar zelden doorgaande reizigers over De Klomp heen gezien, waarschijnlijk gaan die eerder met 83 gevolgd door 85 naar Ede: die combi biedt ook meer woon-werkrelaties naast een snellere route.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Waarom willen ze dan toch per se lijnen 83 en 5 gekoppeld hebben als daar blijkbaar geen behoefte aan zou zijn?
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Durashift »

Efficiëntere materieel inzet, d8 ik.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

SuperGhost schreef:Waarom willen ze dan toch per se lijnen 83 en 5 gekoppeld hebben als daar blijkbaar geen behoefte aan zou zijn?
Omdat de bussen dan eenvoudig rondjes kunnen rijden, wat handiger uitkomt met de verdeling over Gelderland en Utrecht van die lijnen.
Sowieso sluiten de 83 en 5 beide aan op de ICs bij De Klomp, dus ook als ze op zichzelf gekeerd hadden stonden ze 10 minuten stil daar. De hoofdreden voor het koppelen zat juist in de combi van 83 en 85 waar wel doorgaande reizigers zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Oke, dus het komt omdat de 5 vast zit aan de 85 op Ede-Wageningen dan?
Dus als je de 83 naar de concessie Veluwe zou overhevelen, dan zou dat probleem ook al verholpen zijn? (dan zijn de bussen immers toch al van dezelfde vervoerder).

Of mis ik dan nog steeds iets?
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Durashift »

De omloop is 5 - 83 - 85.

Via onderstaande link kan je meer informatie daarover lezen.

viewtopic.php?f=34&t=13260&hilit=lijn+v ... &start=925

Onderaan de pagina, vanaf ma 8 januari.
:)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

SuperGhost schreef:Of mis ik dan nog steeds iets?
Ja, dat Veenendaal in de provincie Utrecht ligt en die dus over het vervoer daar gaat.
En welk "probleem" wil je er nu eigenlijk mee oplossen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Het gedoe over welke rit met welke bus moet rijden :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Dat gedoe is er helemaal niet, er rijden simpelweg twee Utrechtse en vier Gelderse bussen rondjes en 83 gaat niet meer door het tunneltje bij De Klomp dus is er ook niet meer persé een tunnelbus nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Vandaar dat ze dus nog altijd aan het onderzoeken zijn hoe ze de problemen met de verschillende bussen moeten oplossen m.w.b. de kilometerprijzen die er gerekend worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Het kilometertarief is bij mijn weten helemaal het probleem niet, net als abonnementen die keurig over en weer geaccepteerd worden (zelfs zodanig dat Utrechtse abonnementen in Gelderse lijnen gelden buiten het zonegebied waarin ze geldig zijn).
Waar het nu nog mis gaat is met de wagenverkoop omdat de Utrechtse chauffeurs geen Gelderse kaartjes hebben en omgekeerd, maar het lijkt me dat dat zich volledig oplost wanneer de kaartjes gepind moeten worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Ik geloof dat Utrecht 14 cent per km vroeg en Veluwe 16 cent.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

De tarieven verschillen wel, maar die worden al gewoon lijngebonden toegepast: dus Gelders tarief op 5 en 85 en Utrechts tarief op 83 onafhankelijk van de bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Oh, dus dat is al opgelost? Prima! :D
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

Daniel schreef:Waar het nu nog mis gaat is met de wagenverkoop omdat de Utrechtse chauffeurs geen Gelderse kaartjes hebben en omgekeerd, maar het lijkt me dat dat zich volledig oplost wanneer de kaartjes gepind moeten worden.
Alleen als je zorgt dat er in het EBS-betaalsysteem van Utrecht een kaartje van €2 komt te zitten en in het tablet-betaalsysteem van Gelderland een kaartje van €2,80. En dan moet je ook nog de chauffeurs goed instrueren op welke lijnen welke kaartjes verkocht moeten worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Meltrain »

Maar de chauffeur moet die kaartjes dan toch ook bij zich hebben?
Of komen er net zoals bij het GVB lege OV-Chipkaarten waar door de chauffeur pas een product op gezet wordt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Je kunt het systeem het beste vergelijken met een Wayfarer, maar dan dus een moderne versie. De chauffeur tikt kaartsoort X aan en het kaartje wordt vervolgens gedrukt op een klein stukje van een enorm lange rol papier.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

Het wordt gewoon geprint op een kassarol. Geen bijzonder papier met echtheidskenmerken of zo, maar gewoon thermisch papier op een rol wat de supermarkt ook gebruikt. Wat daar vervolgens op geprint wordt en hoeveel het pinapparaat je daarvoor in rekening brengt is niets ander dan een stukje software. Bij de Gelderse bussen is dat een android-applicatie, bij de Utrechtse bussen een uitbreiding op de EBS-boordcomputer.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Lijn 45 »

Dit is toch de Setra van Noot?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Aan het gekleurde interieur te zien wel. Als dat zo is, ben ik wel benieuwd wat men deze zomer op lijn 106 gaat inzetten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten