Concessie Veluwe (Syntus)
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
-Lijn 5 loopt over in lijn 6, lijn 6 in 17, lijn 17 weer in 5. Daar reed vandaag ook syntus 1510 mee, ipv een groene.
-Op lijn 11 een streek-amba, de 5139.
-Lijn 231 (denk ik) met de 5302, op station Apeldoorn al zitvol...
-Op lijn 109 met volvo 2116 met alleen "sorry" op het display..
-Op lijn 11 een streek-amba, de 5139.
-Lijn 231 (denk ik) met de 5302, op station Apeldoorn al zitvol...
-Op lijn 109 met volvo 2116 met alleen "sorry" op het display..
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Als ik twitter zo volgende en een studiegenoot hoorde lijkt Syntus rondom Apeldoorn met nog al wat opstart problemen te kampen. Bussen die geheel niet rijden of met een dikke +.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Veolia liet in het verleden ook wel een aantal ritten uitvallen. Dit heeft volgends mij voornamelijk met de strakke dienstregeling te maken. Vooral lijn 1,4,8 en 9 zijn vaak het slachtoffer. Syntus heeft deze dienstregeling zo overgenome. Syntus kenende zal hier dus ook wel snel verandering in komen. Zoals lijn 1 en 4 in elkaar laten overlopen bij het ziekenhuis tijdens de spitsuren. Op het traject Station - Ziekenhuis kan de dienstregeling zo iets ruimer worden gemaakt.
p.s Ik heb bij de stand van syntus afgelopen zondag bij kasteel cannenburg gratis een busboekje van de veluwe besteld.
Die word zelfs opgestuurd en het kost me niks. lijnnetkaarten lagen er genoeg in de stand.
p.s Ik heb bij de stand van syntus afgelopen zondag bij kasteel cannenburg gratis een busboekje van de veluwe besteld.
Die word zelfs opgestuurd en het kost me niks. lijnnetkaarten lagen er genoeg in de stand.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Vandaag en gisteren voor mijn werk veel onderweg geweest (met de auto) in Apeldoorn e.o.
Veel bussen van de VeluweLijn rijden rond zonder bestemming in de display.
Onderweg van Apeldoorn naar Vaassen, zag ik in de halte display ZWOLLE terwijl daar Apeldoorn moet staan en aan de andere kant APELDOORN terwijl daar Zwolle moet staan. Draadje verkeerd aangesloten??
Op de halte display in Osseveld staat APELDOORN i.p.v. Berg en Bos of Station NS.
Mijn vriend ging vandaag met de 231 van Apeldoorn naar Arnhem v.v. met een gele SYNTUS bus, maar bij de op/afrit vanuit de Maten naar de A1 werkte de slagboom niet. Op de heenrit kon dit nog op afstand geregeld worden maar op de terugweg lukte dit niet en is de chauffeur maar doorgereden naar de afslag Apeldoorn Zuid.
Ik woon nog niet zo heel ang in Apeldoorn. Laatst kwam ik om iets voor 12 uur ('s nachts) met de één na laatste trein aan op het station. Vandaaruit wilde ik nog met de bus naar huis.. Vergeet het maar, de laatste bussen gaan om 23.45 uur weg van het station. Dit is toch onvoorstelbaar, Apeldoorn is notabene de 8e of 9e stad van Nederland en dan kun je 's avonds laat niet meer met de bus naar huis. Hoop dat Syntus hier wat aan kan doen. Misschein kunnen ze bus 18 opheffen, hier zit werkelijk nooit iemand in en deze bus rijdt dagelijks (ook op zondag) zijn rondjes.
Veel bussen van de VeluweLijn rijden rond zonder bestemming in de display.
Onderweg van Apeldoorn naar Vaassen, zag ik in de halte display ZWOLLE terwijl daar Apeldoorn moet staan en aan de andere kant APELDOORN terwijl daar Zwolle moet staan. Draadje verkeerd aangesloten??
Op de halte display in Osseveld staat APELDOORN i.p.v. Berg en Bos of Station NS.
Mijn vriend ging vandaag met de 231 van Apeldoorn naar Arnhem v.v. met een gele SYNTUS bus, maar bij de op/afrit vanuit de Maten naar de A1 werkte de slagboom niet. Op de heenrit kon dit nog op afstand geregeld worden maar op de terugweg lukte dit niet en is de chauffeur maar doorgereden naar de afslag Apeldoorn Zuid.
Ik woon nog niet zo heel ang in Apeldoorn. Laatst kwam ik om iets voor 12 uur ('s nachts) met de één na laatste trein aan op het station. Vandaaruit wilde ik nog met de bus naar huis.. Vergeet het maar, de laatste bussen gaan om 23.45 uur weg van het station. Dit is toch onvoorstelbaar, Apeldoorn is notabene de 8e of 9e stad van Nederland en dan kun je 's avonds laat niet meer met de bus naar huis. Hoop dat Syntus hier wat aan kan doen. Misschein kunnen ze bus 18 opheffen, hier zit werkelijk nooit iemand in en deze bus rijdt dagelijks (ook op zondag) zijn rondjes.
'Aanloopproblemen' Syntus Gelderland
'Aanloopproblemen' Syntus Gelderland
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 00:38
Laatst bijgewerkt: dinsdag 14 december 2010 00:44
Het loopt nog allemaal niet even vlekkeloos bij vervoersmaatschappij Syntus, die sinds deze week het busvervoer op de Veluwe regelt. Op de nieuwe Veluwelijn gebeurden nog tal van dingen die een slechte reclame voor Syntus zijn.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 14 december 2010 00:38
Laatst bijgewerkt: dinsdag 14 december 2010 00:44
Het loopt nog allemaal niet even vlekkeloos bij vervoersmaatschappij Syntus, die sinds deze week het busvervoer op de Veluwe regelt. Op de nieuwe Veluwelijn gebeurden nog tal van dingen die een slechte reclame voor Syntus zijn.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Om 15:27 kwam ik per trein aan in Apeldoorn. Het plan was om om 15:45 per lijn 294 naar Zwolle te gaan, dus er was nog tijd voor foto's.
Een Achterhoekse bus naar het verre verre Amersfoort :D
(voor veel Achterhoekers is alles verder dan 'Annm' of 'Sutfn' ver)
Om 15:36 kwam er een aardgascitaro aanrijden langs het perron. De film toonde 'Geen dienst', maar aangezien de 294 bovenaan het bord boven het perron stond, nam ik plaats, samen met een flinke zooi tienerscholiertjes. Na de Markt gingen we echter rechtdoor (nog 6 minuten stilgestaan ivm wegwerkzaamheden :( ), erwij de 294 rechtsaf gaat. Bleek het dus de 90 te wezen.. vond het al zo raar dat we om 15:40 vertrokken. Even gebeld. 'Schat, ik ben wat later..'
Bij Transferium Horsthoek ben ik alsnog overgestapt op de 294. Had 20 minuten om rond te koekeloeren.
Leuke posters ook. Gemaakt door groepen 8 van scholen in Hattem en Apeldoorn.
Keurig op tijd, om 16:52 uur, kwam er een.... ouwe ingehuurde Citaro aanrijden.... die reed als versterking, de originele 294 reed rechtdoor over de snelweg. Deze bus zou wél op de Horsthoek stoppen. Ik was de enige passagier. 'Sorry, de verwarming doet het niet! Koud man! Mijn ballen vriezen er ongeveer af, zit al de hele dag in deze kutbus!' Het schijnt dat nog niet alle bussen er zijn, en ook nog niet alle chauffeurs. De bus kwam van een particulier bedrijf uit Barneveld (Pittelo of iets dergelijks, als ik het me goed herinner) en ook de chauffeur was ingehuurd. Ook oogde de bus nogal.. eeh.. apart..
Uiteindelijk toch nog in Zwolle gekomen :)
Een Achterhoekse bus naar het verre verre Amersfoort :D
(voor veel Achterhoekers is alles verder dan 'Annm' of 'Sutfn' ver)
Om 15:36 kwam er een aardgascitaro aanrijden langs het perron. De film toonde 'Geen dienst', maar aangezien de 294 bovenaan het bord boven het perron stond, nam ik plaats, samen met een flinke zooi tienerscholiertjes. Na de Markt gingen we echter rechtdoor (nog 6 minuten stilgestaan ivm wegwerkzaamheden :( ), erwij de 294 rechtsaf gaat. Bleek het dus de 90 te wezen.. vond het al zo raar dat we om 15:40 vertrokken. Even gebeld. 'Schat, ik ben wat later..'
Bij Transferium Horsthoek ben ik alsnog overgestapt op de 294. Had 20 minuten om rond te koekeloeren.
Leuke posters ook. Gemaakt door groepen 8 van scholen in Hattem en Apeldoorn.
Keurig op tijd, om 16:52 uur, kwam er een.... ouwe ingehuurde Citaro aanrijden.... die reed als versterking, de originele 294 reed rechtdoor over de snelweg. Deze bus zou wél op de Horsthoek stoppen. Ik was de enige passagier. 'Sorry, de verwarming doet het niet! Koud man! Mijn ballen vriezen er ongeveer af, zit al de hele dag in deze kutbus!' Het schijnt dat nog niet alle bussen er zijn, en ook nog niet alle chauffeurs. De bus kwam van een particulier bedrijf uit Barneveld (Pittelo of iets dergelijks, als ik het me goed herinner) en ook de chauffeur was ingehuurd. Ook oogde de bus nogal.. eeh.. apart..
Uiteindelijk toch nog in Zwolle gekomen :)
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Ik zie trouwens helemaal geen dagrijlampen op die nieuwe bussen zitten? (wel op de Mercedes Citaro's) Ze mogen weliswaar nog zonder dagrijlampen op kenteken worden gezet maar een beetje fabrikant loopt toch wel iets op de zaken vooruit.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Dit zijn de laatste ambassadors met het oude front, nieuwe amba's krijgeen op de Citea lijkend front.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
In Breda zag ik nog zeker drie Syntus Optares staan. Twee stonden binnen, ééntje stond buiten. Ook stond er een Volvo 7700 van Veolia (brabant), maar das niet zo gek, die dingen hebben ook onderhoud nodig.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Goed, dag twee:
-Op de Veluwelijn gaat er nog behoorlijk veel mis: als er 2 bussen waren die de bestemming goed op het display hadden, waren het er veel. Ook viel het een en ander uit en reden er amba's en volvo's op lijn 294. Of ze kregen er "Zwolle" op (ipv "Zwolle Busstation/NS [verspringend] Via Epe" of "Syntus Veluwe", "Geen Dienst" of gewoon niets...
Ook ging er even iets mis: de goede bus op de goede omloop was er niet. De "Bijsturing" was niet te bereiken "Ik ga gewoon rijden". Toen er ineens achteruitgereden moest worden omdat de bus voor ons lijn 294 was, maar geen chauffeur in zat kwam de aap uit de mouw "Hoe werkt dat, ik heb hiermee nog nooit gereden!"
-Baby-volvo's op lijn 10 (5301), lijn 104 (5304) en de 5305 reed met "sorry geen dienst" op de displays, met reizigers.
-Volvo';s op lijn 294 (1411, 1414), lijn 10 (1407 dacht ik) en de 1402 op lijn 5/6/17
-De 5012 heeft blijkbaar nog geen update gehad, reed met "709" op lijn 9 rond.
-Ook zijn er twee ex BBA, Ex Qbuzz witte citaro's gearriveerd: eentje reed blijkbaar op lijn 293, de andere stond BUITENDIENST op de buffer.
-Op de Veluwelijn gaat er nog behoorlijk veel mis: als er 2 bussen waren die de bestemming goed op het display hadden, waren het er veel. Ook viel het een en ander uit en reden er amba's en volvo's op lijn 294. Of ze kregen er "Zwolle" op (ipv "Zwolle Busstation/NS [verspringend] Via Epe" of "Syntus Veluwe", "Geen Dienst" of gewoon niets...
Ook ging er even iets mis: de goede bus op de goede omloop was er niet. De "Bijsturing" was niet te bereiken "Ik ga gewoon rijden". Toen er ineens achteruitgereden moest worden omdat de bus voor ons lijn 294 was, maar geen chauffeur in zat kwam de aap uit de mouw "Hoe werkt dat, ik heb hiermee nog nooit gereden!"
-Baby-volvo's op lijn 10 (5301), lijn 104 (5304) en de 5305 reed met "sorry geen dienst" op de displays, met reizigers.
-Volvo';s op lijn 294 (1411, 1414), lijn 10 (1407 dacht ik) en de 1402 op lijn 5/6/17
-De 5012 heeft blijkbaar nog geen update gehad, reed met "709" op lijn 9 rond.
-Ook zijn er twee ex BBA, Ex Qbuzz witte citaro's gearriveerd: eentje reed blijkbaar op lijn 293, de andere stond BUITENDIENST op de buffer.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Is trouwens een Ex-BBA/ Ex-Qbuzz-GD die daar tijdelijk reden. VAndaag stond er eentje op het busstation en eentje bij de garage, met op de achterzijde "293" op het display.Ardan schreef: Keurig op tijd, om 16:52 uur, kwam er een.... ouwe ingehuurde Citaro aanrijden.... die reed als versterking, de originele 294 reed rechtdoor over de snelweg. Deze bus zou wél op de Horsthoek stoppen. Ik was de enige passagier. 'Sorry, de verwarming doet het niet! Koud man! Mijn ballen vriezen er ongeveer af, zit al de hele dag in deze kutbus!' Het schijnt dat nog niet alle bussen er zijn, en ook nog niet alle chauffeurs. De bus kwam van een particulier bedrijf uit Barneveld (Pittelo of iets dergelijks, als ik het me goed herinner) en ook de chauffeur was ingehuurd. Ook oogde de bus nogal.. eeh.. apart..
http://i930.photobucket.com/albums/ad14 ... M_0807.jpg
Uiteindelijk toch nog in Zwolle gekomen :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Apeldoorn is 13e in grootte in Nederland. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... dse_steden
Ja, er gaat nog van alles mis, maar wat wil je ook, start zo'n operatie maar eens foutloos op, naadloos aansluitend op het eindigende bedrijf, zonder de mogelijkheid om zoiets complex in de praktijk van te vooren testen.
Er wordt geheid hard aan gewerkt, en gelukkig zijn de meeste passagiers begripvol en zelfs nu al blij met de komst van Syntus. Of misschien eigenlijk wel met het vertrek van Veolia !!!
Vandaag de 10.35 90 naar Zwl met de 5260, 15 minuten vertaagd vertrek door een samenloop van omstandigheden, meermalig extra oponthoud onderweg, een afgekapte rit op Epe/Heerde Carpool met +30 en GEEN mopperende maar begripvolle en opbeurende passagiers, zelfs school jeugd op weg naar huis !!!!
Groet,
Michel van den Hof, Syntus Harderwijk.
Ja, er gaat nog van alles mis, maar wat wil je ook, start zo'n operatie maar eens foutloos op, naadloos aansluitend op het eindigende bedrijf, zonder de mogelijkheid om zoiets complex in de praktijk van te vooren testen.
Er wordt geheid hard aan gewerkt, en gelukkig zijn de meeste passagiers begripvol en zelfs nu al blij met de komst van Syntus. Of misschien eigenlijk wel met het vertrek van Veolia !!!
Vandaag de 10.35 90 naar Zwl met de 5260, 15 minuten vertaagd vertrek door een samenloop van omstandigheden, meermalig extra oponthoud onderweg, een afgekapte rit op Epe/Heerde Carpool met +30 en GEEN mopperende maar begripvolle en opbeurende passagiers, zelfs school jeugd op weg naar huis !!!!
Groet,
Michel van den Hof, Syntus Harderwijk.
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Als aan het einde van de week alles voldoende goed werkt is dat eigenlijk al een pluim waard. Meestal is zo'n overgang niet echt goed voor de kwaliteit van het vervoer in de overgangsperiode.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Ach, zelfs een concessie die bij dezelfde vervoerder blijft gaat niet helemaal vlekkeloos over (zie Zaanstreek). Het is vervelend, maar niet iets waarvoor een bedrijf zich hoeft te schamen, als het maar niet extreme vormen aanneemt (Haaglanden).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Bij dezelfde vervoerder vindt ik het weer wel knullig als het niet goed gaat. Je kan in principe de meeste systemen gewoon uittesten in de weken voor de nieuwe concessie. Wellicht is het verschil daarin te zien bij de overgang in (bijvoorbeeld) Almere vs. Zaanstreek. Bij Almere waren er alleen kleine aanloopproblemen door nieuwe routes maar aan de bussen werkte alles toch redelijk goed. Daar reden de bussen ook al een paar weken in dienst rond waardoor kinderziektes konden worden opgelost. Bij de zaanstreek is cxx ook gebleven net als in Almere maar is er gekozen voor een big-bang.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Ik kan me herinneren (maar de lokalo's mogen me verbeteren als ik het fout heb) dat de overgang van Arriva naar QBuzz in Groningen/Drenthe redelijk vlekkeloos ging. En dat is ook best een grote concessie volgens mij. Het kan dus wel zonder problemen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Als ik me niet vergis zelfs de grootste concessie van Nederland. Maar daar valt ook niet heel erg goed te zeggen hoe de implementatie liep: in de eerste weken legde de sneeuwval het busvervoer zo goed als plat.Geert schreef:En dat is ook best een grote concessie volgens mij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Heb ook geen grote misser over de Achterhoek gehoord, terwijl daar de boel ook zondag over is gegaan van Syntus naar Arriva. Kleine zaken kunnen, maar bestemmingen die niet in de computer staan lijkt me toch: A te voorkomen of B snel op te lossen.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
[zeurmodes] In de Achterhoek reden gisteren ook diverse bussen zonder lijnnummer/bestemming. [/zeurmodes]
Pommes.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
En van die concessie vind ik (toegegeven zonder de redenen te kennen) het dan wel weer knullig hoe men de OV-chipkaart gewoon niet implementeert.Geert schreef:Ik kan me herinneren (maar de lokalo's mogen me verbeteren als ik het fout heb) dat de overgang van Arriva naar QBuzz in Groningen/Drenthe redelijk vlekkeloos ging. En dat is ook best een grote concessie volgens mij. Het kan dus wel zonder problemen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Lang leve de ov-stripkaart!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Leuk hoor, Optares op lijn 105 in de spits :) (zie ook afwijkingen in het materiaal-topic) Gaat goed Syntus. Vanmiddag eerste ritje met Syntus in Ede, ben benieuwd.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Op 12 december ging alles in Ede volgens mij wel goed, misschien zelfs wel 'perfect'. Tenminste, voor zover ik heb kunnen zien dan. Bussen reden allemaal op tijd en de bestemmingen enz. klopte ook gewoon op de schermen.webguy schreef:Leuk hoor, Optares op lijn 105 in de spits :) (zie ook afwijkingen in het materiaal-topic) Gaat goed Syntus. Vanmiddag eerste ritje met Syntus in Ede, ben benieuwd.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Ik heb even een opsetje voor een lijn 1/4 overgang bij het ziekenhuis. Zie de link hieronder:robinzes schreef:Veolia liet in het verleden ook wel een aantal ritten uitvallen. Dit heeft volgends mij voornamelijk met de strakke dienstregeling te maken. Vooral lijn 1,4,8 en 9 zijn vaak het slachtoffer. Syntus heeft deze dienstregeling zo overgenome. Syntus kenende zal hier dus ook wel snel verandering in komen. Zoals lijn 1 en 4 in elkaar laten overlopen bij het ziekenhuis tijdens de spitsuren. Op het traject Station - Ziekenhuis kan de dienstregeling zo iets ruimer worden gemaakt.
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... ZmM5&hl=en
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten