Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

Wijzigingen dienstregeling Veluwe per 22 februari 2015

Met ingang van 22 februari 2015 vinden er op de Veluwe op een aantal buslijnen wijzigingen plaats in de dienstregeling. Het gaat voornamelijk om kleine wijzigingen om de dienstregeling te verbeteren, naar aanleiding van opmerkingen en suggesties van reizigers.

Hieronder vindt u een overzicht van de wijzigingen per lijn.

Lijn 5 Apeldoorn Station - Woudhuis
De bussen die om 6.21 uur en 6.36 uur vertrekken van Het Schip naar het Station, beginnen voortaan 3 haltes eerder, bij de halte Talma Borgh. Vertrek 6.18 uur en 6.33 uur.

Lijn 8 Apeldoorn Station - Zuidbroek
In verband met een nieuwe (tijdelijke) locatie van winkelcentrum Anklaar is de route van lijn 8 gewijzigd. De bus rijdt niet meer rechtstreeks via de Sluisoordlaan maar via de Laan van Zevenhuizen, de Fauststraat en de Anklaarseweg.
De bestaande haltes Fauststraat en Aidastraat worden nu ook aangedaan door lijn 8. Nieuwe haltes zijn De Bovenkruier en de Gentiaanstraat (richting Station).

Lijn 87 Barneveld - Nijkerk
De route in Barneveld is gewijzigd. Tussen het Station en De Meerwaarde wordt in beide richtingen via de Van Dompselaerstraat gereden.

Lijn 108 Ede - Apeldoorn (Scholierenrit)
De scholierenrit die om 7.26 vertrekt van Ede naar Apeldoorn Fruytierschool, vertrekt 4 minuten eerder uit Ede. De aankomsttijd bij de Fruytierschool is ongewijzigd.

Lijn 109 Eerbeek - Apeldoorn
De rit Eerbeek - Apeldoorn, vertrek 8.30 uur uit Eerbeek, vertrekt 12 minuten eerder.
Vertrek uit Eerbeek wordt 8.18 uur, aankomst in Apeldoorn wordt 8.55 uur.
De rit Apeldoorn - Eerbeek, vertrek 7.52 uur uit Apeldoorn, vertrekt 12 minuten eerder.
Vertrek uit Apeldoorn wordt 7.40 uur, aankomst in Eerbeek wordt 8.16 uur.

Lijn 200 Nunspeet - Zwolle
De ritten van 7.15 uur en 7.40 uur van Elburg naar Zwolle, beginnen nu in Nunspeet bij het Station. Naast de rit van 7.14 uur vertrekt er dus voortaan ook om 7.00 uur en 7.24 uur een bus uit Nunspeet.

Lijn 202 Zwolle/Heerde - Apeldoorn
Van maandag t/m vrijdag en op zondag rijdt de laatste rit van lijn 202 richting Apeldoorn, vanaf Heerde Transferium door tot Epe Haverkamp. Dit was tot Epe Centrum.

Lijn 511 Scherpenzeel - Barneveld (Buurtbus)
Van Scherpenzeel naar Barneveld is de halte Vellerselaan vervallen. Deze halte wordt alleen nog aangedaan richting Scherpenzeel.

Lijn 514 Wezep - ’t Harde (Buurtbus)

Van Wezep richting ‘t Harde zijn tussen Oosterwolde Begraafplaats en ’t Harde Station de vertrektijden iets aangepast. De bus komt nu 3 minuten eerder aan in ’t Harde.

Lijn 611 Renswoude - Barneveld (Scholierenlijn)
Van Renswoude naar Barneveld zijn de vertrektijden gewijzigd. De 1e rit vertrekt nu eerder en de 2e rit vertrekt later. Daarnaast rijdt de 2e rit vanaf Scherpenzeel niet meer rechtstreeks naar De Meerwaarde, maar langs alle haltes in Barneveld die de 1e rit ook aan doet.

Lijn 620 Harderwijk - Amersfoort (Scholierenlijn)
De vertrektijden van lijn 620 zijn iets gewijzigd. In Amersfoort rijdt de bus een andere route.

Lijn 685 Kampen - Nunspeet (Scholierenlijn)
De middagrit van Kampen naar Nunspeet is 6 minuten vervroegd. Vertrektijd uit Kampen is 15.15 uur. Alle tussenliggende vertrektijden zijn gewijzigd.

Lijn 686 Kampen - Elburg (Scholierenlijn)
De middagrit van Kampen naar Elburg is 6 minuten vervroegd. Vertrektijd uit Kampen is 15.15 uur. Alle tussenliggende vertrektijden zijn gewijzigd.

http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... -2015.aspx
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Kan je buurtbushaltes schrappen? Bij een buurtbus kun je toch overal in- en uitstappen?
Ik heb geen onderschrift
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

Vaak zijn er binnen de bebouwde kom wel vaste haltes.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ik zag vandaag dat lijn 43 met geleed materieel werd gereden van de Veluwe/Valleilijn. Opmerkelijk, maar dat is wel wat ik had verwacht als je lijn 43 in de spits ziet, helemaal volgepropt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Hehe, de gemeente Apeldoorn kan Syntus niet goed schrijven http://www.apeldoorn.nl/ter/bezoekers/B ... rvoer.html
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Kunnen ze wel: het staat wellicht 1x fout geschreven (als Synthus), maar ook meerdere keren goed geschreven :wink:
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

zag vanmiddag een 8-persoonsbus op lijn 85, heeft iemand enig idee wat het kan zijn (iets ander opvallends was dat er op de display voor naast ede ook lunteren op het bestemmingsdisplay stond)
Ik heb geen onderschrift
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

Waarschijnlijk zag je een Renault Master (zie: http://busfoto.nl/foto/displayimage.php ... play_media), die rijden in de rustige uren wel vaker op lijn 85 de laatste tijd.

Wat bedoel je met dat laatste? Op de bestemmingsdisplay zowel Ede als Lunteren?
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Ja, volgens mij wel.
Zoals ik het zei, er stond 85 ede-wageningen en daarna veranderde die naar 85 lunteren. zal wel gewoon een softwarefout zijn geweest. ligt er trowens geen bussluis in ede bij die tunnel op het industrieterrein?
Ik heb geen onderschrift
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door NG²7²™ »

sirvinniei schreef:zag vanmiddag een 8-persoonsbus op lijn 85, heeft iemand enig idee wat het kan zijn (iets ander opvallends was dat er op de display voor naast ede ook lunteren op het bestemmingsdisplay stond)
Renault Master met aanpassingen door B-Style, deze 501 wordt doordeweeks als aflosauto gebruikt en rijdt op zondag op lijn 85. Normaal gesproken staat er '85 Station Ede-Wageningen' en '85 Veenendaal' op. Bij het tunneltje op het industrieterrein hangt een camera, die schijnt ook erg effectief te zijn ;-)
Groeten,
Nick
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

Heeft er iemand enig idee hoe de situatie omtrent de busbaan over de Campus WUR en de dienstregeling daarover nu is? Toen ik er een maandje geleden langskwam, leek de busbaan wel zo goed als klaar te zijn, maar ik lees nog nergens (Syntus.nl / Valleilijn.nl) enig bericht over de voortgang rondom de busbaan. Wat ik wel kan vinden is een bericht van De Gelderlander (http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.4955417) dat er in de huidige plannen 's avonds en in het weekend geen bussen over de busbaan gaan rijden ( -o- ) en een ander bericht uit dezelfde krant (http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.4902734) dat het asfalt al klaar is, maar de haltes nog niet. Volgens de laatste link is de echte opening voorzien in augustus.

In de update van het dienstregelingsbestand van Syntus van 14 juni (http://kv1.openov.nl/syntus/?order=d) staat al wel iets interessants in het bestandje met bestemmingen, namelijk de volgende opties om iets met bestemming 'Wageningen' te tonen (dezelfde opties staan er ook de andere kant op in, dus 'Ede via...'):
- Wageningen busstation
- Wageningen via Bennekom
- Wageningen via Campus
- Wageningen viaC./Atlas/Hoev. (Campus/Atlas/Hoevestein; 'viaC.' is geen typefout, met spatie wordt de regel in het bestand te lang...)
- Wageningen via Hoevestein
- Wageningen via Campus/Forum
- Wageningen via Ben./Leeuwen (Bennekom/Leeuwenborch)
- Wageningen via Leeuwen (Leeuwenborch)
Het lijkt er naar mijn idee nu op dat er een extra lijn komt te rijden over de busbaan: 'Wageningen via Campus/Forum', waarbij de huidige lijn 88 'Wageningen via Hoevestein' of 'Wageningen viaC./Atlas/Hoev.' (vreselijk...) zal tonen. Lijn 86 zal dan richting Wageningen voor Bennekom 'Wageningen via Ben./Leeuwen' (huidige route) tonen, en erin en erna 'Wageningen via Leeuwen', lijkt mij.
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Tjekken »

Ik kwam dit artikel tegen van een week geleden (http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.4993584).
Daarin staat dat er 's avonds tot 22:30 bussen over de campus gaan rijden, waarom is mij niet helemaal duidelijk...

EDIT: Op de site van de SP wordt het iets meer uitgelegd (http://wageningen.sp.nl/nieuws/2015/06/ ... ip-deel-iv).
Het komt er op neer dat de WUR ook 's avonds bussen over de campus wil hebben, dus er rijden 's avonds bussen over de campus :p
Verder staat er nog een mooie illustratie van hoeveel bussen wanneer waar langskomen.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

Bedankt voor de link, interessant! Mooi om te zien dat er twee verschillende lijnnummers gebruikt gaan worden, en een prima verdeling van de frequentie lijkt me (in elk geval beter dan 3x/3x). Samenvattend wordt de situatie dus per 23 augustus:

* Ochtendspits
84 / 4x per uur via de busbaan naar Wag., 2x naar Ede
86 / 2x per uur via Bennekom
88 / 2x per uur via Hoevestein naar Wag, 4x naar Ede

* Middag- en avondspits
84 / 2x per uur via de busbaan naar Wag, 4x naar Ede
86 / 2x per uur via Bennekom
88 / 4x per uur via Hoevestein naar Wag, 2x naar Ede

* Avond
84 / 2x per uur via de busbaan, beide richtingen (tot 22:30)
86 / 1-2x per uur via Bennekom
88 / 2x per uur via Hoevestein, beide richtingen (vanaf 22:30 2-4x per uur)

* Weekend
84 / rijdt niet
86 / 1-2x per uur via Bennekom
88 / 2-4x per uur via Hoevestein, beide richtingen

Dan blijft alleen onduidelijk wat de frequentie in het middagdal wordt, maar dat zien we vanzelf wel :-) In elk geval fijn dat de bediening van de WUR erop vooruit gaat!
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door CamilleKreemers »

ik blijf het vreemd vinden dat de lijnen 51 en 86 niet gekoppeld worden net als lijnen 88/84/56. De frequenties zijn even hoog en dan krijg je een zeer goede hoogfrequente verbinding. De rijtijd is net 55 minuten voor beide lijnen, dus kun je ook goed in je omlopen uitkomen.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

Hoe zie je een koppeling van de lijnen 88/84/56 (56?) voor je? Ik neem aan dat je dan ofwel lijn 52 of 53 bedoelt, dus een koppeling met 84/86/88 enerzijds en 51/52/53 anderzijds? Een koppeling tussen de huidige 52 en 86 bestond tot december ook, maar die is bewust ongedaan gemaakt. Deze situatie is toch ook niet verkeerd, je stapt van een hoogfrequente lijnbundel over op een hoogfrequente lijnbundel én je blijft met beide lijnbundels binnen je eigen concessie.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door CamilleKreemers »

Persoonlijk maakt het mij ook niet uit, maar het lijkt me dat als de klant vaak over moet stappen, het voor de klant beter is om door te rijden op elkaars lijn?
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

Op zich wel, maar je maakt je materieel- en personeelsomloop wel weer ingewikkelder. Ik weet ook niet de precieze redenatie achter het opknippen, maar er kleven zeker wel nadelen aan. Lijnen kunnen eigenlijk altijd wel aan elkaar gekoppeld worden op een knooppunt om een overstap uit te sparen, maar ik kan me voorstellen dat men hier liever niet aan gaat om de lijnvoering en diensten eenvoudiger te houden.

In elk geval, de overstap op Wageningen is volgens mij goed te doen met zo een hoge frequentie :-)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MdJ »

Lijn 84/88 moet met gelede bussen rijden om alles te vervoeren. Dat hoeft zeker niet op lijn 51/52: Gelede bussen hier zijn eigenlijk niet nodig. Het past, en over het gehele traject zijn gelede bussen niet nodig. Maar dat is al vaker gezegd... :')
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Vooral het feit dat lijnen 51/52/53 worden gereden door Breng (Arnhem-Nijmegen) en lijnen 84/86/88 door Syntus (Veluwe) worden gereden, maakt het koppelen ingewikkelder dan normaal.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

What's more, trouwens, in verschillende media (o.a. http://wijkgerichtwageningen.nl/wp-cont ... ebrief.pdf) lees ik nu ook dat de Valleilijn(en) per 23 augustus verplaatst worden naar de Noordzijde van het station, in verband met de voorbereidingen op het verbouwen van de Spoorzone Ede. Dat wordt nog een flinke wijziging voor alle reizigers richting Wageningen, ik ben benieuwd of Syntus en de gemeenten/provincie het voor elkaar krijgen om dit goed en duidelijk te communiceren. Als ik heel eerlijk was, was ik daarmee al voor de zomervakantie begonnen, om zeker alle studenten te kunnen bereiken...
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Durashift »

Thom69 schreef:(..) Als ik heel eerlijk was, was ik daarmee al voor de zomervakantie begonnen, om zeker alle studenten te kunnen bereiken...
Welnee, dan zijn zij dat na de vakantie weer vergeten :wink:

Wat is het probleem? 1x 'verkeerd' afslaan onderaan de perrontrap @Ede-Wageningen.. en de volgende keer loopt men wel de goede kant op, toch?

Met de bus naar station Ede-Wageningen toe.. wordt je toch 'voor de juiste ingang' afgezet..
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door microshit »

Het is maar één trap, waar je één flink spandoek op hoeft te hangen, en dan heb je alle studenten die uit de trein komen al te pakken. En voor de rest iets met een ezel en een steen.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

Vanwege het winnen van de concessie Zwenzwoka kan er een weekend gratis gereisd worden met bus en trein van Syntus: http://www.syntus.nl/nieuwsbrief/syntus ... teert.aspx
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

En ook op de website van Syntus, na een beetje zoeken de wijzigingen voor de Valleilijn na de zomervakantie: http://www.syntus.nl/reisinformatie/valleilijn.aspx

Er komen dus twee haltes bij: Campus/Forum en Mondriaanlaan (of volgens Syntus, 'Mondiaanlaan'). Deze laatste halte komt net boven de sterflat, dus aan het Wageningse einde van de busbaan. Ook gaan de bussen een minuut eerder vertrekken uit Wageningen omdat ze net iets verder moeten rijden naar de noordzijde van station Ede-Wageningen.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Globetrotter »

dennistd schreef:Vanwege het winnen van de concessie Zwenzwoka kan er een weekend gratis gereisd worden met bus en trein van Syntus: http://www.syntus.nl/nieuwsbrief/syntus ... teert.aspx
Is er ook aan die kaart te komen als je niet over de Sytnus- app beschikt?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten