Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door busentrein »

de zeven 18 meter MAN's van voorheen BBA/Veolia reden in het begin op lijn 88, maar door de vele storingen zijn ze doorgeschoven naar de veluwelijnen, dan rijden van garage naar garage zegmaar :') :X
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Springer »

Maurice Hooikammer schreef:Via Facebook:

Update materieel vanaf december 2014:
- afvoer 7 MAN geledes van Veolia
- verplaatsing 2 gelede Citaro's van Veluwelijn naar Valleilijn
- verplaatsing 11 standaard Citaro's van Ede naar Veluwelijn
- overname 10 standaard driedeurs MAN van HTM (btw de nooit in gebruik genomen HTM serie) welke in Ede komen te rijden

IK als MAN fan moet natuurlijk naar Ede toe...
Van welke Facebook pagina heb je dat? Maar ik als MAN fan ben ook wel benieuwd naar de ex HTM MANnetjes in Syntus Gelderland kleuren. Trouwens, de gelede Citaro's reden toch zowiezo al zowel op de Veluwelijn alsmede op de Valleilijn???
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door busentrein »

afgeschermde groep op facebook, vol met hobbyisten ;) (zit er ook in namelijk ;) )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Meltrain »

Wel jammer dat die ex-Veolia MAN's weggaan, die hebben echt goede stoelen namelijk. :wink:
Hebben de ex-Arriva MAN's voor de Veluwelijn (5245, 5247-5249) nu eigenlijk hetzelfde interieur als de ex-Veolia MAN's?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MdJ »

Nee. De stoelen in de Veolia'ers zijn van MAN zelf, de stoelen in de Arriva'ers van Kiel. Verschil zit hem voornamelijk in het zitkussen geloof ik. Maar veel verschil is het niet.

Ook in opstelling niet: die van Arriva hebben tussen de voordeur en de eerste middendeur 2 enkele stoelen, in de Veolia'ers zit daar de rolstoelplaats. Omgekeerd hebben de Arrivaérs een rolstoelplaats tegenover de achterdeur, de Veoliaérs hebben daar gewoon stoelen staan. Daarnaast hebben de Veoliaérs een theekrans helemaal achterin (2x 3 stoelen dwars op de rijrichting), de Arrivaérs 2 vierzitters.
Bij twijfel: gebruik beton.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Maurice Hooikammer »

In de Arriva MAN geledes zitten toch dezelfde gele stoelen als in de Citaro's? Of bedoel je dat met Kiel? In de 5298 en 5299 zitten nog de oorspronkelijke en mooiere blauwe bekleding uit Groningen.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door cassie127 »

GVB en Syntus doen met RET en NS mee met reizen op rekening

In Rotterdam en Amsterdam plus delen van Gelderland, Overijssel en Twente kunnen reizigers het openbaar vervoer pakken en hiervoor pas aan het einde van de maand betalen. De Rotterdamse stadsvervoerders RET voert het zogenoemde ‘reizen op rekening’ per direct voor alle klanten in. Het Amsterdamse GVB doet dit eerst voor een select aantal klanten. En de regionale vervoerder Syntus doen zal binnenkort een pilot starten.

Bron: Metro
lees verder: viewtopic.php?f=32&t=10884
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MdJ »

Maurice Hooikammer schreef:In de Arriva MAN geledes zitten toch dezelfde gele stoelen als in de Citaro's? Of bedoel je dat met Kiel? In de 5298 en 5299 zitten nog de oorspronkelijke en mooiere blauwe bekleding uit Groningen.
Nee, in de Arriva MAN-geledes (5245, 5247-5249) zitten dezelfde stoelen zoals o.a. in de ambassadors 5127-5152 zitten. (en in de groene stadsbussen, de wagens van Midden Overijssel en de Citea's van Twente).

De Citaro's hebben de lage* puntstoelen van Mercedes zelf.

*Er zijn ook hoge puntstoelen, die hebben een langere rugleuning. Die zitten voornamelijk in de LE's van GD, Van Oeveren, TCR en de R-Net wagens op lijn 300/310.
Bij twijfel: gebruik beton.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door NG²7²™ »

MdJ schreef:Nee. De stoelen in de Veolia'ers zijn van MAN zelf, de stoelen in de Arriva'ers van Kiel. Verschil zit hem voornamelijk in het zitkussen geloof ik. Maar veel verschil is het niet.
Het zijn allebei stoelen van Kiel of ze 100% hetzelfde zijn waag ik me niet aan...
MdJ schreef:*Er zijn ook hoge puntstoelen, die hebben een langere rugleuning. Die zitten voornamelijk in de LE's van GD, Van Oeveren, TCR en de R-Net wagens op lijn 300/310.
Volgens mij zijn die allemaal hetzelfde...
Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door isadora »

Springer schreef:.........
Trouwens, de gelede Citaro's reden toch zowiezo al zowel op de Veluwelijn alsmede op de Valleilijn???
Ik wil absoluut niet de taalpurist uithangen, maar dit blijf ik een top-ergernis vinden:
http://www.studenten.net/studieleven/co ... te_sowieso
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door waldo79 »

Mee eens, maar ik vind het aantal storende spelfouten door vooral hoogopgeleide gebruikers minstens zo erg.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Frank »

Zullen we weer on-topic gaan?
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Springer »

isadora schreef:
Springer schreef:.........
Trouwens, de gelede Citaro's reden toch zowiezo al zowel op de Veluwelijn alsmede op de Valleilijn???
Ik wil absoluut niet de taalpurist uithangen, maar dit blijf ik een top-ergernis vinden:
http://www.studenten.net/studieleven/co ... te_sowieso
Pech voor je, ik blijf het met een z schrijven. Ben geen Duitser (en geen taalpurist)... :P
Maurice Hooikammer schreef:Via Facebook:

Update materieel vanaf december 2014:
- afvoer 7 MAN geledes van Veolia
- verplaatsing 2 gelede Citaro's van Veluwelijn naar Valleilijn
- verplaatsing 11 standaard Citaro's van Ede naar Veluwelijn
- overname 10 standaard driedeurs MAN van HTM (btw de nooit in gebruik genomen HTM serie) welke in Ede komen te rijden

IK als MAN fan moet natuurlijk naar Ede toe...
Ik vermoed dat die Citaro's de Amba's gaan vervangen die nu regelmatig op de Veluwelijn rijden, krijgen die aardgas Citaro's ook Veluwelijn stickers of houden ze hun huidige kleuren?
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

Als inderdaad lijn 52 (Arnhem - Wageningen - Ede) geknipt gaat worden in 86 (Wageningen - Ede) en 52 (Arnhem - Wageningen), zegt iets mij dat lijn 86 volledig onder de concessie Veluwe gaat vallen en 52 onder de Stadsregio Arnhem/Nijmegen (net als 51/53). Dus, dat 86 volledig door Syntus gereden zal worden (of is dit te voorbarig?).

Als dit laatste zo is, hoop ik toch echt dat Syntus goed na gaat denken over wat er op de displays en infosystemen getoond gaat worden: 84/86/88/188 Wageningen zegt nou niet heel veel, als alle vier andere routes/bestemmingen hebben...
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Nitein-Repart »

Waarom is die doorkoppeling er uberhaupt eigenlijk?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Mensen die vanuit de dorpjes tussen wageningen en Arnhem naar Ede willen gok ik?
Ik heb geen onderschrift
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MdJ »

Erno-BE schreef:Waarom is die doorkoppeling er uberhaupt eigenlijk?
Historische redenen. De destijds 86 was de opvolger van lijn 336.
Bij twijfel: gebruik beton.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Frank »

Ja, de interliner is destijds één van de vele lijnen geweest waaruit de 86 is opgebouwd, naast ook de 50, 80, 81 en 88. Er werden destijds door die lijnen allerlei bestemmingen aangedaan: Utrecht, Amersfoort en ook Ede. Ede werd aangedaan door de 336 en historisch meer relevant de 88. De 88 reed vroeger nog rechtstreeks vanaf Renkum via Bennekom naar Ede zonder bijvoorbeeld het busstation van Wageningen aan te doen. Kennelijk is daar wel enige behoefte (aan geweest).

[wiki]Lijn 50 Arnhem Centraal Station - Utrecht Centraal Station (1999)[/wiki]
Lijn 80 Arnhem Centraal Station - Amersfoort Station NS
Lijn 81 Arnhem Centraal Station - Utrecht Centraal Station
Lijn 88 Elst Station NS - Ede Station Ede-Wageningen
Lijn 336 Arnhem Centraal Station - Ede Station Ede-Wageningen

en de lijn 86 die daar later uit voort kwam:

[wiki]Lijn 86 Arnhem Centraal Station - Ede Station Ede-Wageningen (2000-2006)[/wiki]
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Meltrain »

Wel jammer dat er weer een lijn geknipt wordt. :(
Ik vraag me ook af waarom dat nu ineens gebeurt en niet al met ingang van de huidige concessie SAN.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom wordt er niet op integratie gezet?

lijn 88 Ede- Wageningen doorrijden als route lijn 52 naar Arnhem (Hoogfrequent en snelle route minimaal 6x/uur in spits)
lijn 51 Arnhem - Wageningen doorrijden als route lijn 52 naar Ede (laagfrequent en minder snelle route 2x/uur in spits)

Hiermee kun je toch eenvoudiger een netwerk krijgen dan al die concessiegrens scheidingen? De reiziger wil misschien juist verder kunnen reizen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Frank »

Meltrain schreef:Wel jammer dat er weer een lijn geknipt wordt. :(
De vraag is of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren; het wordt nu een beetje afgeleid uit een vaag document van het ROCOV. Misschien wordt de lijn op papier geknipt, maar gaan de bussen van lijn 51 straks in de praktijk gewoon over op de bussen van lijn 86. Zoiets als nu ook gebeurt met de lijnen 105/205 tussen Arnhem en Harderwijk in Putten. Als de buslijn echt geknipt wordt zou dat inderdaad wel jammer zijn.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door busentrein »

Lijn wordt geknipt in voorbereiding op het aanstaande HOV traject wageningen - arnhem, waarbij de 86 volledig door Syntus wordt gereden en lijn 52 door Breng
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Nitein-Repart »

Meltrain schreef:Wel jammer dat er weer een lijn geknipt wordt. :(
Ik vraag me ook af waarom dat nu ineens gebeurt en niet al met ingang van de huidige concessie SAN.
Zie het probleem niet echt van de knip. Met een overstap op lijn 88 ben je sneller op Wageningen treinstation dan blijven zitten in lijn 52. En ik denk niet dat er veel reizigers Renkum-Wageningen treinstation en verder zijn. Wageningen biedt een hoop werkgelegenhgeid en vermaak en voor Nijmegen moet je de andere kant op.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MdJ »

Erno-BE schreef: Met een overstap op lijn 88 ben je sneller op Wageningen treinstation dan blijven zitten in lijn 52. En ik denk niet dat er veel reizigers Renkum-Wageningen treinstation en verder zijn. Wageningen biedt een hoop werkgelegenhgeid en vermaak en voor Nijmegen moet je de andere kant op.
Je reinste kolder.
Bij twijfel: gebruik beton.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door NG²7²™ »

Erno-BE schreef:Met een overstap op lijn 88 ben je sneller op Wageningen treinstation dan blijven zitten in lijn 52.
Lijn 52 is sneller van Wageningen Busstation op station Ede-Wageningen dan lijn 88 en veel minder vertraginsgevoelig in de spits (met name de Nijenoord Allee gooit voor lijn 88 roet in het eten).
Groeten,
Nick
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten