Concessie Veluwe (Syntus)
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Leuk excuus om naar mijn schoongrootouders te gaan die daar wonen XD
''Schat?.....''
''Schat?.....''
Ik doe ook maar wat
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus - nu met wat foto's
Hallo,
Gisteren een tweede presentatie gehad, met ook uitwisseling gegevens voor personeelszaken, uitleg HTC dienst telefoon ( die we gelijk mee kregen ) en uitleg boordcomputer systeem. Wederom een zeer goede indruk. Syntus komt heel goed over, met zeer goede plannen, intenties, structuur, en veel aandacht voor hun personeel en passagier.
Over de bussen nog maar beprekte info. De keuze is in principe top-cooling, geen full airco. Mercedes levert aardgas bussen echter alleen als full airco. De Optare's schijnen ook full airco te worden. Geen top cooling optie, denk ik dan dus.
Ook al is 12-12-2010 nog maar 2.5 weken weg, er was nog geen enkele bus beschikbaar, voor het ook geplande voertuig introductie/instructie deel. Toch hebben alle fabricanten beloofd dat alle bussen er op tijd zullen zijn. Per vestiging wil met van elk bus type 1 exemplaar in de week voor de nieuwe concessie. Contractueel worden ze allemaal ( helaas ) gebracht, helaas dus geen leuke haal klussen naar verre oorden. Wel moeten de Veolia bussen nog naar een centrale locatie op de Veluwe ( voordat ze later pas naar Susteren gaan ) en Syntus bussen retour ( indien dit zo gepland kan worden ). Ook moeten er bussen van de Achterhoek naar de Veluwe. Nog niet precies duidelijk hoe dit allemaal geregeld gaat worden.
Ik heb met zo'n 30 vrijwillige chauffeurs, vanuit allerlei bedrijven en delen van het land, een bussen uitruil wisseling verzorgd in december 2004 voor Connexxion, om op de Veluwe plaats te maken voor BBA Veluwe / Veolia, en zal me nu ook weer aanbieden, om dit (mede) te organiseren. We hebben toen in het overgangs weekend, over vrijdag avond, zaterdag avond en zondag overdag zo'n 100 bussen verplaatst tussen Almere, Amersfoort, Apeldoorn, Ermelo, Kampen, Lelystad, Rhenen, Veenendaal, Zeist en Zwolle. Zaterdag overdag heb toen ik samen met SVA een afscheidsexcursie van het VAD gebied georganiseerd, gereden met de laatst gebouwde MB200 ( SVA ex-VAD 3931 ) en de laatst gebouwde B88-MB230, de Ermelose Connexxion 4722.
--------------
Hier wat beloofde foto's. Heb er nu iets meer.
Valt me op dat op de lange standaard bussen, de "golven" laag en gerekt zijn, op de korte Solo's hoog en kort. Nu zijn hoge en korte golven oncomfortabeler, en dat zijn de Solo's ook, maar zo lijken lange bussen langer en korte bussen nog korter. Vreemde keuze wat mij betreft, of is het inderdaard in lijn met het comfort niveau ?
Foto van Ambassador is een uitsnede van foto eerder op OVinBooskoop, al wist de maker niet wat hij precies voor zijn lens had.
Foto's van Mercedessen genomen met mijn telefoon van overhead projector.
Foto's van Optare Solo genomen met mijn telefoon van print op normaal papier.
Groet, Michel
Syntus_GLD_Veluwe - Ambassador - top_cooling - stad_Apd
Syntus_GLD_Veluwe - Citaro_aardgas - full_airco - vest_Ede
Syntus_GLD_Veluwe - Citaro_G_aardgas - full_airco - Veluwelijn_Apd_Zwl
( Bussen krijgen zelfde bestikkering als Valleilijn. )
Syntus_GLD_Veluwe - Optare_Solo_8.10 - full_airco - streek_Veluwe - stad_Hwk -01
Syntus_GLD_Veluwe - Optare_Solo_8.10 - full_airco - streek_Veluwe - stad_Hwk -02
Syntus_GLD_Veluwe - Optare_Solo_8.10 - full_airco - streek_Veluwe - stad_Hwk -03
Syntus_GLD_Veluwe - Optare_Solo_8.10 - full_airco - streek_Veluwe - stad_Hwk -04
Gisteren een tweede presentatie gehad, met ook uitwisseling gegevens voor personeelszaken, uitleg HTC dienst telefoon ( die we gelijk mee kregen ) en uitleg boordcomputer systeem. Wederom een zeer goede indruk. Syntus komt heel goed over, met zeer goede plannen, intenties, structuur, en veel aandacht voor hun personeel en passagier.
Over de bussen nog maar beprekte info. De keuze is in principe top-cooling, geen full airco. Mercedes levert aardgas bussen echter alleen als full airco. De Optare's schijnen ook full airco te worden. Geen top cooling optie, denk ik dan dus.
Ook al is 12-12-2010 nog maar 2.5 weken weg, er was nog geen enkele bus beschikbaar, voor het ook geplande voertuig introductie/instructie deel. Toch hebben alle fabricanten beloofd dat alle bussen er op tijd zullen zijn. Per vestiging wil met van elk bus type 1 exemplaar in de week voor de nieuwe concessie. Contractueel worden ze allemaal ( helaas ) gebracht, helaas dus geen leuke haal klussen naar verre oorden. Wel moeten de Veolia bussen nog naar een centrale locatie op de Veluwe ( voordat ze later pas naar Susteren gaan ) en Syntus bussen retour ( indien dit zo gepland kan worden ). Ook moeten er bussen van de Achterhoek naar de Veluwe. Nog niet precies duidelijk hoe dit allemaal geregeld gaat worden.
Ik heb met zo'n 30 vrijwillige chauffeurs, vanuit allerlei bedrijven en delen van het land, een bussen uitruil wisseling verzorgd in december 2004 voor Connexxion, om op de Veluwe plaats te maken voor BBA Veluwe / Veolia, en zal me nu ook weer aanbieden, om dit (mede) te organiseren. We hebben toen in het overgangs weekend, over vrijdag avond, zaterdag avond en zondag overdag zo'n 100 bussen verplaatst tussen Almere, Amersfoort, Apeldoorn, Ermelo, Kampen, Lelystad, Rhenen, Veenendaal, Zeist en Zwolle. Zaterdag overdag heb toen ik samen met SVA een afscheidsexcursie van het VAD gebied georganiseerd, gereden met de laatst gebouwde MB200 ( SVA ex-VAD 3931 ) en de laatst gebouwde B88-MB230, de Ermelose Connexxion 4722.
--------------
Hier wat beloofde foto's. Heb er nu iets meer.
Valt me op dat op de lange standaard bussen, de "golven" laag en gerekt zijn, op de korte Solo's hoog en kort. Nu zijn hoge en korte golven oncomfortabeler, en dat zijn de Solo's ook, maar zo lijken lange bussen langer en korte bussen nog korter. Vreemde keuze wat mij betreft, of is het inderdaard in lijn met het comfort niveau ?
Foto van Ambassador is een uitsnede van foto eerder op OVinBooskoop, al wist de maker niet wat hij precies voor zijn lens had.
Foto's van Mercedessen genomen met mijn telefoon van overhead projector.
Foto's van Optare Solo genomen met mijn telefoon van print op normaal papier.
Groet, Michel
Syntus_GLD_Veluwe - Ambassador - top_cooling - stad_Apd
Syntus_GLD_Veluwe - Citaro_aardgas - full_airco - vest_Ede
Syntus_GLD_Veluwe - Citaro_G_aardgas - full_airco - Veluwelijn_Apd_Zwl
( Bussen krijgen zelfde bestikkering als Valleilijn. )
Syntus_GLD_Veluwe - Optare_Solo_8.10 - full_airco - streek_Veluwe - stad_Hwk -01
Syntus_GLD_Veluwe - Optare_Solo_8.10 - full_airco - streek_Veluwe - stad_Hwk -02
Syntus_GLD_Veluwe - Optare_Solo_8.10 - full_airco - streek_Veluwe - stad_Hwk -03
Syntus_GLD_Veluwe - Optare_Solo_8.10 - full_airco - streek_Veluwe - stad_Hwk -04
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Zouden er op lijn 15/18 ook OPtare busjes gaan rijden ? Aangezien er op deze lijnen bijna geen kip in de bus zit. Momenteel zijn deze lijnen in 1 omloop met lijn 10 en rijd er dus een grote bus. Maar als lijn 15 alleen aan lijn 18 gekoppelt wordt kan je dus met 1 optare bus lijn 15 en 18 berijden. namelijk binnen halfuur heen en weer naar teuge. en daarna heen en weer naar Zonnehoeve.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Op dit moment heb je een twee-uurs omloop van lijn 10/15 en lijn 10/18. Dat wil zeggen: 4 bussen.
Zou je lijn 10 steeds door laten gaan op zichzelf (dus Kerschoten-Station-Ugchelen v.v.) heb je er 3 nodig.
Zou je lijn 15 aan lijn 18 koppelen, kost je dat twee bussen (Busstation-Teuge vliegveld duurt +-25 minuten*), busstation-Apeldoorn de Maten kost ook iets van 20 minuten*), dat is dus samen 5 bussen, eentje meer dan nu.
*gebaseerd op de rijtijden van nu.
Zou je lijn 10 steeds door laten gaan op zichzelf (dus Kerschoten-Station-Ugchelen v.v.) heb je er 3 nodig.
Zou je lijn 15 aan lijn 18 koppelen, kost je dat twee bussen (Busstation-Teuge vliegveld duurt +-25 minuten*), busstation-Apeldoorn de Maten kost ook iets van 20 minuten*), dat is dus samen 5 bussen, eentje meer dan nu.
*gebaseerd op de rijtijden van nu.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
voor dat lijn 10 aan lijn 15/18 gekopelt was keerde deze lijnen ook op zichzelf. Bovendien is de huidige rijtijd veel te hoog. en zou er binnen 30 minuten makkelijk heen en en weer gereden kunnen worden. Dit was namelijk al eerder zo.
namelijk ,01 Station - ,15 Zonnehoeve - ,31 Station - ,45 Teuge.
net trouwens even op google maps uitgerekend hoeveel tijd het kost.
Station - Zonnehoeve 9min rijtijd + 3min halteringstijd = 11min ( via Markt )
Station - Teuge 14min. Naar teuge zou dus wel doorgereden moeten worden maar het is gewoon mogelijk. Volgends mij was het in de dienstregeling van 2007 of 2008 ook zo.
namelijk ,01 Station - ,15 Zonnehoeve - ,31 Station - ,45 Teuge.
net trouwens even op google maps uitgerekend hoeveel tijd het kost.
Station - Zonnehoeve 9min rijtijd + 3min halteringstijd = 11min ( via Markt )
Station - Teuge 14min. Naar teuge zou dus wel doorgereden moeten worden maar het is gewoon mogelijk. Volgends mij was het in de dienstregeling van 2007 of 2008 ook zo.
Laatst gewijzigd door robinzes op wo 24 nov 2010, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Het klinkt logisch qua bezetting, ook omdat Apeldoorn 4 of 5 Optare's krijgt, maar anderzijds, de lijnen zitten wel in de stad nummering en Zonnehoeve is volgens mij een echte stadslijn, maar de Optare's komen niet in groen voor zo ver ik weet, alleen in blauw. Welke lijnen vanuit/nabij Apeldoorn lenen zich voor 24 persoons Optare's ? En welke idem vanuit/rond Ede, die er ook 4 of 5 krijgt.
Groet, Michel
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
ja Zonnehoeve en de lijn naar teuge zijn inderdaad stadslijnen. Maar meestal zitten er alleen mensen in de bus die lijn 5 Woudhuis - Station gemist hebben. en dat ene optare busje wat niet in de juiste kleurstelling past maakt nou ook weer niet uit. Hoeveel streekbussen hebben de afgelopen jaren wel niet in stadsbusomlopen mee gereden. Mijn oom krijgt deze of volgende week een bijeenkomst bij syntus. Krijgen denk ik ook het telefoontje mee. hij rijdt voor standplaats Apeldoorn.
Laatst gewijzigd door robinzes op wo 24 nov 2010, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
In de tijd dat lijn 15 werd geintroduceerd, reed het inderdaad met een taxibusje, 1 keer per uur. En toen reed lijn 18 nog niet, dus hoefde alleen lijn 15 gereden te worden (en dat red je dan wel binnen het uur)robinzes schreef:voor dat lijn 10 aan lijn 15/18 gekopelt was keerde deze lijnen ook op zichzelf. Bovendien is de huidige rijtijd veel te hoog. en zou er binnen 30 minuten makkelijk heen en en weer gereden kunnen worden. Dit was namelijk al eerder zo.
namelijk ,01 Station - ,15 Zonnehoeve - ,31 Station - ,45 Teuge.
net trouwens even op google maps uitgerekend hoeveel tijd het kost.
Station - Zonnehoeve 9min rijtijd + 3min halteringstijd = 11min ( via Markt )
Station - Teuge 14min. Naar teuge zou dus wel doorgereden moeten worden maar het is gewoon mogelijk. Volgends mij was het in de dienstregeling van 2007 of 2008 ook zo.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Ja klopt maar later kwam Zonnehoeve er ook bij. En toen ook nog binnen een uur. maar wel zonder rusttijden bij eindpunten. Een kennis van mij bij veolia kan trouwens bevestigen dat je makkelijk binnen een uur dat kan rijden.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Ik weet niet of je er zoveel waarde aan kan hechten, maar lijn 15/17 staan vanaf 12 december niet meer als 'stadsbus' in de planner van 9292, maar als 'bus'. Misschien is dat om de eis van de aparte kleurstelling te omzeilen en met Optares te (kunnen) rijden. Het lukt me niet om er een verbinding met lijn 18 uit te krijgen, wat de indruk wekt dat die lijn (tijdelijk) opgeheven wordt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Hij rijdt, als "bus" dus9292ov:
18:10 Hermesstraat Apeldoorn
Station de Maten Apeldoorn 18:15
Bus 18
Syntus Gelderland
richting Apeldoorn
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
De Optares krijgen airco, dus worden ze nog aantrekkelijk ook 's zomers.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
De Optare's krijgen 2 dingen die de 4601 en 4602 nu zeer ontberen. Webasto voor de winter en full airco voor de zomer. Met waarschijnlijk nog meer verbeteringen, althans we hebben een wensenlijst bij Syntus neer gelegd. Mijn collega's waren al tot 10 verbeterpunten, ik heb er zelf nog 10 bij gedaan.
De Apeldoornse Optare's zullen dan vast wel op 15 en 18 terecht komen.
Bij de bijeenkomst krijgt inderdaad iedereen zijn dienst telefoon al mee. Een HTC Thouch 2, op een Syntus T-Mobile zakelijk abonnement. Gratis telefoneren tussen collega's, gratis internet, betalen voor SMS en bellen met anderen. We mogen €15 prive verbellen per maand, wat daarboven komt wordt van het salaris ingehouden. Zeer genereus allemaal.
De bussen krijgen voor de chauffeur ook een radio/CD-speler die ook MP3 CD's aan kan.
Groet, Michel
De Apeldoornse Optare's zullen dan vast wel op 15 en 18 terecht komen.
Bij de bijeenkomst krijgt inderdaad iedereen zijn dienst telefoon al mee. Een HTC Thouch 2, op een Syntus T-Mobile zakelijk abonnement. Gratis telefoneren tussen collega's, gratis internet, betalen voor SMS en bellen met anderen. We mogen €15 prive verbellen per maand, wat daarboven komt wordt van het salaris ingehouden. Zeer genereus allemaal.
De bussen krijgen voor de chauffeur ook een radio/CD-speler die ook MP3 CD's aan kan.
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Bedankt voor de foto's. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Hoorde van die kennis van mij dat je dan ook je rooster enzo via die telefoon kan bekijken. Maar blijft het ook gewoon mogelijk om dat bijv. via perweb.vtnl te doen ?Snorkel schreef: Bij de bijeenkomst krijgt inderdaad iedereen zijn dienst telefoon al mee. Een HTC Thouch 2, op een Syntus T-Mobile zakelijk abonnement. Gratis telefoneren tussen collega's, gratis internet, betalen voor SMS en bellen met anderen. We mogen €15 prive verbellen per maand, wat daarboven komt wordt van het salaris ingehouden. Zeer genereus allemaal.
De bussen krijgen voor de chauffeur ook een radio/CD-speler die ook MP3 CD's aan kan.
Groet, Michel
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Via wat? Ik volg je even niet.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Ik zat net op 9292ov.nl te kijken en kwam deze buslijn tegen, namelijk lijn 400. Deze zou dan vanaf station Harderwijk, via Nunspeet - Elburg - 't Harde - Hattem, naar Zwolle rijden. Opmerkelijk, want vanaf Nunspeet rijdt lijn 100s naar Zwolle en vanaf Harderwijk pak je toch de trein. De enige dorpen die dan wel in verbinding staan zijn 't Harde en Hattem. Maar waarom alleen in het weekend en het blijft een opmerkelijke route.
Zie trouwens net dat die buslijn van Arnhem naar Zwolle rijdt in 3 uur en 47 min.. Mischien een toeristische bus ofzo (Veluwetoer?)
Zie trouwens net dat die buslijn van Arnhem naar Zwolle rijdt in 3 uur en 47 min.. Mischien een toeristische bus ofzo (Veluwetoer?)
Laatst gewijzigd door alexander op vr 26 nov 2010, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Lijn 400 is een toeristenlijn Komt trouwens als ik me niet vergis helemaal vanuit Arnhem en dan via Apeldoorn door naar Zwolle.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Wilde net stellen hoe achterlijk ik het vind dat een toeristenlijn op de Veluwe niet langs Apenheul, Julianatoren (en Paleis het Loo) komt, maar dat schijnt dus wel zo te zijn.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Ja inderdaad zat ik me net ook te bedenken :D . Hij komt inderdaad vanuit Arnhem, dan naar Apeldoorn-Harderwijk-Nunspeet-Hattem en Zwolle. Vond het al een rare route voor een normale lijndienst.Daniel schreef:Lijn 400 is een toeristenlijn Komt trouwens als ik me niet vergis helemaal vanuit Arnhem en dan via Apeldoorn door naar Zwolle.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Zag ik het goed ? Hij rijd op Zaterdag elk uur
Ben benieuwd hoe lang zo'n lijn in stand blijft
Ben benieuwd hoe lang zo'n lijn in stand blijft
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
De route wordt overigens Arnhem-Otterlo-Hoenderloo-Apeldoorn-Hoog Soeren-Uddel-Elspeet-Ermelo-Harderwijk-Nunspeet-Dornspijk-Elbug-'tHarde-Hattem-Zwolle.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Het is het eerste op toeristen gericht vervoer op de Veluwe. Het klinkt heel logisch om in dat gebied zo'n lijn te hebben, en zeker het proberen waard. Er zullen iig de nodige busfappers hun dagske uit mee kunnen maken, van Arnhem naar Zwolle, voor zolang deze vreugde voortduurt.robinzes schreef:Zag ik het goed ? Hij rijd op Zaterdag elk uur
Ben benieuwd hoe lang zo'n lijn in stand blijft
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
Nja, het is een begin. Ik vind het openbaar vervoer op de Utrechtse Heuvelrug bijvoorbeeld heel erg niet gericht op forensen. De bus die door Lage Vuursche rijdt, rijdt bijvoorbeeld niet tijdens de schoolvakanties...
Gevolg: Als ik in de schitterende omgeving wandel, dan neem ik dus niet die bus. Overigens reed deze vroeger ook op zondag maar dan wel eens in de drie uur... Garantie dat er niemand in zit denk ik dan...
Nu eens kijken of het op de Veluwe beter gaat :)
Gevolg: Als ik in de schitterende omgeving wandel, dan neem ik dus niet die bus. Overigens reed deze vroeger ook op zondag maar dan wel eens in de drie uur... Garantie dat er niemand in zit denk ik dan...
Nu eens kijken of het op de Veluwe beter gaat :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus
combitickets tussen bus en attractie komen er waarschijnlijk ook, dat kan al een goede eerste stap zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten