Concessie Veluwe (Syntus)
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik zie ook de 9301 op lijn 106 of hoort dat?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Die wagen is van Noot.
- Spoiler: show
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Maar er reed dus ook een ex cxx amba door de Veluwe?
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Nee, die rijden nog in Utrecht
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik moet zeggen dat ik dit een prima ruil vind, die MAN bussen vond ik echt verschrikkelijk, met name door de manier waarop ze schakelden.
Dat was een ex-syntus overijssel amba, ik had even verkeerd aangenomen dat syntus utrecht alleen met oud cxx materieel zou rijdenyordietje schreef:Maar er reed dus ook een ex cxx amba door de Veluwe?
Bij twijfel altijd klagen
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Die MAN bussen zijn inderdaad vreselijk
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Syntus laat dit jaar enkele buslijnen op de Veluwe voor het eerst langer doorrijden aan het begin van de zomerperiode. De vakantiedienstregeling ging hier al in op 19 juni, echter blijven lijnen als 109 en 293 iets langer doorrijden tot ergens begin juli. Moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over de bezetting van deze lijnen. Ze zijn wel wat rustiger, waardoor er in de ochtendspits geen gelede bus meer hoeft op lijn 109. Syntus is daar goed op ingesprongen.
Alleen de lijnbundel 91/231 (Apeldoorn - Arnhem) heeft door de vroege vakantiedienstregeling nog grotere pieken gekregen waardoor nog meer mensen moeten staan in de spits op de snelweg. Dit geldt eigenlijk alleen voor de 91. De 231 is nu relatief rustig. De provincie en Syntus zouden er goed aan doen de 91 een update te geven qua frequentie. Op zaterdag is de 91 ook altijd goed gevuld door winkelend publiek.
Alleen de lijnbundel 91/231 (Apeldoorn - Arnhem) heeft door de vroege vakantiedienstregeling nog grotere pieken gekregen waardoor nog meer mensen moeten staan in de spits op de snelweg. Dit geldt eigenlijk alleen voor de 91. De 231 is nu relatief rustig. De provincie en Syntus zouden er goed aan doen de 91 een update te geven qua frequentie. Op zaterdag is de 91 ook altijd goed gevuld door winkelend publiek.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Lijnen 100 en 200 hebben nog de normale dienstregeling met enkele ritten die wegvallen. Lijn 609 heeft ook nog normale dienstregeling. Tot dat overijssel vakantie krijgt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Syntus gaat vier waterstofbussen leasen
Syntus gaat volgend jaar zomer met vier waterstofbussen rijden op de Veluwe tegen een vaste prijs per kilometer. De provincie Gelderland is voornemens de proef te financieren.
lees meer
Bron: OV-magazine
Syntus gaat volgend jaar zomer met vier waterstofbussen rijden op de Veluwe tegen een vaste prijs per kilometer. De provincie Gelderland is voornemens de proef te financieren.
lees meer
Bron: OV-magazine
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Super nieuws! *bus* Ik neem aan dat de huidige waterstofbus dan wel gewoon blijft rijden?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Lijkt me wel aangezien die 750.000 euro heeft gekost. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ja en de aankomende concessie-winnaar krijgt dit project, verplicht, in z'n mik geduwd. :)
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Beeld je eens in hoe groot Arriva zou zijn als Arriva de concessie in 2020 zou winnen... :')
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Laten we aan dat doemscenario maar niet denken, laat Arriva maar lekker focussen op GD. :) Hoop dat Syntus zijn concessie prolongeert. Ben namelijk erg te spreken over ze hier op de Veluwe. :Y
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ik denk dat Syntus gewoon blijft op de Veluwe. Misschien dat Connexxion een serieuze poging gaat doen om het verlies van Utrecht/Almere 'terug te halen', maar ik vermoed dat dat niet gaat lukken
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Het ligt een beetje aan hoe ze de nieuwe concessies gaan aanbesteden, daarover is nog geen definitief besluit genomen. Ik denk dat ze eerst Veluwe en Midden Overijssel gaan samenvoegen, want die hebben op dit moment ongeveer dezelfde looptijd. Dan kan IJsselmond eventueel nog later worden toegevoegd.
Mochten ze de Veluwe en Midden Overijssel samen gaan aanbesteden, dan verliest Syntus wel behoorlijk wat gebied als een andere vervoerder er met deze concessie vandoor gaat.
Mochten ze de Veluwe en Midden Overijssel samen gaan aanbesteden, dan verliest Syntus wel behoorlijk wat gebied als een andere vervoerder er met deze concessie vandoor gaat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dat zou wat zijn, als CXX deze zou pakken dan. Anderzijds, volgens mij wilt CXX de duurzaamste vervoerder zijn en niet meer de grootste, dus acht de kans dat ze de focus ook meer zouden hebben om heel Utrecht te pakken in 2023. Anderzijds.. Beide concessies winnen zou wel hele grote terrein winst zijn en mega verlies voor Syntus! Wanneer zal de aanbesteding plaats gaat vinden?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
dnmw2705 schreef: (..)Wanneer zal de aanbesteding plaats gaat vinden?
Een complicatie is dat de huidige concessie Veluwe eind 2020 afloopt. De waterstofbussen zijn dan nog lang niet afgeschreven. Daarom wil de provincie bij de komende aanbesteding de eis stellen dat de bussen verplicht worden ingezet door de winnende vervoerder.
Bron: uit de eerder aangehaalde link omtrent de waterstofbus.
:)
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Connexxion zal moeten excelleren ten opzichte van Syntus om de Veluwe en Midden-Overijssel binnen te kunnen slepen. En het enige wat ik off-topic ga zeggen: Ik denk dat Connexxion de complete Provincie Utrecht niet terugkrijgt maar Qbuzz (of ook Syntus.)
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ligt er ook aan wat de concessie gaat eisen. Syntus is heel erg gericht op de reiziger en comfort. Connexxion zal meer gericht zijn op duurzaam vervoer.
Ik had trouwens ergens ooit iets gelezen over dat er bussen zouden rijden op remenergie van de treinen. Gaat dit ook gebeuren in een nieuwe concessie?
Ik had trouwens ergens ooit iets gelezen over dat er bussen zouden rijden op remenergie van de treinen. Gaat dit ook gebeuren in een nieuwe concessie?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Diesel rijdt gewoon lekkerder vind ik :') Bijvoorbeeld dat ik Setra's/Citea's/Ambassadors van Syntus in alle vervoersgebieden veel lekkerder vind rijden dan bijvoorbeeld CNG wagens van Breng of Connexxion Zeeland.
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dieselbussen zitten richting hun einde te gaan, geniet er dus maar van zolang als het duurt.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Ja klopt, zowat elke nieuwe concessie eist al emissie-vrije bussen.
(In ieder geval een gedeelte van het wagenpark)
(In ieder geval een gedeelte van het wagenpark)
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Alle bussen zijn dan 10-11 jaar oud. De Amba's en optares gaan sowieso buiten dienst, ook al doen ze het nog prima. Ik denk dat de gasbussen nog een aantal jaartjes meekunnen, de Citaro's in ieder geval wel. Dit gebeurt in Haarlem namelijk ook.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Veluwe (Syntus)
Dat is nu nog niet te zeggen, maar als die bussen op groengas rijden is dat zeker een goede optie, aangezien groengas als een goede transitiebranstof wordt gezien.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten