Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Littlebusdriver »

Lijn 505 staat wederom verkeerd ingetekend op de lijnfolders en de pdf-lijnnetkaart. Op de kaart van Utrecht overigens weer een andere route dan op de kaart van Gelderland. Het lukt ze al een jaar of 6 niet om het goed in te tekenen, ondanks alle beloften dat het er volgend jaar wel goed op staat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Meltrain »

Ik weet dat in de nieuwe dienstregeling de lijnen 5, 83 en 85 aan elkaar worden gekoppeld, maar geldt dat op alle eindpunten (Ede, De Klomp en Veenendaal) of is er in Ede een echt eindpunt (en is er dus geen overgang 5 <-> 85)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
robinnieuwenhuis
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 01 dec 2017, 01:33

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door robinnieuwenhuis »

Gisteren (30-11) een Citaro (5208) op lijn 2 en 4 in Apeldoorn. Ook stond er op de "parkeerplaats" een wat ouder type Man Lions City CNG klaar. Sprake van een materieeltekort weer?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Ik denk dat je gisteren op de buffer de 5401 zag staan (ik wel namelijk). Deze bussen rijden normaal in Ede en komen uit 2009, dus zo veel ouder is hij nog niet. Syntus heeft deze bussen al sinds 2014 overgenomen van Den Haag.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ik zag dat enkele optares nog geen pinapparateur ingebouwd hebben gekregen. Bij het inbouwen moet de chipkaartlezer ook worden verplaatst.

Net zag ik de 5742 uit IJsselmond in De Maten rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door NG²7²™ »

Meltrain schreef:Ik weet dat in de nieuwe dienstregeling de lijnen 5, 83 en 85 aan elkaar worden gekoppeld, maar geldt dat op alle eindpunten (Ede, De Klomp en Veenendaal) of is er in Ede een echt eindpunt (en is er dus geen overgang 5 <-> 85)?
Doordeweeks blijven de bussen hetzelfde rondje rijden, in het weekend wordt gekeerd op Ede-Wageningen.
Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Meltrain »

Je bedoelt dus dat er op doordeweekse dagen 5->83->85->5 enz. vice versa wordt gereden, op zaterdag 5->83->85->85->83->5->5 enzovoorts wordt gereden en op zondag lijn 5 en 85 op beide eindpunten op zichzelf keren (of eventueel een andere omloop hebben)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door NG²7²™ »

Ja, inderdaad. Doordat lijn 85 op zaterdag maar één keer per uur rijdt en de 5 en 83 twee keer, rijdt er ook een bus alleen op de combinatie 5<->83 heen en weer. Op zondag zijn lijn 5 en 85 gekoppeld.
Groeten,
Nick
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Mdk »

Een gelede citaro op lijn 108 is op de Otterloseweg (n304) de berm in gegaan door de sneeuw. Het is er sowieso complete chaos, meerdere vrachtwagens en auto's staan er in de berm. Ik heb even snel een intens wazige foto weten te maken, er was geen grote schade zichtbaar, en er stond een andere bus 108 naast, ik vermoed vervangend.
Spoiler: show
Afbeelding
Bij twijfel altijd klagen
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Durashift »

Het is (weer) vrijdagavond en sneeuw.. :roll: in die hoek een paar jaar geleden ook al zo'n drama met files enzo.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Mdk »

Het grootste probleem is dat men over het algemeen niet voorbereid is, veel mensen hebben geen winterbanden onder de auto (wtf?!), en kunnen niet door sneeuw rijden. Hard optrekken, hard remmen, snel bochten door, Tsja, dan is het wachten totdat je rechtdoor glijd als je rechtsaf wilde slaan.
De winters worden wat heftiger (ookal zijn ze relatief gezien echt totaal niet heftig), en Nederlanders zijn er nog niet aan gewend.

Er stond inderdaad op de a50 tussen Arnhem en apeldoorn file, dus vandaar dat we binnendoor reden, echter vonden we daar 5 auto's in de berm en hebben we een half uur stil gestaan voor een vrachtwagen die de heuvel van de Otterloseweg opgetrokken werd, en die gelede die het ook niet helemal gered had.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Vanwege Serious Request in Apeldoorn gaan er van 21 t/m 23 dec. nachtritten rijden op lijnen 91 (Apeldoorn - Arnhem) en 202 (Apeldoorn - Heerde).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Durashift »

Mdk schreef:(..) veel mensen hebben geen winterbanden onder de auto (wtf?!), en kunnen niet door sneeuw rijden. Hard optrekken, hard remmen, snel bochten door, Tsja, dan is het wachten totdat je rechtdoor glijd als je rechtsaf wilde slaan.
(..).
Dát is volgens mij juist een gevolg van het hebben van winterbanden.. men denkt dat het daarmee wel een stukje sneller kan dan met zomerbanden.. 'er is toch grip?'
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Mdk »

Het is het gevolg van rijden zonder dat je weet wat je doet. Met zomer/all season banden gaat het dan heel snel mis, met winterbanden veel minder snel, maarja je moet natuurlijk wel gewoon op blijven letten, en geen gekke dingen doen.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Wil ik de Kolibrie van Wittenberg naar Nunspeet reserveren, staat lijn 112 niet eens op de site. Nou dan maar Keolis bellen. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door isadora »

En wat hadden die te melden?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Dat ze mijn rit hebben gereserveerd. Nette afhandeling. Nu afwachten of de rit daadwerkelijk gereed staat.

Ik moest net al een uur wachten omdat de eerste rit van mijn stadsbus niet reed.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ik kwam er gisteren achter dat lijn 5 in Apeldoorn erg vreemde vertrektijden op zondag heeft gekregen. In de avonduren zijn de tijden op Talma Borgh en Het schip bijvoorbeeld 20:02 en 20:06. Op zondag is dit 20:02 en 20:12. De vertrek- en aankomsttijden op het station zijn exact hetzelfde.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
aj80
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 15 apr 2012, 18:10

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door aj80 »

Scherp. Lijkt idd een misser in de rijtijdverdeling :| . Zal binnenkort wel aangepast worden.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 12 dec 2017, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ook op de haltes staan deze rare vertrektijden aangegeven, hopelijk worden de haltevertrekstaten ook snel gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Zojuist de 4142 gezien in Apeldoorn met een bordje "concessie Veluwe" en volgens OVzoeker rijdt de 4141 op lijn 112 en de 4143 op 101. Weet iemand waarom er nog meer Overijssel Amba's blijven komen?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Ik zie in de nieuwe dienstregeling eigenlijk vrijwel alleen bezuinigingen. Iemand enig idee waar de DRU's naartoe gaan?
Ik heb geen onderschrift
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Denk ter vervanging van het oudere materieel. In Midden Overijssel is weer genoeg gesneden waardoor er weer bussen over zijn. En waarschijnlijk ook nog dat er geledes zijn gekomen voor stadsdienst Zwolle
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Gaan er dan bussen weg uit de 5101-5126 serie?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

De gemiddelde leeftijd van het materieel in de concessie mag maximaal 7,5 jaar bedragen. Door de oude amba's die nog vanuit de Achterhoek kwamen te vervangen voor jongere exemplaren kun je de gemiddelde leeftijd weer omlaag krijgen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten