Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Die achterhoek amba's zijn nu inderdaad bijna 9 jaar. Vraag me af of ze dan de 41tjes nog gaan omstickeren als ze langer blijven. Qua comfort vind ik het wel een behoorlijke verbetering.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

Ik hoorde overigens dat er in Twente een aantal bussen bij zouden gaan komen uit andere concessies, waarschijnlijk vooral om de reserve wat op te krikken. Mogelijk dat daarvoor dan weer oude Veluwe-bussen gebruikt gaan worden?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Lijn 45 »

Het zou ook kunnen dat de 3046, 3248 en 3249 weer naar Twente gaan.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door nsimmelink94 »

Sinds het dumpen van de Duvedecs en de Ex achterhoekamba's uit 2003 is de gemiddelde leeftijd in Twente relatief laag, dus wat ouder materieel kan nog zat, ook die exemplaren van de Veluwe. De 3046 zal eerder opgelegd worden gok ik, een van de oudste nog in de vloot.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Lijn 45 schreef:Het zou ook kunnen dat de 3046, 3248 en 3249 weer naar Twente gaan.
Vergeet de 3256 niet.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

In de ochtendspits rijden er vanaf afgelopen maandag standaard geledes op enkele ritten van de lijnen 91 en 231. Ik vind het een grote verbetering. :pos:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Mdk »

Ze kunnen daar beter rijden dan richting Zwolle. Ik vermoed dat de reizigersvraag naar arnhem ook vel groter is.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Het is een grote puinzooi met de bussen in Apeldoorn dankzij serious request. De Markt is compleet afgesloten, waardoor praktisch het hele centrum vaststaat. De helft van de chauffeurs weet niet dat ze moeten omrijden via de Deventerstraat. Echt een ramp.

Er stond net 2x lijn 5 op de halte, maar er waren geen chauffeurs en lijn 8/9 zijn al meerdere malen uitgevallen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hidde
Berichten: 7
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 21:38

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Hidde »

Ik kwam op dat moment in lijn 1 binnen op station. Lijn 202 wilde met een gelede bus richting het Marktplein rijden waarop de chauffeur in zijn radio begon te schreeuwen. Resultaat: een U-turn op de kruising Molenstraat-Centrum/Molenstraat en twee geïrriteerde verkeersregelaars.

Ook was er onderling geruzie of lijn 8/9 al klaar stonden, anders ging deze bus maar verder als lijn 8 'omdat het moet'. Draaide hij net om en reed bij naar de juiste halte, kwam er even snel een collega tussen met een optare om even een te grote groep reizigers mee te nemen. :')
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

De omleiding is toch echt heel duidelijk lijkt me:
https://i.imgur.com/04v5FRw.png
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dylanwild94 »

je moet eens weten hoeveel Chauffeurs hun dienst niet voorbereiden. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door isadora »

:mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Mdk »

Ik vind het ook bizar dat de haltes bij het gemeentehuis afgesloten zijn, er staan toch hekken bij, sluit het dan af voor overig verkeer, zet er een paar verkeersregelaars neer, en je hebt een supersterke verbinding van het station naar het marktplein, en vanuit de rest vd stad (en regio) naar het marktplein. Het lijkt me dat dat geld oplevert voor zowel de gemeente en syntus.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Hainje »

Voor nog geen kilometer de bus pakken?

Afbeelding
🍉
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Chrysa »

Oh? Hier in Breda zit lijn 8 anders altijd goed vol. :')
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door NG²7²™ »

MarkHul schreef:
Lijn 45 schreef:Het zou ook kunnen dat de 3046, 3248 en 3249 weer naar Twente gaan.
Vergeet de 3256 niet.
De 3046 is verkocht en rijdt bij Hetebrij Personenvervoer uit Wijhe. De 3256 heeft een langdurige reclamecampagne voor de Hoge Veluwe en zal voorlopig niet naar Twente terug gaan. Vandaag reed ook de 4140 op de Veluwe.
Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Hainje »

Chrysa schreef:Oh? Hier in Breda zit lijn 8 anders altijd goed vol. :')
Station Breda - NHTV is 2x zo ver als Station Apeldoorn - Marktplein.
🍉
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Chrysa »

Ook bij de Sophiastraat stappen altijd veel mensen in. :p
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

NG²7²™ schreef:
MarkHul schreef:
Lijn 45 schreef:Het zou ook kunnen dat de 3046, 3248 en 3249 weer naar Twente gaan.
Vergeet de 3256 niet.
De 3046 is verkocht en rijdt bij Hetebrij Personenvervoer uit Wijhe. De 3256 heeft een langdurige reclamecampagne voor de Hoge Veluwe en zal voorlopig niet naar Twente terug gaan. Vandaag reed ook de 4140 op de Veluwe.
Volgens mij rijden de 4049, 4050 en 4139-4146 momenteel allemaal op de Veluwe
Mdk schreef:Ik vind het ook bizar dat de haltes bij het gemeentehuis afgesloten zijn, er staan toch hekken bij, sluit het dan af voor overig verkeer, zet er een paar verkeersregelaars neer, en je hebt een supersterke verbinding van het station naar het marktplein, en vanuit de rest vd stad (en regio) naar het marktplein. Het lijkt me dat dat geld oplevert voor zowel de gemeente en syntus.
Op de plek van de bushalte wordt een podium gebouwd. Deze gaat over de volledige straat heen. Hierdoor is het bushokje aan de marktzijde ook verwijderd.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Mdk »

Hainje schreef:Voor nog geen kilometer de bus pakken?

Afbeelding
Je moest eens weten hoeveel studenten in amersfoort de bus pakken naar de hu, terwijl dat ook binnen tien minuutjes te belopen is.
Bij twijfel altijd klagen
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Bizar bericht in de Barneveldse krant. Blijkbaar wil de provincie lijn 102 schrappen?
http://barneveldsekrant.nl/lokaal/plaat ... 102-322934
Ik heb geen onderschrift
Roeland
Berichten: 2249
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Roeland »

Het bericht lijkt mij helemaal niet zo bizar, maar is gewoon een logisch gevolg van de opening van station Hoevelaken en van de kwartiersdienst van station Barneveld-noord. Sindsdien is een parallelle busdienst niet meer noodzakelijk.
Verder is de belangrijkste functie van lijn 102: de verbinding Apeldoorn - Voorthuizen - Barneveld. Alleen biedt lijn 102 die verbinding nu helaas (nog) niet.
Wanneer lijn 102 naar Barneveld gaat rijden, hoeven de tijden op lijn 205 ook niet meer op de Voorthuizense overstap worden afgestemd, en kan lijn 205 ein-de-lijk eens een keer goed op de treinen gaan aansluiten.
Uitgaande van een toekomstbestendige lijn 102 (Apeldoorn - Voorthuizen - Barneveld) en dat reizigers naar Amersfoort de trein nemen, moet je nog één ding oplossen op deze corridor: hoe ontsluit je de dorpjes Zwartebroek en Terschuur. Wellicht met een buurtbus, aangevuld met een spitslijn tijdens de scholierenspits?
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 22 dec 2017, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Het opheffen van lijn 102 tussen Amersfoort en Voorthuizen staat gewoon in de OV visie van de provincie. Niets vreemds aan dus.

Terschuur en Zwartebroek kunnen bediend worden door een buurtbus Nijkerk - Barneveld, aangezien men lijn 687 niet vindt aansluiten bij de huidige vraag wil men daar misschien een buurtbus van maken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Suus »

Ik kwam zojuist een gelede Citaro op lijn 88 tegen in Ede, waar het wagenparknummer aan de achterkant met zwarte stift op de bus geschreven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Mdk »

Er kwam zojuist een bus op lijn 2 door de Sterrenlaan richting Staringlaan rijden, maar waarom? ik kan nergens vinden dat de Sprengenweg afgesloten zou zijn oid.
Bij twijfel altijd klagen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten