Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

CamilleKreemers schreef:oke, is het dan niet beter deze verbinding uit te bouwen met alle haltes?
Lijn 231 stopt al bij alle haltes in Arnhem en Apeldoorn sinds december 2012. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door CamilleKreemers »

even mezelf verduidelijken: Is het niet beter de frequentie te verhogen op deze lijn, zonder haltes te verwijderen?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Het doel is juist om een snelle en frequente busverbinding tussen Arnhem en Apeldoorn te realiseren. Frequentieverdubbeling van 231 is niet nodig, als de reistijd gelijk blijft. De bus wordt dan geen alternatief voor de trein, die doen er nu even lang over.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Ik denk dat je lijnen 91 en 231 dan wellicht juist wat langzamer wil maken, zodat die niet te veel concurrentie voor die snelbus worden.

Zomaar even een opzetje van mij:

Lijn ??? Snelbus Apeldoorn West-Arnhem CS (4x p/u)
Apenheul - Rijkskantoren - Hoofdstraat - Apeldoorn CS - Welgelegenbrug - P+R Agrifirm - P+R Arnhem Noord* - Willemsplein - Arnhem CS
(tussen Apenheul en Apeldoorn CS op alle tussenliggende haltes stoppend, tussen Apeldoorn CS en Arnhem CS alleen op de genoemde haltes, in het weekend en de zomermaanden evt. nog een rondje Apenheul-Kon.Julianatoren-Het Loo-Apenheul makende)

Lijn 231 Stopbus Apeldoorn-Arnhem (2x p/u)
In Arnhem gewijzigde route: via het Alteveer-Openluchtmuseum-Rijstate sturen (zou dan mogelijk dit deel van stadslijn 8 kunnen vervangen). De verbinding De Maten<->Arnhem Centrum/CS wordt dan wel langzamer, maar de missende verbinding Apeldoorn<->Arnhem Noord (met o.a. de publiekstrekkers het NOM en Burgers' Zoo) wordt dan wel bediend.

Lijn 91 Stopbus Apeldoorn-Beekbergen-Arnhem (2x p/u, spits 4x p/u)
In Apeldoorn structureel de avondroute rijdend (integratie met de huidige stadslijn 1 dus, die vervangt hij nu 's avonds al), dus via het ziekenhuis. Wordt dan tussen Beekbergen en Apeldoorn CS langzamer, maar reizigers van/naar Beekbergen hebben daar ook al lijn 43 die nog wel de snelle route blijft rijden. Beekbergen krijgt er dus een verbinding met het ziekenhuis bij en behoudt de snelle verbinding met Arnhem.
In Arnhem een hele kleine wijziging: in plaats van via de Sonsbeekweg de lijn via de Paul Krugerstraat laten rijden, hierdoor ontwijk je al een deel van de files. Stopt dan ook op de halte Bothaplein. Verder ongewijzigd in Arnhem.

Alle 3 deze lijnen rijden overigens via de Paul Krugerstraat i.v.m. de files op de Sonsbeekweg (snap niet dat de vervoerders daar zelf nog nooit op gekomen zijn), alleen lijnen 231 en 91 stoppen bij halte Bothaplein, de snelbus rijdt daar langs zonder te stoppen.

Dan hebben we één lijn nog niet gehad: lijn 293 (spitsbus Apeldoorn CS - Arnhem HAN). Die zou ik laten vervallen en vervangen door:
- Stadslijn ??? P+R Arnhem-Noord - Arnhem CS (2-4x p/u, evt. alleen in de spits)
via CIOS, Campus Presikhaaf, WKC Presikhaaf, Havengebied, Centrum-Zuid
Deze lijn sluit op P+R Arnhem-Noord dan aan op de snelbus van/naar Apeldoorn (en natuurlijk ook lijnen 91 en 231, al kan die overstap misschien iets ruimer zijn, afhankelijk van de precieze dienstregeling van die lijnen ten opzichte van de snelbus).

*Dit is de huidige halte Golflinks, hier kan Arnhem uitstekend een P+R van maken. Dan lijkt me Arnhem-Noord een betere naam, omdat die de lading beter dekt (ligt bij afslag Arnhem-Noord van de A12).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:Alle 3 deze lijnen rijden overigens via de Paul Krugerstraat i.v.m. de files op de Sonsbeekweg (snap niet dat de vervoerders daar zelf nog nooit op gekomen zijn)
Je weet dat alle lijnen dit al doen. ;) Alleen heeft Breng/Hermes dit verkeerd weergegeven op de stadslijnenkaart van Arnhem, typisch Hermes/CXX. :') Alle lijnen goed aangeven, maar niet die van andere concessies (egoïsten :P).

En overigens is dit niet meer iets voor het ideeën topic. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Nee, wist ik niet. Heb 1x eerder in een van die bussen gezet (was geloof ik de 91 toen), maar die reed toen wel via de Sonsbeekweg. Misschien was dat toen toeval, zou ook kunnen.

Maar snap dan niet waarom 91 en 231 overal stoppen, maar niet op het Bothaplein.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:Nee, wist ik niet. Heb 1x eerder in een van die bussen gezet (was geloof ik de 91 toen), maar die reed toen wel via de Sonsbeekweg. Misschien was dat toen toeval, zou ook kunnen.
Heel af en toe wil er nog wel eens een chauffeur zijn die via de Sonsbeekweg rijdt, maar dat is echt hoge uitzondering.
SuperGhost schreef:Maar snap dan niet waarom 91 en 231 overal stoppen, maar niet op het Bothaplein.
Ja, dat vind ik ook wel een goede vraag. Ik zie ook nooit iemand bij die halte staan, beetje zinloze plek.

Maar 91 stopt in Apeldoorn ook niet bij de haltes Hoge Dries en Laan van de Mensenrechten. Bij de rest van de haltes wordt wel gestopt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door waldo79 »

Heren, dit thema gaat over een lopende concessie en niet over de mogelijkheden met de lijnen 91/231 (A)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Volgens mij moet de sneldienst Arnhem-Apeldoorn juist nog deze concessie opgezet worden, dus dat heeft wel te maken met dit topic. :wink:
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Etienne »

SuperGhost schreef:Volgens mij moet de sneldienst Arnhem-Apeldoorn juist nog deze concessie opgezet worden, dus dat heeft wel te maken met dit topic. :wink:
Ja, maar laat het dan vooral gaan op basis van actuele berichten. Er worden in dit soort topics met regelmaat allerlei ideeën bedacht, die van dit soort topics dan vooral een rommel maken. Laten we de ideeën tot bepaalde verbindingen in het OVidee-subforum stoppen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

waldo79 schreef:Heren, dit thema gaat over een lopende concessie en niet over de mogelijkheden met de lijnen 91/231 (A)
Nou zoveel gebeurt er toch niet in de concessie. Denk dat een snelbus Arnhem - Apeldoorn toch wel het belangrijkste puntje wordt voor december. ;)
Laatst gewijzigd door regenmaker op do 23 jul 2015, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Ik vrees dat je voor die snelbus nog wel even kan wachten. Ik vrees dat het voorlopig nog zal blijven tot hooguit een versnelde lijn 231.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:Ik vrees dat je voor die snelbus nog wel even kan wachten. Ik vrees dat het voorlopig nog zal blijven tot hooguit een versnelde lijn 231.
Ja, dat weet ik maar sowieso ging de Provincie voor/in december aanpassingen doen rondom de verbinding tussen Arnhem en Apeldoorn. Maar die busbaan over de Apeldoornse weg in Arnhem gaat nog wel even duren (als die er komt).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Volgens mij kwam die er dus voorlopig niet, omdat Arnhem er te weinig geld voor wil vrijmaken.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ja, dat klopt volgens mij lag ook de gemeente Arnhem dwars. Maar zou wel veel schelen als die er komt.

Er komen sowieso kleine aanpassingen aan kruispunten in zowel Arnhem als Apeldoorn en gaan de stoplichten eerder op groen op de Apeldoornseweg in Arnhem, dat scheelt ook al wat. Maar lost het vast staan in de spits niet op.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Meltrain »

Sinds vandaag rijden er nieuwe buurtbussen (Mercedes-Benz Sprinter) op de Veluwe en in Midden-Overijssel.
Bron: Syntus
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Rdaalwil »

Meltrain schreef:Sinds vandaag rijden er nieuwe buurtbussen (Mercedes-Benz Sprinter) op de Veluwe en in Midden-Overijssel.
Bron: Syntus
Mag ook wel! Laatst was ik in Barneveld en toen kwam er een gare buurtbusje aan zonder incheckapparatuur. genoeg discussies meegemaakt over welke ov kaart iemand had op deze lijn.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Ik vind het lijnnummer display wel erg klein, dan liever de displays van de Renaults
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Fiat Ducato hadden nog kleinere, dus vooruitgang mag er zeker wezen! :pos:

Daarnaast zijn ook de wijzigingen van Syntus online die op 16 en 23 augustus ingaan. Opvallendste is dat lijn 656 Apeldoorn - Doetinchem naar Arriva overgaat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Globetrotter »

Rdaalwil schreef:
Meltrain schreef:Sinds vandaag rijden er nieuwe buurtbussen (Mercedes-Benz Sprinter) op de Veluwe en in Midden-Overijssel.
Bron: Syntus
Mag ook wel! Laatst was ik in Barneveld en toen kwam er een gare buurtbusje aan zonder incheckapparatuur. genoeg discussies meegemaakt over welke ov kaart iemand had op deze lijn.
Dan heeft iedereen zeker ineens studenten-ov?
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Rdaalwil »

Nee iedereen had ineens een gewone OV chipkaart en die kon je niet gebruiken. hij had trouwens nog een oud blad met zo oude studenten-ovkaart voorbeeld. Dus discussie gegarandeerd met studenten die niet de eerste kaart hebben van 2009 :)
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door nsimmelink94 »

Rdaalwil schreef:Nee iedereen had ineens een gewone OV chipkaart en die kon je niet gebruiken. hij had trouwens nog een oud blad met zo oude studenten-ovkaart voorbeeld. Dus discussie gegarandeerd met studenten die niet de eerste kaart hebben van 2009 :)
Vooral omdat het studentenov geen aparte kaart is, is gewoon een standaard persoonlijke OV Chipkaart met foto.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Littlebusdriver »

Rdaalwil schreef:Nee iedereen had ineens een gewone OV chipkaart en die kon je niet gebruiken.
En dus moet je dan een buurtbuskaartje kopen, net zoals de 30 jaar ervoor als je alleen een strippenkaart had.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Aantal punten waarover het ROCOV Gelderland spreekt over dienstregeling 2016 zijn:

Stadsdienst Apeldoorn:
Het terugdraaien van de samenvoeging van lijnen 8 en 9 tot één lijn 8 tussen Station en Zuidbroek in Apeldoorn.
Vervallen van lijn 400, dit wordt gecompenseerd met extra ritten op lijn 2 op zaterdag en zondagen.
Extra ritten op lijn 10.
Lijnen 2, 7 en 18 niet meer na 21:45 laten rijden.

Streekdienst:
Lijnen 201 en 202 krijgen extra ritten.
Aanpassing businzet op Veluwelijn (201/202/203, Apeldoorn-Zwolle).
Inzet kleine bus zondags op lijn 85 (Ede - Veenendaal).
Invoering Kolibrie in de avonduren op lijn 85.
Toename reistijd lijn 85.
Extra ritten op lijn 43 (Apeldoorn - Dieren - Arnhem).
Extra ritten op lijn 100 (Zwolle - Nunspeet).

Wat ik zelf niet zo zie zitten is:
Handhaving haltes lijn 231 (Apeldoorn - Arnhem) in Apeldoorn. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door NG²7²™ »

De 3049 vervangt de 2146 als reserve bus van Ede, dinsdag had die z'n debuut op de Veluwe.
Groeten,
Nick
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 34 gasten