Pagina 51 van 140

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 12:28
door MdJ
Lijkt van niet:
Uit Dv/Zp, naar Amf
.54-01: s140
.59-01: s1500
A.08 s7000
.12-13: NO
A.23: s17800
.29-31: s1500
A.38: s7000
.42-43: NO
A.53 s17800
.54-01: s140
.59-01: s1500

uit Amf naar Dv/Zp
.01-02 s1500
V.05 s17800
.08: s140
.18-19: NO
V.24 s7000
.31-32: s1500
.35: s17800
.48/49: NO
V.54: s7000

Wel een reden om om .22 te gaan vertrekken, maar niet om in de ochtend om .20 te vertrekken.

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: zo 18 nov 2012, 23:05
door Bart7329
In De Maten te Apeldoorn gaan we er niet echt op vooruit. Kan ik nu met 10 minuten op het station zijn, doe ik er in het vervolg 20 minuten over (met bus 4 via Omnisport en de Markt). Overdag kan het gelukkig met de 231, maar na de middag geeft dit geen goede aansluiting op de trein naar het Westen. Op zaterdag en zondag rijdt de 231 helemaal niet dus ben je altijd langer onderweg. Naar Gelre ziekenhuis 37-40 minuten onderweg tegen nu 25. #ikbenhierhelemaalnietblijmee.

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: do 22 nov 2012, 17:18
door Citaro
MdJ schreef:Volgens mij neemt het DRU van de stadsdienst af (Maten gaat van 9x per uur stadsbussen naar 4x per uur. Lijn 109 gaat nu in de spitsen in beide richtingen rijden en langer door. Ook lijn 231 krijgt extra tussenritten die daarvan lijken te komen.
Ik heb net de rijtijden van ieder lijn(deel) eens bekeken en gekeken hoeveel bussen je nodig hebt om de stadsdienst in de spits uit te voeren. In de huidige dienstregeling vertrekken er 53 stadsbussen/uur v.a. het busstation en er zijn 28,5 stadsbussen voor nodig. Dit is excl. reserve. In de nieuwe dienstregeling gaat het aantal vertrekken v.a. het busstation van 53 naar 44 en het aantal stadsbussen dat benodigd is om de stadsdienst uit te voeren zakt naar 27. Een aantal lijnen (3, 4, 8, 9, 12 en 19) hebben straks een rijtijd van tegen de 40 min., voor de berekening heb ik hiervoor gemakshalve 45 min. van gemaakt. Het verlies in DRU's valt dus mee en dat komt doordat lijn 11 straks 1/uur naar Vaassen doorrijdt en hiervoor 60 min. nodig heeft eer de bus weer terug is op het station, lijn 15 gaat 2/uur van 45 min. nu naar 60 min. rijtijd. En de lus naar Zuidbroek (lijnen 8 en 9) bedraagt 4/uur 45 min. i.p.v. 2/uur 60 min. nu. Dus al met al minder ritten, maar gemiddeld langere ritten. Daar komt nog bij dat de 109 en 231 extra ritten gaan rijden. Dit zou je als een stuk stadsdienst kunnen zien, waarmee het aantal 'stads' DRU's denk ik tenminste gelijk blijft.

Wat op zich raar is dat er 2 lijndelen 11 overblijven. Dit is niet echt consequent. Ook maf is dat de vertrektijdenverschuiving niet consequent is, bijv. lijn 3 verschuift al 2 min. naar voren v.a. 12:03 en als laatste verschuift de 17 om 14:22.

Er zijn straks rond .20/.25 en .50/.55 nog steeds 13 vertrekkende stadsbussen, beetje vergelijkbaar met de huidige knoop om .16/.46 wanneer er 14 stadsbussen vertrekken.

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: do 29 nov 2012, 16:51
door rovin1995
Nieuwe lijnennetkaart voor 2013 is online! http://www.syntusgelderland.nl/reisinfo ... yntus.aspx

Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Geplaatst: do 29 nov 2012, 17:22
door Citaro
rovin1995 schreef:Nieuwe lijnennetkaart voor 2013 is online! http://www.syntusgelderland.nl/reisinfo ... yntus.aspx
Cool, vanmorgen nog gekeken, stond ie er nog niet op. Bijf die lijnen 3 en 4 naar De Maten echt maf vinden. Vanaf de Hoeven is het kiezen tussen 2 kwaden (of via de Velden of via Markt) en dat slechts 2 keer per uur per richting. Benieuwd of hier (veel) klachten over gaan komen.

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: do 29 nov 2012, 17:24
door MdJ
En weer een foutje: Lijn 16 staat er in richting Amersfoortseweg/Julianatoren (Dat was de oude route van de 16).
Verder niet echt verassingen.

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: do 29 nov 2012, 17:37
door Citaro
MdJ schreef:En weer een foutje: Lijn 16 staat er in richting Amersfoortseweg/Julianatoren (Dat was de oude route van de 16).
Verder niet echt verassingen.
Inderdaad, dat stuk lijn 16 had er uit gelaten moeten worden.

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: do 29 nov 2012, 18:03
door Michael 1988
Ik zie nog een fout in de lijnkaart. Op de stations tussen Zutphen en Apeldoorn staan nog steeds NS logos, terwijl er tussen Apeldoorn en Dieren VSM logos staan. Lijkt Hermes/Connexxion/Breng wel. Daar was hetzelfde probleem.

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: do 29 nov 2012, 20:30
door Meltrain
Ik denk dat Syntus gewoon nog niet over het verlies van de concessie Achterhoek-Rivierenland (aan Arriva) heen is en daarom Arriva zo veel mogelijk probeert te vermijden. :P

Op de lijnennetkaart van ZHO heeft Syntus ook gezellig alle buslijnen in de Achterhoek een kleurtje gegeven, terwijl op de lijnennetkaart van Arriva alle niet-Arriva lijnen grijs zijn. :lol: (Wel staat er bij West-Twente een Syntus-logo en bij de Achterhoek een Arriva-logo op de achtergrond.)

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: do 29 nov 2012, 22:48
door rovin1995
Ja, dan zijn we alvast voorbereid voor waarneer syntus op 01.01.2021 de consessie Achterhoek/rivierenland weer overneemd. :wink:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 19:55
door Michael 1988
Ik zag zoujuist een foto van de Syntus 5153 (ex-4153) op openbaarvervoerinboskoop.nl. De foto was volgens mij genomen in Arnhem, maar de bus toonde lijn 105 richting Raalte aan. Nu weet ik uit mijn hoofd dat die lijn bij Syntus Gelderland hoort, maar de bus droeg (gedeeltelijk) de huisstijl van Syntus Overijssel. Het koste mij even wat zoekmoeite, maar na logisch nadenken kwam ik erachter dat het de ex-4153 is. Weet iemand waarom de ex-4153 is overgegaan naar Syntus Gelderland en of toevallig ook de 4154 (of andere bussen) naar Gelderland is(/zijn) verhuisd (of niet)?

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 20:21
door Citaro
Michael 1988 schreef:Ik zag zoujuist een foto van de Syntus 5153 (ex-4153) op openbaarvervoerinboskoop.nl. De foto was volgens mij genomen in Arnhem, maar de bus toonde lijn 105 richting Raalte aan. Nu weet ik uit mijn hoofd dat die lijn bij Syntus Gelderland hoort, maar de bus droeg (gedeeltelijk) de huisstijl van Syntus Overijssel. Het koste mij even wat zoekmoeite, maar na logisch nadenken kwam ik erachter dat het de ex-4153 is. Weet iemand waarom de ex-4153 is overgegaan naar Syntus Gelderland en of toevallig ook de 4154 (of andere bussen) naar Gelderland is(/zijn) verhuisd (of niet)?
Raalte valt onder Syntus Overijssel en wordt dus niet door Syntus Gelderland bedient. Vanuit Arnhem is er wel een lijn 105 naar Barneveld en valt onder Syntus Gelderland. Zie trouwens op openbaarvervoerinboskoop.nl zowel geen 4153 en geen 5153 in het archief staan.

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 20:48
door Roelof88
Bij de weekfoto's op OViB staat de 5153 met bestemming 105 Barneveld. Het woordje Overijssel en de afbeeldingen op de zijkant zijn van de bus gepoetst.

http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ ... us5153.jpg

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 21:02
door Michael
Is de ex Syntus 4153. Foto is trouwens door mij gemaakt.

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 21:13
door Michael 1988
Citaro schreef:
Michael 1988 schreef:Ik zag zoujuist een foto van de Syntus 5153 (ex-4153) op openbaarvervoerinboskoop.nl. De foto was volgens mij genomen in Arnhem, maar de bus toonde lijn 105 richting Raalte aan. Nu weet ik uit mijn hoofd dat die lijn bij Syntus Gelderland hoort, maar de bus droeg (gedeeltelijk) de huisstijl van Syntus Overijssel. Het koste mij even wat zoekmoeite, maar na logisch nadenken kwam ik erachter dat het de ex-4153 is. Weet iemand waarom de ex-4153 is overgegaan naar Syntus Gelderland en of toevallig ook de 4154 (of andere bussen) naar Gelderland is(/zijn) verhuisd (of niet)?
Raalte valt onder Syntus Overijssel en wordt dus niet door Syntus Gelderland bedient. Vanuit Arnhem is er wel een lijn 105 naar Barneveld en valt onder Syntus Gelderland. Zie trouwens op openbaarvervoerinboskoop.nl zowel geen 4153 en geen 5153 in het archief staan.
Sorry klopt, Barneveld moet het zijn. Ik zat even in de war met een andere foto die toevallig van de 4153 was.

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 21:18
door Roelof88
Via busfoto groep kom ik erachter dat deze bus al sinds september bij Syntus Gelderland rijdt. 4154 heeft ook een tijdje als 5154 gereden, maar die is als het goed is weer terug in Overijssel omdat er in september een bus van Overijssel is uitgebrand. De bussen zouden de 2146-2148 (ex-Veolia 5001-5003) moeten vervangen, maar volgens mij zijn die daarna weer van stal gehaald. 2147 is eind september wel weer overgeschreven, dus waarschijnlijk rijden alleen de 2146 en 2148 nog.

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 22:00
door stephen
5153 - 5154 - 5155 - 5156 zijn ex Syntus MO bussen
Deze 4 zullen inderdaad voor Syntus Gelderland op de Veluwe gaan rijden ipv 2146 - 2147 - 2148

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 22:44
door Xanland
Huh, jij vertelde toentertijd dat alleen 4153 en 4154 naar Veluwe gingen. In eerste instantie kwam MO twee bussen tekort vanwege uitbreiding lijn 1 Zwolle. Naar aanleiding daarvan zijn er twee bijbesteld met oude Amba-kop.

Krijgen ze er nu dus nog twee extra als ik het goed begrijp of...? Daarnaast rijd volgens mij de 4153 (even?) bij Zwolle vanwege die afgebrande bus, zie dagelijks het halve wagenpark voorbijkomen op Deltion. :P

Btw wat ik wel top vind: Dat chauffeurs van Veluwe toentertijd aangegeven hebben om de stilstaantijd in de ochtend te willen gebruiken voor lijn 9! Samen met Overijssel is dit ook gerealiseerd en blijf me verbazen als ik weer twee volle bussen van de Veluwelijn de leerlingen uit zie laten stappen! :pos: Valt me btw ook op dat er eigenlijk weinig vandalisme is op lijn 9.

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 22:52
door NintendoC
Xanland schreef:Huh, jij vertelde toentertijd dat alleen 4153 en 4154 naar Veluwe gingen. In eerste instantie kwam MO twee bussen tekort vanwege uitbreiding lijn 1 Zwolle. Naar aanleiding daarvan zijn er twee bijbesteld met oude Amba-kop.

Krijgen ze er nu dus nog twee extra als ik het goed begrijp of...? Daarnaast rijd volgens mij de 4153 (even?) bij Zwolle vanwege die afgebrande bus, zie dagelijks het halve wagenpark voorbijkomen op Deltion. :P

Btw wat ik wel top vind: Dat chauffeurs van Veluwe toentertijd aangegeven hebben om de stilstaantijd in de ochtend te willen gebruiken voor lijn 9! Samen met Overijssel is dit ook gerealiseerd en blijf me verbazen als ik weer twee volle bussen van de Veluwelijn de leerlingen uit zie laten stappen! :pos: Valt me btw ook op dat er eigenlijk weinig vandalisme is op lijn 9.
Ik vind lijn 9 niet direct het schoolvoorbeeld van goed beleid vanuit Syntus. De lijn dient naar mij neming met andere bussen vorm te worden gegeven. Gewoon standaard (dubbel) geledes erop gooien, en niet met amba's met een te lage capaciteit rijden, met af en toe een Veluwe of SWT gelede er tussendoor. Gewoon doorknallen met die grote bussen.

Overigens idd top van die chauffeurs :pos:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 23:03
door Xanland
En met lijn 9 voor de middag voor Jan Lul gaan rijden zeker met dubbelgeleed....

Mik er dan inderdaad gewoon geleed op met één bepaalde omloop die vaak druk is. Er is verder x-wekelijks overleg tussen Deltion en Syntus, ter info. Eventueel kan je de hele dag SWT er gewoon op laten rijden. Maar dat is waarschijnlijk te duur! Met amba's is het te doen, maar tussen 8 en 9 zit gewoon het grootste probleem.

Vind het overigens wel opvallend dat het PvE hier geen rekening mee heeft gehouden. Het gebouw is namelijk al opgeleverd 2 jaar vòòr de concessie-wisseling...

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 23:23
door NintendoC
Xanland schreef:En met lijn 9 voor de middag voor Jan Lul gaan rijden zeker met dubbelgeleed....

Mik er dan inderdaad gewoon geleed op met één bepaalde omloop die vaak druk is. Er is verder x-wekelijks overleg tussen Deltion en Syntus, ter info. Eventueel kan je de hele dag SWT er gewoon op laten rijden. Maar dat is waarschijnlijk te duur! Met amba's is het te doen, maar tussen 8 en 9 zit gewoon het grootste probleem.

Vind het overigens wel opvallend dat het PvE hier geen rekening mee heeft gehouden. Het gebouw is namelijk al opgeleverd 2 jaar vòòr de concessie-wisseling...
Volgens mij moet 's middags het hele zooitje gewoon weer terug. Maar inderdaad in de dal uren is dubbelgeleed niet nodig. Naar mijn mening zou je voor de spitsuren een paar gebruikte dubbelgeledes of enkelgeledes kunnen aanschaffen. Die bussen worden alleen in de spits gebruikt, en dat kan naar mijn mening prima een Euro 3 wagen zijn. In de rustigere uren gewoon met amba's rijden lukt wel.

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 23:38
door Xanland
Het punt is meer dat "iedereen" om half 9 begint, het weggaan gebeurt zeer verspreid met een paar drukke pieken om de drie kwartier (gemiddeld).

Zou eerder zeggen om wat geleeds in te zetten, aangezien dubbelgeleed dan toch maar lucht verder vervoerd of zelfs stilstaant Manouvreren voor die dingen op die route is geen probleem als ik het zo zie!

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 23:47
door Suus
Dubbelgeleed in Zwolle? Het is Luxemburg niet :X

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 23:51
door Ardan
Ik zie die dingen dus écht niet op de rotonde bij de Kamperpoort driekwart rondgaan..

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Geplaatst: do 13 dec 2012, 00:20
door Klaasje
Ze hebben toch echt niet meer manoeuvreerbaar nodig dan een reguliere gelede bus.