Pagina 58 van 140

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 03 aug 2014, 18:44
door Etienne
Ik denk ook dat dat wel klopt ja. Volgens "Het Wagenparkje" werden deze eerst door DETO gereden, maar dat is in 2012 opgegaan in Noot. :wink:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 03 aug 2014, 20:48
door Daniel
sirvinniei schreef:Of bedoel je niet de citaro g's?
Lettertje vergeten inderdaad, maar heb één Citaro G op de foto op de 202 ja. Verder allemaal Amba's.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 04 aug 2014, 21:53
door regenmaker
Rijdt Noot met busjes in de huisstijl van Syntus op lijn 170/171?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 04 aug 2014, 21:59
door Daniel
Lezen is moeilijk kennelijk...
Ingezet wordt een Mercedes Sprinter in Syntus Gelderland-kleuren zonder wagenparknummer en met kenteken 70-NTL-8.
Maargoed, voor de gelegenheid het betreffende plaatje vast even verwerkt...
Afbeelding

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 04 aug 2014, 22:08
door regenmaker
Daniel schreef:Lezen is moeilijk kennelijk...
Zo'n plaatje maakt het tenminste extra duidelijk, ik had er blijkbaar overheen gelezen :wink:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 13 aug 2014, 19:39
door Etienne
Op Facebook kwam een bericht voorbij dat de 8441 t/n 8445 (ex Cxx) en 3154 & 3159 (ex Arriva, exex Cxx) op de Veluwe gaan rijden bij onderaannemers. En nog eens een aantal touringcars zal voorzien worden van een handheld OV-chipscanner.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 25 aug 2014, 11:48
door mark0
Hallo allemaal,

vanaf aanstaande maandag rijd ik dagelijks 2 ritten van lijn 293, 's morgens 1 en 's middags 1. Ik werk voor een onderaannemer van Syntus en ik krijg als het goed is een bus aan huis om deze ritten te kunnen rijden *bus*
Afgelopen vrijdag hebben we met een aantal collega's deze route voorgereden. Als er vragen zijn over de dienstuitvoering van lijn 293 hoor ik dat graag!

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 25 aug 2014, 12:14
door MdJ
Via welke onderaannemer? :)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 25 aug 2014, 12:21
door mark0
Via Noot uit Ede. Ik heb al wat werkervaring als taxichauffeur voor Noot maar ik heb nu dus de overstap gemaakt naar de bus.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 01 sep 2014, 17:27
door Milco
Iemand toevallig gezien met wat voor bussen de 6xx-lijnen (scholierenlijnen, maar ook voor reguliere reizigers) worden gereden? Ik hoorde/las ergens met oude Ambassadors die nu bij Syntus rijden, maar rijden er dan geen Smit Reizen-bussen meer op zulke lijnen? Ik weet dat de lijnen 620 en 674 altijd door Smit werden gereden.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 01 sep 2014, 19:45
door regenmaker
Even een vraag tussendoor. Hoe zit het met die snelbus (HOV) tussen Apeldoorn en Arnhem die in 2016 zou gaan rijden (wat zijn de plannen etc.)? En bij welke concessie wordt deze (eventuele lijn) gevoegd? Als ik een topic over het hoofd heb gezien of info heb gemist, zou ik een linkje waarderen. :)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 01 sep 2014, 20:57
door busentrein
Deze zal in deze concessie Veluwe gaan vallen.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 01 sep 2014, 22:55
door SuperGhost
Zou zomaar een gemixte lijn kunnen worden van 'Veluwe' en 'Stadsregio', aangezien in de concessie Stadsregio ook een verplichting is opgenomen om minimaal voor te bereiden op het rijden van een HOV-bus Arnhem-Apeldoorn en indien binnen de concessieduur al mogelijk om hem dan ook al te gaan aanbieden.

De huidige snelbuslijnen zitten bij Veluwe, maar het zou me dus niets verbazen als het een HOV-lijn wordt die onder beide concessies gaat horen (dus gemixte inzet, net zoals op een aantal regionale lijnen al gedaan wordt door de Stadsregio). De Stadsregio heeft nogal de neiging om diensten van een buurconcessie voor de helft door hun vervoerder te laten uitvoeren/op te slokken als deze interessant zijn, denk bijvoorbeeld maar eens aan lijnen 27, 29, 43, 52, 83, 99 en de treindienst naar Doetinchem.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 01 sep 2014, 23:00
door Freek
Nee hoor, gewoon concessie Veluwe. Bovendien is er een verschil tussen plannen en plannen. Niet overal evenveel gewicht aangeven dus.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 02 sep 2014, 07:58
door regenmaker
Maar is het zeker dat die HOV er in december 2015 (2016) komt of wordt het plan uitgesteld?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 02 sep 2014, 17:08
door SuperGhost
Het lijkt me dat die wel zeker gaat komen.
Alleen de datum zal wellicht afhangen van hoe snel ze de infrastructuur gereed hebben.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 02 sep 2014, 19:07
door Milco
Milco schreef:Iemand toevallig gezien met wat voor bussen de 6xx-lijnen (scholierenlijnen, maar ook voor reguliere reizigers) worden gereden? Ik hoorde/las ergens met oude Ambassadors die nu bij Syntus rijden, maar rijden er dan geen Smit Reizen-bussen meer op zulke lijnen? Ik weet dat de lijnen 620 en 674 altijd door Smit werden gereden.
Inmiddels zag ik vanmiddag lijn 620 en 674 in Ermelo rijden, beide met een ex-Breng, exex-Connexxion Ambassador met nog de logo's van Breng, al stond er bij één bus "reng" op de zijkant! :lol:
Ik zag alleen geen echte vervoerder op de bus staan, dus of deze lijnen door Syntus gereden worden of door een (onbekende) touringcarfirma, geen idee.

Je mag volgens mij bij scholierenlijnen op de Veluwe ook als normale reiziger instappen, ondanks het 6xx-lijnnummer, maar geldt dit ook voor lijn 674? Deze rijdt van Harderwijk naar een school in Amersfoort, maar start/eindigt in Harderwijk niet bij het station, maar bij de Boomkamp; dat volgens mij ergens in een woonwijk ligt.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 02 sep 2014, 20:29
door regenmaker
SuperGhost schreef:Het lijkt me dat die wel zeker gaat komen.
Alleen de datum zal wellicht afhangen van hoe snel ze de infrastructuur gereed hebben.
Zijn ze o.a. daarom de N345 (Zutphense straat) in Apeldoorn aan het verbouwen/verbreden? Of zou die snelbus op de route van 231 (via de maten) rijden?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 02 sep 2014, 21:20
door Jolies
Etienne schreef:Ik denk ook dat dat wel klopt ja. Volgens "Het Wagenparkje" werden deze eerst door DETO gereden, maar dat is in 2012 opgegaan in Noot. :wink:
Dat klopt niet helemaal. Deto is in 2010 opgekocht door Noot, maar ging onder eigen naam verder (nog steeds een eigen site). Noot is wel de partij die het contract met Syntus heeft. Dit even om het 'makkelijk' te maken :) .

Lijn 170/171 wordt gereden met 4 voertuigen, die door 10 chauffeurs (incl. moi) bestuurd worden. In de spits rijden alle 4 de voertuigen (allen Sprinters) en buiten de spits rijden er nog 2. Dat houdt in dat in de spits elk half uur gereden wordt en daarbuiten elk uur.

Overigens is Syntus verantwoordelijk voor de randvoorwaarden als haltes, informatie en werking van apparatuur.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 03 sep 2014, 00:04
door MdJ
regenmaker schreef:
SuperGhost schreef:Het lijkt me dat die wel zeker gaat komen.
Alleen de datum zal wellicht afhangen van hoe snel ze de infrastructuur gereed hebben.
Zijn ze o.a. daarom de N345 (Zutphense straat) in Apeldoorn aan het verbouwen/verbreden? Of zou die snelbus op de route van 231 (via de maten) rijden?
Dat is zeker niet de reden. De reden is de komst van het Omnissportcentrum en het gelijkblijven van de weginfra daar. Bij wedstrijden staat het daar behoorlijk vast.

De route van de HOV kan dus zowel via de Maten als via de Zutphensestraat. Het is nog even afwachten welke route er gekozen wordt.

De infra die wel eerst klaar moet zijn, is de busbaan stadinwaarts langs de Apeldoornseweg in Arnhem. Die staat in de spitsen vast, waardoor er +10/+15 wordt opgelopen.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 03 sep 2014, 14:51
door regenmaker
MdJ schreef:Dat is zeker niet de reden. De reden is de komst van het Omnissportcentrum en het gelijkblijven van de weginfra daar. Bij wedstrijden staat het daar behoorlijk vast.

De route van de HOV kan dus zowel via de Maten als via de Zutphensestraat. Het is nog even afwachten welke route er gekozen wordt.
Ik bedenk me trouwens net dat de route van de (huidige) lijn 91 waarschijnlijk het snelste is. Het meeste tijd kost nu overigens het vele stoppen bij de haltes... Dus het idee om ze maar bij 1 à 2 haltes te laten stoppen tussen de stations maakt zeker een groot verschil!
MdJ schreef:De infra die wel eerst klaar moet zijn, is de busbaan stadinwaarts langs de Apeldoornseweg in Arnhem. Die staat in de spitsen vast, waardoor er +10/+15 wordt opgelopen.
Voor die busbaan moet er nog best veel gedaan worden. Er ligt nu maar een klein stukje van die busbaan.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 03 sep 2014, 17:57
door MdJ
regenmaker schreef:
MdJ schreef:Dat is zeker niet de reden. De reden is de komst van het Omnissportcentrum en het gelijkblijven van de weginfra daar. Bij wedstrijden staat het daar behoorlijk vast.

De route van de HOV kan dus zowel via de Maten als via de Zutphensestraat. Het is nog even afwachten welke route er gekozen wordt.
Ik bedenk me trouwens net dat de route van de (huidige) lijn 91 waarschijnlijk het snelste is. Het meeste tijd kost nu overigens het vele stoppen bij de haltes... Dus het idee om ze maar bij 1 à 2 haltes te laten stoppen tussen de stations maakt zeker een groot verschil!
Nee, want je moet door Beekbergen door en dat kost het meeste tijd. (50 km/h ipv 100)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 03 sep 2014, 19:27
door regenmaker
Dat kleine stukje door beekbergen is verwaarloosbaar, 91 is vaak sneller dan 231 (vooral als er weinig mensen in/uit stappen). Volgens 9292 is 91 sneller dan 231. 91 doet er 44 minuten over en 231 47 minuten. 91 heeft 3 haltes meer dan 231 dus dat zegt genoeg volgens mij! En dan noemen ze 231 de ''snelbus''. :)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 03 sep 2014, 19:43
door BrengMe
Misschien is 92 een beter lijnnummer voor lijn 231. Lijn 43 kan je het beste omnummeren 110 lijkt mij.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 03 sep 2014, 20:03
door MdJ
regenmaker schreef:Dat kleine stukje door beekbergen is verwaarloosbaar, 91 is vaak sneller dan 231 (vooral als er weinig mensen in/uit stappen). Volgens 9292 is 91 sneller dan 231. 91 doet er 44 minuten over en 231 47 minuten. 91 heeft 3 haltes meer dan 231 dus dat zegt genoeg volgens mij! En dan noemen ze 231 de ''snelbus''. :)
Lijn 231 is ontzettend uitgebogen: regelmatig wordt er met +5 vanaf Apeldoorn busstation vertrokken om maar niet te vroeg bij de Golflinks in Arnhem te zijn.

En ja, het doorstromingsprobleem ligt voornamelijk in Arnhem, niet in Apeldoorn :wink: