Pagina 63 van 140

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 07 okt 2014, 12:53
door busentrein
de zeven 18 meter MAN's van voorheen BBA/Veolia reden in het begin op lijn 88, maar door de vele storingen zijn ze doorgeschoven naar de veluwelijnen, dan rijden van garage naar garage zegmaar :') :X

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 07 okt 2014, 21:47
door Springer
Maurice Hooikammer schreef:Via Facebook:

Update materieel vanaf december 2014:
- afvoer 7 MAN geledes van Veolia
- verplaatsing 2 gelede Citaro's van Veluwelijn naar Valleilijn
- verplaatsing 11 standaard Citaro's van Ede naar Veluwelijn
- overname 10 standaard driedeurs MAN van HTM (btw de nooit in gebruik genomen HTM serie) welke in Ede komen te rijden

IK als MAN fan moet natuurlijk naar Ede toe...
Van welke Facebook pagina heb je dat? Maar ik als MAN fan ben ook wel benieuwd naar de ex HTM MANnetjes in Syntus Gelderland kleuren. Trouwens, de gelede Citaro's reden toch zowiezo al zowel op de Veluwelijn alsmede op de Valleilijn???

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 07 okt 2014, 22:07
door busentrein
afgeschermde groep op facebook, vol met hobbyisten ;) (zit er ook in namelijk ;) )

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 07 okt 2014, 22:10
door Meltrain
Wel jammer dat die ex-Veolia MAN's weggaan, die hebben echt goede stoelen namelijk. :wink:
Hebben de ex-Arriva MAN's voor de Veluwelijn (5245, 5247-5249) nu eigenlijk hetzelfde interieur als de ex-Veolia MAN's?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 07 okt 2014, 22:28
door MdJ
Nee. De stoelen in de Veolia'ers zijn van MAN zelf, de stoelen in de Arriva'ers van Kiel. Verschil zit hem voornamelijk in het zitkussen geloof ik. Maar veel verschil is het niet.

Ook in opstelling niet: die van Arriva hebben tussen de voordeur en de eerste middendeur 2 enkele stoelen, in de Veolia'ers zit daar de rolstoelplaats. Omgekeerd hebben de Arrivaérs een rolstoelplaats tegenover de achterdeur, de Veoliaérs hebben daar gewoon stoelen staan. Daarnaast hebben de Veoliaérs een theekrans helemaal achterin (2x 3 stoelen dwars op de rijrichting), de Arrivaérs 2 vierzitters.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 07 okt 2014, 22:40
door Maurice Hooikammer
In de Arriva MAN geledes zitten toch dezelfde gele stoelen als in de Citaro's? Of bedoel je dat met Kiel? In de 5298 en 5299 zitten nog de oorspronkelijke en mooiere blauwe bekleding uit Groningen.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 07 okt 2014, 22:48
door cassie127
GVB en Syntus doen met RET en NS mee met reizen op rekening

In Rotterdam en Amsterdam plus delen van Gelderland, Overijssel en Twente kunnen reizigers het openbaar vervoer pakken en hiervoor pas aan het einde van de maand betalen. De Rotterdamse stadsvervoerders RET voert het zogenoemde ‘reizen op rekening’ per direct voor alle klanten in. Het Amsterdamse GVB doet dit eerst voor een select aantal klanten. En de regionale vervoerder Syntus doen zal binnenkort een pilot starten.

Bron: Metro
lees verder: viewtopic.php?f=32&t=10884

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 00:07
door MdJ
Maurice Hooikammer schreef:In de Arriva MAN geledes zitten toch dezelfde gele stoelen als in de Citaro's? Of bedoel je dat met Kiel? In de 5298 en 5299 zitten nog de oorspronkelijke en mooiere blauwe bekleding uit Groningen.
Nee, in de Arriva MAN-geledes (5245, 5247-5249) zitten dezelfde stoelen zoals o.a. in de ambassadors 5127-5152 zitten. (en in de groene stadsbussen, de wagens van Midden Overijssel en de Citea's van Twente).

De Citaro's hebben de lage* puntstoelen van Mercedes zelf.

*Er zijn ook hoge puntstoelen, die hebben een langere rugleuning. Die zitten voornamelijk in de LE's van GD, Van Oeveren, TCR en de R-Net wagens op lijn 300/310.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 01:12
door NG²7²™
MdJ schreef:Nee. De stoelen in de Veolia'ers zijn van MAN zelf, de stoelen in de Arriva'ers van Kiel. Verschil zit hem voornamelijk in het zitkussen geloof ik. Maar veel verschil is het niet.
Het zijn allebei stoelen van Kiel of ze 100% hetzelfde zijn waag ik me niet aan...
MdJ schreef:*Er zijn ook hoge puntstoelen, die hebben een langere rugleuning. Die zitten voornamelijk in de LE's van GD, Van Oeveren, TCR en de R-Net wagens op lijn 300/310.
Volgens mij zijn die allemaal hetzelfde...

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 12:59
door isadora
Springer schreef:.........
Trouwens, de gelede Citaro's reden toch zowiezo al zowel op de Veluwelijn alsmede op de Valleilijn???
Ik wil absoluut niet de taalpurist uithangen, maar dit blijf ik een top-ergernis vinden:
http://www.studenten.net/studieleven/co ... te_sowieso

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 13:09
door waldo79
Mee eens, maar ik vind het aantal storende spelfouten door vooral hoogopgeleide gebruikers minstens zo erg.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 13:52
door Frank
Zullen we weer on-topic gaan?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 16:00
door Springer
isadora schreef:
Springer schreef:.........
Trouwens, de gelede Citaro's reden toch zowiezo al zowel op de Veluwelijn alsmede op de Valleilijn???
Ik wil absoluut niet de taalpurist uithangen, maar dit blijf ik een top-ergernis vinden:
http://www.studenten.net/studieleven/co ... te_sowieso
Pech voor je, ik blijf het met een z schrijven. Ben geen Duitser (en geen taalpurist)... :P
Maurice Hooikammer schreef:Via Facebook:

Update materieel vanaf december 2014:
- afvoer 7 MAN geledes van Veolia
- verplaatsing 2 gelede Citaro's van Veluwelijn naar Valleilijn
- verplaatsing 11 standaard Citaro's van Ede naar Veluwelijn
- overname 10 standaard driedeurs MAN van HTM (btw de nooit in gebruik genomen HTM serie) welke in Ede komen te rijden

IK als MAN fan moet natuurlijk naar Ede toe...
Ik vermoed dat die Citaro's de Amba's gaan vervangen die nu regelmatig op de Veluwelijn rijden, krijgen die aardgas Citaro's ook Veluwelijn stickers of houden ze hun huidige kleuren?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 16:10
door Daelea
Als inderdaad lijn 52 (Arnhem - Wageningen - Ede) geknipt gaat worden in 86 (Wageningen - Ede) en 52 (Arnhem - Wageningen), zegt iets mij dat lijn 86 volledig onder de concessie Veluwe gaat vallen en 52 onder de Stadsregio Arnhem/Nijmegen (net als 51/53). Dus, dat 86 volledig door Syntus gereden zal worden (of is dit te voorbarig?).

Als dit laatste zo is, hoop ik toch echt dat Syntus goed na gaat denken over wat er op de displays en infosystemen getoond gaat worden: 84/86/88/188 Wageningen zegt nou niet heel veel, als alle vier andere routes/bestemmingen hebben...

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 17:18
door Nitein-Repart
Waarom is die doorkoppeling er uberhaupt eigenlijk?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 17:20
door sirvinniei
Mensen die vanuit de dorpjes tussen wageningen en Arnhem naar Ede willen gok ik?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 17:22
door MdJ
Erno-BE schreef:Waarom is die doorkoppeling er uberhaupt eigenlijk?
Historische redenen. De destijds 86 was de opvolger van lijn 336.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 17:35
door Frank
Ja, de interliner is destijds één van de vele lijnen geweest waaruit de 86 is opgebouwd, naast ook de 50, 80, 81 en 88. Er werden destijds door die lijnen allerlei bestemmingen aangedaan: Utrecht, Amersfoort en ook Ede. Ede werd aangedaan door de 336 en historisch meer relevant de 88. De 88 reed vroeger nog rechtstreeks vanaf Renkum via Bennekom naar Ede zonder bijvoorbeeld het busstation van Wageningen aan te doen. Kennelijk is daar wel enige behoefte (aan geweest).

[wiki]Lijn 50 Arnhem Centraal Station - Utrecht Centraal Station (1999)[/wiki]
Lijn 80 Arnhem Centraal Station - Amersfoort Station NS
Lijn 81 Arnhem Centraal Station - Utrecht Centraal Station
Lijn 88 Elst Station NS - Ede Station Ede-Wageningen
Lijn 336 Arnhem Centraal Station - Ede Station Ede-Wageningen

en de lijn 86 die daar later uit voort kwam:

[wiki]Lijn 86 Arnhem Centraal Station - Ede Station Ede-Wageningen (2000-2006)[/wiki]

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 19:34
door Meltrain
Wel jammer dat er weer een lijn geknipt wordt. :(
Ik vraag me ook af waarom dat nu ineens gebeurt en niet al met ingang van de huidige concessie SAN.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 19:39
door CamilleKreemers
Waarom wordt er niet op integratie gezet?

lijn 88 Ede- Wageningen doorrijden als route lijn 52 naar Arnhem (Hoogfrequent en snelle route minimaal 6x/uur in spits)
lijn 51 Arnhem - Wageningen doorrijden als route lijn 52 naar Ede (laagfrequent en minder snelle route 2x/uur in spits)

Hiermee kun je toch eenvoudiger een netwerk krijgen dan al die concessiegrens scheidingen? De reiziger wil misschien juist verder kunnen reizen.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 19:44
door Frank
Meltrain schreef:Wel jammer dat er weer een lijn geknipt wordt. :(
De vraag is of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren; het wordt nu een beetje afgeleid uit een vaag document van het ROCOV. Misschien wordt de lijn op papier geknipt, maar gaan de bussen van lijn 51 straks in de praktijk gewoon over op de bussen van lijn 86. Zoiets als nu ook gebeurt met de lijnen 105/205 tussen Arnhem en Harderwijk in Putten. Als de buslijn echt geknipt wordt zou dat inderdaad wel jammer zijn.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 20:07
door busentrein
Lijn wordt geknipt in voorbereiding op het aanstaande HOV traject wageningen - arnhem, waarbij de 86 volledig door Syntus wordt gereden en lijn 52 door Breng

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 21:37
door Nitein-Repart
Meltrain schreef:Wel jammer dat er weer een lijn geknipt wordt. :(
Ik vraag me ook af waarom dat nu ineens gebeurt en niet al met ingang van de huidige concessie SAN.
Zie het probleem niet echt van de knip. Met een overstap op lijn 88 ben je sneller op Wageningen treinstation dan blijven zitten in lijn 52. En ik denk niet dat er veel reizigers Renkum-Wageningen treinstation en verder zijn. Wageningen biedt een hoop werkgelegenhgeid en vermaak en voor Nijmegen moet je de andere kant op.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 08 okt 2014, 21:43
door MdJ
Erno-BE schreef: Met een overstap op lijn 88 ben je sneller op Wageningen treinstation dan blijven zitten in lijn 52. En ik denk niet dat er veel reizigers Renkum-Wageningen treinstation en verder zijn. Wageningen biedt een hoop werkgelegenhgeid en vermaak en voor Nijmegen moet je de andere kant op.
Je reinste kolder.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 09 okt 2014, 01:58
door NG²7²™
Erno-BE schreef:Met een overstap op lijn 88 ben je sneller op Wageningen treinstation dan blijven zitten in lijn 52.
Lijn 52 is sneller van Wageningen Busstation op station Ede-Wageningen dan lijn 88 en veel minder vertraginsgevoelig in de spits (met name de Nijenoord Allee gooit voor lijn 88 roet in het eten).