Pagina 70 van 140

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 13 dec 2014, 20:25
door Milco
Ik reis zo'n 4 dagen per week van of naar Ermelo en reis dan vaak via Harderwijk of via Hooglanderveen, met lijn 205 of 103. Behoorlijk vaak (al een jaar lang als het niet langer is) zie ik dagelijks één of meerdere groene Ambassadors, die eigenlijk bedoeld zijn voor de stadsdienst van Apeldoorn.

Hoe kan het dat deze bussen dagelijks op de streekdienst rijden? Is het zo verschrikkelijk lastig om die bussen in Apeldoorn te houden? :?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 13 dec 2014, 20:34
door regenmaker
Op de stadsdiensten van Apeldoorn rijden vaak blauwe VDL Berkhof Ambassadors of Blauwe Optare Solo's, dus ja blijkbaar is het lastig. :wink:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 13 dec 2014, 20:50
door busentrein
Het zal ook deels met de kilometerstanden van die bussen te maken hebben, anders gaan ze gruwelijk achterlopen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 13 dec 2014, 21:03
door Daniel
Als je die verschillen niet wilt moet je niet bussen met verschillende kleurtjes gaan aanschaffen natuurlijk, dan is zoiets onvermijdelijk als je je product consequent wilt aanbieden.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 13 dec 2014, 21:07
door regenmaker
Tenzij die kleurtjes een eis waren van de concessie? Weet niet of dat in dit geval zo was.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 00:01
door MdJ
Groene stadsbussen moeten in principe op de Stadsdienst Apeldoorn rijden. En dat doen ze behoorlijk. Alleen in de avonduren wil het nog wel eens verwisseld worden ivm onderhoud.

Echter, er zijn (te) veel groene stadsbussen (12 meter), te veel blauwe streekoptares, een gebrek aan reizigers op de stadsdienst Apeldoorn en te veel op de streek. Oftewel: Volle optares op de Streek (lijn 103 o.a.) en lege ambassadors op de stadsdienst. Logisch om dat dus even om te draaien.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 10:08
door OmniLezer
Hier een link naar wat foto's van de Syntus Man Lion's City CNG die van HTM afkomen.http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ ... ooikammer/

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 12:21
door Freek
Een aparte kleur voor de stadsdienst Apeldoorn is een concessie-eis

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 12:30
door Ruben
Had men voor de oorspronkelijke dienstregeling die in de beginjaren werd gereden (en zoals die ook onder Veolia gebruikelijk was) soms ook meer groene stadsbussen nodig dan onder de huidige?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 13:14
door regenmaker
Freek schreef:Een aparte kleur voor de stadsdienst Apeldoorn is een concessie-eis
Dan komt dat ook omdat de gemeente Apeldoorn samen met de provincie het eisenpakket heeft samengesteld.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 19:26
door Daniel
Ik las vandaag trouwens in de krant van gisteren dat er op de Veluwe (of in elk geval op lijn 103) ook flexhaltes gaan komen. Praktisch gezien betekend dat dat je ook tussen twee haltes in kunt uitstappen, echter instappen kan alleen bij normale haltes.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 19:40
door regenmaker
Klopt heb het foldertje al uit de bus meegnomen. Ze komen op lijn 6 (service bus ede), lijn 103, 104, 106, 107, 112, 170 en 171

Zie ook site van Syntus

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 19:42
door Daelea
Daniel schreef:Ik las vandaag trouwens in de krant van gisteren dat er op de Veluwe (of in elk geval op lijn 103) ook flexhaltes gaan komen. Praktisch gezien betekend dat dat je ook tussen twee haltes in kunt uitstappen, echter instappen kan alleen bij normale haltes.
Niet helemaal waar, op een aantal lijnen op de Veluwe wordt inderdaad het concept 'flexstop' geïntroduceerd. Het idee is dat men buiten de bebouwde kom (alleen op de Servicebus ook binnen de bebouwde kom) op elke veilige plek mag uitstappen, wanneer dat bij instappen aan de chauffeur gemeld wordt. Er komen ook een aantal flexhaltes, sobere haltes tussen twee haltes in. Deze flexhaltes krijgen alleen een bordje en een markering op de weg, verder niets.

Volgens Syntus kan ook van en naar flexstops met de ov-chipkaart gereisd worden - worden de flexhaltes dan ook in het haltebestand geladen, of check je altijd in en uit bij de eerstvolgende reguliere halte?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 19:43
door Ronald
Ik snap dit concept niet. Een flexstop heeft wel een markering, dus is eigenlijk gewoon een halte. Je kan er op verzoek in- en uitstappen, maar dit is bij een "echte" halte ook zo. Het enige dat anders is, is dat je ook tussen de flexstops kan uitstappen indien de situatie dit toelaat. Tevens is wel bekend gemaakt op welke lijnen ze geïntroduceerd zijn, maar niet waar ze zijn. edit: oeps, niet goed gekeken :-)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 19:43
door regenmaker
Je kan op de syntus site nieuwe flexstop locaties als suggestie sturen.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 19:55
door Daelea
En op de website waarnaar regenmaker gelinkt heeft, bij het kopje 'Waar', vind je een lijst met flexstops.

http://www.syntus.nl/flexibel/flexstops ... stops.aspx

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 14 dec 2014, 20:13
door Etienne
In de praktijk ziet dat er zo uit. (foto gemaakt door forumlid Ng'272.)

Afbeelding

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 16 dec 2014, 16:37
door Tjekken
Bij lijn 88 (Ede - Wageningen) is bij de invoering van de nieuwe dienstregeling wel iets heel merkwaardigs gebeurd.
Voorheen reed de lijn in de spits netjes om de 10 minuten.
Nu rijden er nog wel 6 bussen per uur, alleen compleet onlogisch verdeeld over het uur. (dienstregeling)
Er rijdt standaard elke 15 minuten een bus en in de spits zitten daartussen nog ergens 2 ritten geplempt.
De wachttijden worden dan (in minuten) 15-7-7-15-7-7 etc.

Ik heb al een klacht naar Syntus gestuurd, maar is er misschien iemand op dit forum die bij Syntus werkt en ervoor kan zorgen dat lijn 88 z.s.m. weer een nette 10-minutendienst krijgt?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 16 dec 2014, 16:44
door dennistd
Dat heeft volgens mij te maken met de aansluitingen vanaf de trein op Ede-Wageningen.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 16 dec 2014, 16:57
door Daelea
Kijk even een paar pagina's eerder in dit topic, ik had dat al gemeld en er is ook al een discussie over gevoerd. Conclusie: we weten het niet. Het kan te maken hebben met de aansluitingen met de trein, maar wellicht ook met het oog op de toekomstige extra ritten over het campusterrein.

In elk geval is de frequentie nu 15-8-7-15-8-7, dus een halve kwartierdienst en een halve 7,5-minutendienst, zeg maar. Ik zal zo een vraag plaatsen in MijnSyntus, en hou jullie op de hoogte.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 16 dec 2014, 17:14
door Tjekken
Thom69 schreef:Kijk even een paar pagina's eerder in dit topic, ik had dat al gemeld en er is ook al een discussie over gevoerd. Conclusie: we weten het niet. Het kan te maken hebben met de aansluitingen met de trein, maar wellicht ook met het oog op de toekomstige extra ritten over het campusterrein.

In elk geval is de frequentie nu 15-8-7-15-8-7, dus een halve kwartierdienst en een halve 7,5-minutendienst, zeg maar. Ik zal zo een vraag plaatsen in MijnSyntus, en hou jullie op de hoogte.
Oh excuus, ik zal de volgende keer even terugkijken :)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 16 dec 2014, 17:26
door Daelea
Geeft niets! Ik heb een vraag ingestuurd, met daarin ook de vraag of we nog iets gaan zien van lijnen 84 en 188 waarover gesproken werd in het advies van ROCOV. Antwoord volgt hopelijk snel.

Over de Valleilijn gesproken, weet iemand wat er met de versterkingritten is gebeurd tussen de campus en Ede-Wageningen? Ik kan me herinneren dat ze voor het weekend wel in OVinfo verschenen (ik heb ze nooit zien rijden), maar nu zijn die ook foetsie...

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 16 dec 2014, 18:33
door microshit
Ik heb er deze week eentje zien rijden, vlak voor een reguliere rit. De extra ritten lijken echter zonder dienstregeling te rijden.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 16 dec 2014, 22:12
door cassie127
Ik vraag me eigenlijk af... Staan die flexstops ook het ov chipkaart systeem of check je dan in bij de halte die na je flexstop komt?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 17 dec 2014, 00:04
door sirvinniei
ik snap het nut niet van een flexstop boven een gewone halte