Pagina 75 van 140

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 05 sep 2015, 11:48
door sirvinniei
85 reed al op zondag met kleine busjes. Raar dat dat als wijziging staat. Wat wel mooi is, is dat er ook savonds een verbinding tussen ede en veenendaal gevormd wordt door een kolibrie (ik neem iig aan dat ie dan de hele avond gaat rijden).
Het enige wat ik jammer vind is dat 85 ondanks de kwartiersdienst in de ochtendspits een structureel capaciteitsprobleem heeft. Ik durf die bus in de ochtend niet meer naar Ede te pakken omdat op de fiets ze eigenlijk elke ochtend zie rijden met "vol, niet instappen"

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 05 sep 2015, 12:38
door CamilleKreemers
is een gelede bus niet een optie op een van de 85 slagen? Daarnaast, wat zijn de frequenties van de 85?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 05 sep 2015, 16:42
door Milco
2 tot 4x/uur in de spits, 2x/uur in het dal, 1x/uur in de avond (tot 21u) en weekend. Dat staat op de wikipagina van lijn 85. ;)

Verder een vraag over bus 3049 die de 2146 vervangt: wordt de 3049 nog vernummerd naar de 5xxx-serie?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 05 sep 2015, 19:25
door Maurice Hooikammer
Ah, ze willen lijn 100 weer opwaarderen... :') Ben ook benieuwd wat die materieel wisseling op de Veluwe lijn inhoudt.

Op lijn 85 rijdt sinds zondag j.l. een nieuwe MB Sprinter. Deze komt uit de serie nieuwe buurtbusjes (8xx).

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 05 sep 2015, 20:39
door MdJ
Vrijdag stond de 2146(!) in de avond nog stil op het busstation. Ondanks de 3049 kon hij nog niet gemist worden :)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 05 sep 2015, 23:46
door regenmaker
Wat er verder nog stond is dat Syntus lijnen 2, 7 en 18 in Apeldoorn niet meer na 21:45 wil laten rijden, aangezien er zijn dan andere mogelijkheden beschikbaar. ROCOV stelt voor om kleiner materieel te gebruiken.
Halte Klokbekerweg in Elburg gaat vervallen.
Nieuwe halte ABN Toren in Zwolle.
Nieuwe halte Minden in Apeldoorn voor lijn 3.
Vervallen halte Randerode in Apeldoorn voor lijn 1.
Inzet grote bus op lijn 609.
Nieuwe halte Laan van de Leeuw/Tweelingenlaan in Apeldoorn, waarschijnlijk worden de lijnen van en naar Zuidbroek doorgetrokken naar deze halte. Zodat daar een overstap ontstaat tussen de lijnen van en naar Zwolle en de stadsdienst van Apeldoorn. Iets wat forumgebruiker SuperGhost regelmatig heeft voorgesteld. ;)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 06 sep 2015, 00:02
door sirvinniei
Waar komt die halte dan? Bij de rotonde? Die halte ligt op redelijke afstand (voor een overstap) van de halte "laan van de leeuw".
En om 201 en 203 nou een rondje om de rotonde te laten gaan lijkt me ook niet prettig.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 06 sep 2015, 00:17
door regenmaker
Als ik de situatie zelf bekijk denk ik eigenlijk dat het een extra halte bij de rotonde wordt (ben niet zeker), maar de overstap is dan een goede vraag. Verder rijden naar de Laan van de Leeuw is in de huidige situatie geen optie, aangezien er niet goed gekeerd kan worden.

Wat wel een optie zou zijn, is om door te rijden naar Laan van de Leeuw en dan via Laan van de Dierenriem/Laan van Charleton terug te rijden naar de Tangostraat, maar denk eerder dat er gekeerd wordt gekeerd op de rotonde. Het is dus nog even gissen wat er precies gaat gebeuren met lijn 8. In ieder geval gaat de lijn behoorlijk op de schop, aangezien die waarschijnlijk ook weer gesplitst wordt in lijn 8 en 9 als ik het ROCOV Gelderland mag geloven.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 06 sep 2015, 12:18
door Meltrain
regenmaker schreef: Inzet grote bus op lijn 609.
Dit advies begrijp ik niet helemaal. Deze lijn rijdt met materieel van de Veluwelijn, wat meestal al geleed materieel is.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 06 sep 2015, 12:22
door regenmaker
Misschien bedoelen ze dat er geen niet geledes meer gaan rijden op lijn 609 en dus geen Amba's meer. Lijn 609 is in Heerde gekoppeld aan lijn 202 of 203, die rijden regelmatig met niet geleed materieel.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 06 sep 2015, 12:59
door SuperGhost
regenmaker schreef:Nieuwe halte Laan van de Leeuw/Tweelingenlaan in Apeldoorn, waarschijnlijk worden de lijnen van en naar Zuidbroek doorgetrokken naar deze halte. Zodat daar een overstap ontstaat tussen de lijnen van en naar Zwolle en de stadsdienst van Apeldoorn. Iets wat forumgebruiker SuperGhost regelmatig heeft voorgesteld. ;)
Ze zouden vaker naar me moeten luisteren (A) Al denk ik niet dat dit nog precies is zoals ik het voorgesteld had (ik stelde echt een halte voor bij de Oost Veluweweg, dus bij de halte van lijnen 201 en 203).
regenmaker schreef:Als ik de situatie zelf bekijk denk ik eigenlijk dat het een extra halte bij de rotonde wordt (ben niet zeker), maar de overstap is dan een goede vraag. Verder rijden naar de Laan van de Leeuw is in de huidige situatie geen optie, aangezien er niet goed gekeerd kan worden.

Wat wel een optie zou zijn, is om door te rijden naar Laan van de Leeuw en dan via Laan van de Dierenriem/Laan van Charleton terug te rijden naar de Tangostraat, maar denk eerder dat er gekeerd wordt gekeerd op de rotonde...
Of zoals ik voorstelde: ter hoogte van de Oost Veluweweg zijn 'eindpunt' (op papier) en dan doorrijden als lijn 11 (en v.v.). Dan heeft industrieterrein Stadshoudermolen (wat blijkbaar belangrijk genoeg is voor een eigen buslijn) ook een verbinding met Apeldoorn-Noord (en met Zwolle).

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 06 sep 2015, 13:12
door regenmaker
Enige is, hoe wil je lijn 11 gaan doorkoppelen? Lijn 11 rijdt alleen maandag tot en met vrijdag overdag 2x/uur, lijn 8 rijdt dan 4x/uur. Dan zou je dus lijn 8 twee keer per uur moeten laten eindigen bij die nieuwe halte Laan van de Leeuw/Tweelingenlaan of lijn 11 4x/uur moeten laten rijden. Maar lijn 11 is nu al niet goed bezet.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 06 sep 2015, 17:48
door SuperGhost
Dat eerste dus. 2x p/u een aansluiting bieden op lijnen 201 en 203 is altijd nog beter dan helemaal niet :wink:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 06 sep 2015, 18:36
door regenmaker
Nouja het stomme is lijn 201 en 203 rijden in Apeldoorn in beide richtingen vlak achter elkaar 3 minuten verschil. In plaats van een mooie kwartierdienst, dus moet je dan gewoon rond die tijden aansluiten. ;)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 06 sep 2015, 20:58
door SuperGhost
Het schijnt dan ook dat in Apeldoorn en Zwolle de treinen ook niet in een kwartiersdienst rijden. Dus op zich is het goed te begrijpen dat ze die bussen een beetje op de treinen willen laten aansluiten.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 07 sep 2015, 15:51
door Pim-AllianceB95
Maurice Hooikammer schreef:Ah, ze willen lijn 100 weer opwaarderen... :') Ben ook benieuwd wat die materieel wisseling op de Veluwe lijn inhoudt.

Op lijn 85 rijdt sinds zondag j.l. een nieuwe MB Sprinter. Deze komt uit de serie nieuwe buurtbusjes (8xx).
Nou ja, 'extra ritten' is natuurlijk een breed begrip. Voor een goeie lijn als lijn 100 denk ik bijvoorbeeld dat men wel wat ritten later op de avond verdient.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 okt 2015, 16:57
door regenmaker
Laatste tijd merk ik dat rond 4 uur à 5 uur 's middags dat lijnen 231 en 91 behoorlijk vol zitten en dat er mensen moeten staan op de snelweg. Zeker als Syntus weer eens een groene stadsdienst bus inzet. Zou liever zien dat lijn 91 in de spitsuren 4x/uur gaat rijden of standaard met geleed materieel. Zeker omdat diverse ritten op de veluwelijn behoorlijk leeg zijn. Eigenlijk vooral de sneldienst ritten van lijn 203 tussen Epe en Apeldoorn.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 okt 2015, 18:24
door Hainje
Gewoon melden bij de klantenservice van Syntus. Aan de hand van OVC data zien ze dan vanzelf wel of het klopt.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 okt 2015, 22:22
door sirvinniei
regenmaker schreef:Laatste tijd merk ik dat rond 4 uur à 5 uur 's middags dat lijnen 231 en 91 behoorlijk vol zitten en dat er mensen moeten staan op de snelweg.
Staan op de snelweg? Lijkt me erg gevaarlijk! :lol:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 okt 2015, 22:28
door SuperGhost
En ook niet erg vriendelijk van de chauffeur dat hij reizigers midden op de snelweg eruit schopt. :roll:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 08 okt 2015, 00:16
door JWM
Hainje schreef:Gewoon melden bij de klantenservice van Syntus. Aan de hand van OVC data zien ze dan vanzelf wel of het klopt.
Wat is het probleem met een staanplaats in de spits in het openbaar vervoer?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 08 okt 2015, 05:20
door SuperGhost
Dit zijn bussen die over de snelweg gaan en waarbij de reizigers ook een lange afstand met de bus reizen, niet de doorsnee bus dus.

Ik dacht overigens dat bussen die over de snelweg gingen geen staanplaatsen mochten hebben, of geldt dat alleen voor bussen die dan ook 100 (mogen) rijden?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 08 okt 2015, 07:03
door regenmaker
sirvinniei schreef:Staan op de snelweg? Lijkt me erg gevaarlijk! :lol:
Ja ik bedoel natuurlijk staan in de bus als die op de snelweg rijdt. :P Op de snelweg staan lijkt me ook geen pretje nee. :lol:
SuperGhost schreef:Dit zijn bussen die over de snelweg gaan en waarbij de reizigers ook een lange afstand met de bus reizen, niet de doorsnee bus dus.

Ik dacht overigens dat bussen die over de snelweg gingen geen staanplaatsen mochten hebben, of geldt dat alleen voor bussen die dan ook 100 (mogen) rijden?
De lijn worden meestal gereden met amba's, daar mag je gewoon staan. Volgens mij geldt de regel van niet staan alleen bij bussen die 100 mogen.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 08 okt 2015, 11:49
door Pim-AllianceB95
Idd alleen bij T100 bussen, maar reizigers staand vervoeren over zo'n grote afstand is natuurlijk niet echt een visitekaartje. Zeker niet als je dan ook nog met regelmaat 'per ongeluk' een stadsbus inzet.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 08 okt 2015, 11:56
door JWM
Staan in een bus op de snelweg is prettiger dan in een stadsbus die steeds afslaat en af- en optrekt. Ook het risico op een noodstop lijkt mij kleiner.