Pagina 97 van 140

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 26 jul 2017, 19:06
door ovVeluwe
Hopen dat dit vaker voor zal komen. Syntus is toch al meer bezig met het mengen van bussen tussen de concessies aangezien de Setra's in de nieuwe concessie ook al in Ede gaan rijden.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 26 jul 2017, 19:07
door Lijn 45
@Daniel: Lijn 102 en 103 delen beide een halte met lijnen uit Utrecht.

Hieronder staat nog een foto van de Setra in kwestie.
Spoiler: show
Afbeelding

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 26 jul 2017, 20:54
door Etienne
MarkHul schreef:Hopen dat dit vaker voor zal komen. Syntus is toch al meer bezig met het mengen van bussen tussen de concessies aangezien de Setra's in de nieuwe concessie ook al in Ede gaan rijden.
Ede is inderdaad een gedeelde stalling geworden. Maar dat betekent niet dat de Setra's ook direct op de Veluwe ingezet gaan worden.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 26 jul 2017, 21:13
door Wageningen1998
Ff in de gaten houden of dit vaker gaat gebeuren of dat dit eenmalig was. Anders binnenkort maar een ritje 102 maken :')

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 27 jul 2017, 14:17
door sirvinniei
Etienne schreef:
MarkHul schreef:Hopen dat dit vaker voor zal komen. Syntus is toch al meer bezig met het mengen van bussen tussen de concessies aangezien de Setra's in de nieuwe concessie ook al in Ede gaan rijden.
Ede is inderdaad een gedeelde stalling geworden. Maar dat betekent niet dat de Setra's ook direct op de Veluwe ingezet gaan worden.
In het vervoersplan Veluwe op de rocov site staat dat lijn 85 en 5 aan lijn 83 worden gekoppeld. Daarvan gaat Syntus Utrecht 1/3e van de DRUs rijden. Denk dat hij daar op doelde.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 01 aug 2017, 14:56
door regenmaker
Weer een nieuwe actie van Syntus: https://www.syntusgelderland.nl/ticketfestival. Wat me vooral opvalt is dat Midden-Overijssel niet meedoet aan de acties.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 01 aug 2017, 15:38
door cassie127
Komt dat niet doordat Midden Overijssel een ander soort contract heeft over de inkomsten?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 01 aug 2017, 17:27
door dennistd
Klopt, tevens de reden dat daar geen 65+ kaartjes zijn. De inkomsten daar gaan namelijk niet naar Syntus maar naar de opdrachtgever, de provincie dus.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 02 aug 2017, 08:15
door regenmaker
Hilarisch, de 5152 waar ik in zit is versierd met hangende papieren ijsjes en ananasjes. Ook zitten er regenboog eenhoornzwembandjes in de bus. Leuke actie. :D

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 03 aug 2017, 23:57
door NG²7²™
De 5018 is het andere slachtoffer...

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 09 aug 2017, 09:35
door regenmaker
Wijzigingen van Syntus per 20 augustus/4 september:
Stadsbus 1 Harderwijk - Frankrijk - Wittenhagen
De bus gaat weer via het ziekenhuis in Harderwijk en de halte plantage rijden.

Stadsbus 2 Harderwijk - Wittenhagen - Frankrijk
De bus gaat weer via de halte plantage en het ziekenhuis in Harderwijk rijden.

Stadsbus 17 Apeldoorn - Markt - Sprenkelaar
De bus gaat vanaf de wijk naar het station Apeldoorn via de Julianakerk en niet meer via de Wapenrustlaan.

Regiolijn 200 Zwolle - Elburg
Een aantal ritten van lijn 200 zullen in Elburg niet meer alle haltes aandoen. Deze ritten rijden dan rechtreeks naar de halte Molendorp of vertrekken vanaf de halte Eperweg. De bus gaat via de halte Voorsterpoort (ABN-toren) in Zwolle rijden.

Regiolijn 202 Apeldoorn- Zwolle via Vaasen
De bus gaat via de halte Voorsterpoort (ABN-toren) in Zwolle rijden.

Buslijn 600, 601 en 602 Deltion College Zwolle
Vanaf 4 september worden ritten rechtstreeks vanuit Apeldoorn, Nunspeet en Epe naar het Deltion College in Zwolle aangeboden.
Bron: https://www.syntusgelderland.nl/over-sy ... 0-augustus

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 00:18
door Mdk
Hoe zou dit precies werken dan. Wat ik hieruit lees is dat er dus vanuit apeldoorn een aantal nieuwe lijnen direct naar deltion gaan rijden. Ik ben niet erg bekend in zwolle, maar zou het dan niet logischer zijn om de 200 bussen naar zwolle door te trekken naar deltion? Helemaal gezien (in mijn ervaring) de 200's vooral vol zitten met studenten vanuit apeldoorn en omstreken. Dit zou dan onderbetetting in de 200's opleveren, die buiten de spits er toch al verdacht leeg uit zien.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 08:41
door CamilleKreemers
Kun je de 200-lijnen niet standaard langs de scholen leiden. Hoeveel extra reistijd kent dat. Zo kan denk ik de 83 ook langs deltion gaan met een extra halte nabij deltion.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 10:08
door cassie127
Met name uit de lijnen 200 en 202 komen veel scholieren die richting het deltion gaan. Ook vanuit de lijnen 83, 71, 171, 641, 649 en 267. De 6×× lijnen stoppen aan de zijkant van een van de gebouwen van het deltion en gaan daarna de kruising over waar de haltes van lijn 1 en 9 zijn. Daar stoppen die lijnen niet.

Het zou inderdaad handiger zijn om die lijnen via het deltion te laten rijden maar het is daar in de ochtend nu al zo druk dat dat bijna onmogelijk is. Dat kleine s5ukje levert voor de lijnen 200 en 202 zo een extra reistijd tot 10 minuten op.

En eigenlijk mis ik zelf in Zwolle een buslijn vanaf het Ziekenhuis naar het deltion. Ze hebben al van alles gedaan om reizigers te verleiden met directe scholierenbussen naar het deltion. Maar de meeste van die bussen rijden slecht een paar keer per dag, terwijl ze graag zien dat reizigers het station (En lijn 9) vermijden. En vanaf het Ziekenhuis gaan nog een redelijk aantal bussen naar alle windrichtingen van de omgeving

Als ik eens een keer tijd heb kan ik het nog wel op een kaartje zetten

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 11:04
door MdJ
De 200 en 202 rijden toch al via Blaloweg, juist tbv Deltion.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 13:12
door regenmaker
Mdk schreef:Hoe zou dit precies werken dan. Wat ik hieruit lees is dat er dus vanuit apeldoorn een aantal nieuwe lijnen direct naar deltion gaan rijden. Ik ben niet erg bekend in zwolle, maar zou het dan niet logischer zijn om de 200 bussen naar zwolle door te trekken naar deltion? Helemaal gezien (in mijn ervaring) de 200's vooral vol zitten met studenten vanuit apeldoorn en omstreken. Dit zou dan onderbetetting in de 200's opleveren, die buiten de spits er toch al verdacht leeg uit zien.
Er rijdt één lijn van Nunspeet via Elburg naar Zwolle Deltion (1 rit), één lijn van Apeldoorn Station naar Zwolle Deltion (2 ritten) en één lijn van Epe via Heerde naar Zwolle Deltion (1 rit). Deze ritten doen in Zwolle alleen de halte Deltion aan.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 13:46
door cassie127
Die bussen gaan dus vanaf knooppunt hattemerbroek tot afslag Zwolle centrum dezelfde route rijden. Vervolgens gaat lijn 201 daar naar Katwolderplein en 600, 601 & 602 naar Deltion

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 14:38
door cassie127
Heb even op de kaart alle lijnen gezet die bij het Deltion komen of in de buurt van het Deltion komen.

https://drive.google.com/open?id=1CSHos ... sp=sharing

overigens ook gehoord dat het wegdeel afrit/oprit A28 - Deltion als overbelast is aangegeven. op dat traject kunnen er daardoor niet heel veel bussen meer bij komen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 15:40
door CamilleKreemers
Ik dacht aan het volgende:
- Lijn 83 via Zwartewaterallee sturen (wel iets langer, maar frequentie kan wellicht ook hoger in ruil van lijn 649).
- Capacity / 25m bussen op lijn 9 om 12m bussen te besparen (en dus kosten).

Overigens heb ik wel begrepen dat er onderzoek gedaan wordt naar een Ringlijn. Is een P+R netwerk in Zwolle niet haalbaar?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 15:55
door cassie127
Die mis ik inderdaad beide zo'n P+R en een ring lijn. Het stuk Deltion - Ziekenhuis zou ik al als een nuttige extra lijn zien.

Daarnaast gaat lijn 83 in de ochtend spits al elke 10 minuten vanuit Dedemsvaart. De rest van de dag en in de ochtendspits richting dedemsvaart elke 30 minuten.

En de langere bussen voor lijn 9 zijn al geleverd en als het goed is nu te vinden in de stalling van Syntus in Zwolle

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 00:16
door regenmaker
Ik hoorde vandaag van een chauffeur dat de provincie bij de aanbesteding volledig af wil van dieselbussen en waarschijnlijk gaat inzetten op waterstofbussen. In Arnhem is per februari al een tankstation voor waterstof geopend. In Apeldoorn is er eentje in aanbouw. Bovendien gaat Syntus op korte termijn nog 4 waterstofbussen leasen voor de Veluwe.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 06:39
door CamilleKreemers
Dat zal een forse daling van aanbod worden dan. Nu is waterstof nog fors duurder namelijk.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 10:49
door regenmaker
Ik denk dat het wel mee gaat vallen. Ook zag ik laatst op de agenda van het ROCOV staan dat er iemand kwam om uitleg te geven over bussen die gaan rijden op remenergie van treinen. Waterstof/gas zal wel vooral voor de streekdiensten gebruikt gaan worden, op de stadsdienst is elektrisch rijden een logischer alternatief.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 11:51
door DingeZ
:( Waterstof is überhaupt geen heel beste keuze. Naast dat het qua infrastructuur nog moeilijker is dan elektrisch, is het energetisch nog slechter dan diesel. Met de huidige energiemix is waterstof daardoor nog vervuilender dan diesel!

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 11:52
door Gekko123
Waarschijnlijk gaan ze straks waterstofbussen eisen en tegelijk meer ritten dan er nu geboden worden. Iets met een dubbeltje en voorste rang :X