Pagina 99 van 140

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 07 sep 2017, 22:40
door dennistd
Ik begrijp dus dat de bus op de weghelft reed waar de Streetview-auto ook rijdt, maar dan richting de tunnel. Het wordt dan met die lantaarnpaal aan de binnenkant wel krap inderdaad. Met ruim insturen moet het wel lukken denk ik, desnoods steek je hem nog weer iets achteruit. Maar zo het fietspad kiezen :?:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 07 sep 2017, 23:02
door Xanland
Bus reed, als de situatie afgelopen tijd niet echt veranderd is, waarschijnlijk op de "verkeerde" weghelft. Verkeerde tussen aanhalingstekens omdat op die weghelft tijdelijk de rijrichting was omgedraaid, op de goede richting zijn werkzaamheden bezig. De kant van de huizen bijna direct aan die straat dus.

Aan het begin van de werkzaamheden is dat gedaan, speciaal - jaja - om de bus niet om te hoeven leiden. Zelfs extra borden stonden er aan het eind voor dat de busbaan beschikbaar was! Er is alleen niet rekening gehouden met de draai (waar die blauwe auto uit komt moet hij in) die de bus moet maken. Bleek ook uit navraag aan Syntus van mij en dus is toen idd de omleiding ingevoerd, maar nergens vermeld, zoals hierboven beschreven (zo werd mij verteld)...

Kennelijk is dat afgelopen week opgelost, met die bocht, en is dus de omleiding weer vervallen! Wat ik dan wel nog knap vind is:
1. Hoe mis je de busbaan, getuige SV (ok, het uitgezonderd-onderbord mist) moet je over een "stoepje" om het fietspad op te kunnen rijden?
2. Dit is flink hard gegaan zoals inderdaad hierboven beschreven. Gezien het asfalt+belijning van een fietspad nogal afwijkt, neem ik aan dat je dan toch iets voorzichtiger gaat rijden?

Zeker sterkte gewenst aan alle betrokkenen en de vragen hierboven hoef ik echt niet beantwoord te zien. ;) Onderzoek zal het uitwijzen.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 07 sep 2017, 23:03
door regenmaker
Ik snap sowieso niet waarom Syntus de omleiding heeft geannuleerd. In eerste instantie zou de bus nog tot 22 september via de zutphensestraat rijden, maarja dat leidde wel tot vertraging. In de spits zijn de rijtijden op de stadsdienst sowieso aan de krappe kant om de busknoop te halen. Ik sta tegenwoordig steeds meer in de file in Apeldoorn zelf.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 08 sep 2017, 07:39
door regenmaker
Ik zag net de 4146 in Syntus Utrecht huisstijl ook rijden in Apeldoorn met een briefje MO achter de voorruit.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 08 sep 2017, 14:40
door dennistd
Wel een goed punt op Twitter:
Wat was er gebeurd als deze bus een gastank, of nog erger een waterstoftank op het dak had?
https://twitter.com/rekenk4mer/status/9 ... 7770582016

Zo'n tank zal best wat kunnen hebben, maar aan de schade te zien betwijfel ik of zo'n tank het had gehouden. Ik wil niet weten hoeveel zwaargewonden of zelfs doden er dan waren geweest.....

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 09 sep 2017, 00:30
door regenmaker
Xanland schreef:1. Hoe mis je de busbaan, getuige SV (ok, het uitgezonderd-onderbord mist) moet je over een "stoepje" om het fietspad op te kunnen rijden?
Toch nog even een opmerking op je vraag. Ik kwam er dus achter dat het stoepje is weggehaald om de draai te kunnen maken. Zie ook de foto hier.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 14 sep 2017, 11:46
door Lijn 45
Ik zag net bij de stalling in Amersfoort een 50xx achter een takelwagen. Ik neem aan dat het de 5007 is die daar hersteld wordt.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 16 sep 2017, 09:20
door Mdk
Ik zag rond half zeven twee lege bussen op de a50 richting arnhem rijden, de 5202 en een amba. Is dit een mat-rit voor de ritten vanuit arnhem naar apeldoorn, of zit er een ander doel achter?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 16 sep 2017, 10:33
door regenmaker
Ik denk een ander doel. De diensten van de 91 worden altijd opgestart in Apeldoorn en eindigen in Apeldoorn. De 105 heeft in de vroege ochtend wel een lege mat-rit vanuit Harderwijk naar Otterlo (ook al is de A50 niet echt logisch dan). Maar twee bussen zo vroeg, heb ik geen idee bij. Het kan zijn dat er wat bussen tussen Ede en Apeldoorn gewisseld worden?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 16 sep 2017, 12:13
door Mdk
Als ze naar Ede moesten is de A50 nogsteeds onlogisch, helemaal met een bus. Dan kan je veel beter binnendoor langs Hoenderloo.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 16 sep 2017, 12:19
door CamilleKreemers
is een MAT-rit van Zwolle naar Apeldoorn niet mogelijk?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 16 sep 2017, 12:44
door regenmaker
Mdk schreef:Als ze naar Ede moesten is de A50 nogsteeds onlogisch, helemaal met een bus. Dan kan je veel beter binnendoor langs Hoenderloo.
Dat valt best wel mee als je van stalling naar stalling moet. Je kan best snel op de A50 komen, daarna A12 en A30 en je zit op het industrieterrein in Ede waar de stalling zit. Dan hoef je niet helemaal door Ede en Apeldoorn heen. Zeker zaterdagochtend kan je lekker doorrijden op de snelweg. Volgens google maps is dit ook de snelste route, scheelt 8 minuten! (met de auto)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 20 sep 2017, 10:35
door ovVeluwe
Amba 5102 is voorzien van de nieuwe boordcomputer. Weet niet of hij al werkt.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 20 sep 2017, 13:03
door dennistd
Nieuwe boordcomputer (dus groot scherm op de betaaltafel zoals in Utrecht) of nieuw scherm om pin-kaartjes te kunnen verkopen?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 20 sep 2017, 13:06
door ovVeluwe
Dezelfde als de bussen in Utrecht hebben. Staat hetzelfde op de betaaltafel als de tijdelijke bussen hadden. Pinapparatuur is ook al gerealiseerd in deze bus.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 20 sep 2017, 20:25
door Mdk
U-ov of syntus utrechr? Ik vind die van syntus wel leuk, want je kan vanuit je stoel vaak zien of, en met hoeveel vertaging je rijdt.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 20 sep 2017, 20:26
door BrengMe
Syntus Utrecht natuurlijk.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 20 sep 2017, 21:33
door ovVeluwe
Mdk schreef:U-ov of syntus utrechr? Ik vind die van syntus wel leuk, want je kan vanuit je stoel vaak zien of, en met hoeveel vertaging je rijdt.
Syntus Utrecht inderdaad. Om nog maar specifieker te zijn: de boordcomputer is de Init EVENDpc

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 21 sep 2017, 02:09
door dennistd
MarkHul schreef:Dezelfde als de bussen in Utrecht hebben. Staat hetzelfde op de betaaltafel als de tijdelijke bussen hadden. Pinapparatuur is ook al gerealiseerd in deze bus.
Dat is wel bijzonder dan: de enige bestaande concessie die geen aparte pin-computer zou krijgen was Twente, maar daar is nu ook gekozen voor een aparte pin-combi ipv integratie.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 21 sep 2017, 09:26
door regenmaker
Zat ook in een groene stadsbus die al een computerscherm plus pinautomaat had.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 21 sep 2017, 09:53
door ovVeluwe
Afbeelding

Dit is wél een ander model dan de provincie utrecht. Begin nu aan mezelf te twijfelen of de 5102 ook deze had of toch de volledige boordcomputer. (Foto betreft de 5005)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 21 sep 2017, 09:57
door regenmaker
Ja het is een los scherm met losse kaartjesprinter plus los pinautomaat.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 21 sep 2017, 10:04
door ovforens
dennistd schreef:Wel een goed punt op Twitter:
Wat was er gebeurd als deze bus een gastank, of nog erger een waterstoftank op het dak had?
https://twitter.com/rekenk4mer/status/9 ... 7770582016

Zo'n tank zal best wat kunnen hebben, maar aan de schade te zien betwijfel ik of zo'n tank het had gehouden. Ik wil niet weten hoeveel zwaargewonden of zelfs doden er dan waren geweest.....
Meer info over aardgasbussen, meer gericht op brand overigens:
https://www.onderzoeksraad.nl/nl/onderz ... tober-2012

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 21 sep 2017, 22:31
door Mdk
Voor zover ik het op die foto kan zien lijkt dat scherm verrassend veel op een ingebouwde ipad :?

Edit: Ik zat vanochtend toevallig in de 5005, her scherm werkt nog niet, en is ongeveer ter grootte van een ipad mini. Wel bijzonder dat ze een bonnenprinter er bij hebben gedaan, kost veel ruinte, is best duur en het heeft volgensmij geen grote toegevoegde waarde. (tenzij de bonnetjes als reisbewijs gaan gebruiken in plaats van een kaartje.)

Edit 2: de 5151 heeft het nu ook, alles afgeplakt met buiten gebruik stikkers. Zo te zien komt dit in alle bussen?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 02 okt 2017, 08:27
door regenmaker
Ik zag net een witte citaro rijden op lijn 102. Volgens mij eentje die in de provincie Utrecht heeft gereden. Zal wel tijdelijk zijn omdat bussen worden uitgerust met pinapparatuur.