Pagina 100 van 140

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 02 okt 2017, 10:04
door Etienne
Dat klopt inderdaad. Hij draagt het nummer 9993 en dat is weer de ex Syntus 1137, exex Qbuzz 3115.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 02 okt 2017, 16:43
door Lijn 45
Zou die van Besseling kunnen zijn? Die rijden ook ritten op de 102.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 02 okt 2017, 17:37
door ovVeluwe
Denk het niet. Vanochtend reed de 9001 van Besseling al. Eventueel hebben ze de 9002 nog en de laatste tijd verschijnt de Setra 508 ook wel eens.

Edit: hij rijdt op een omloop uit stalling Apeldoorn:
Afbeelding

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 02 okt 2017, 20:03
door Daniel
MarkHul schreef:Vanochtend reed de 9001 van Besseling al. Eventueel hebben ze de 9002 nog
Wat zijn dat voor wagens?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 02 okt 2017, 21:13
door ovVeluwe
Dat zijn de Lion's Citys van Besseling (ex Qbuzz). Nummers van besseling zijn 30x

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 02 okt 2017, 22:43
door Daniel
Ah okee, die heb ik zelf nooit in de apps bekeken maar alleen fysiek gezien. Verklaart waarom ik de nummers niet herkende.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 10 okt 2017, 12:45
door Mdk
Het remenergieplan op station Apeldoorn heeft in de media weer eens de kop op gestoken.
Toch bleek het in de afgelopen jaren toch niet zo gemakkelijk om alle betrokken partijen te overtuigen van dit idee. Aan de ene kant bleken NS en ProRail gesloten organisaties, waarbij de bereidheid om te innoveren werd gehinderd door de behoefte aan veiligheid en garantie dat het nieuwe systeem inzetbaar is. Bovendien moesten verschillende overheidsinstanties elkaar vinden. Al 3,5 jaar lobbyt Hedgehog bij alle belanghebbenden in de hoop een luisterend oor te vinden.

Dat begint langzaam zijn vruchten af te werpen. Infrabeheerder ProRail lijkt de voordelen te zien van dit systeem en ook de politiek is nu voor. De gemeente Apeldoorn en de provincie Gelderland zijn overtuigd en het ministerie van IenM is zelfs bereid gevonden om een deel te financieren door middel van subsidie. “Het is voor ons belangrijk dat overheden het systeem ook willen. Dan kunnen zij de concessie aanpassen”, aldus Valk.
volledige artikel: https://www.ovpro.nl/bus/2017/10/10/ops ... n-hele-ov/

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 16 okt 2017, 09:41
door ovVeluwe
Vanaf vandaag zit de N794 tussen Epe en Heerde een half jaar dicht. Dit betekent dat de 202 en 203 tot die tijd via de A50 om Epe heen gaan. In Epe stoppen en keren ze op een tijdelijk busstation bij Klaarbeek.

Daarnaast rijdt er een pendelbus voor de haltes Diepenweg, Centrum en Lohuizerweg. Deze wordt gereden door Vd Broek/v. Mil tours.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 19 okt 2017, 18:28
door regenmaker
Sinds korte tijd staat er een amba met de naam vitaliteitsbus in een speciale huisstijl van Syntus op de garage in Apeldoorn.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 19 okt 2017, 19:13
door Lijn 45
Dat is de 3052.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 19 okt 2017, 19:30
door dennistd
Dat ding is voorzien van twee spreekkamers en wordt gebruikt voor onder andere het PMO (preventief medisch onderzoek) dat Syntus aan alle chauffeurs aanbiedt. Ook voor keuringen voor het rijbewijs wordt deze bus gebruikt als ruimte voor de arts. Op de stallingen is hier vaak geen ruimte voor beschikbaar.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 11:21
door regenmaker
Kv1 data keolis staan online. Voorlopige versie.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 12:52
door Mdk
Er staat nu een syntus overijssel amba op station apeldoorn, rijdt op lijn 43. Geen idee welk nummer hij heeft.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 13:05
door ovVeluwe
Dat is de 4145. De witte laag is er blijkbaar afgehaald. Ik vermoed dat deze weer klaar wordt gemaakt voor terugkeer naar Overijssel.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 13:41
door cassie127
regenmaker schreef:Kv1 data keolis staan online. Voorlopige versie.
Als ik kijk naar de lijnnummers zie ik de volgende nieuwe lijnen:
101, 111

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 13:54
door aj80
101 wordt Harderwijk - Amersfoort Schothorst en 111 Harderwijk - Nunspeet (gekoppeld aan de 205 ipv 101)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 14:01
door Chrysa
Aaah, de bekende dorpjes Hwk en Ns.


???

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 14:06
door cassie127
Harderwijk en nunspeet

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 14:16
door ArrivaBas
Als je zo nodig de afkortingen van de stations wil gebruiken, raad ik voor Harderwijk Hd aan. (A)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 14:23
door aj80
Zo beter? :P

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 14:37
door cassie127
regenmaker schreef:Kv1 data keolis staan online. Voorlopige versie.
Volgens mij nu ook in OV info verwerkt. Zie namelijk ineens 2165 (die nu vertrekt) naar Deventer in de huidige data staan

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 15:22
door Daelea
Voor zover het nu klopt (er zitten veel fouten in, onder andere de stadslijnen in Ede die van 39 min voor een volledige rit naar 24 min voor een volledige rit gaan...), gaat de 84 nog over de oude route rijden ipv via de Rooseveltweg. Wel opvallend: de 84 gaat op zondagavond ook elk kwartier rijden en overdag gaan zowel de 84 als 88 drie keer per uur rijden, dus Ede <> Wageningen elke 10 minuten. In de spits en op zondagavond rijden de lijnen vier keer per uur dus gecombineerd elke 7,5 minuut.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 01 nov 2017, 19:44
door regenmaker
Meest interessante wat ik zie voor de nieuwe dienstregeling is dat de 293 in Arnhem gaat beginnen en eindigen bij Industrieterrein Kleefse Waard i.p.v. Elsweide/HAN. Ook gaan er enkele oude Arnhemse haltes weer in gebruik genomen worden door lijn 293, zoals de Brederostraat die vroeger door lijn 8 werd bediend.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 04 nov 2017, 20:16
door wouter15
Via https://gelderland.stateninformatie.nl/ ... 017-659%29 zijn de wijzigingen van de Concessie Veluw te vinden (vanaf bladzijde 4).

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 04 nov 2017, 22:04
door SuperGhost
102 blijft dus wel van/naar Amersfoort rijden

Verbaasde me wel dat ze de 101 eigenlijk op station Vathorst wilde laten eindigen, aangezien je daar rampzalig op de trein zou aansluiten (aankomst zou direct na vertrek van de sprinter naar Utrecht zijn) of je anders de knoop in Nijkerk moet verbreken. De 103 (straks 101) ligt daar immers verknoopt met de bus naar Zeewolde (142), die op haar beurt weer op de treinen van/naar Utrecht moet aansluiten.
Dit terwijl je dus op Schothorst op de intercity aansluit (overstap 4 tot 9 minuten) met de huidige tijden.