Pagina 109 van 140

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 12 feb 2018, 17:18
door ovVeluwe
Citaro 9993 is hier niet meer. Deze was er voor het inbouwen van de pin apparatuur. Wat er mee is gebeurt weet ik niet.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 14 feb 2018, 16:22
door Daniel
De Apeldoorns groene 5005 zag ik net op de Edese lijn 5. Zit al vrij zelden een Amba op en als dat al zo is eigenlijk altijd een blauwe.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 23 feb 2018, 08:00
door sirvinniei
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... kan-dat-Ja
'Voorheen moesten busreizigers tussen Ede en Utrecht overstappen in Veenendaal. Nu hoeft dat niet meer', legt Hanneke Ruiter van Keolis Nederland uit. 'Sinds december rijden Syntus Gelderland en Syntus Utrecht gezamenlijk op de lijnen 5, 83 en 85 in Ede. De lijnen 5 en 85 vallen onder de verantwoordelijkheid van Syntus Gelderland en lijn 83 onder die van Utrecht', zegt ze.
Of omroep Gelderland is slecht in citeren, of Keolis heeft een slechte woordvoerster :')

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 24 feb 2018, 11:19
door aj80
Alleen dat de 83 in Ede rijdt is toch "onjuist"? Hoewel De Klomp formeel Ede is.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 24 feb 2018, 12:28
door SuperGhost
Gewoon lijn 83 naar de concessie Veluwe overhevelen, zodat er een gezamenlijk stadsnet voor Ede en Veenendaal kan ontstaan. De lijnen 5, 83 en 85 kunnen dan (net zoals lijnen 1 en 2 in Ede) stadsringlijnen vormen (noem ze dan bijv. 3 en 4).

Maar dat zal wel weer te simpel zijn voor de provincies (A)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 24 feb 2018, 12:42
door Daniel
Een ringlijn ervan maken is hier niet logisch, omdat t.b.v. het bieden van een aansluiting op de treinen bij De Klomp de bus in beide richtingen hier ruim 10 minuten stilstaat. Heb zelf trouwens ook nog maar zelden doorgaande reizigers over De Klomp heen gezien, waarschijnlijk gaan die eerder met 83 gevolgd door 85 naar Ede: die combi biedt ook meer woon-werkrelaties naast een snellere route.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 24 feb 2018, 22:58
door SuperGhost
Waarom willen ze dan toch per se lijnen 83 en 5 gekoppeld hebben als daar blijkbaar geen behoefte aan zou zijn?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 24 feb 2018, 23:07
door Durashift
Efficiëntere materieel inzet, d8 ik.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 11:12
door Daniel
SuperGhost schreef:Waarom willen ze dan toch per se lijnen 83 en 5 gekoppeld hebben als daar blijkbaar geen behoefte aan zou zijn?
Omdat de bussen dan eenvoudig rondjes kunnen rijden, wat handiger uitkomt met de verdeling over Gelderland en Utrecht van die lijnen.
Sowieso sluiten de 83 en 5 beide aan op de ICs bij De Klomp, dus ook als ze op zichzelf gekeerd hadden stonden ze 10 minuten stil daar. De hoofdreden voor het koppelen zat juist in de combi van 83 en 85 waar wel doorgaande reizigers zijn.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 12:37
door SuperGhost
Oke, dus het komt omdat de 5 vast zit aan de 85 op Ede-Wageningen dan?
Dus als je de 83 naar de concessie Veluwe zou overhevelen, dan zou dat probleem ook al verholpen zijn? (dan zijn de bussen immers toch al van dezelfde vervoerder).

Of mis ik dan nog steeds iets?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 12:57
door Durashift
De omloop is 5 - 83 - 85.

Via onderstaande link kan je meer informatie daarover lezen.

viewtopic.php?f=34&t=13260&hilit=lijn+v ... &start=925

Onderaan de pagina, vanaf ma 8 januari.
:)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 17:20
door Daniel
SuperGhost schreef:Of mis ik dan nog steeds iets?
Ja, dat Veenendaal in de provincie Utrecht ligt en die dus over het vervoer daar gaat.
En welk "probleem" wil je er nu eigenlijk mee oplossen?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 19:57
door SuperGhost
Het gedoe over welke rit met welke bus moet rijden :wink:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 20:20
door Daniel
Dat gedoe is er helemaal niet, er rijden simpelweg twee Utrechtse en vier Gelderse bussen rondjes en 83 gaat niet meer door het tunneltje bij De Klomp dus is er ook niet meer persé een tunnelbus nodig.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 21:40
door SuperGhost
Vandaar dat ze dus nog altijd aan het onderzoeken zijn hoe ze de problemen met de verschillende bussen moeten oplossen m.w.b. de kilometerprijzen die er gerekend worden.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 21:47
door Daniel
Het kilometertarief is bij mijn weten helemaal het probleem niet, net als abonnementen die keurig over en weer geaccepteerd worden (zelfs zodanig dat Utrechtse abonnementen in Gelderse lijnen gelden buiten het zonegebied waarin ze geldig zijn).
Waar het nu nog mis gaat is met de wagenverkoop omdat de Utrechtse chauffeurs geen Gelderse kaartjes hebben en omgekeerd, maar het lijkt me dat dat zich volledig oplost wanneer de kaartjes gepind moeten worden.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 22:00
door SuperGhost
Ik geloof dat Utrecht 14 cent per km vroeg en Veluwe 16 cent.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 22:04
door Daniel
De tarieven verschillen wel, maar die worden al gewoon lijngebonden toegepast: dus Gelders tarief op 5 en 85 en Utrechts tarief op 83 onafhankelijk van de bus.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 22:15
door SuperGhost
Oh, dus dat is al opgelost? Prima! :D

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 22:58
door dennistd
Daniel schreef:Waar het nu nog mis gaat is met de wagenverkoop omdat de Utrechtse chauffeurs geen Gelderse kaartjes hebben en omgekeerd, maar het lijkt me dat dat zich volledig oplost wanneer de kaartjes gepind moeten worden.
Alleen als je zorgt dat er in het EBS-betaalsysteem van Utrecht een kaartje van €2 komt te zitten en in het tablet-betaalsysteem van Gelderland een kaartje van €2,80. En dan moet je ook nog de chauffeurs goed instrueren op welke lijnen welke kaartjes verkocht moeten worden.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 23:00
door Meltrain
Maar de chauffeur moet die kaartjes dan toch ook bij zich hebben?
Of komen er net zoals bij het GVB lege OV-Chipkaarten waar door de chauffeur pas een product op gezet wordt?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 23:14
door Pim-AllianceB95
Je kunt het systeem het beste vergelijken met een Wayfarer, maar dan dus een moderne versie. De chauffeur tikt kaartsoort X aan en het kaartje wordt vervolgens gedrukt op een klein stukje van een enorm lange rol papier.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 23:37
door dennistd
Het wordt gewoon geprint op een kassarol. Geen bijzonder papier met echtheidskenmerken of zo, maar gewoon thermisch papier op een rol wat de supermarkt ook gebruikt. Wat daar vervolgens op geprint wordt en hoeveel het pinapparaat je daarvoor in rekening brengt is niets ander dan een stukje software. Bij de Gelderse bussen is dat een android-applicatie, bij de Utrechtse bussen een uitbreiding op de EBS-boordcomputer.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 27 feb 2018, 08:32
door Lijn 45
Dit is toch de Setra van Noot?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 27 feb 2018, 08:36
door regenmaker
Aan het gekleurde interieur te zien wel. Als dat zo is, ben ik wel benieuwd wat men deze zomer op lijn 106 gaat inzetten.