Pagina 116 van 140

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 07 okt 2018, 01:56
door regenmaker
Iedereen kan straks zitten in de bus van Apeldoorn naar Harderwijk

Mike Tuithof is er helemaal klaar mee. Al bijna een jaar moet de Apeldoorner de hele weg staan als hij 's morgens per bus naar Harderwijk reist. Vervoerder Keolis belooft beterschap.

De Stentor

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 07 okt 2018, 18:06
door Meltrain
Wordt de betreffende rit dan tegenwoordig met een Optare gereden ofzo?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 07 okt 2018, 18:08
door Lijn 45
Een 'kleine bus' kan niet veel anders dan een Optare zijn :P

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 11:27
door gkw1969
Meltrain schreef:Wordt de betreffende rit dan tegenwoordig met een Optare gereden ofzo?
Ja, er zijn meerdere ritten ingepland met Optare.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 11:31
door sirvinniei
https://www.destentor.nl/amersfoort/rec ... ~a5b0ba2d/
Lijn 103 tussen Apeldoorn en Barneveld-Centrum gaat rijden via bedrijventerrein Harselaar-West, op maandag tot en met vrijdag buiten de vakanties.

Op lijn 102 tussen Amersfoort en Apeldoorn rijdt vanaf december eens per uur een bus. Tussen Hoevelaken en Amersfoort zijn er extra ritten in de spits.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 11:40
door Daelea
Thanks! En hier (https://gelderland.stateninformatie.nl/ ... ken/473548, in de bijlage) dan ook de lijst met alle wijzigingen in Gelderland per december.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 12:07
door regenmaker
Lijn 103 is de meest schokkende wijziging. Voor de rest wijzigt er niet zoveel.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 14:09
door sirvinniei
De 191 is eindelijk helemaal verdwenen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 14:17
door KL577
Eindelijk? Als regelmatige gebruiker vind ik dat erg jammer. Maar wellicht was ik en de rest van mijn gezin, de enige gebruiker....

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 14:30
door sirvinniei
Ik bedoelde het meer als: het heeft ondertussen al in meerdere vormen gereden. Van vaste lijndienst tot belbus tot kolibrie.
Als alternatief staat de keobike beschreven. Ik vraag me af hoe je met de keobike in woeste hoeve of Terlet moet komen. 't is toch een flink stuk vanaf de dichtstbijzijnde halte (met keobike)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 20:15
door KL577
Het is ronduit idioot dat een fiets als een alternatief voor openbaar vervoer wordt voorgesteld. Er zijn een hoop OV-gebruikers die juist in het OV zitten omdat ze niet (meer) kunnen fietsen... laat staan 7 km van Arnhem Golflinks naar Groenendaal op een loodzware keobike.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 20:58
door regenmaker
In het vervoersplan staat dat het de wens van de opdrachtgever (provincie Gelderland) is om de lijn te stoppen. De exploitatie is kostbaar (ver weg van stallingen) en op sommige dagen gebruikt niemand de buslijn.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 21:24
door ArrivaBas
KL577 schreef:Het is ronduit idioot dat een fiets als een alternatief voor openbaar vervoer wordt voorgesteld. Er zijn een hoop OV-gebruikers die juist in het OV zitten omdat ze niet (meer) kunnen fietsen... laat staan 7 km van Arnhem Golflinks naar Groenendaal op een loodzware keobike.
Waarom zou je een zweefvliegveld (zweefvliegers gaan 99% zeker per auto) en de heide (ik kan me alleen een enkel recreatief vervoer voorstellen) willen bedienen?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 21:36
door SuperGhost
Maar hoe moeten die damhertjes dan in Arnhem komen? :')

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 21:54
door cassie127
Tijd om dan maar weer deze net weggehaalde bushalte, (net als andere bushaltes langs de A50) weer in dienst te gaan nemen??? Het paaltje voor het buslicht staat er nog :')
https://www.google.nl/maps/@52.0835984, ... 312!8i6656

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 22:12
door Daniel
Dat soort haltes langs de snelweg lijken me sowieso handiger om relatief kleine doelgroepen te bedienen, immers, de bus komt er toch al langs. Toen ik zelf afgelopen jaar een keer bij de Woeste Hoeve moest zijn heb ik maar een collega gevraagd me op te pikken bij de laatste halte van de 91 daarvoor, dat was makkelijker dan voor een stukje van één halte een Kolibrie te reserveren.
Dat het weinig efficiënt is om voor een enkele reiziger speciaal een busje daarheen te laten komen is wel vrij logisch natuurlijk.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 11 okt 2018, 00:04
door SuperGhost
Volgens mij zijn die haltes juist opgeheven omdat sinds de vluchtstrook gebruikt werd als spitsstrook de invoegstroken te smal werden, waardoor er gevaarzetting ontstond bij het blijven bedienen.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 11 okt 2018, 01:18
door ovVeluwe
De toevoeging van lijn 204 is ook wel een interessante. Het lijkt net alsof deze de route gaat volgen van de oude 95 en de 202/203 bundel de route van lijn 90 volgt.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 11 okt 2018, 15:47
door NG²7²™
Ik heb zo het vermoeden dat niet lijn 202 bedoelt wordt, maar de 203.
Lijn 203. De avond- en weekendritten worden als lijn 204 (nieuw) uitgevoerd omdat deze dan een afwijkende route volgt via de A28 en het Katwoldeplein in Zwolle. De 203 blijft via de oude IJsselbrug en Veerallee rijden.
Lijn 204 doet dan Station-Katwolderplein-A28-Het Engelse Werk en dan verder zoals de huidige 203/202 ook 's avonds en in het weekend doet.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 10:13
door KL577
ArrivaBas schreef:
KL577 schreef:Het is ronduit idioot dat een fiets als een alternatief voor openbaar vervoer wordt voorgesteld. Er zijn een hoop OV-gebruikers die juist in het OV zitten omdat ze niet (meer) kunnen fietsen... laat staan 7 km van Arnhem Golflinks naar Groenendaal op een loodzware keobike.
Waarom zou je een zweefvliegveld (zweefvliegers gaan 99% zeker per auto) en de heide (ik kan me alleen een enkel recreatief vervoer voorstellen) willen bedienen?
Er is ook nog een buurtschap (Groenendaal) en een hotel-restaurant complex (Woeste Hoeve). Maar ik ben de eerste om te erkennen dat de volumes op deze lijn laag zijn, en dan voornamelijk voor recreatief gebruik (bos, heide of het oorlogsmonument Woeste Hoeve), waaronder ondergetekende.

Mijn punt is meer dat er een soort schijn-alternatief geboden wordt. Een fiets is voor veel OV-gebruikers geen redelijke alternatief voor een OV-verbinding, zeker niet over de afstanden waat het hier om gaat. Wees dan als opdrachtgever en vervoerder gewoon eerlijk en zeg waar het op staat: "We heffen deze lijn op en er komt geen OV-alternatief, behalve dan evt. de bestaande regiotaxi." Punt.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 10:40
door Nitein-Repart
Is een bus van Arnhem naar Loenen en Eerbeek die Terlet en Groenendaal bedient geen optie? Loenen en Eerbeek krijgen dan een snelle verbinding met Arnhem en Terlet en Groenendaal blijven bedient. De 191 is gewoon waardeloos omdat deze niet naar grote plaatsen rijdt.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 16:17
door MdJ
Voor wie bedien je Terlet en Groenendaal?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 18:43
door SuperGhost
Paulus de Boskabouter :wink:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 23:13
door Jonkervoort
Als je groter materieel in zou zetten zou je ook zweefvliegtuigen mee kunnen gaan nemen :)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 23:34
door Littlebusdriver
Die moeten weg als de vakantie Boeings naar Lelystad gaan vliegen.