Pagina 117 van 140

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 13 okt 2018, 15:22
door Post
Ja dat is het enige probleem met dit idee.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 23 okt 2018, 21:22
door Ferdinand
Wat raar zeg dat bus 105 blijft rijden over de N310 tussen Otterlo en de aansluiting met de N311 tijdens de werkzaamheden. Het hele wegdek ligt eraf en er zitten nogal wat pijnlijke hobbeltjes nu in de weg. Ook moeten constant werkvoertuigen omzeild worden.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 23 okt 2018, 21:42
door dennistd
Het is dat of zo'n 10km omrijden schat ik. Morgen wordt er overigens wel omgereden via Hoenderloo en Deelen, maar dat heeft zoveel extra rijtijd tot gevolg dat lijn 105 is ingekort tot Papendal. Hier kan vervolgens overgestapt worden op lijn 10.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 24 okt 2018, 15:29
door SuperGhost
Waarom dan niet vanuit Deelen rechtstreeks naar Arnhem rijden (desnoods eindig je dan bij het ziekenhuis)? Nu rijdt je vervolgens half om Arnhem heen om de reizigers dan ver van Arnhem af op lijn 10 af te zetten, terwijl iedereen naar Arnhem wil.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 24 okt 2018, 21:00
door NG²7²™
Acht jaar geleden hadden we ook een langdurige omleiding via Deelen, toen reed een chauffeur van van Kooten het stuk 's Kooningsjaght - Centraal Station en stapte de chauffeur van Syntus over op de eerste bus die terug kwam. De rijtijd was dermate lang dat er anders nieuwe diensten moesten komen. Er is ook eens een variant geweest dat lijn 105 eindigte bij Golf Links, dit lijkt me voor een kortdurige omleiding de beste keuze. Vanavond op Arnhem Centraal was er geen informatie te vinden over het niet rijden van lijn 105 en er stond een hand vol reizigers te wachten...

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 25 okt 2018, 21:30
door aj80
Idee was zo om Ede / Apeldoorn / Barneveld <> Papendal te blijven bedienen. Doorgaande reizigers naar Ahm konden met de 9 en 10 of via Ede en de trein. Tot Golflinks was ook een optie en dan met 91/231 verder, echter dan moesten de 'Papendallers' x km om. Info in Ahm was ook lastig te plaatsen, waardoor menig reiziger verward was. Gelukkig was het slechts één dag.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 04 nov 2018, 19:22
door regenmaker
Politieke steun voor eurokaartje in Apeldoornse stadsbus

De terugkeer van het eurokaartje in het Apeldoornse stadsvervoer komt een stuk dichterbij, nu daar brede steun voor blijkt te zijn binnen de Apeldoornse gemeenteraad.

De Stentor

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 16 nov 2018, 07:23
door Gekko123
Berichten over de nieuwe dienstregeling afgesplitst, klik

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 15:33
door Milco
Hoe lang blijven de Optares op de Veluwe eigenlijk nog rijden? In de Achterhoek en Twente zijn ze inmiddels uitgerangeerd en de Optare in Almere is mogelijk niet meer in dienst (en juist daarom vervangen door de 2301).

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 15:41
door dennistd
In Twente rijden nog altijd 6 Optares rond hoor (lijnen 7,10,12 en 51) en dat gaat voorlopig ook nog niet veranderen volgens mij. Leasecontract schijnt tot (en met?) 2020 te lopen.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 15:59
door Milco
Ah oké. Geen idee hoe ik er dan bijkom dat ze er niet meer waren in Twente... :oops:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 17:09
door regenmaker
Milco schreef:Hoe lang blijven de Optares op de Veluwe eigenlijk nog rijden?
Ik vermoed tot eind 2020.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 17:14
door julsteren
Milco schreef:Hoe lang blijven de Optares op de Veluwe eigenlijk nog rijden? In de Achterhoek en Twente zijn ze inmiddels uitgerangeerd en de Optare in Almere is mogelijk niet meer in dienst (en juist daarom vervangen door de 2301).
Syntus Twente mishandeldt mij gemiddeld 4 tot 5 keer per week om zo'n geval in te zetten op de lijn 51 die om 6:18 uit Hengelo koers zet richting Almelo, dus in Twente rijden ze (helaas) nog wel. In de Achterhoek zijn de Optares inderdaad weg, die hadden ook maar een enkelbladsdeur en een wat comfortabeler interieur, en waren best prima te doen.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 17:15
door regenmaker
Mishandelt nog wel. Moet je nagaan hoe vaak ik dan mishandeld word in de week. :X

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 17:17
door julsteren
Gezien je woonlocatie wel wat vaker wellicht :') in vergelijking met een Citea is het best wel reiziger mishandelen, een niet nader te noemen medeforumlid had gister zijn Optare ingewisseld voor een Ambassador, omdat de verwarming stuk was. Was met het weer van gister ook geen verkeerde handeling.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 17:21
door Lijn 45
In vergelijking met een Sprinter City 77 en een Rošero vond ik de Optares nog best wel meevallen. :Y

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 17:45
door dylanwild94
Het kan altijd erger en dat noemen we dan VDL procity. :Y

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 17:55
door julsteren
Die zijn gelukkig wel weg :P daarbij zijn die BYD's in NHN echt een enorme vooruitgang *bus*

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 21:38
door Ferdinand
Ik vond die Optare wel geinig eigenlijk. Ze zien er vanbuiten heel bijzonder uit, maar niet per se lelijk. Je hebt geen last van een laag plafond zoals bij de Mercedes-Benz Sprinter en Midcity (ik ben nogal lang).
Ik heb hem eens meegenomen tussen Harderwijk en Nijkerk toen het treinvervangend vervoer weer eens vertraagd was. Het beste aan de wagentjes is dat ze veel vermogen hebben. Dat lag misschien aan de chauffeur, want die trapte constant het gaspedaal hard in en die dingen maakten enorm veel lawaai.

Niet per se slechte bussen, maar als je er iedere dag in zit is het denk ik niet fijn. Van Borne naar Hengelo kun je trouwens toch ook gewoon de fiets pakken? ;)
(al mag ik niet zeiken, ik pak soms voor niet eens 5 kilometer ook de buurtbus)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 21:44
door regenmaker
Ferdinand schreef:Van Borne naar Hengelo kun je trouwens toch ook gewoon de fiets pakken? ;)
Als iedereen zo zou denken dan zou de stadsbus in verschillende plaatsen overbodig worden. ;)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 22:06
door Dennenboom
Maar als men als bezuinigingsmaatregel de frequentie van een stadsbus terugbrengt naar een uurdienst, is de fiets en vaak ook de benenwagen een sneller alternatief (wachttijd meegerekend). Dat is overbodig maken op termijn.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 21 nov 2018, 23:06
door cassie127
Ferdinand schreef:Ik vond die Optare wel geinig eigenlijk. Ze zien er vanbuiten heel bijzonder uit, maar niet per se lelijk. Je hebt geen last van een laag plafond zoals bij de Mercedes-Benz Sprinter en Midcity (ik ben nogal lang).
Ik heb hem eens meegenomen tussen Harderwijk en Nijkerk toen het treinvervangend vervoer weer eens vertraagd was. Het beste aan de wagentjes is dat ze veel vermogen hebben. Dat lag misschien aan de chauffeur, want die trapte constant het gaspedaal hard in en die dingen maakten enorm veel lawaai.

Niet per se slechte bussen, maar als je er iedere dag in zit is het denk ik niet fijn. Van Borne naar Hengelo kun je trouwens toch ook gewoon de fiets pakken? ;)
(al mag ik niet zeiken, ik pak soms voor niet eens 5 kilometer ook de buurtbus)
Ik ben pas erg... Ik fiets naar de dichtstbijzijnde bushalte neem voor 2 kilometer de bus en stap daarover op de trein (terwijl het station slechts 7 tot 9 minuten fietsen is) :X

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 22 nov 2018, 00:27
door SuperGhost
Ferdinand schreef:Ik vond die Optare wel geinig eigenlijk. Ze zien er vanbuiten heel bijzonder uit, maar niet per se lelijk. Je hebt geen last van een laag plafond zoals bij de Mercedes-Benz Sprinter en Midcity (ik ben nogal lang).
Ik heb hem eens meegenomen tussen Harderwijk en Nijkerk toen het treinvervangend vervoer weer eens vertraagd was. Het beste aan de wagentjes is dat ze veel vermogen hebben. Dat lag misschien aan de chauffeur, want die trapte constant het gaspedaal hard in en die dingen maakten enorm veel lawaai.
Dat is juist de ramp aan die Optare's (vanuit reizigersoogpunt), ze maken enorm veel herrie. Daarnaast zijn die trillingen die je voelt als de bus stil staat ook behoorlijk, zeker achterin de bus.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 22 nov 2018, 07:41
door julsteren
Ferdinand schreef:
Niet per se slechte bussen, maar als je er iedere dag in zit is het denk ik niet fijn. Van Borne naar Hengelo kun je trouwens toch ook gewoon de fiets pakken? ;)
(al mag ik niet zeiken, ik pak soms voor niet eens 5 kilometer ook de buurtbus)
Ik reis helaas niet naar Hengelo, dan had ik wel de fiets gepakt, gezien ik dagelijks naar Almelo reis is dat een ander verhaal, ik fiets liever niet door een bos zonder lantarenpalen of kilometers om.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 22 nov 2018, 10:16
door Suus
regenmaker schreef:
Ferdinand schreef:Van Borne naar Hengelo kun je trouwens toch ook gewoon de fiets pakken? ;)
Als iedereen zo zou denken dan zou de stadsbus in verschillende plaatsen overbodig worden. ;)
Dat is op veel plekken dan ook al gebeurt ;-)