Pagina 126 van 131

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 25 okt 2019, 22:58
door regenmaker
De enige wijziging voor de nieuwe dienstregeling die ik tot nu ben tegengekomen is dat de frequentie op lijn 1 in Apeldoorn op zaterdag omlaag gaat van elk kwartier naar elke twintig minuten.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 26 okt 2019, 00:57
door sirvinniei
Huh? Dus de knoop wordt afgebroken?
Op zich trouwens wel logisch dat er weinig wordt gewijzigd voor een concessie wisseling.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 27 okt 2019, 18:56
door regenmaker
Ja deels, maar lijn 10 rijdt op zaterdag ook al elke 20 minuten. Van mij mogen de kwartiersdiensten allemaal wel vervangen worden door 20 minuten diensten, dat doet op zaterdag meer recht aan de vraag.

Overigens zie ik opeens een zeer opvallende wijziging. Lijn 231 tussen Apeldoorn en Arnhem gaat ook op zaterdag rijden met een frequentie van 2x/uur dat betekent elk kwartier een bus tussen Apeldoorn en Arnhem. :D

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 31 okt 2019, 00:09
door Durashift
Stadsbus schreef:Rijden trouwens die waterstofbussen nog vroeg in de ochtend op lijn 102?..


Ik kwam vanmiddag, iets voor half vier, de 5500 tegen in Hoevelaken, in de straat vanaf het station, richting Apeldoorn.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 31 okt 2019, 01:03
door Stadsbus
Klopt, tegenwoordig rijden ze weer gelukkig *O*.
Ze vertrekken elke werkdag om 13:27 vanaf station Apeldoorn voor een slagje 102 naar Amersfoort en dan een slagje 109 naar Eerbeek, iets na 6e is de bus dan weer terug in Apeldoorn en gaat dan terug naar de stalling.

Erg bedankt nog voor het bericht ;)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 25 nov 2019, 17:00
door Ambassadorfan
Wat betekent bij die amba's die T achter die nummer 5127, 5128, 5129, 5130, 5131 en 5132 eigenlijk precies?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 25 nov 2019, 17:17
door bartjemestrom
Geloof dat daar apparatuur ingebouwd zit die de reizigers Telt.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 25 nov 2019, 18:05
door sirvinniei
https://www.syntusgelderland.nl/reisinf ... dium=email
Apart dat lijn 87 genoemd staat in de dienstregelingwijzigingen, deze valt volledig onder Syntus Utrecht en rijdt maar een paar meter in Gelderland.

Deze wijziging snap ik ook niet helemaal. Hoe sluit dit op elkaar aan?
Lijn 107 Ede – Harskamp – Stroe – Busstation Wittenberg – Garderen – Putten
De vertrek- en aankomsttijden van de Kolibrie tussen Ede en Harskamp wijzigen, zodat deze beter aansluiten op de vertrektijden van bus 107 overdag.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 25 nov 2019, 18:47
door Littlebusdriver
De route van buurtbuslijn 505 staat voor het zevende jaar op rij verkeerd ingetekend in de lijnnetkaart en de beide lijnfolders. Ondanks diverse beloften van Syntus dat het goed komt.
En op de lijnnetkaart van Syntus Utrecht staat deze lijn wel goed ingetekend.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 25 nov 2019, 18:52
door marvinkok
Ambassadorfan schreef:Wat betekent bij die amba's die T achter die nummer 5127, 5128, 5129, 5130, 5131 en 5132 eigenlijk precies?

Telbus. Heeft sensoren boven de deuren.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 14 dec 2019, 15:09
door Lijn 45
Volgens OVinfo rijdt Amba 4128 uit Overijssel op de 102.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: za 14 dec 2019, 15:35
door Ambassadorfan
Klopt, de 4128 is sinds kort doorgeschoven naar Syntus Gelderland.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 15 dec 2019, 20:07
door Ambassadorfan
Vandaag(zondag) 4128 Apeldoorn de Maten(lijn 4) dus ja je kan nu wel met zeggen dat deze amba voor Syntus Gelderland rijdt. Weet iemand toevallig of er binnenkort toevallig nog meer verschuivingen plaats gaan vinden?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 15 dec 2019, 20:15
door regenmaker
Ja, binnen één jaar zijn alle amba's (hopelijk) weg en vervangen door een grote vloot BYD's. ;)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 15 dec 2019, 20:19
door Tom98
Hoezo hopelijk? Ambassadors zijn de fijnste bussen ooit gemaakt om mee te werken als chauffeur *O*

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 15 dec 2019, 20:25
door regenmaker
Nou in de zomer zijn ze echt verschrikkelijk qua koeling en die dingen maken met name achterin behoorlijk wat lawaai op de snelweg. :)

Als passagier gaat mijn voorkeur uit naar de VDL Citea's in Eindhoven van Hermes of de Volvo 8900 van Arriva.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 15 dec 2019, 21:15
door Ambassadorfan
Laat Syntus maar een grote order doen bij VDL een Nederlands bedrijf die moet je blijven koesteren want zoveel echte grote Nederlandse bedrijven zijn er niet meer.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 15 dec 2019, 21:24
door cassie127
Tja maar dan moet zo'n Nederlands bedrijf wel een goed product aanbieden. En wat dat betreft laat VDL daar met hun accu's nog een steek vallen ten opzichte van BYD

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 15 dec 2019, 21:30
door Ambassadorfan
Die accu's werken bij geen enkele bus perfect, overal heb je wel zo zijn manco's. En qua uiterlijk en comfort heeft VDL ook goede kwaliteit. Als ik sommige bussen wel een zie rijden lijken het net van die blokkendozen met die grote 'bulten' op het dak.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 15 dec 2019, 21:32
door dennistd
Mja, als je (zo maar even wat getallen noemend) bij BYD een actieradius van 280km hebt en bij VDL een actieradius van 200km dan is de keus voor een streeklijn snel gemaakt natuurlijk.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 15 dec 2019, 21:52
door Ambassadorfan
Geef mij maar een beter comfort om mee te reizen dat is voor mij nummer 1 daarna het andere.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 15 dec 2019, 21:53
door Durashift
^^^nou ja, dat hangt dan ook weer samen met de laadcapaciteit natuurlijk.. een groot batterijpakket met niet al te veel vermogen kunnen 'vullen' schiet dan z'n doel voorbij indien een kleiner pakket met meer vermogen sneller gevuld is.

Anyway, in Schiedam heeft BYD een flink kantoor zitten... vooral gevuld met expats als ik dat zo eens waarnam.. maar men biedt dus ook in NL wel werkgelegenheid.. en zo'n elektrische VDL wordt toch in België in elkaar geschroefd, dacht ik. :)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 15 dec 2019, 21:55
door Ambassadorfan
Doet VDL dat niet meer in Heerenveen dan?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: zo 15 dec 2019, 22:01
door Tom98
Ambassadorfan schreef:Geef mij maar een beter comfort om mee te reizen dat is voor mij nummer 1 daarna het andere.

En dat geldt voor ons als chauffeur dus ook! Je moet er wel een hele dienst mee werken, dus de bus moet wel ergonomisch in orde zijn. Ik kan zelf in onze Setra's bijvoorbeeld echt schandalig slecht zitten. De VDL is wat dat betreft echt perfect. Die is gewoon geweldig om mee te werken, ondanks dat de airco wat minder is. Dat zou wel echt overweging nummer 1 moeten zijn vind ik.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: ma 16 dec 2019, 06:43
door ArrivaBas
Ambassadorfan schreef:Doet VDL dat niet meer in Heerenveen dan?

De meeste elektrische Citea's worden gebouwd in het Belgische Roeselare.