Pagina 1 van 2

Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: wo 09 jan 2013, 21:05
door Daniel
Achterhoek is spoorproblemen spuugzat
Geplaatst op: woensdag 9 januari 2013 21:03
Laatst bijgewerkt: woensdag 9 januari 2013 21:05


ARNHEM (ANP) - De Achterhoek is de voortdurende problemen met storingen, vertragingen en treinuitval op de spoorlijn tussen Arnhem en Winterswijk spuugzat. Wethouder Peter Drenth van Doetinchem zei woensdagavond op het provinciehuis in Arnhem dat zo snel mogelijk actie nodig is.
Hij vroeg de provincie vooruit te lopen op rijksbeleid en de regie voor het vervoer weer helemaal bij de provincie te leggen.
Lees verder | Dossier Arriva | Meer nieuws over Arriva | Dossier Concessie Achterhoek | Meer nieuws over Concessie Achterhoek | Dossier Storingen in de treindienst | Meer nieuws over Storingen in de treindienst

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: wo 09 jan 2013, 21:29
door BR628
Tja wens ze veel sterkte daar, maar terug naar één bedrijf gaat natuurlijk niet gebeuren. Dat zou dan een megaclaim worden van ofwel Hermes ofwel Arriva.

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: wo 09 jan 2013, 21:33
door Wubbo
Als ik de verhalen goed interpreteer zijn er nog vele problemen op te lossen die makkelijk kunnen worden opgelost zonder dat je bedrijven hoeft samen te voegen. Goed bijsturen zou bijvoorbeeld al helpen, dan werken vertragingen niet de hele avond door...

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: wo 09 jan 2013, 21:45
door ODRAIL
Hier ligt in dit geval dus ook een taak voor de spoorbeheerder (Prorail).

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: wo 09 jan 2013, 23:13
door Ardan
KM46 schreef:Hier ligt in dit geval dus ook een taak voor de spoorbeheerder (Prorail).
Goh. Dat wisten we jaren geleden ook al. En is er wat verbeterd? Nee.

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: wo 09 jan 2013, 23:20
door Suus
De laatste maanden van Syntus had ik het idee dat het echt beter ging dan in de jaren ervoor.

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: do 10 jan 2013, 09:01
door MdJ
Afgelopen week waren er geen infrastoringen daar, terwijl het treinverkeer wel in het honderd liep...

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: do 10 jan 2013, 10:40
door Geert
December: 17 storingen waarvan één wisselstoring. De rest was een mix van 'defecte trein', 'diverse oorzaken' en 'eerdere verstoring'. In januari ook twee keer 'eerdere verstoring' (de storing zelf heeft blijkbaar nooit NS.nl gehaald? :?) en geen infrastoringen.

Ook in oktober en november in totaal slechts één infrastoring. In september waren er nog wel een hoop storingen. Al met al lijken de afgelopen maanden er dus erg weinig infrastoringen geweest te zijn, maar des te meer problemen die door de vervoerders zelf veroorzaakt zijn...

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: do 10 jan 2013, 12:41
door Ardan
Desondanks vind ik het wel érg toevallig dat zowel Syntus als Arriva er beide op Ah - Ww niks van bakken, terwijl het op Zp - Ww wél goed gaat. Waarom gaan de treinen op het ene traject wel massaal stuk en op het andere niet?

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: do 10 jan 2013, 13:34
door Reiziger Delft
Omdat Arnhem - Winterswijk een kwartierdienst heeft tot Doetinchem. Tevens zitten ICE's wel eens in de weg tot Zevenaar en tot Velperpoort maken ook treinen naar/van Zutphen gebruik van dezelfde lijn. Als er een verstoring is geweest, is het dus veel lastiger om het weer op tijd te laten rijden. De dienstregeling is heel kwetsbaar. Zutphen - Winterswijk heeft slechts een halfuurdienst. Daarnaast wordt alleen in Zutphen het spoor gedeeld met andere treinen.

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: do 10 jan 2013, 16:33
door Ardan
Juist. Heeft dat per definitie te maken met de vervoerder? Nee. Het is wel jammer dat er op Arnhem-Velperbroek Aansluiting zo weinig ruimte is voor viersporigheid. Het zou goed zijn als Ahp er zo uit zou zien als Groningen Europapark, noordelijke twee sporen voor richting Zutphen, zuidelijke twee voor de richting Zevenaar. Wel zou Arnhem (weer) volledig op de schop moeten denk ik, om de s3600 en s7600 uit Nm op de hoge sporen binnen te kunnen nemen zonder te veel in de weg te zitten.
Maareh, nee, ik ontken ook niet dat die treinen, zowel Lint als GTW, soms wel van glas lijken, zo kwetsbaar..

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: do 10 jan 2013, 16:40
door Suus
Geert schreef:December: 17 storingen waarvan één wisselstoring. De rest was een mix van 'defecte trein', 'diverse oorzaken' en 'eerdere verstoring'. In januari ook twee keer 'eerdere verstoring' (de storing zelf heeft blijkbaar nooit NS.nl gehaald? :?) en geen infrastoringen.

Ook in oktober en november in totaal slechts één infrastoring. In september waren er nog wel een hoop storingen. Al met al lijken de afgelopen maanden er dus erg weinig infrastoringen geweest te zijn, maar des te meer problemen die door de vervoerders zelf veroorzaakt zijn...
Bouw eens een zoekfunctie in je archief in joh :P

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: do 10 jan 2013, 16:44
door Reiziger Delft
Ardan schreef:Juist. Heeft dat per definitie te maken met de vervoerder? Nee.
Nou, bij Syntus was een rommeltje bij een infrastoring of defect materieel; bij Arriva is het een rommeltje zonder 1 van die 2.

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: do 10 jan 2013, 16:54
door webguy
Bee schreef:Bouw eens een zoekfunctie in je archief in joh :P
http://rijdendetreinen.nl/archief

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: do 10 jan 2013, 17:06
door Suus
Misschien dat aan de bril moet, maar ik kan daar nergens een zoekfunctie vinden :idea:

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: do 10 jan 2013, 19:12
door greyhound
Het de lijkt de afgelopen dagen een stuk beter te gaan. We hebben het hier steeds over Arriva maar Breng kan er ook wat van, zoals het niet in staat zijn op tijd twee stellen te koppelen in Arnhem en die weer gereed te maken voor de terugweg. Trein kwam op tijd aan, extra stel stond klaar langs het perron, sein ging op tijd op veilig, maar toch werd met +3 vertrokken.

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: do 10 jan 2013, 19:46
door Ardan
Hoe lang wordt er gekeerd in Arnhem? Misschien dat die keertijd toch te krap is. Er moet natuurlijk nog wel worden omgebouwd naar de andere richting, en een remproef worden afgenomen (al is dat in principe zo gepiept). Misschien was er ook een personeelswissel en zat de andere mcn nog uitgebreid koffie te lurken.

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: do 10 jan 2013, 19:49
door marvinkok
Volgens mij wordt er ook nog wel afgerangeerd richting Berg en dan weer terug...

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: do 10 jan 2013, 21:42
door Geert
Bee schreef:
Geert schreef:December: 17 storingen waarvan één wisselstoring. blablabla...
Bouw eens een zoekfunctie in je archief in joh :P
Daar wordt hard aan gewerkt ;) Hopelijk vanaf volgende week online, als alle testen goed gaan :)

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: do 10 jan 2013, 22:12
door Karl
Dat zou wel handig zijn.

Wat me ook handig lijkt is een archief waarin de vertrektijden van stations worden opgeslagen; dat je na kan zoeken of trein 12234 of dag xx yy 2013 vertraging gehad heeft. Of dat je dan op treinserie kan zoeken, bijv de vertraging van trein 12345 de laatste zes maanden ofzo. Schat aan informatie.

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: do 10 jan 2013, 23:01
door Geert
Wellicht in de toekomst. Voor nu maar eens het archief op orde krijgen, dat is al lastig genoeg ;)

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: vr 11 jan 2013, 17:59
door Freek
Ardan schreef:Hoe lang wordt er gekeerd in Arnhem? Misschien dat die keertijd toch te krap is. Er moet natuurlijk nog wel worden omgebouwd naar de andere richting, en een remproef worden afgenomen (al is dat in principe zo gepiept). Misschien was er ook een personeelswissel en zat de andere mcn nog uitgebreid koffie te lurken.
Er wordt kort gekeerd in Arnhem. Lange kering is door de 2 vervoerders onmogelijk en wordt als te duur beschouwd.

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: vr 11 jan 2013, 19:51
door MdJ
In Syntustijd keerde de s30700 op zichzelf (maar geen stop op Westervoort), de s30900 keerde lang.

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: vr 11 jan 2013, 20:51
door Tochjo
Dat was pas sinds de opening van station Westervoort, en Arriva gaf aan dat een korte kering geen probleem meer zou zijn vanwege hun snellere treinen. Overigens was die lange kering volgens mij alleen op werkdagen overdag.

Re: Achterhoek is spoorproblemen spuugzat

Geplaatst: ma 14 jan 2013, 14:56
door Chauffeur63
Vandaag op Omroep Gelderland DIT BERICHT