Arriva: 'Werk aan spoorknooppunt Herfte'

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Arriva: 'Werk aan spoorknooppunt Herfte'

Bericht door Daniel »

Arriva: 'Werk aan spoorknooppunt Herfte'
Geplaatst op: donderdag 10 januari 2013 10:27
Laatst bijgewerkt: donderdag 10 januari 2013 10:29


ZWOLLE - Vervoersmaatschappij Arriva - de exploitant van de Vechtdallijnen - dringt aan op de verbetering van spoorknooppunt Herfte - waar één van de Arriva-treinen op 14 december een rood sein passeerde. "De verbetering van Herfte is zeer belangrijk.
De grens is nu bereikt en er kan geen trein meer bij, ondanks dat het Noorden nog een aantal wensen heeft voor wat betreft de dienstregeling. Zo wil Friesland twee stoptreinen tussen Leeuwarden en Zwolle en is de opening van een nieuw station in Staphorst alleen mogelijk als het knelpunt Herfte opgelost wordt", zegt algemeen directeur Anne Hettinga van Arriva.
Lees verder | Dossier Arriva | Meer nieuws over Arriva | Dossier Concessie Vechtdallijnen | Meer nieuws over Concessie Vechtdallijnen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Arriva: 'Werk aan spoorknooppunt Herfte'

Bericht door Etienne »

Dus dit zou zo'n beetje moeten inhouden dat Zwolle - Herfte 4-sporig zal moeten worden en dan een flyover komende uit Emmen naar Zwolle?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Arriva: 'Werk aan spoorknooppunt Herfte'

Bericht door Klaasje »

Er zijn meerdere varianten mogelijk. Ook driesporigheid die ongeveer een kilometer buiten Zwolle een viersporigheid wordt is een optie. Een Fly-over kan je voorkomen door de Emmerlijn op het vierde perron af te handelen in plaats van op de buurtsporen. Voor robuustheid kan je echter wel kiezen voor een volledige viersporigheid en als je de Emmerlijn en de lijn naar Meppel beperkt verweeft dan kan je zelfs met niet meer dan drie sporen over het hele stuk wel af. Als je er een studie op loslaat heb je op deze manier al een hele hoop varianten die ook allemaal hun eigen invloed hebben op Zwolle.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Arriva: 'Werk aan spoorknooppunt Herfte'

Bericht door mijack1985 »

Volgens mij vertrokken in de NS tijd de treinen naar Emmen eerder. Ook kwamen ze eerder aan.
In de huidige dienstregeling vertrekken er binnen 9 minuten 4 treinen van uit Zwolle richting het Noorden (IC Groningen, Emmen Express, IC Leeuwarden, Sprinter Groningen). Een beetje spelen met de tijden en er hoeft niks aangepast te worden met de infrastructuur (zeg ik als leek, dus waarschijnlijk denk ik weer te makkelijk :mrgreen: ).
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Arriva: 'Werk aan spoorknooppunt Herfte'

Bericht door MdJ »

Treinen naar Emmen vertrokken later: om .26/56 uit Zwolle. (vanaf dgrl 2007)
In 2005 was het .23(sneltrein)/.55. en de aankomst .08/.54. Dat wilde dus zeggen dat Emmen-Amersfoort 1x per uur kon, voor de stoptreinstations kon er in Zwolle 20-23 minuten gewacht worden. Wel duurde de reis Emmen-Zwolle met de sneltrein slechts 51/52 minuten. Stoptrein deed het in 56/58 minuten, beiden afhankelijk van rijrichting.
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten