Staphorst komt voor 2028:SuperGhost schreef:Die stations wil Overijssel allang, maar zolang NS niet mee wil werken, komen die er niet.
http://www.rijksoverheid.nl/ministeries ... tions.html
Staphorst komt voor 2028:SuperGhost schreef:Die stations wil Overijssel allang, maar zolang NS niet mee wil werken, komen die er niet.
enige wijzigingen in Deventer die ik kan zien zijn:Roeland schreef:Openen stations in Staphorst en Bathmen, waardoor parallelle bussen kunnen vervallen.CamilleKreemers schreef:Stel dat wij het voor het zeggen hebben, welke wijzigingen zullen we dan voorstellen aan Overijssel om het tekort te doen krimpen?
Verder inderdaad lijn 29 door Berkum.
En misschien kan er op de stadsdienst Deventer nog wat weggeschaafd worden zonder dat het al te veel pijn doet?
Lijn 161 rijdt alleen tussen Olst en Deventer 2x/uur, om juist Diepenveen te ontsluiten. Hierbij integreer ik lijn 2 en 161 samen in mijn idee.deadlock schreef:Er is een miljoenentekort eah, dat betekent niet dat je een lege buslijn (161) even in frequentie kan verdubbelen. Ook nog eens omdat hij parallel loopt aan een spoorlijn waarvan het opzich al twijfelachtig is dat er ieder half uur een trein rijdt...
Juist GEEN leegloop. Er staat vrij geciteerd 'ondanks een kleine overlap met het bedieningsgebied van Deventer Colmschate ondervindt Dvc geen derving als Bathmen wordt geopend.deadlock schreef:En voor Bathmen:
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 24&cad=rja
300 reizigers per dag en het zou leegloop voor Colmschate kunnen betekenen. Niet per se een goed idee dus.
Bespaar je niks mee. Lijn 7 wordt nu prima gebruikt en je hebt er precies één bus voor nodig.CamilleKreemers schreef:- lijn 7 pendelen tussen Colmschate en Centraal via bedrijventerrein
Het liefst niets natuurlijk.CamilleKreemers schreef:Welke route moet vaker rijden dan? De route Deventer - Raalte via Schalkhaar?
Neu. Schalkhaar krijgt de laatste jaren alleen wel een steeds toeristischere route naar CS, dat kan zoveel sneller..CamilleKreemers schreef:Welke route moet vaker rijden dan? De route Deventer - Raalte via Schalkhaar?
Dat is niet wat er in een ander gedeelte van hetzelfde stuk staat. En Bathmen heeft een iets andere bevolkingssamenstelling dan de andere dorpen en ligt net op dat punt van; Hier kind, hey' een brommert, ga lekker naar De Waerdenborgh of naar EHL.Ardan schreef:Juist GEEN leegloop. Er staat vrij geciteerd 'ondanks een kleine overlap met het bedieningsgebied van Deventer Colmschate ondervindt Dvc geen derving als Bathmen wordt geopend.
Vind 300 reizigers wel erg schraal trouwens, dorpen van vergelijkbare grootte langs regiolijntjes komen met gemak aan 800 tot 1000.
Het politiek incorrecte maar enige factueel juiste antwoord is; Witte vlucht. Marktaandeel is bijna 100% onder niet westerse allochtonen, 50% onder autochtonen. 75% voor alle niveaus.Ardan schreef:Wat is er eigenlijk mis met EHL dat mokerveel blagen uit Devsko en Bathmen in Holten naar school gaan :')
Als ik dit niet hard zou kunnen onderbouwen dan zou ik het niet openbaar neergekwakt hebben. Met dit soort uitspraken moet je erg voorzichtig zijn.Ardan schreef:Zou het echt zo erg zijn ja?
Wat is daar raar aan, Het Stormink is een brede onderbouwschool en Het Vlier is bovenbouw HAVO/VWO/Gymnasium. Dit systeem werkt dusdanig goed dat Het Vlier tot de absolute top van Nederland behoort (bron: www.vospiegel.nl ).Ik snap sowieso geen kloot van die scholen hier.
Ik zie het elke ochtend als ik om 8 uur van Foekie in Borgele naar mijn Residentie in de Rivierenbijlmer fiets. Ik rij constant in een treintje scholieren die van Borgele en Keizerslanden naar Het Stormink in de Rivierenbijlmer gaan, en aan de andere kant van de weg eenzelfde hoeveelheid treintjes van de Rivierenbijlmer naar Het Vlier in Borgele :')
Hoe zie je dan die buurtbus voor je? Boskamp-Olst-Den nul lijkt mij het efficientst maar wat doe je dan met windesheim?starx schreef:Buslijn 161 kan wat mij betreft helemaal verdwijnen en vervangen worden door buurtbussen eventueel aangevuld met school-/spitsbussen. Diepenveen kan dan geïntegreerd worden in het stadsnet van Deventer met minimaal 2x/u een bus die daar dan ook een lus rijdt. Ik denk dat de meeste reizigers dat zelfs als een vooruitgang zullen ervaren.
Eventueel kan de stadslijn 1 keer per uur naar Olst rijden als mocht blijken dat er behoefte is aan een snellere verbinding vanuit Diepenveen naar Zwolle.
Lijn 40 boven Meppel kan ook opgeheven worden. Nijeveen kan dan worden overgenomen door lijn 79 (al is dat eigenlijk een zaak van de provincie Drenthe).
Volgens mij zijn dit allemaal aanpassingen waar het Rocov mee kan leven..
Dat is helemaal niet nodig als je 56/81 iets strategischer door het bedrijventerrein laat rijden en het kan nog zonder grote reistijdverlenging ook.Bee schreef:De busdienst naar het bedrijventerrein in Deventer gewoon opheffen, laat de bedrijvenvereniging op het terrein maar een pendelbusje naar het station rijden als mensen zo nodig met de bus willen komen.
24 minuten voor een retourrit? Want ik gok dat dat heel erg moeilijk wordt voor lijn 4 naar Raalte en dat ding naar ColmschateVerder in Deventer de routes van de stadsbus zoveel mogelijk strekken, een bus moet in principe in 24 minuten van het station naar de wijk en weer terug kunnen. Maximaal vier lijnen, met rondjes van 24 minuten heb je zo maar vier bussen nodig. Deventer heeft nu echt een buitengewoon royale hoeveelheid bushaltes en lijnen voor een plaats van 80.000 inwoners.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten