Pagina 17 van 17

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: vr 15 apr 2016, 22:39
door sirvinniei
in zekere zin kan de provincie alleen maar de basiseisen van het pve verlagen. Ze hebben geen invloed op welke lijnen er geschrapt worden of frequentieverlaging krijgen.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: vr 15 apr 2016, 22:43
door regenmaker
Ze kunnen het pve zo maken dat het wel gebeurt. Als ze minder DRU aanbieden en bepaalde hoogfrequente lijnen verplicht worden, hou je niet veel meer over. Als de provincie wil bij een nieuwe concessie krijgen ze dat wel voor elkaar.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: za 16 apr 2016, 08:47
door Erik1100
Waarom ze bijvoorbeeld lijn 40 nog altijd en volledig laten rijden, snap ik ook niet. Nijeveen kan bereikt worden met lijn 79, de verdere buurten in Steenwijk en Onna kunnen bereikt worden met lijn 48. Wel zitten enkele spitsritten wel redelijk vol.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: za 16 apr 2016, 09:05
door CamilleKreemers
Mijn ideeën heb ik al een keer genoemd om eventueel te besparen. Provincie zal er wel niet populairder van worden.
Ik zou de volgende streekverbindingen sowieso verplichten (met eventuele frequenties):
  • Lijn 30: Hoogeveen - Slagharen / Lutten - Hardenberg (1x/uur)
  • Lijn 29: Zwolle - Dedemsvaart (daluren 2x/uur, schoolspits 4x/uur) en Dedemsvaart - Slagharen / Lutten - Coevorden (1x/uur)
  • Lijn 629 (hernummeren 28): Dedemsvaart - Hardenberg, gekoppeld aan korte rit lijn 29 Dedemsvaart - Zwolle. (overdag 1x/uur)
  • Lijn 83 (hernummeren 129): Zwolle - Lichtmis - Dedemsvaart (overdag 2x/uur, spits vaker)
  • Lijn 40: Meppel - Staphorst - Zwolle (spits 2x/uur, dal 1x/uur) Ritten NIET naar Steenwijk. In ochtendspits enkele sneldienstritten naar Zwolle van Staphorst die niet door Zwolle gaan, maar de 83-route nemen tussen Lichtmis en Zwolle.
  • Lijn 160: Holten - Bathmen - Deventer (2x/uur)
  • Lijn 161: Olst - Diepenveen - Deventer (2x/uur)
  • Lijn 165: Raalte - Deventer (2x/uur)
  • Stadsdienst Zwolle lijnen 1,2,4 (overdag 4x/uur).
  • Stadsdienst Zwolle lijn 7 en 9 geleed materieel (minimaal 2x/uur overdag op schooldagen)
Ik heb dit op basis van lijnenkaart en frequenties bedacht. De waarheid kan hierin heel anders zijn.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: za 16 apr 2016, 10:24
door cassie127
Dat is te zien ja. Je kan lijn 9 beter laten aansluiten op de lesuren van het deltion. Want op bepaalde tijden is het echt druk. En dan is 1 gelede bus niet genoeg. Meestal rijden er in de ochtendspits 4 gelede bussen op die lijn. Rest van de dag 1 tot 2 bussen

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: za 16 apr 2016, 10:30
door sirvinniei
40 en 160 kan je weghalen als staphorst en bathmen stations hebben en diepenveen kan je opnemen in de stadsdienst Deventer.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: za 16 apr 2016, 10:33
door cassie127
En als er in staphorst geen station komt kan men altijd nog stel lijn 83 gaat de hele dag rijden lijn 40 daarop laten aansluiten

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: za 16 apr 2016, 11:09
door regenmaker
Dus de gehele stadsdienst van Deventer wordt dan geschrapt. :') Lijn 5 in Deventer wordt erg goed gebruikt, dus waarom die afschaffen.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: za 16 apr 2016, 11:46
door sirvinniei
Ik denk dat schrappen inderdaad een slecht idee is, maar ik denk dat er flink wat optimalisatie mogelijk is door routes te strekken en lijnen samen te voegen waardoor het hele lijnennet te versimpelen is naar 2 of 3 lijnen. Daarnaast is het op termijn denk ik ook kostenefficienter om een station deventer platvoet te openen als er een stoptrein deventer-zwolle rijdt.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: za 16 apr 2016, 11:48
door CamilleKreemers
Ironisch gezien kom ik niet uit de stadsdienst Deventer. Ik zou denken aansluitend op de dagdekkende IC-knoop, maar weet nog niet hoe.
Lijn 2 wordt in lijn 161 gestopt en lijn 1 wordt deels in lijn 160 gebracht. Dit zou zonder problemen moeten passen denk ik.

Ik vond op internet een link naar een concept PvE voor de nieuwe concessie van de regio Midden-Overijssel. Ik kan alleen niet de link op vanwege "serverwerkzaamheden". Ik hoop dat het snel klaar is, dan kunnen we de uitwerking van de uitgangspunten ook doorlezen.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: za 16 apr 2016, 11:53
door sirvinniei
Klopt, lijn 160 zou ik geen eens laten omrijden voor de route van lijn 1 (die afstanden zijn zo klein). Lijn 161 zal wel een klein stukje kunnen omrijden via de overstichtlaan, maar zoals ik al eerder aangaf kan je van lijn 161 ook gewoon een stadsbus maken tussen diepenveen en deventer

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: za 16 apr 2016, 12:05
door regenmaker
Ik zal in het ideeën topic wel even een lijnennet plaatsen voor Midden Overijssel, ga dus even knutselen. EDIT: hier.