'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Berichtdoor deadlock » Vr 25 Jan 2013, 10:30

Hamburg-Lübeck is ook geëlektrificeerd zonder langdurige buitendienststellingen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Berichtdoor Suus » Vr 25 Jan 2013, 10:56

Ook de Belgische lijn 15 wordt nu geëlektrificeerd tussen Herentals en Mol, tot nu toe zonder buitendienststelling. Daar staan inmiddels al portalen over de spoorlijn.
Rame à l'approche

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Berichtdoor Klaasje » Vr 25 Jan 2013, 14:26

Bovenleiding bouwen bij spoor dat in dienst is.

Vanaf 16:50:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ox2_PJgFpIM[/youtube]

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Berichtdoor deadlock » Vr 25 Jan 2013, 15:07

Klaasje schreef:Bovenleiding bouwen bij spoor dat in dienst is.

Vanaf 16:50:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ox2_PJgFpIM[/youtube]

Hehe, gaaf filmpje, die ga ik gelijk even "kopen" :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: Wo 10 Okt 2012, 02:54

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Berichtdoor spoorstaaf » Zo 27 Jan 2013, 14:22

De snelheid van 140 km/h kan alleen maar gereden worden tussen Nijverdal en Raalte want Wierden - Nijverdal is 100 en Raalte tot Zwolle rijdt je 100 km/h terwijl dat rustig naar 140/160km/h kan!

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Berichtdoor deadlock » Zo 27 Jan 2013, 14:32

Na Heino staat een bord met 14?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: Wo 10 Okt 2012, 02:54

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Berichtdoor spoorstaaf » Zo 27 Jan 2013, 14:38

Ja naar Rat maar je haalt vanwege de korteafstand geen 140km/h

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Berichtdoor deadlock » Zo 27 Jan 2013, 14:39

25kv er boven en een taurus laten rijden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 604
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Berichtdoor Statler Rail » Zo 27 Jan 2013, 15:58

Er is natuurlijk maar een beperkt budget beschikbaar. Het is al heel wat dat men überhaupt concreet plannen maakt voor elektrificatie en kijkt naar mogelijkheden om de lijn verder te verbeteren.

Voor doorgaande reizigers tussen Zwolle en Twente is de grootste winst te behalen door een sneltrein te laten rijden, non-stop Zwolle-Almelo. Dat de introductie van een sneltrein succesvol kan zijn bewijst Groningen-Leeuwarden. Maar voorlopig zal het gewoon 2x per uur een stoptrein blijven. Verhoging van de baanvaksnelheid heeft daarvoor op zich niet zoveel zin; je bereikt waarschijnlijk meer tijdswinst met snellere wissels.

Misschien dat er na de aanbesteding van de spoorlijn in de spits een sneltrein een paar slagen kan gaan rijden. Dat lijkt me nou net iets waar je als vervoerder goed mee kan scoren. Dat is dan zonder (gedeeltelijke) verdubbeling wel een puzzel voor de dienstregeling. Voor een sneltrein is het bovendien zeer wenselijk om in Wierden snellere wissels aan te leggen, omdat je daar nu met 40 km/h van spoor moet wisselen. Heino en Raalte kan je wel op baanvaksnelheid doorheen knallen.

spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: Wo 10 Okt 2012, 02:54

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Berichtdoor spoorstaaf » Zo 27 Jan 2013, 16:27

In Wierden is dat met de huidige infrastructuur niet mogelijk! dan zou je deze trein op spoor 2 of spoor 1 binnen moeten nemen met een 80 km wissel. voorbij Wierden in de ri van Nijverdal die wissel aan moeten leggen, dan word het aankomst Zl - Es in Wdn op spoor 1 en Es - Zl aankomst Wdn op spoor 2. dat is dan alleen de snelste manier en kan die tot WIerden 100 rijden.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten