Pagina 2 van 2

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Geplaatst: vr 25 jan 2013, 10:30
door deadlock
Hamburg-Lübeck is ook geëlektrificeerd zonder langdurige buitendienststellingen.

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Geplaatst: vr 25 jan 2013, 10:56
door Suus
Ook de Belgische lijn 15 wordt nu geëlektrificeerd tussen Herentals en Mol, tot nu toe zonder buitendienststelling. Daar staan inmiddels al portalen over de spoorlijn.

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Geplaatst: vr 25 jan 2013, 14:26
door Klaasje
Bovenleiding bouwen bij spoor dat in dienst is.

Vanaf 16:50:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ox2_PJgFpIM[/youtube]

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Geplaatst: vr 25 jan 2013, 15:07
door deadlock
Klaasje schreef:Bovenleiding bouwen bij spoor dat in dienst is.

Vanaf 16:50:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ox2_PJgFpIM[/youtube]
Hehe, gaaf filmpje, die ga ik gelijk even "kopen" :D

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Geplaatst: zo 27 jan 2013, 14:22
door spoorstaaf
De snelheid van 140 km/h kan alleen maar gereden worden tussen Nijverdal en Raalte want Wierden - Nijverdal is 100 en Raalte tot Zwolle rijdt je 100 km/h terwijl dat rustig naar 140/160km/h kan!

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Geplaatst: zo 27 jan 2013, 14:32
door deadlock
Na Heino staat een bord met 14?

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Geplaatst: zo 27 jan 2013, 14:38
door spoorstaaf
Ja naar Rat maar je haalt vanwege de korteafstand geen 140km/h

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Geplaatst: zo 27 jan 2013, 14:39
door deadlock
25kv er boven en een taurus laten rijden.

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Geplaatst: zo 27 jan 2013, 15:58
door Statler Rail
Er is natuurlijk maar een beperkt budget beschikbaar. Het is al heel wat dat men überhaupt concreet plannen maakt voor elektrificatie en kijkt naar mogelijkheden om de lijn verder te verbeteren.

Voor doorgaande reizigers tussen Zwolle en Twente is de grootste winst te behalen door een sneltrein te laten rijden, non-stop Zwolle-Almelo. Dat de introductie van een sneltrein succesvol kan zijn bewijst Groningen-Leeuwarden. Maar voorlopig zal het gewoon 2x per uur een stoptrein blijven. Verhoging van de baanvaksnelheid heeft daarvoor op zich niet zoveel zin; je bereikt waarschijnlijk meer tijdswinst met snellere wissels.

Misschien dat er na de aanbesteding van de spoorlijn in de spits een sneltrein een paar slagen kan gaan rijden. Dat lijkt me nou net iets waar je als vervoerder goed mee kan scoren. Dat is dan zonder (gedeeltelijke) verdubbeling wel een puzzel voor de dienstregeling. Voor een sneltrein is het bovendien zeer wenselijk om in Wierden snellere wissels aan te leggen, omdat je daar nu met 40 km/h van spoor moet wisselen. Heino en Raalte kan je wel op baanvaksnelheid doorheen knallen.

Re: 'Trein Enschede-Zwolle moet sneller'

Geplaatst: zo 27 jan 2013, 16:27
door spoorstaaf
In Wierden is dat met de huidige infrastructuur niet mogelijk! dan zou je deze trein op spoor 2 of spoor 1 binnen moeten nemen met een 80 km wissel. voorbij Wierden in de ri van Nijverdal die wissel aan moeten leggen, dan word het aankomst Zl - Es in Wdn op spoor 1 en Es - Zl aankomst Wdn op spoor 2. dat is dan alleen de snelste manier en kan die tot WIerden 100 rijden.