Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef:Maar voor die calamiteitenoefeningen hoeft de tunnel toch niet aangesloten te zijn, die kan je net zo goed houden in een periode tussen gereedkomen van de tunnel en het realiseren van de aansluiting. Scheelt weer wat in de buitendienststelling.
Hoe wil je een treinongeluk simuleren als je geen trein in de tunnel kunt krijgen?
"Droog" oefenen kennen we en is weinig succesvol. Zonder trein in de tunnel oefenen is hetzelfde als oefenpotje voetballen zonder doelpalen. Doelpunten tellen toch niet mee, dus zetten we maar geen palen neer.
Of een ontruimingsoefening waarbij we het alarm maar niet af laten gaan.
Wubbo schreef:Als deze tunnel had gelegen tussen Eindhoven en Eindhoven Beukenlaan was hij nooit een maand buiten dienst geweest. Dan had het allemaal veel en veel sneller gekund, dan was het in het slechtste geval een week geweest in een reizigersluwe periode (een vakantie ofzo). Nu duurt het 4 weken in een normale werkmaand (maart).
Het is gewoon een centenkwestie, en de vervoerder is daar kennelijk in meegegaan. Jammer.
Net of die 4 weken dat je ook niet naar Nijverdal kan opeens een probleem is. Die lijn is al meer dan drie jaar onderbroken.