Verzakking Hanzelijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Pikobo
Berichten: 148
Lid geworden op: Za 19 Mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Verzakking Hanzelijn

Berichtdoor Pikobo » Wo 20 Mar 2013, 17:07

Tussen Dronten en Lelystad reed de IC langzamer; toelichting machinist: langzaam rijden door verzakking van het spoor.
Iemand iets bekend?

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: Verzakking Hanzelijn

Berichtdoor M57 » Wo 20 Mar 2013, 19:42

Vannacht of binnenkort even wat mannetjes (danwel vrouwtjes) erbij en je merkt er niks meer van.

Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: Do 22 Dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Verzakking Hanzelijn

Berichtdoor Stéphane » Zo 24 Mar 2013, 12:24

Ach ja, bij de opstrating van iets nieuws is er altijd wel een foutje. Bij de Hanzelijn is dit heel beperkt gebleven.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Verzakking Hanzelijn

Berichtdoor Vinny » Zo 24 Mar 2013, 14:28

Nee hoor, verzakkingen zijn een bekend verschijnsel bij nieuwe infrastructuur. Eigenlijk is de grond pas na 10 jaar helemaal ingeklonken..., daarom kost het civiele baanonderhoud de eerste jaren meer dan de jaren daarna.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Klaasje
Berichten: 5990
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Verzakking Hanzelijn

Berichtdoor Klaasje » Di 26 Mar 2013, 17:23

Ga eens heel hard terug naar de studieboekjes! Na 10 jaar is het nog lang niet uitgezakt maar afhankelijk van de grondsoort wel dermate stabiel dat je er nog nauwelijks last van hebt.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Verzakking Hanzelijn

Berichtdoor Thom91 » Di 26 Mar 2013, 19:00

Vrouwen zakken uit, grond klinkt in.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Verzakking Hanzelijn

Berichtdoor Vinny » Di 26 Mar 2013, 20:11

Klaasje schreef:Ga eens heel hard terug naar de studieboekjes! Na 10 jaar is het nog lang niet uitgezakt maar afhankelijk van de grondsoort wel dermate stabiel dat je er nog nauwelijks last van hebt.

Zegt het woord "naonderhoud" je dan niets? :shock:

Ik ben er bijna mee opgegroeid omdat in mijn ProRail tijd de verbinding Amsterdam-Utrecht werd opgeleverd (de viersporigheid). Wellicht duurt het minder dan tien jaar - maar dat je er vrij veel last van hebt is evident. De reiziger merkt daar als het goed is niet veel van - dit wordt gewoon in onderhoudsnachten in gepland en een stopmachine kan tegenwoordig veel :)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Verzakking Hanzelijn

Berichtdoor Thom91 » Di 26 Mar 2013, 20:47

Inklinken duurt een jaar of 30 Vinny.
Komt wel goed schatje.

Klaasje
Berichten: 5990
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Verzakking Hanzelijn

Berichtdoor Klaasje » Di 26 Mar 2013, 20:57

Vinny schreef:
Klaasje schreef:Ga eens heel hard terug naar de studieboekjes! Na 10 jaar is het nog lang niet uitgezakt maar afhankelijk van de grondsoort wel dermate stabiel dat je er nog nauwelijks last van hebt.

Zegt het woord "naonderhoud" je dan niets? :shock:

Ik ben er bijna mee opgegroeid omdat in mijn ProRail tijd de verbinding Amsterdam-Utrecht werd opgeleverd (de viersporigheid). Wellicht duurt het minder dan tien jaar - maar dat je er vrij veel last van hebt is evident. De reiziger merkt daar als het goed is niet veel van - dit wordt gewoon in onderhoudsnachten in gepland en een stopmachine kan tegenwoordig veel :)

Als je goed had gelezen dan zie je dat ik zeg dat je meer dan tien jaar bezig bent. Overigens zijn we inmiddels op het punt aangekomen dat er intern Prorail de verplichting is om onder nieuwe wissels op randen van kunstwerken een betonplaat te plaatsen om wat naonderhoud te voorkomen. Je raadt het al: Van de kosten die je maakt om zo'n plaat te plaatsen in een bestaande baan kan je een jaar lang iedere nacht naonderhoud doen met een stopmachine.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast