Hmm, Veghel en Uden zijn behoorlijk grote kernen en dit creeert een snellere verbinding tussen Eindhoven en Nijmegen. Als er ook nog een boog naar Boxtel en 's Hertogenbosch komt, schat ik deze verbinding niet kansloos in.- Eindhoven-Veghel-Uden-Grave-Nijmegen
Bus voldoet aan de behoefte, spoor is kansloos- Alkmaar-Harlingen-Leeuwarden
De Zuiderzeelijn. Lelystad-Heerenveen lijkt me nog niet echt kansrijk, bus voldoet aan behoefte. Heerenveen-Groningen heeft wel potentie. Drachten telt zo'n 50.000 inwoners en als er in Heerenveen goede aansluiting is op de IC's richting Zwolle heeft deze spoorlijn potentie.- Lelystad-Emmeloord-Heerenveen-Drachten-Groningen
Kansloos- Hardenberg-Hoogeveen
Zit potentie in, er zitten forse kernen tussen Utrecht en Breda die de spoorlijn kan bedienen.- Breda-Gorinchem-Utrecht
Verder zie ik potentie in:
Zwolle-Apeldoorn
Lievelde-Enschede
Veenendaal-Wageningen
's Hertogenbosch-Lage Zwaluwe