Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Zag zaterdag ook al nieuwe halteborden bij station Zetten-Andelst, zo´n beetje het uiterste puntje van het Breng-gebied.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Dat is het stuk Dukenburg - Grave ook. Denk dat ze eerst de "dunbevolkte" buitengebieden doen (dunbevolkt als in dunbevolkt met bushaltes). Binnen Nijmegen heb ik er nog geen gezien, maar dat wil ook niet veel zeggen omdat ik de laatste twee weken weinig gezien heb buiten de route Uden - Nijmegen CS - Heyendaal en Heyendaal - Malvert (routes lijn 6 en 9).Daniel schreef:Zag zaterdag ook al nieuwe halteborden bij station Zetten-Andelst, zo´n beetje het uiterste puntje van het Breng-gebied.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Misschien dat ze de andere haltes pas doen als de nieuwe dienstregeling ingaat en ze niet alles over drie weken weer moeten wijzigen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Het zijn al nieuwe borden :) De buurtbus had al netjes lijnnummer 561 ipv 161. Zo slim zijn ze dan ook weer wel ;) Maar je hebt verder wel een goed punt. Tussen Dukenburg en Grave veranderd er verder op een enkel lijnnummer na niks terwijl je binnen Nijmegen juist allemaal nieuwe routes gaat krijgen met echt andere nummers. Dat zou verwarrend kunnen werken door ze nu al aan te passen.Frank schreef:Misschien dat ze de andere haltes pas doen als de nieuwe dienstregeling ingaat en ze niet alles over drie weken weer moeten wijzigen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Ze zijn in Nijmegen al wel eens eerder een paar dagen te vroeg geweest (ook bij de grote wijzigingen in december 2004), maar nu al zou wel heel erg vroeg zijn.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Een paar dagen kan inderdaad IMO, maar een paar weken is inderdaad te vroeg ;) Toevallig werd op twitter net ook die vraag gesteld, hier het antwoord van @BrengOV:
Halteborden waarop de info niet verandert per 9-12 zijn als eerste aan de beurt om verwarring te beperken.
Halteborden waarop de info niet verandert per 9-12 zijn als eerste aan de beurt om verwarring te beperken.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Ze kunnen gedachtes lezen daar bij Breng .
Of gewoon dit forum, uiteraard
Of gewoon dit forum, uiteraard
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Misschien was degene die de vraag stelde wel iemand van het forumFrank schreef:Ze kunnen gedachtes lezen daar bij Breng .
Of gewoon dit forum, uiteraard
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
O wacht, niet goed gelezen. Dat lijkt nog waarschijnlijker .
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Die Twitter service is overigens best netjes, reageert op vrij wel alles wat naar @BrengOV wordt gestuurd en ook op veel dingen die zo een #breng tag hebben. Geeft ook keurige antwoorden, niet van die nietszeggende standaardantwoorden van de klantenservice. Zo iemand zouden ze voor het SRE ook wel mogen aanstellen.
Laatst gewijzigd door fogeltje op ma 19 nov 2012, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een touringcar is geen bus"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Terwijl hun Twitter handle @BrengOV is ;)
Maar heb zelf naar aanleiding van een omleiding ook een klachtenstroom die kant op gestuurd en uiteindelijk direct een mail kunnen sturen...
Maar heb zelf naar aanleiding van een omleiding ook een klachtenstroom die kant op gestuurd en uiteindelijk direct een mail kunnen sturen...
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Aangepastwebguy schreef:Terwijl hun Twitter handle @BrengOV is ;)
Maar heb zelf naar aanleiding van een omleiding ook een klachtenstroom die kant op gestuurd en uiteindelijk direct een mail kunnen sturen...
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
De Borden van lijn 86 in Doorwerth en Renkum zijn ook al vervangen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Volgens enkele mensen op Twitter is er vanochtend iemand flauwgevallen in een 99 door de drukte. Kan alleen niet opmaken om welke rit het ging en waar. Een paar tweets zijn richting @BrengOV gestuurd, maar ik zag er ook eentje gaan naar Arriva, maar zoveel ritten rijdt Arriva in de ochtend zelf niet, dat laten ze juist touringcarbedrijven doen. Vanaf Uden 7:07 Breng, 7:18/7:22 twee bussen van Diamond, 7:37 Breng, 7:52 Van Dijk. Daarvoor rijdt Arriva alleen om 6:39 een rit en vanaf 8:07 rijden ze altijd :07/:09. De extra ingelegde ritten vanaf Grave worden door Breng gereden. Dus ik vermoed dat het toch om een Breng bus ging, die rit van 6:39 zal nog niet zo heel vol zitten en de tweet was "1 uur geleden" gepost...het zou dan theoretisch nog wel om die van 8:07 kunnen gaan.
Maar ik kan wel zeggen dat er inderdaad wat weinig capaciteit is in de ochtend. Als Diamond de rit van 7:22 met 1 gelede bus zou rijden, dan zou het in de meeste gevallen niet passen. Nu rijden ze met twee gelede bussen, dat gaat meestal prima (zitvol). Vanochtend nam de voorste bus de meeste mensen mee maar voor Dukenburg stapten er enkele over omdat de volgende achter ons zat (wij hadden vertraging door een loader) en bijna niemand had. De Breng bus die rond 8:25 op het station aankwam (vertrek 8 minuten na Diamond in Grave) was ook heel vol. Dus ondanks de hoge frequentie vanaf Grave in de ochtend zijn al die bussen heel vol. Twitter staat er al een week vol me (begon vorige week die plotselinge drukte, dat merkte ik zelf ook).
Maar ik kan wel zeggen dat er inderdaad wat weinig capaciteit is in de ochtend. Als Diamond de rit van 7:22 met 1 gelede bus zou rijden, dan zou het in de meeste gevallen niet passen. Nu rijden ze met twee gelede bussen, dat gaat meestal prima (zitvol). Vanochtend nam de voorste bus de meeste mensen mee maar voor Dukenburg stapten er enkele over omdat de volgende achter ons zat (wij hadden vertraging door een loader) en bijna niemand had. De Breng bus die rond 8:25 op het station aankwam (vertrek 8 minuten na Diamond in Grave) was ook heel vol. Dus ondanks de hoge frequentie vanaf Grave in de ochtend zijn al die bussen heel vol. Twitter staat er al een week vol me (begon vorige week die plotselinge drukte, dat merkte ik zelf ook).
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... megen/2640
Ben zojuist in Arnhem wezen kijken, moest toch naar de stad. Heb foldertje met alle wijzigingen, foldertje (boekje bijna) met bustijden van Arnhem stad (1 t/m 10, 53, 73, 77, N9 en N53) en zowaar lijnennetkaarten van Arnhem en de stadsregio. Van Nijmegen moet voor mij even wachten ben ik bang.
Ben zojuist in Arnhem wezen kijken, moest toch naar de stad. Heb foldertje met alle wijzigingen, foldertje (boekje bijna) met bustijden van Arnhem stad (1 t/m 10, 53, 73, 77, N9 en N53) en zowaar lijnennetkaarten van Arnhem en de stadsregio. Van Nijmegen moet voor mij even wachten ben ik bang.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Oh de lijnfolders zijn er al? Dat is dan wel een stuk sneller dan vorig jaar :') Ik ga morgen wat eerder naar huis, meteen eens langs het loket.Frank schreef:http://www.breng.nl/reizen-met-breng/14 ... megen/2640
Ben zojuist in Arnhem wezen kijken, moest toch naar de stad. Heb foldertje met alle wijzigingen, foldertje (boekje bijna) met bustijden van Arnhem stad (1 t/m 10, 53, 73, 77, N9 en N53) en zowaar lijnennetkaarten van Arnhem en de stadsregio. Van Nijmegen moet voor mij even wachten ben ik bang.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Was dat bij het vvv in Arnhem?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Bij het Musis Sacrum, in de bus die er vanmiddag effetjes stond. Werden ook foldertjes uitgedeeld bij de bushalte Velperplein. Weet niet waar je de foldertjes straks kunt verkrijgen. Chipkaart opladen bij de VVV kan inmiddels ook niet meer (kan nu wel bij Bruna op het station), maar misschien zijn de lijnfolders daar straks nog wel verkrijgbaar. Of komt er nog een informatiebalie/winkel op het station? Dat zou ook wel zeer praktisch zijn :) .
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Oke, ga morgen in nijmegen wel even kijken. Kan het dan meteen vragen.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Vreemd dat die infobus op maar liefst 3 dagen (en 4 locaties) in Nijmegen staat en slechts 1 dag in Arnhem. :?
Die verhouding lijkt me een beetje scheef.
Die verhouding lijkt me een beetje scheef.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Als ik me niet vergis bestaat het wagenpark op dit moment uit 40 gelede en 2 ongelede trolleys. Straks heb je dus netto twee trolleys minder (de 9 originele Hess trolleys +31 nieuwe) terwijl er toch flink wordt uitgebreid. Denk daarbij aan de Schuytgraaf (en toekomstige frequentieverhoging daar), Huissen en Hoogkamp. Je zou zeggen dat ze straks trolleybussen tekort gaan komen.koekje schreef:Alle Van Hool en Berkhof (en de overgebleven Volvo) trolleybussen worden op termijn door nieuwe Hess trolleybussen vervangen. Medio 2017 rijden er dus alleen maar Hess trolleybussen in Arnhem.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Nijmegen is gewoon belangrijker, maar dat willen ze in Arnhem niet inzien :YMeltrain schreef:Vreemd dat die infobus op maar liefst 3 dagen (en 4 locaties) in Nijmegen staat en slechts 1 dag in Arnhem. :?
Die verhouding lijkt me een beetje scheef.
Ik ga morgenmiddag tussen 15:30 en 16:11 ook even naar Nijmegen naar het station. Moet de bus van 16:11 hebben omdat ik wat eerder thuis moet zijn, dus ga ik nog even iets eerder weg op de uni dan normaal.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Een bus in de 573x reeks is ook omgestickerd, volgens mij zag die er hetzelfde uit.Daniel schreef:Die 5729 schijnt trouwens nog niet helemaal het gewenste uiterlijk te hebben. De rest wordt dus nog wat anders bestickerd.
De Hermes 9119 rijdt ook nog steeds rondjes, heb er toevallig twee keer in gezeten deze week (oa vanochtend). Dit was pas de derde keer dat ik in een Hermes Citaro gezeten heb, die dingen rijden normaal alleen maar op de stadsdienst in Eindhoven en in de ochtendspits richting Eindhoven op de 121. Het is maar heel incidenteel dat ik zo een bus heb gehad in de ochtend richting Uden of in de middagspits.
Zijn die Heyendaalshuttles niet eens onderhand klaar met de ombouw?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Nee joh, is gewoon compensatie voor andere dingen waarin Arnhem met 4-1 wint van Nijmegen.fogeltje schreef:Nijmegen is gewoon belangrijker, maar dat willen ze in Arnhem niet inzien :Y
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9
Dat spelletje mogen ze hebben, dan geef Nijmegen maar de bussen. Vind ik prima :')
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten