Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door huibf »

Ik snap dat ook niet.De prijzen voor 18- en 65+ worden steeds goedkoper.
inkomstenderving van de studentenovkaart worden afgewenteld op de normale reiziger. Tekort op gratis ov idem dito.
in SAN zou het km tarief wel wat hoger mogen. Ook het brengvrij abonnement is erg goedkoop, daarintegen is het kortingsproduct veel te duur en onaantrekkelijk

ROSRE en SRE hebben dan ook uitdrukkeijk bezwaar gemaakt tegen het verhogen van de tarieven (meer dan de inflatie) om de tekorten van de s.ovkaart op te vangen, zoals ook te lezen valt in het schrijven van Rocov Gelderland..
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Hoe weet jij dat lijn 64 en 65 zo slecht lopen?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Het feit dat die in een uurdienst rijden en uitbesteed zijn aan een taxibedrijf zegt al iets. Ik heb er een keer ingezeten, maar dat was wel in daluren. Toen was de 64 deels benut, maar op de 65 had ik privevervoer. Nu is dat niet genoeg ervaring om er uitspraken over te doen, maar mijn impressie was wel die van een magere lijn.

@Huib: Breng Vrij is vrij aantrekkelijk zodra men uit de streek komt, binnen Nijmegen is het duur, daarvoor is het kortingsproduct juist aantrekkelijk. Maar in vergelijking met bijvoorbeeld het Brabo product is het inderdaad een vrij duur product. Echter is Brabant volgens mij juist een uitzondering met zijn hoge korting.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

Het meest verkochte zone abonnement binnen de stadsregio was die van 2 zones. De prijs van Breng vrij komt ongeveer overeen met de prijs van twee zones.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Toch is het vanuit Dukenburg niet zo heel aantrekkelijk.
"Een touringcar is geen bus"
Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Trolley0144 »

Ik hoorde vanmorgen van een chauffeur dat de berkhoftrolleys er aan het eind van dit jaar allemaal uit gaan en dat de resterende hess trolleys van de serie 5243-5273 dan allemaal afgeleverd zijn.
Staan de van hool trolleys nog steeds in Lelystad opgeslagen of zijn ze al verkocht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef: @Huib: Breng Vrij is vrij aantrekkelijk zodra men uit de streek komt, binnen Nijmegen is het duur,
Binnen Arnhem niet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Trolley0144 schreef:Ik hoorde vanmorgen van een chauffeur dat de berkhoftrolleys er aan het eind van dit jaar allemaal uit gaan en dat de resterende hess trolleys van de serie 5243-5273 dan allemaal afgeleverd zijn.
Staan de van hool trolleys nog steeds in Lelystad opgeslagen of zijn ze al verkocht.
Deze chauffeur kletst uit z'n nek.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:
fogeltje schreef: @Huib: Breng Vrij is vrij aantrekkelijk zodra men uit de streek komt, binnen Nijmegen is het duur,
Binnen Arnhem niet?
Daar kan ik niet over oordelen omdat ik niet zo bekend ben. In Nijmegen ben ik vrij goed bekend met gemiddelde ritprijzen en Breng Vrij gebruik.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frans F »

Freek schreef:De prijs van Breng vrij komt ongeveer overeen met de prijs van twee zones.
Dan vraag je ook om zwaar verlies gevende streeklijnen. En volslagen naief natuurlijk om te denken dat je dat oplost door het kilometertarief extra te verhogen.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

BrengMe schreef:Hoe weet jij dat lijn 64 en 65 zo slecht lopen?
Uit observaties blijkt dat er maar enkele mensen per rit inzitten en soms rijdt de bus leeg rond. Aangezien ze geen kernen ontsluiten die anders verstoken bleven van OV kun je ze beter schrappen.

Verder moet de stadsregio goed kijken naar parallel lopende buslijnen met spoor. Daar valt nog veel winst mee te halen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

koekje schreef:
Trolley0144 schreef:Ik hoorde vanmorgen van een chauffeur dat de berkhoftrolleys er aan het eind van dit jaar allemaal uit gaan en dat de resterende hess trolleys van de serie 5243-5273 dan allemaal afgeleverd zijn.
Deze chauffeur kletst uit z'n nek.
Hoopte al op deze bevestiging :)

Ik kan het me ook niet voorstellen. Volgens mij was het de bedoeling dat slechts een deel van de Berkhofs er volgend jaar uitgaat.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door koekje »

Inderdaad:

Afbeelding
Afbeelding
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fred1954 »

koekje schreef:
Trolley0144 schreef:Ik hoorde vanmorgen van een chauffeur dat de berkhoftrolleys er aan het eind van dit jaar allemaal uit gaan en dat de resterende hess trolleys van de serie 5243-5273 dan allemaal afgeleverd zijn.
Staan de van hool trolleys nog steeds in Lelystad opgeslagen of zijn ze al verkocht.
Deze chauffeur kletst uit z'n nek.
Volgens mij is de Berkhof vervanging door Hess bussen uitgesmeerd over de jaren 2015-2016-2017

Edit: stond er al, keek weer met mijn neus. :oops:
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Inmiddels staat in Arnhem in de buurt van de rotonde Brabantweg (eindpunt lijn 6)/Randweg een bord dat men bezig is met de aanleg van de bovenleiding van trolleybus 2 tussen mei en november of december. Heb op de Randweg nog geen nieuwe activiteiten gezien. Ben de wijk niet meer in geweest.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Er zijn alleen laatst wat gaten gegraven voor de trolleymasten op de Randweg. Maar ik denk dat het gros van de werkzaamheden in De Laar Oost nu wel gaan beginnen. Op de Lange Akkers zijn ze al aanwezig.

Ook in de St. Laurentiuslaan bevinden zich masten. Gezien de kleur van die masten en de aanwezigheid van stickers en hier en daar wat kleine tags, hoef ik niet te raden waar die masten van de oude Vredenburglijn tussen het N325 viaduct en de Groningensingel naar toe zijn gegaan. :)
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Dus Breng wil de ritprijs voor "normale" reizigers fors verhogen maar voert wel dit in:
"Met het abonnement Breng Vrij 65+ reist u een heel jaar lang in de daluren onbeperkt met alle Breng-bussen in Arnhem-Nijmegen. Voor slechts €100,00! "

:X Die mensen krijgen al 34% korting als ze de moeite nemen een persoonlijke OVC aan te schaffen (stapelt dan met dalurenkorting Oost Nederland?), die laat je vervolgens praktisch gratis reizen en knijpt de gewone reiziger maar verder uit.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door huibf »

ach ja sommige bedrijven willen niet begrijpen en willen gewoon niet veranderen. Denk dat dat een vorm van angst voor veranderingen is. Bedrijfscultuur... en in OV bedrijven zit dit volgensmij heel erg diep geworteld
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door MdJ »

fogeltje schreef:Dus Breng wil de ritprijs voor "normale" reizigers fors verhogen maar voert wel dit in:
"Met het abonnement Breng Vrij 65+ reist u een heel jaar lang in de daluren onbeperkt met alle Breng-bussen in Arnhem-Nijmegen. Voor slechts €100,00! "

:X Die mensen krijgen al 34% korting als ze de moeite nemen een persoonlijke OVC aan te schaffen (stapelt dan met dalurenkorting Oost Nederland?), die laat je vervolgens praktisch gratis reizen en knijpt de gewone reiziger maar verder uit.
Niet heel onlogisch, als je bedenkt dat dit abonnement er voor zorgt dat WMO'ers nu met de bus reizen ipv Regiotaxi. En laat die Regiotaxi nu ook onder de Stadsregio vallen. (Niet iedereen uiteraard, als maar een deel overstapt is dat al een kostenbesparing)
Bij twijfel: gebruik beton.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Dagren »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Dus Breng wil de ritprijs voor "normale" reizigers fors verhogen maar voert wel dit in:
"Met het abonnement Breng Vrij 65+ reist u een heel jaar lang in de daluren onbeperkt met alle Breng-bussen in Arnhem-Nijmegen. Voor slechts €100,00! "

:X Die mensen krijgen al 34% korting als ze de moeite nemen een persoonlijke OVC aan te schaffen (stapelt dan met dalurenkorting Oost Nederland?), die laat je vervolgens praktisch gratis reizen en knijpt de gewone reiziger maar verder uit.
ach ja sommige bedrijven willen niet begrijpen en willen gewoon niet veranderen. Denk dat dat een vorm van angst voor veranderingen is. Bedrijfscultuur... en in OV bedrijven zit dit volgensmij heel erg diep geworteld
Wat dacht je van de overheden? ;)
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frans F »

Zowel Breng als KAN/SAN zijn volledig de weg kwijt. Overigens gunstig voor de trein, parallelle buslijnen naar plaatsen als Wijchen, Elst, Dieren, Westervoort en Zevenaar lopen zo meteen vanzelf leeg richting trein. Mag de bus de vrijwel niets betalende scholieren en bejaarden blijven vervoeren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Waarom betalen scholieren niets volgens jou? Ze krijgen inderdaad 34% korting op de basisprijs, maar dan betalen ze dus nog steeds 66% wél. Een maandabonnement bij Breng is voor scholieren ook maar €15,- goedkoper dan voor volwassenen.
Ik snap het probleem dus niet. :?

In Rotterdam en Capelle a/d IJssel mogen 65+'ers na 9:00 gratis reizen. Dat haalt ouderen behoorlijk uit hun isolement. Mijn opa en oma zijn er ook erg blij mee. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frans F »

Een maandabonnement van €60 per maand is lachwekkend als vergelijkt wat je dan per kilometer betaalt en dat vergelijkt met het normale kilometarief voor vol betalende reizigers. Veel vol betalende reizigers zijn het zat dat het OV inkomenspolitiek bedrijft.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

MdJ schreef:
fogeltje schreef:Dus Breng wil de ritprijs voor "normale" reizigers fors verhogen maar voert wel dit in:
"Met het abonnement Breng Vrij 65+ reist u een heel jaar lang in de daluren onbeperkt met alle Breng-bussen in Arnhem-Nijmegen. Voor slechts €100,00! "

:X Die mensen krijgen al 34% korting als ze de moeite nemen een persoonlijke OVC aan te schaffen (stapelt dan met dalurenkorting Oost Nederland?), die laat je vervolgens praktisch gratis reizen en knijpt de gewone reiziger maar verder uit.
Niet heel onlogisch, als je bedenkt dat dit abonnement er voor zorgt dat WMO'ers nu met de bus reizen ipv Regiotaxi. En laat die Regiotaxi nu ook onder de Stadsregio vallen. (Niet iedereen uiteraard, als maar een deel overstapt is dat al een kostenbesparing)
Maar dat moet niet ten koste gaan van reguliere busreizigers. Dat het KAN bespaart is leuk voor ze, maar dat moet Breng dan vervolgens niet weer bij de gewone OV-reiziger gaan halen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Wat verstaan jullie onder "vol betalend" en "gewone OV-reiziger"?
Vrijwel niemand reist voltarief op de OV Chipkaart hoor. Forensen hebben bijna allemaal een abonnement omdat al snel voordeliger is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten