Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik snap dat ook niet.De prijzen voor 18- en 65+ worden steeds goedkoper.
inkomstenderving van de studentenovkaart worden afgewenteld op de normale reiziger. Tekort op gratis ov idem dito.
in SAN zou het km tarief wel wat hoger mogen. Ook het brengvrij abonnement is erg goedkoop, daarintegen is het kortingsproduct veel te duur en onaantrekkelijk
ROSRE en SRE hebben dan ook uitdrukkeijk bezwaar gemaakt tegen het verhogen van de tarieven (meer dan de inflatie) om de tekorten van de s.ovkaart op te vangen, zoals ook te lezen valt in het schrijven van Rocov Gelderland..
inkomstenderving van de studentenovkaart worden afgewenteld op de normale reiziger. Tekort op gratis ov idem dito.
in SAN zou het km tarief wel wat hoger mogen. Ook het brengvrij abonnement is erg goedkoop, daarintegen is het kortingsproduct veel te duur en onaantrekkelijk
ROSRE en SRE hebben dan ook uitdrukkeijk bezwaar gemaakt tegen het verhogen van de tarieven (meer dan de inflatie) om de tekorten van de s.ovkaart op te vangen, zoals ook te lezen valt in het schrijven van Rocov Gelderland..
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Hoe weet jij dat lijn 64 en 65 zo slecht lopen?
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Het feit dat die in een uurdienst rijden en uitbesteed zijn aan een taxibedrijf zegt al iets. Ik heb er een keer ingezeten, maar dat was wel in daluren. Toen was de 64 deels benut, maar op de 65 had ik privevervoer. Nu is dat niet genoeg ervaring om er uitspraken over te doen, maar mijn impressie was wel die van een magere lijn.
@Huib: Breng Vrij is vrij aantrekkelijk zodra men uit de streek komt, binnen Nijmegen is het duur, daarvoor is het kortingsproduct juist aantrekkelijk. Maar in vergelijking met bijvoorbeeld het Brabo product is het inderdaad een vrij duur product. Echter is Brabant volgens mij juist een uitzondering met zijn hoge korting.
@Huib: Breng Vrij is vrij aantrekkelijk zodra men uit de streek komt, binnen Nijmegen is het duur, daarvoor is het kortingsproduct juist aantrekkelijk. Maar in vergelijking met bijvoorbeeld het Brabo product is het inderdaad een vrij duur product. Echter is Brabant volgens mij juist een uitzondering met zijn hoge korting.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Het meest verkochte zone abonnement binnen de stadsregio was die van 2 zones. De prijs van Breng vrij komt ongeveer overeen met de prijs van twee zones.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Toch is het vanuit Dukenburg niet zo heel aantrekkelijk.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik hoorde vanmorgen van een chauffeur dat de berkhoftrolleys er aan het eind van dit jaar allemaal uit gaan en dat de resterende hess trolleys van de serie 5243-5273 dan allemaal afgeleverd zijn.
Staan de van hool trolleys nog steeds in Lelystad opgeslagen of zijn ze al verkocht.
Staan de van hool trolleys nog steeds in Lelystad opgeslagen of zijn ze al verkocht.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Binnen Arnhem niet?fogeltje schreef: @Huib: Breng Vrij is vrij aantrekkelijk zodra men uit de streek komt, binnen Nijmegen is het duur,
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Deze chauffeur kletst uit z'n nek.Trolley0144 schreef:Ik hoorde vanmorgen van een chauffeur dat de berkhoftrolleys er aan het eind van dit jaar allemaal uit gaan en dat de resterende hess trolleys van de serie 5243-5273 dan allemaal afgeleverd zijn.
Staan de van hool trolleys nog steeds in Lelystad opgeslagen of zijn ze al verkocht.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Daar kan ik niet over oordelen omdat ik niet zo bekend ben. In Nijmegen ben ik vrij goed bekend met gemiddelde ritprijzen en Breng Vrij gebruik.Meltrain schreef:Binnen Arnhem niet?fogeltje schreef: @Huib: Breng Vrij is vrij aantrekkelijk zodra men uit de streek komt, binnen Nijmegen is het duur,
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dan vraag je ook om zwaar verlies gevende streeklijnen. En volslagen naief natuurlijk om te denken dat je dat oplost door het kilometertarief extra te verhogen.Freek schreef:De prijs van Breng vrij komt ongeveer overeen met de prijs van twee zones.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Uit observaties blijkt dat er maar enkele mensen per rit inzitten en soms rijdt de bus leeg rond. Aangezien ze geen kernen ontsluiten die anders verstoken bleven van OV kun je ze beter schrappen.BrengMe schreef:Hoe weet jij dat lijn 64 en 65 zo slecht lopen?
Verder moet de stadsregio goed kijken naar parallel lopende buslijnen met spoor. Daar valt nog veel winst mee te halen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Hoopte al op deze bevestiging :)koekje schreef:Deze chauffeur kletst uit z'n nek.Trolley0144 schreef:Ik hoorde vanmorgen van een chauffeur dat de berkhoftrolleys er aan het eind van dit jaar allemaal uit gaan en dat de resterende hess trolleys van de serie 5243-5273 dan allemaal afgeleverd zijn.
Ik kan het me ook niet voorstellen. Volgens mij was het de bedoeling dat slechts een deel van de Berkhofs er volgend jaar uitgaat.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Volgens mij is de Berkhof vervanging door Hess bussen uitgesmeerd over de jaren 2015-2016-2017koekje schreef:Deze chauffeur kletst uit z'n nek.Trolley0144 schreef:Ik hoorde vanmorgen van een chauffeur dat de berkhoftrolleys er aan het eind van dit jaar allemaal uit gaan en dat de resterende hess trolleys van de serie 5243-5273 dan allemaal afgeleverd zijn.
Staan de van hool trolleys nog steeds in Lelystad opgeslagen of zijn ze al verkocht.
Edit: stond er al, keek weer met mijn neus.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Inmiddels staat in Arnhem in de buurt van de rotonde Brabantweg (eindpunt lijn 6)/Randweg een bord dat men bezig is met de aanleg van de bovenleiding van trolleybus 2 tussen mei en november of december. Heb op de Randweg nog geen nieuwe activiteiten gezien. Ben de wijk niet meer in geweest.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Er zijn alleen laatst wat gaten gegraven voor de trolleymasten op de Randweg. Maar ik denk dat het gros van de werkzaamheden in De Laar Oost nu wel gaan beginnen. Op de Lange Akkers zijn ze al aanwezig.
Ook in de St. Laurentiuslaan bevinden zich masten. Gezien de kleur van die masten en de aanwezigheid van stickers en hier en daar wat kleine tags, hoef ik niet te raden waar die masten van de oude Vredenburglijn tussen het N325 viaduct en de Groningensingel naar toe zijn gegaan. :)
Ook in de St. Laurentiuslaan bevinden zich masten. Gezien de kleur van die masten en de aanwezigheid van stickers en hier en daar wat kleine tags, hoef ik niet te raden waar die masten van de oude Vredenburglijn tussen het N325 viaduct en de Groningensingel naar toe zijn gegaan. :)
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Dus Breng wil de ritprijs voor "normale" reizigers fors verhogen maar voert wel dit in:
"Met het abonnement Breng Vrij 65+ reist u een heel jaar lang in de daluren onbeperkt met alle Breng-bussen in Arnhem-Nijmegen. Voor slechts €100,00! "
:X Die mensen krijgen al 34% korting als ze de moeite nemen een persoonlijke OVC aan te schaffen (stapelt dan met dalurenkorting Oost Nederland?), die laat je vervolgens praktisch gratis reizen en knijpt de gewone reiziger maar verder uit.
"Met het abonnement Breng Vrij 65+ reist u een heel jaar lang in de daluren onbeperkt met alle Breng-bussen in Arnhem-Nijmegen. Voor slechts €100,00! "
:X Die mensen krijgen al 34% korting als ze de moeite nemen een persoonlijke OVC aan te schaffen (stapelt dan met dalurenkorting Oost Nederland?), die laat je vervolgens praktisch gratis reizen en knijpt de gewone reiziger maar verder uit.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
ach ja sommige bedrijven willen niet begrijpen en willen gewoon niet veranderen. Denk dat dat een vorm van angst voor veranderingen is. Bedrijfscultuur... en in OV bedrijven zit dit volgensmij heel erg diep geworteld
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Niet heel onlogisch, als je bedenkt dat dit abonnement er voor zorgt dat WMO'ers nu met de bus reizen ipv Regiotaxi. En laat die Regiotaxi nu ook onder de Stadsregio vallen. (Niet iedereen uiteraard, als maar een deel overstapt is dat al een kostenbesparing)fogeltje schreef:Dus Breng wil de ritprijs voor "normale" reizigers fors verhogen maar voert wel dit in:
"Met het abonnement Breng Vrij 65+ reist u een heel jaar lang in de daluren onbeperkt met alle Breng-bussen in Arnhem-Nijmegen. Voor slechts €100,00! "
:X Die mensen krijgen al 34% korting als ze de moeite nemen een persoonlijke OVC aan te schaffen (stapelt dan met dalurenkorting Oost Nederland?), die laat je vervolgens praktisch gratis reizen en knijpt de gewone reiziger maar verder uit.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Wat dacht je van de overheden? ;)huibf schreef:ach ja sommige bedrijven willen niet begrijpen en willen gewoon niet veranderen. Denk dat dat een vorm van angst voor veranderingen is. Bedrijfscultuur... en in OV bedrijven zit dit volgensmij heel erg diep geworteldfogeltje schreef:Dus Breng wil de ritprijs voor "normale" reizigers fors verhogen maar voert wel dit in:
"Met het abonnement Breng Vrij 65+ reist u een heel jaar lang in de daluren onbeperkt met alle Breng-bussen in Arnhem-Nijmegen. Voor slechts €100,00! "
:X Die mensen krijgen al 34% korting als ze de moeite nemen een persoonlijke OVC aan te schaffen (stapelt dan met dalurenkorting Oost Nederland?), die laat je vervolgens praktisch gratis reizen en knijpt de gewone reiziger maar verder uit.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Zowel Breng als KAN/SAN zijn volledig de weg kwijt. Overigens gunstig voor de trein, parallelle buslijnen naar plaatsen als Wijchen, Elst, Dieren, Westervoort en Zevenaar lopen zo meteen vanzelf leeg richting trein. Mag de bus de vrijwel niets betalende scholieren en bejaarden blijven vervoeren.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Waarom betalen scholieren niets volgens jou? Ze krijgen inderdaad 34% korting op de basisprijs, maar dan betalen ze dus nog steeds 66% wél. Een maandabonnement bij Breng is voor scholieren ook maar €15,- goedkoper dan voor volwassenen.
Ik snap het probleem dus niet. :?
In Rotterdam en Capelle a/d IJssel mogen 65+'ers na 9:00 gratis reizen. Dat haalt ouderen behoorlijk uit hun isolement. Mijn opa en oma zijn er ook erg blij mee. *O*
Ik snap het probleem dus niet. :?
In Rotterdam en Capelle a/d IJssel mogen 65+'ers na 9:00 gratis reizen. Dat haalt ouderen behoorlijk uit hun isolement. Mijn opa en oma zijn er ook erg blij mee. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Een maandabonnement van €60 per maand is lachwekkend als vergelijkt wat je dan per kilometer betaalt en dat vergelijkt met het normale kilometarief voor vol betalende reizigers. Veel vol betalende reizigers zijn het zat dat het OV inkomenspolitiek bedrijft.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Maar dat moet niet ten koste gaan van reguliere busreizigers. Dat het KAN bespaart is leuk voor ze, maar dat moet Breng dan vervolgens niet weer bij de gewone OV-reiziger gaan halen.MdJ schreef:Niet heel onlogisch, als je bedenkt dat dit abonnement er voor zorgt dat WMO'ers nu met de bus reizen ipv Regiotaxi. En laat die Regiotaxi nu ook onder de Stadsregio vallen. (Niet iedereen uiteraard, als maar een deel overstapt is dat al een kostenbesparing)fogeltje schreef:Dus Breng wil de ritprijs voor "normale" reizigers fors verhogen maar voert wel dit in:
"Met het abonnement Breng Vrij 65+ reist u een heel jaar lang in de daluren onbeperkt met alle Breng-bussen in Arnhem-Nijmegen. Voor slechts €100,00! "
:X Die mensen krijgen al 34% korting als ze de moeite nemen een persoonlijke OVC aan te schaffen (stapelt dan met dalurenkorting Oost Nederland?), die laat je vervolgens praktisch gratis reizen en knijpt de gewone reiziger maar verder uit.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Wat verstaan jullie onder "vol betalend" en "gewone OV-reiziger"?
Vrijwel niemand reist voltarief op de OV Chipkaart hoor. Forensen hebben bijna allemaal een abonnement omdat al snel voordeliger is.
Vrijwel niemand reist voltarief op de OV Chipkaart hoor. Forensen hebben bijna allemaal een abonnement omdat al snel voordeliger is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten