Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Citaro's blijven inderdaad gewoon in Nijmegen. Alhoewel er heus wel eens een ruilactie kan zijn door een defect/ongeval/etc maar dat wordt dan snel weer gecorrigeerd. Dus hup, broekjes weer omhoog!
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Arriva heeft bussen zonder fatsoenlijke beenruimte en slechte kwaliteit stoelen :')jwalk1 schreef:Ik ben blij dat ik steeds meer met Arriva Brabant bussen reis, 100x beter.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Wellicht was het kleine busje defect of er werden veel bezoekers verwacht ivm feestdag.Wolfje98 schreef:Vandaag vertrok Breng 4514 om 14:42u vanaf Cs als lijn 3 naar Berg en Dal Arika museum, iemand enig idee waarom?
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Dat laatste dus: het Afrika Museum had een kinderfestival georganiseerd met de voor kinderen populaire B-Brave als een van de artiesten. Daardoor zal Breng denk ik wel op veel reizigers hebben gerekend.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Na klachten van mensen uit Beuningen is de oude route "versneld hersteld" kreeg ik zojuist te horen. Het eindpunt in de avonduren lag nogal ongunstig en betreffende halte had geen haltekom. Hierdoor moest de bus op een vrij onveilig punt (bij een onoverzichtelijke bocht) zijn tijd afwachten. Dat is dermate gevaarlijk gevonden dat Breng actie heeft ondernomen.
Tekst op de website is al aangepast:
Buslijn 5 rijdt van Nijmegen naar Beuningen v.v. een aangepaste route: vanaf de Industrieweg via de Westkanaaldijk, de Lagelandseweg, de Hogelandseweg, de Nieuwe Pieckelaan en de Houtduiflaan naar de Burg. Geradtslaan. Vanaf daar rijdt buslijn 5 weer de normale route door Beuningen naar de haltes Aalsterveld en Tiberiuslaan.
Tekst op de website is al aangepast:
Buslijn 5 rijdt van Nijmegen naar Beuningen v.v. een aangepaste route: vanaf de Industrieweg via de Westkanaaldijk, de Lagelandseweg, de Hogelandseweg, de Nieuwe Pieckelaan en de Houtduiflaan naar de Burg. Geradtslaan. Vanaf daar rijdt buslijn 5 weer de normale route door Beuningen naar de haltes Aalsterveld en Tiberiuslaan.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Skippen naar 15:03 - Stukje over de Trolley 2.0
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik zag het, ja: Hier heb ik een tijdje terug een apart topic over gestart: viewtopic.php?f=57&t=11395&p=389394#p366116j-ason schreef:Skippen naar 15:03 - Stukje over de Trolley 2.0
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
In het filmpje was de Breng 5211 te zien, wordt de 5210 ook gebruikt?
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo 05 apr 2015, 14:13
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Niet Misschien voor de 2e?Wolfje98 schreef:In het filmpje was de Breng 5211 te zien, wordt de 5210 ook gebruikt?
Groetjes Niels
HESS Swisstrolley 4 Brengtrolley
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
En door de 4-traps versnellingsbak gilt de bus als je boven de 60km/u komt. Dat hebben we hier in Rotterdam althans.Bee schreef:Ze hebben een stadsbusinrichting en -interieur.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
In Nijmegen rijdt men met een zesbak.OmniLezer schreef:En door de 4-traps versnellingsbak gilt de bus als je boven de 60km/u komt. Dat hebben we hier in Rotterdam althans.Bee schreef:Ze hebben een stadsbusinrichting en -interieur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Dan is Breng gezegend. En dan kunnen ze wel op die korte streeklijnen rijden. Maar ik zou ze ook niet aanraden op Breng Direct.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Voor de gemiddelde streeklijn van Breng zijn ze ongeschikt. Comfort is echt te laag. Probeer maar eens een rit van Venlo of Uden naar Nijmegen in die ondingen, echt geen pretje.
"Een touringcar is geen bus"
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Nou ik vind sowieso dat het interieur wel eens vervangen mag worden. Zelfde geldt voor de Mercedes-Benz Citaro CNG in Nijmegen, de stoelen zijn veel te hard.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik dacht dat we het over die Citaro's hadden. De MANbussen vallen redelijk mee. Het zijn geen Amba's maar ze kunnen ermee door.
"Een touringcar is geen bus"
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik dacht die oude trolleys.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Wat mij overigens wel opvalt, is dat die Citaro's van Syntus meer comfort hebben dan die van Breng. Zou Breng het comfort niet eens omhoog kunnen gooien?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Kunnen ze vast wel, maar of ze dat doen is een tweede.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Oude trolleys kunnen niet gaan rijden op korte streeklijnen rond Nijmegen ;)regenmaker schreef:Ik dacht die oude trolleys.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo 05 apr 2015, 14:13
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
fogeltje schreef:Oude trolleys kunnen niet gaan rijden op korte streeklijnen rond Nijmegen ;)regenmaker schreef:Ik dacht die oude trolleys.
En Nijmegen heeft geen bovenleiding
HESS Swisstrolley 4 Brengtrolley
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Zou dat een verband hebben?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik had even het onderzoek in mijn achterhoofd, waar trolleys 10 km zonder bovenleiding kunnen.fogeltje schreef:Oude trolleys kunnen niet gaan rijden op korte streeklijnen rond Nijmegen ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Vergeet niet dat dat dan heen én terug moet zijn, of anders een ruime keertijd aan het uiteinde moet zijn om de accu's genoeg op te laden om die 10km ook weer terug te kunnen rijden.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Maar je zou in Nijmegen een oplaadpunt kunnen maken. Heb je misschien een bus meer nodig om op te laden.
Zeker als de tramlijn tussen Nijmegen en Bemmel er komt, wordt het aantrekkelijk. ;)
Zeker als de tramlijn tussen Nijmegen en Bemmel er komt, wordt het aantrekkelijk. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Dan moet die tram wel zo aangelegd worden dat die van hetzelfde type bovenleiding gebruik maakt, anders heb je er niets aan. Ik hoop ook dat ze dat doen, want dan kun je later van bestaande infra gebruik maken. Zeker als er in lijn 300 een knip komt zoals nu op de planning staat, dan zou het een goede (tijdelijke) oplossing zijn om trolleylijn 3 door te trekken tot Bemmel (noordelijk deel van lijn 300 overnemen) en van de trambovenleiding gebruik kan maken om weer op te laden voor de terugreis. Tegelijkertijd houdt je dan ook een makkelijkere optie over om ooit die tram door te trekken naar Arnhem (want dan hoef je bijna alleen nog maar tramrails aan te leggen, aangezien je vast ook wel een tram kan ontwikkelen die ook 10km zonder bovenleiding kan rijden).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten