Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Etienne »

bartjemestrom schreef:Heb je een link naar die foto?
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56DA6A5A
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door bartjemestrom »

Niet verkeerd, maar heeft men bewust voor het roze dak gekozen?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Breng kleuren?
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Hij bedoeld waarom ingedeeld bij de Nijmeegse kleurstelling (roze dak) en niet de Arnhemse (blauw dak).
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

bartjemestrom schreef:Niet verkeerd, maar heeft men bewust voor het roze dak gekozen?
Ik denk het wel. Vroeger reed lijn 35 ook al met een roze dak rond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Maar de MAN's die er in de vorige dienstregeling op zaten waren juist vooral met blauw dak (althans, toen ik een kijkje op die lijn nam). 't blijft natuurlijk een beetje een grensgebied daar rond Elst met lijnen die zowel vanuit de richting Arnhem als Nijmegen komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

De lijn Zetten-Elst behoorde vroeger (voordat de samenvoeging tot één SAN-concessie) ook tot de concessie KAN-Zuid (het Nijmeegse deel) en werd ook gereden door Novio. De concessiehouder van KAN-Noord was toen moederbedrijf Connexxion zelf.

De voorganger van de lijn Zetten-Elst was ook de voormalige Nijmeegse stadslijn 3. Ook daarna, toen het een losse streeklijn Zetten-Elst (lijn 103) werd, reed er in de ochtendspits nog altijd 1 rit door over de snelweg naar Nijmegen Centrum en het CS daar. Het lijnnummer 35 kwam pas na de introductie van de SAN-concessie en de komst van 'Breng' (toen verdween ook de rit die doorreed naar Nijmegen en werd er doorgereden naar Bemmel)

Het lijkt me dat dit de reden is dat deze de Nijmeegse kleurstelling heeft gekregen.
Dat hij eerder wél blauw had, had er geloof ik meer mee te maken dat er te weinig roze busjes beschikbaar waren. Ook de Nijmeegse stadslijn 3 (Oosterhout Dorp - Afrikamuseum) reed steevast met een blauw busje (geen idee of hij dat nog steeds doet).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Ach, zolang er blauwe MAN's op de stadsdienst Nijmegen rijden kan er zeker een roze Brenger op lijn 35 rijden. Vergeet ook niet dat de voorganger, lijn 103, door Novio gereden werd. De lijn Elst - Zetten was een overblijfsel van lijn 43 Nijmegen - Rhenen van Zuidooster/Hermes.

EDIT: ah, iemand was me voor.
"Een touringcar is geen bus"
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

Er rijden nu ook twee Frysker busjes op lijn 35, volledig in de Cxx huisstijl.
Uit mijn hoofd de 3768 en de 3797.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Even ver de nieuwe dienstregeling

Vervallen lijn 7:
Het is een zware achteruitgang dat Lindenholt Oost van 2X per uur bediening in de avonduren en zondag naar geen bediening in de avonduren en zondag gaat, terwijl zonder extra DRU lijn 2 een volledig rondje Lindenholt kan maken in de avonduren en zondag (of 2X per uur met de klok mee, of 1X per uur met de klok mee en 1X per uur tegen de klok in.

Lijn 352 Arnhem Wageningen:
Jammer dat uitbreidingen in de frequentie tot een echt HOV niveau (8x per uur in de spits, 4X per uur in de daluren n op zaterdag en 2X per uur in de avonduren en op zondag) achterwegen blijven, ook al gaat dat ten koste van lijn 51

Ook jammer dat er geen verbinding komt tussen Presikhaaf en station Westervoort, zodat reizigers sneller naar de Liemers en Achterhoek kunnen

En waarom moet lijn 331 4x per uur naar Velp Zuid rijden? Is die plek zo belangrijk?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Je moet ook nagaan dat lijn 331 langs de HAN rijdt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Ik kan je vertellen dat toen ik op de HAN (2 jaar geleden) zat relatief maar weinig mensen gebruik maakte lijn (3)31 door zijn onopvallende ligging.
Ik heb geen onderschrift
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

2 jaar geleden was de lijn misschien nog niet zo bekend. Ik heb gehoord van een kennis die regelmatig lijn 331 naar Velp neemt dat de lijn (de tak naar Velp) inmiddels goed gebruikt wordt. Vooral bij de haltes t.h.v. de HAN en van Hall-Larenstein worden goed gebruikt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Wellicht was het iets handiger geweest als de 331 (vanaf Arnhem CS/Velperpoort) gezien pas iets verderop rechts ging om aan de andere kant van het spoor te komen, zodat hij bij de HAN zelf voor de deur stopt (haltes Elsweide/HAN en Zuilesteinlaan/HTS) in plaats van de paar honderd meter verderop gelegen haltes 'Station Presikhaaf' en 'IJssellaan/HAN'
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door busentrein »

Ze hangen er sinds vorig jaar collegejaar al met de benen uit in de ochtendspits. Vooral als je uit de trein komt op Velperpoort is het een kansloze missie
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Dat ding sluit juist net niet goed aan vanuit de [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie]/[serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie]. Tien ik wel eens naar een bedrijvendag op IJsseloord2 moest, ben ik maar via Centraal gereisd, aangezien je in Velperpoort al de bus ziet staan. Nu is die situatie nauwelijks beter. In Centraal vertrekt lijn 12 nu in de spits op .00/.30, dat is veel te krap rekening houdend met de standaard vertraging die Arriva in de spits oploopt.

Daarom ben ik ook voorstander van een directe bus van station Westervoort via IJsseloord2 naar de wijk Presikhaaf. Ik denk dat voor veel mensen uit de Achterhoek en Liemers een snellere verbinding zorgt, dan de huidige situatie via station Velperpoort, aangezien Velperpoort te veel westwaarts is gelegen.

Maar die 331 kwam vroeger ook al 4x per uur langs station Presikhaaf en de Ijssellaan, maar het gaat echt specifiek het lijngedeelte Brekelenkampstraat-Velp Zuid. Van Hall Larenstein en het ziekenhuis zitten daar gevestigd, maar had in de vorige dienstregeling dan lijnen 331/26/27 een capaciteitstekort, dat die uitbereiding noodzakelijk was?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
traveler1990
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 08 nov 2015, 18:39

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door traveler1990 »

Iemand enig idee of lijn 11 Nijmegen Dukenburg-Lagelandseweg met een grote of kleine bus gereden wordt?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Oh, ik had vandaag even kunnen kijken. Probeer er de volgende keer dat ik in Nijmegen ben op een zaterdag even te kijken.
"Een touringcar is geen bus"
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door jwalk1 »

Gisteren reed lijn 11 gewoon met een 'normale' grote bus
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Rijdt als het goed is altijd met een grote bus.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Michael »

Lijn 11 rijdt gewoon met een grote bus. Bijgevoegde foto is gemaakt op 2 januari 2013:

Afbeelding
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Milco »

Ik denk dat traveler1990 de ritten op zaterdag bedoelt, die enkel tussen Dukenburg en de Lagelandseweg rijden. ;)
traveler1990 schreef:Iemand enig idee of lijn 11 Nijmegen Dukenburg-Lagelandseweg met een grote of kleine bus gereden wordt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Djeez
Berichten: 51
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Djeez »

Beetje karig: met kerst en oudejaarsavond rijden er géén nachtbussen. Dus als je 's avonds op stap gaat moet je vooraf wel even kijken hoe je thuiskomt! Feestdagen maar je mag ze dus niet vieren? *bus* 31 december rijden de bussen sowieso altijd tot een uur of 19:00 uur en op 1 januari als zondag, dus heb je geluk als de eerste bus om 9 uur in de ochtend gaat (en sommige lijnen rijden helemaal niet meer op zondag of in de vakanties) :neg:
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Kan me voorstellen dat personeel liever ook niet met kerst en oud en nieuw wil rijden, dus dit verbaasd mij ook niet echt iets. Zou wel bij meer concessies voorkomen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Michael »

Is gewoon landelijk (en al jarenlang) volgens mij dat al het OV rond 20:00 aan hun laatste rit begint.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten