Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5271
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Tom024 schreef: do 13 jul 2023, 07:52 Iemand een idee wat voor gelede bussen we in Nijmegen kunnen verwachten komende week? In IJsselmond is het nog geen schoolvakantie en verder heeft CXX vooral eel elektrisch spul tegenwoordig, laden kan in Nijmegen niet. De wagens die vanuit Arnhem op lijn 352 rijden lijken me een zekerheidje?
Met de Citaro's uit Veluwe Zuid, MAN's uit Eindhoven en gascitaro's van 352 zou je al een eind kunnen komen.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door April064 »

Roeland schreef: do 13 jul 2023, 07:32 En hoe is de bezetting van lijn 105? De frequentie is een paar jaar geleden omhoog gegaan, zijn die ritten goed bezet?
Ik heb hiervoor alleen heel anekdotisch bewijs, maar toen ik de 105 nam was de bezetting nog wel redelijk (stuk of 12 mensen), ondanks dat het rond lunchtijd, dus midden in het dal, was.
zij/haar/hen/hun
Sorry_geen_dienst
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Sorry_geen_dienst »

De 105 wordt binnen Arnhem goed gebruikt als een stadsbus. Daarbuiten nog wel redelijk wat reizigers voornamelijk tot en met Otterlo en een enkeling die meegaat van/naar Barneveld. Het is jammer dat de 105 niet meer via Kootwijkerbroek rijdt; argument was destijds dat de 105 via Wekerom sneller in Barneveld was en reizigers sneller met de Valleilijn in Amersfoort waren, maar met de 105 is er alsnog een 20 minuten overstap op Barneveld dus dat schiet niet op en de reistijd via Kootwijkerbroek is vrijwel gelijk... En doorgaande reizigers naar Amersfoort met de Valleilijn, ik betwijfel of dat er zoveel zijn die een dergelijke routewijziging rechtvaardigen om Harskamp en Kootwijkerbroek een lijnbus te onttrekken, in mijn optiek/ervaring niet.

Wat ik vreemd vind is dat de 108 bij Hermes (volgens vervoersplan Keolis IJssel-Vecht destijds een sterke lijn met veel potentie, daarom bij hen toen altijd een halfuursdienst) in de weekenden en daluren teruggaat naar een uursdienst, terwijl de 105 vrolijk doordeweeks+zaterdag de hele dag een halfuursdienst blijft bieden om warme lucht te vervoeren.

De 105 in de daluren en op zaterdag terugbrengen waarbij de 2e rit slechts Arnhem-Otterlo v.v. rijdt zou in allerlei opzichten beter zijn (voldoet beter aan de vraag, scheelt chauffeurs en bussen). En bij de 108 die uren gebruiken om een snelbus Apeldoorn-Otterlo-Ede in te voeren (zonder stops in Hoenderloo) zou ook mooi zijn. Nu is het met een volle bus vaak boemelen door Hoenderloo waar niemand in- of uit wilt maar makkelijk een minuut of 10 aan tijd kost en geen aantrekkelijk alternatief voor de auto is. En in de ochtend die snelbus doorkoppelen op de versterking van lijn 1 in Ede naar de Stadspoort via de Kenniscampus zodat al die scholieren een snelle reis zonder overstap hebben.
PHS

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Lijn 45 schreef: do 13 jul 2023, 10:15
Tom024 schreef: do 13 jul 2023, 07:52 Iemand een idee wat voor gelede bussen we in Nijmegen kunnen verwachten komende week? In IJsselmond is het nog geen schoolvakantie en verder heeft CXX vooral eel elektrisch spul tegenwoordig, laden kan in Nijmegen niet. De wagens die vanuit Arnhem op lijn 352 rijden lijken me een zekerheidje?
Met de Citaro's uit Veluwe Zuid, MAN's uit Eindhoven en gascitaro's van 352 zou je al een eind kunnen komen.
Ik denk dat er nu nog meer geleed ingezet gaat worden op reguliere lijnen omdat er meer beschikbaar is nu met de Veluwe Zuid wagens, maar staat tegenover dat er 2 gas geleden defect zijn.
De IJsselmond wagens komen zeker wel, zeker met het personeelstekort is geleed op de reguliere dienst een uitkomst.
When you're tired of London, you're tired of life
Nitein-Repart
Berichten: 3551
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Nitein-Repart »

Heeft iemand een idee waar nu de achtste en negende Breng-GTW's rijden? Volgens mij zijn er nu zeven Breng-GTW's in dienst op Arnhem-Doetinchem (drie setjes van twee stellen plus één stel reserve) en dan vraag ik mij af waar de achtste en negende Breng-GTW rijden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5271
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Ze rijden momenteel niet op andere trajecten, dus alle 9 rijden op Ah-Dtc.
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Vanwaar de veronderstelling dat ze niet meer op Ah - Dtc zouden rijden? Tijdje al niet meer gezien?
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Marc »

Op busposities zie ik rond Nijmegen al enkele gelede bussen voorbij komen:

- MAN Lion's City G CNG 9265 (Door Zeeland)
- Solaris Urbino 18 9304 (IJsselmond)
- MAN Lion's City G 9247 (Hermes)
- Mercedes-Benz Citaro G 9255 (Hermes)
- MAN Lion's City G 9246 (Hermes)
- Mercedes-Benz Citaro G 9249 (Hermes)

Aanvulling:

- Solaris Urbino 18 9301 (IJsselmond)
- Mercedes-Benz Citaro G 9262 (Connexxion)
- MAN Lion's City G CNG 9268 (Door Zeeland)
- Solaris Urbino 18 9305 (IJsselmond)
- Solaris Urbino 18 9303 (IJsselmond)
JothamvW
Berichten: 1228
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

Gisteravond trouwens weer belachelijk veel rituitval. De 1 (richting De Laar), 2 en 331 reden allemaal niet toen ik op Arnhem CS aankwam, waardoor ik uiteindelijk meer dan 20 minuten moest wachten op de 14. Ook reed er een rit op lijn 3 niet, maar weet niet meer welke richting dat was.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Uitval in Arnhem gisteren en vandaag wordt veroorzaakt doordat personeel extra in Nijmegen wordt ingezet. En daar moet Arnhem voor boeten.
When you're tired of London, you're tired of life
Sorry_geen_dienst
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Afgelopen weekend zag ik op de Hermes vestiging in Ede vier Breng gas-Citaro's staan (4466, 4468, 4472 en 4475). Tijdelijke opslag om ruimte te maken voor de extra vierdaagse bussen of versterking voor Veluwe Zuid? :roll:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Meestal worden er in de Vierdaagse-week wat stadsbussen in bijvoorbeeld Bemmel gesteld om ruimte te maken. Dat zal hier ook zo zijn.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

De bussen die in Bemmel gestald werden andere jaren werden daar weer gebruikt voor versterking. In Ede lijkt het om opleg te gaan ivm mededeling dat volledig uitgeschakeld moet zijn inclusief de massa van de accu. En dat is bij tijdelijke stilstand niet nodig.
When you're tired of London, you're tired of life
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Op het terrein van Betuwe Express in Herveld zou ook een heel aantal Citaro's gestald staan.

Opvallend trouwens dat lijn 3 naar Oosterhout tijdelijk vanuit Nijmegen gereden lijkt te worden, terwijl dat een Bemmelse lijn is.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Dat Nijmegen in de vakantieperiode lijn 3 rijdt heeft te maken met dat een groot deel van het werk van Duiven naar Bemmel is gegaan. Bemmel rijdt een groot deel van 26/27/29/60/62 wat Duiven eerder reed. Arnhem rijdt dan wel als enige de 61/66.

En over opleg, daar zal ik eens mijn oren te luisteren leggen in Nijmegen de komende dagen, eens kijken of ik er achter kan komen of het alleen om zomeropleg gaat of definitieve opleg.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Via onderstaande link zijn de voorstellen van Breng voor 2024 te vinden, voor zover ze betrekking hebben op Arnhem:
https://arnhem.bestuurlijkeinformatie.n ... 7b6bd7f542
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Klopt, dat was op dinsdag 11 jul 2023 om 08:32 al in dit topic gepost. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Per 27-08 vinden er op de voldoende lijnen wijzigingen plaats:
Arnhem:
5, 14, 300 en 352

Nijmegen:
6, 8, 9, 15, 80

Lijn 6, 8 en 300 is hoogstwaarschijnlijk frequentieverhoging. De rest weet ik zo even niet. Misschien dat iemand meer inzicht in heeft. Met name lijn 14 verbaast mij.
When you're tired of London, you're tired of life
JothamvW
Berichten: 1228
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

14 hadden ze het eerder over strekken via de Ohra bij Elden (in plaats van via het AZC en de Gelderse Poort); zou dat het kunnen zijn?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Nee, want die plannen zijn verleden jaar voorgesteld, maar omdat de uitbreidingen in Nijmegen niet door mochten gaan zijn ook de plannen in Arnhem niet doorgegaan. De verlegging van lijn 14 wordt alleen doorgevoerd wanneer lijn 56 een halte krijgt op de Batavierenweg thv het viaduct.

Net even gekeken in de nieuwe diensten, maar de verwachte frequentieverhoging van lijn 300, in de daluren, is er niet.
Lijn 5 krijgt hele andere rijtijden waardoor de 15 minuten stilstand op Presikhaaf wordt opgeheven.
Bij lijn 352 lijkt het er op dat de rijtijd van 24 minuten net na de avondspits verhoogd is, ook de vertrektijden vanuit Wageningen zijn overdag gewijzigd.
Lijn 66 wordt opgeheven tgv een kwartierdienst op lijn 61.

Er was sprake van hogere frequenties, maar dat zie ik in de ritten nog niet terug.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Wat is de wijziging op lijn 6 in Nijmegen? Terug naar de tienminutendienst?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

gkw1969 schreef: ma 24 jul 2023, 18:05 Nee, want die plannen zijn verleden jaar voorgesteld, maar omdat de uitbreidingen in Nijmegen niet door mochten gaan zijn ook de plannen in Arnhem niet doorgegaan.
Is dat wafelijzerpolitiek? :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Met ingang van maandag 28 augustus 2023 vinden de volgende wijzigingen plaats in Arnhem/Nijmegen:
M.u.v. de gecombineerde lijnen vindt overal aanpassing van rijtijden plaats. Hierdoor wijzigen de meeste vertrektijden.

Lijn 61 Westervoort Station - Duiven Centrepoort Noord gaat iedere 15 minuten rijden in de spits
Lijn 62 wordt ingekort tot Duiven, Vergertlaan; reizigers voor Centrepoort Noord moeten altijd reizen via Westervoort Station en lijn 61
Lijn 66 Westervoort Station - Duiven Ikea wordt opgeheven (t.b.v. de kwartierdienst op lijn 61)

Lijn 3, Nijmegen CS - Oosterhout wordt ondergebracht bij de vestiging Nijmegen. Eerst alleen maandag t/m vrijdag, vanaf december 2023 ook in het weekend.
When you're tired of London, you're tired of life
JothamvW
Berichten: 1228
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

Weet je ook wanneer de tijden publiek beschikbaar zijn? Staat nog niet op de site namelijk, ook niet als ik specifiek naar de dienstregeling van een bepaalde lijn kijk.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten