Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Velperweg in Arnhem gaat negen maanden dicht voor metamorfose; bussen dwars door Plattenburg
https://www.gelderlander.nl/arnhem/velp ... ~a087a63b/
Bussen dus allemaal via de Oude Velperweg en de Platttenburgerweg (?) naar Presikhaaf.. sterkte aan de chauffeurs met die krappe bochten
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Hoe willen ze dat met de trolleys gaan doen op de omleiding zonder bovenleiding?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Op de hulpmotor? En anders vervangend materieel, het gaat in de eerste fase waar die omleiding voor is ook alleen om lijn 1 als ik goed lees wat er exact afgesloten is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Milco schreef: za 28 okt 2023, 13:05 Hoe willen ze dat met de trolleys gaan doen op de omleiding zonder bovenleiding?
Dat is nog niet duidelijk. Aangezien de omleiding voor lijn 1 het langste duurt kan ik mij voorstellen dat lijn 1 geknipt wordt en dat op het trajectdeel Arnhem CS-Velp met gas gereden gaat worden. Dit zouden dan in de spits 4 of 5 omlopen zijn en die zijn wel voorhanden.

Maar nogmaals, op dit moment is het nog niet duidelijk
When you're tired of London, you're tired of life
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Wageningen1998 »

In het verleden (oa op de IJssellaan in Presikhaaf en op de Geitenkamp) hebben ze ook wel eens tijdelijke bovenleiding aangelegd voor dit soort omleidingen. Voor een duur van 9 maanden lijkt me dit ook wel een realistisch scenario.
mark0
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 11:40
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mark0 »

dat wordt knippen en lijn 1 Arnhem Centraal - Velp met gasbussen of tijdelijke bovenleiding op de omleidingsroute. Lijn 1 is natuurlijk qua omlopen gekoppeld aan lijn 2 en ook vaak aan lijn 6 dus dat zijn in totaal misschien wel 12 omlopen. Ik betwijfel of dat aantal gasbussen wel beschikbaar is. Als het voor zo'n lange periode is lijkt mij knippen de beste optie. Ik kan me overigens niet herinneren dat zoiets eerder is gebeurd... Als het om een lange periode gaat en veel omlopen betreft wordt er eerder gekozen voor tijdelijke bovenleiding, zoals in de Schaepmanlaan een paar jaar geleden.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AppleMoose »

Dan koppel je lijn 1 niet aan andere lijnen, heb je niet zoveel gasbussen nodig. Of is dat te simpel gedacht?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

In Zeeland rijden binnenkort toch geen bussen meer, dus die kunnen dan mooi invallen in Arnhem _O-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AppleMoose »

Mooi, is dat probleem ook weer opgelost _O-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SuperGhost »

Daniel schreef: za 28 okt 2023, 14:13 Op de hulpmotor? En anders vervangend materieel, het gaat in de eerste fase waar die omleiding voor is ook alleen om lijn 1 als ik goed lees wat er exact afgesloten is.
Ook lijnen 26, 27, 29 en 331 rijden daar.

Aangezien het artikel achter een betaalmuur zit, waarom lijnen 1 en 29 niet via de Raapopseweg-Huijgenslaan laten rijden? Desnoods kun je een tijdelijke doorsteek maken tussen de Huijgenslaan en de parallelweg van de Velperweg, zodat pas ter hoogte van de Julianalaan weer de hoofdweg opgereden hoeft te worden. Op die manier hoeven er minder bussen via de Oude Velperweg en Plattenburgerweg te rijden, aangezien dan alleen de bussen via station Presikhaaf hier nog langs hoeven (lijnen 26, 27 en 331)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AppleMoose »

SuperGhost schreef: zo 29 okt 2023, 10:43
Daniel schreef: za 28 okt 2023, 14:13 Op de hulpmotor? En anders vervangend materieel, het gaat in de eerste fase waar die omleiding voor is ook alleen om lijn 1 als ik goed lees wat er exact afgesloten is.
Ook lijnen 26, 27, 29 en 331 rijden daar.
Maar dat zijn gasbussen en de vraag ging over trolleybussen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

SuperGhost schreef: zo 29 okt 2023, 10:43 Aangezien het artikel achter een betaalmuur zit, waarom lijnen 1 en 29 niet via de Raapopseweg-Huijgenslaan laten rijden?
Omdat de werkzaamheden in de eerste fase de kruising Velperweg - Huijgenslaan betreffen.
SuperGhost schreef: zo 29 okt 2023, 10:43 Ook lijnen 26, 27, 29 en 331 rijden daar
De laatste keer dat ik in Arnhem was reden daar nog geen trolleybussen op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

De afsluiting is voor 3 zaken:
Kruising Huygenslaan/Velperweg
Kruising Bronbeek (wordt een rotonde)
Complete herinrichting tussen Tivolilaan en viaduct A12.

Tijdelijke bovenleiding is niet haalbaar op de Plattenburglaan en Oude Velperweg. Daar is geen ruimte voor, sterker nog, de route is niet geschikt voor trolleys.

De meest simpele oplossing is omleiding rijden met gas. 1 Arnhem CS-Velp loskoppelen van de rest voor de duur van de omleiding. Dan heb je hooguit 5 gasbussen extra nodig en die zijn er wel.
Dan zit je nog even met de doortrekking 352 die je mogelijk uit kunt stellen tot na de stremming omdat dit geen vereiste is van de opdrachtgever, maar een voorstel vanuit Breng.
When you're tired of London, you're tired of life
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SuperGhost »

Bovendien zou je de 352 tijdelijk via de Johan de Wittlaan kunnen rijden lijkt me. Je kunt dan op station Velperpoort niet de reizigers vanuit de Liemers meenemen, maar je behoudt wel het voordeel van én de rechtstreekse verbinding vanuit de richting Wageningen met het Arnhemse centrum en de HAN campus én extra capaciteit op Arnhem CS - Han campus.
drooge
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 jan 2013, 11:00

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door drooge »

https://www.gelderlander.nl/arnhem/conn ... ~ae92150b/
De oplossing wordt het rijden van het deel van de lijn naar Velp onder lijn 21 met gasbussen vanaf de nieuwe dienstregeling, en alles wurmen door Plattenburg.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Zoals ik al verwachtte. De meest logische oplossing. Voor heen en terug heb je 5 of 6 gasbussen nodig. Dat is de ook de reden waarom de Zeeuwse bussen zijn gebleven. Daarnaast zullen vanaf voorjaar 2024 de Solarissen in dienst komen waardoor je nog zo'n 6 bussen extra hebt.

Ik ben wel blij dat het nu eindelijk gaat gebeuren, gisteren met de 5235 rammelen je de vullingen uit de kiezen daar op dat stuk Velperweg.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

SuperGhost schreef: zo 29 okt 2023, 15:08 Bovendien zou je de 352 tijdelijk via de Johan de Wittlaan kunnen rijden lijkt me. Je kunt dan op station Velperpoort niet de reizigers vanuit de Liemers meenemen, maar je behoudt wel het voordeel van én de rechtstreekse verbinding vanuit de richting Wageningen met het Arnhemse centrum en de HAN campus én extra capaciteit op Arnhem CS - Han campus.
Ik vermoed dat de verlenging van lijn 352 pas plaats gaat vinden na de werkzaamheden op de Velperweg. Dat zou het meest logische zijn. En als ze het dan echt willen zouden ze er voor kunnen kiezen om dan tot de Raapopseweg te rijden en te keren op de rotonde Huygenslaan. Lijn 7 blijft immers gewoon rijden, dus de Raapopseweg blijft mogelijk.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ligt de keerlus bij de Raapopseweg er niet meer dan? Lijkt me makkelijker dan naar een rotonde doorrijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Nee, helaas ligt die er niet meer.
When you're tired of London, you're tired of life
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Afbeelding

Waarom wordt er stad uit niet ook over de Oude Velperweg en de Wichard van Pontlaan gereden? van de Plattenburgerweg naar de Wichard van Pontlaan is een krap bochtje, helemaal met een 12 meter lange bus. En dan ook nog vlak voor de viaduct...
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Oké ja dat zijn ook wel krappe straatjes ja..
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Je mag toch hopen dat in deze straatjes tijdelijk eenrichtingsverkeer wordt ingesteld.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Er wordt inderdaad tijdelijk eenrichtingsverkeer ingesteld, drempels verlaagd en een bussluis. Tevens wordt het gebied alleen toegankelijk voor de bewoners.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Naar verluid komt in december de eerste Solaris naar Arnhem voor training voor monteurs en chauffeurs. De komende week wordt de bovenleiding getrokken. Officieel moet dat ook voor 10 december gereed zijn.

Op de verkoopsite van 2e hands Solarissen is een glimp te zien van de eerste bus.

Afbeelding
https://www.otomoto.pl/ciezarowe/ofert ... 7n5zejTEng
Laatst gewijzigd door gkw1969 op za 11 nov 2023, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
When you're tired of London, you're tired of life
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten