Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door webguy »

De enige studenten voor wie het enigzins nuttig is zijn de Techniekers en Informatica/Communicatie, daar is een halte voor de deur. Voor de rest is het vanaf de halte bijna net zo onbereikbaar als het station.

Ze kunnen beter een petitie starten dat de NS/gemeente de parkeerplekken van de stadsboederij opofferen om een tweede uitgang voor station Presikhaaf te maken...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Vanaf 6 januari vind er een update in Infoxx plaats. Vanaf dan zou "Brabantse Poort" overal "Station Dukenburg" moeten gaan heten, dus in de onlinedienstregeling, infoschermen en lijnfilms. Althans dat kreeg iemand op Twitter als antwoord op de vraag waarom overal nog Brabantse Poort staat terwijl de borden op het busstation Station Dukenburg zeggen.
"Een touringcar is geen bus"
Nylan
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 20:18
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Nylan »

webguy schreef:De enige studenten voor wie het enigzins nuttig is zijn de Techniekers en Informatica/Communicatie, daar is een halte voor de deur. Voor de rest is het vanaf de halte bijna net zo onbereikbaar als het station.

Ze kunnen beter een petitie starten dat de NS/gemeente de parkeerplekken van de stadsboederij opofferen om een tweede uitgang voor station Presikhaaf te maken...
Over dat laatste punt heb ik ook wat gelezen, zie:
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... -1.3555174

Alleen staat in het artikel niet letterlijk dat die nieuwe trap dan aan de andere kant van het perron komt, dus aan de HAN zijde. Maar dat is wel wat de vereniging een tijdje terug heeft gevraagd aan, volgens mij, de stadsregio.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door peter s »

fogeltje schreef:Vanaf 6 januari vind er een update in Infoxx plaats. Vanaf dan zou "Brabantse Poort" overal "Station Dukenburg" moeten gaan heten, dus in de onlinedienstregeling, infoschermen en lijnfilms. Althans dat kreeg iemand op Twitter als antwoord op de vraag waarom overal nog Brabantse Poort staat terwijl de borden op het busstation Station Dukenburg zeggen.
@BrengOV Op bussen van lijn 6 Nijmegen staat nog steeds 'Brab. Poort via Malvert' ipv Station Dukenburg. Op halteborden staat het correct.
3u ‏@BrengOV
@Rene…….. is bekend en is per 6 jan aangepast (systeemaanpassing). Bedankt!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Freek »

Trap komt inderdaad niet aan de HAN-Zijde. Dat kan niet. Trap komt aan dezelfde zijde als huidige trap. Zorgt er wel voor dat reizigers afgeroomd kunnen worden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

peter s schreef:
fogeltje schreef:Vanaf 6 januari vind er een update in Infoxx plaats. Vanaf dan zou "Brabantse Poort" overal "Station Dukenburg" moeten gaan heten, dus in de onlinedienstregeling, infoschermen en lijnfilms. Althans dat kreeg iemand op Twitter als antwoord op de vraag waarom overal nog Brabantse Poort staat terwijl de borden op het busstation Station Dukenburg zeggen.
@BrengOV Op bussen van lijn 6 Nijmegen staat nog steeds 'Brab. Poort via Malvert' ipv Station Dukenburg. Op halteborden staat het correct.
3u ‏@BrengOV
@Rene…….. is bekend en is per 6 jan aangepast (systeemaanpassing). Bedankt!
Juist, dat bericht bedoelde ik ja ;)
"Een touringcar is geen bus"
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fred1954 »

Srananbloke schreef:De huidige dienstregeling is dan ook een behoorlijke capaciteitsverlaging, van (geloof ik?) minstens 8 gelede bussen per uur in de spits (lijn 5) naar 4 gelede bussen (lijn 6) en 4 standaardbussen (lijn 31). Niet echt een positieve ontwikkeling. Een paar spitstoevoegers op lijn 6 tussen CS en Elsweide zou geen overbodige luxe zijn.
Bij mij weten reden er inderdaad 8 trolley's per uur op lijn 5, maar wel alternerend 4 x Presikhaaf en 4 x Elsweide/HAN? Dus is er qua frequentie naar de HAN niets veranderd? Of heb ik dit verkeerd?
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Srananbloke »

fred1954 schreef:Bij mij weten reden er inderdaad 8 trolley's per uur op lijn 5, maar wel alternerend 4 x Presikhaaf en 4 x Elsweide/HAN? Dus is er qua frequentie naar de HAN niets veranderd? Of heb ik dit verkeerd?
Elsweide wordt (nog steeds) 4x per uur aangedaan, en volgens Breng wordt de rest dus opgevuld door lijn 31 voor iedereen die naar de HAN moet. Om eerlijk te zijn weet ik niet hoe de situatie was nadat Schuytgraaf op het trolleynet werd aangesloten, maar voor deze opening reed het gros van de ritten vanuit De Laar in de spits naar Elsweide. Qua frequentie heeft er de afgelopen jaren een aardige teruggang plaatsgevonden. Dit geldt trouwens ook voor De Laar West.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Frank »

Er heeft inderdaad wel enige achteruitgang plaatsgevonden in de bediening van Elsweide. Er heeft ooit in de spits wel eens een vijfminutendienst plaatsgevonden richting Elsweide en Presikhaaf. De precieze details weet ik daar niet meer van, misschien kun je ze op de wiki terugvinden. Anders zou ik ze in de busboekjes hier terug kunnen vinden. Op een gegeven moment is lijn 5 in de spits teruggegaan naar tienmaal per uur (elke zes minuten). In de ochtendspits gingen toen geloof ik wel wat extra ritten naar Elsweide; Presikhaaf werd een stuk minder bediend. Toen Schuytgraaf in de bediening werd opgenomen werden Presikhaaf en Elsweide alternerend bediend. Naar Elsweide reed dus vijfmaal per uur een bus. Beetje rare frequentie maar goed.

Bij de splitsing van lijn 5 in de lijnen 5 en 6 is de gezamenlijke spitsfrequentie wat teruggegaan. In plaats van tienmaal per uur reden de bussen op het gezamenlijke traject nog maar achtmaal per uur. Elsweide werd daarmee nog maar viermaal per uur aangedaan door lijn 6. Daar kwam wel bij dat lijn 31 in de buurt van de HAN zou gaan stoppen.

Voor de Laar West is de teruggang inderdaad wel heel triest geweest. Van tienmaal per uur een snelle bus naar CS terug naar viermaal per uur. Wel rijdt lijn 4 nu vaker door de wijk heen, maar voor het CS is dat geen alternatief.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Frank »

Vanochtend treinstoring te Nijmegen; daardoor vertragingen om sommige lijnen aldus Breng. Zou een paar uur geleden af moeten nemen. Jaja. Nu weer een bus met +16 op lijn 14 en bussen met +18 en +31 op lijn 31. De rest rijdt wel "enigszins" op tijd aldus de Brengsite. Of er gaat iets behoorlijk mis met het doorgeven van de tijden of ...

Edit: o wacht, de stroomstoring is nog steeds niet helemaal weg zo te zien. Op het spoor zijn ze ook lekker bezig deze week. Ook daar heeft amper iets op tijd gereden aldus mijn persoonlijke steekproef.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:Vanochtend treinstoring te Nijmegen; daardoor vertragingen om sommige lijnen aldus Breng. Zou een paar uur geleden af moeten nemen. Jaja. Nu weer een bus met +16 op lijn 14 en bussen met +18 en +31 op lijn 31. De rest rijdt wel "enigszins" op tijd aldus de Brengsite. Of er gaat iets behoorlijk mis met het doorgeven van de tijden of ...

Edit: o wacht, de stroomstoring is nog steeds niet helemaal weg zo te zien. Op het spoor zijn ze ook lekker bezig deze week. Ook daar heeft amper iets op tijd gereden aldus mijn persoonlijke steekproef.
Klopt, er reed ongeveer half uur of 45 minuten enkele stoptreintjes en toen was het weer raak. De term kabelbreuk kwam op twitter bij ProRail ergens voorbij. Vooralsnog geen prognose. En de bussen hebben ook last van file gehad en drukte. Ik ken al iemand die gewoon met de streekbus via Uden naar Oss is gegaan.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Op de site van Arriva krijg ik bij dienstregeling ook lijn 289 (met toevoeging t/m 8 december 2012) te zien. Ik heb al eens vaker hier op het forum gelezen dat Arriva daarop een of enkele ritten gereden zou hebben...maar ik weet nog steeds niet welke dat geweest zou den zijn. Het is een lijn die gewoon helemaal in het Brenggebied lag. Weet iemand dat? Misschien was het van die TCR lijnen naar Druten die een keer per dag doorreed? Maar die bussen zouden me in Nijmegen vast ooit opgevallen zijn. Zover ik kon zien waren het altijd Breng bussen (en ook echte Breng bussen en niet bijvoorbeeld van OAD uit Zeeland...of het moeten heel erg vroege ritten (voor 8:15) geweest zijn).
Laatst gewijzigd door fogeltje op vr 14 dec 2012, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een touringcar is geen bus"
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door peter s »

Frank schreef:Vanochtend treinstoring te Nijmegen; daardoor vertragingen om sommige lijnen aldus Breng. Zou een paar uur geleden af moeten nemen. Jaja. Nu weer een bus met +16 op lijn 14 en bussen met +18 en +31 op lijn 31. De rest rijdt wel "enigszins" op tijd aldus de Brengsite. Of er gaat iets behoorlijk mis met het doorgeven van de tijden of ...

Edit: o wacht, de stroomstoring is nog steeds niet helemaal weg zo te zien. Op het spoor zijn ze ook lekker bezig deze week. Ook daar heeft amper iets op tijd gereden aldus mijn persoonlijke steekproef.

De breng site en de werkelijkheid................
Een wereld van verschil!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Toen ik vanochtend voor iemand zocht naar alternatieven voor Nijmegen - Arnhem was het akelig stil op de Breng site qua vertraging, dat kon gewoon niet dat alle lijnen naar Arnhem op elk punt zonder enige vertraging reden.
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door koekje »

fogeltje schreef:Toen ik vanochtend voor iemand zocht naar alternatieven voor Nijmegen - Arnhem was het akelig stil op de Breng site qua vertraging, dat kon gewoon niet dat alle lijnen naar Arnhem op elk punt zonder enige vertraging reden.
Volgens twitter reden een hoop bussen rond met "999 Geen Dienst". Storing in de boordcomputers misschien? Dat zou de afwezigheid van vertragingsmeldingen e.d. verklaren.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door peter s »

999, op dit moment nog. De derde op rij!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

koekje schreef:
fogeltje schreef:Toen ik vanochtend voor iemand zocht naar alternatieven voor Nijmegen - Arnhem was het akelig stil op de Breng site qua vertraging, dat kon gewoon niet dat alle lijnen naar Arnhem op elk punt zonder enige vertraging reden.
Volgens twitter reden een hoop bussen rond met "999 Geen Dienst". Storing in de boordcomputers misschien? Dat zou de afwezigheid van vertragingsmeldingen e.d. verklaren.
Zou kunnen. Dat speelt overigens al langer, al een week of anderhalf voor de nieuwe dienstregeling zag ik wel eens bussen met 999 voorbijkomen, echter wel met bestemming. Maar de afgelopen week heb ik het ook beide gezien. Misschien dat daarom die vriendin van mij lijn 300 op het station niet gezien heeft :')

Maar dat was maar goed ook, want even later kwam het bericht dat er een trein ging rijden waar ze nog in kon.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Lijkt opgelost? Tenminste, het regent weer vertraging op de 14/31/300. Zelfs een +16 op een 14 richting Nijmegen gezien.
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Srananbloke »

Ik wilde zojuist de dienstregeling van lijn 31 raadplegen, maar kon hem niet terugvinden in de app. Dacht even dat het aan de betreffende halte lag waar ik op wilde zoeken, maar ook een zoektocht met '31' leverde niets op. Uiteindelijk maar op de site gekeken. Nou zie ik dat de twittermensen van Breng redelijk snel zijn met reageren. Ik heb zelf geen twitter, maar hier een reactie over plaatsen lijkt me gemakkelijker en sneller te gaan dan via een formulier op de site. Dus als iemand met twitter dit even ter sprake zou willen brengen... :)
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Freek »

Is al bekend en wordt aangewerkt.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Srananbloke »

Ok, mooi :pos:
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Ik kan hem wel raadplegen in de app, al de hele dag. Ik gebruik overigens wel de CXX app en niet de Breng app omdat de Breng app ook alleen tot Breng beperkt is en ik ook met Hermes in Eindhoven reis. Dus wellicht kun je beter de CXX app installeren ipv de Breng app.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

Ze hebben de fout in de app bij Neerbosscheweg wel hersteld zie ik. Als je zocht op die halte werden alleen de lijnen 11 en 12 weergegeven. Nu weer alles. Echter 1 ding is raar. In de dienstregeling, zowel website als app, staan lijn 11 en 12 richting CS ook aangegeven bij deze halte. Echter draaien ze net voor de halte als rechtsaf. Ze staan ook niet op het haltebord. Klopt het wel dat ze daar moeten stoppen? Is de dienstregeling fout? Of ligt er een extra halte net na de bocht? Want die is me nooit opgevallen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door fogeltje »

En waarschijnlijk is het "lijn 300 incheckprobleem op Centraal Station" nu ook beholpen :pos:
"Een touringcar is geen bus"
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #9

Bericht door Chauffeur63 »

fogeltje schreef:Lijkt opgelost? Tenminste, het regent weer vertraging op de 14/31/300. Zelfs een +16 op een 14 richting Nijmegen gezien.
999 is een bug zoals ik begreep.

Voorheen sprong infoxx aut. op de volgende rit bij oa de uitstaphalte Arnhem CS
Nu hebben ze tussen de rit waar je mee klaar bent en de volgende dienstrit een extra "rit"
in de infoxx gezet.
Die extra rit is 2 min., van uitstaphalte naar de buffer.
Omdat infoxx niet aut. naar de volgende rit gaat, drukken chauffeurs zelf bij de uitstaphalte op
de volgende "echte" dienstrit en slaan dat ritje naar de buffer over op de infoxx.
Infoxx is dan de kluts kwijt en gaat over op 999............zo heb ik het begrepen.(de bestemming staat er dan wel op)

En vertragingen van 15+ zijn momenteel helaas geen uitzondering.
Voorheen reed je met streekdiensten meestal de hele dienst met 1 bus, nu moet er 2,3,4x gewisseld worden van bus.
Een bus die met vertraging binnenkomt vertrekt dus ook weer in de +, dit bouwt zich gedurende de dag lekker op met
als gevolg boze passagiers, gestreste chauffeurs en rituitval, laten we hopen dat de problemen snel verholpen zijn want zo is het voor niemand een prettige dienstregeling
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten