Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Frank »

Nog eentje: lijn 9 (Nijmegen CS - Grave) gaat volgens het filmpje op zaterdag tweemaal per uur rijden in plaats van het huidige eenmaal per uur. Voor de Heyendaalseweg zou dat betekenen dat de frequentie op die dag niet achteruit gaat.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:Nog eentje: lijn 9 (Nijmegen CS - Grave) gaat volgens het filmpje op zaterdag tweemaal per uur rijden in plaats van het huidige eenmaal per uur. Voor de Heyendaalseweg zou dat betekenen dat de frequentie op die dag niet achteruit gaat.
Jeuh, twee keer per uur vanaf de Malvert naar Grave kunnen op zaterdag *bus* Want op zaterdag heb ik de aansluiting 121/99/9 namelijk momenteel niet omdat de tijden van de 121 dan een half uur verschoven zijn (ten opzichte van zondag). Voor die ene keer per maand gemiddeld is dat wel fijn :lol:
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Frank »

Ook voor Arnhem nog een paar verduidelijkingen:
* Lijn 3: Het Duifje - Arnhem CS - Burgers' Zoo: op zondagen rijden er overdag nu vijf ritten per uur richting Arnhem Noord. Dit worden vier ritten per uur. Tussen Arnhem CS en Het Duifje blijft gewoon elke dertig minuten gereden worden.
* Lijn 4: Arnhem CS - Malburgen - Vredenburg - Rijkerswoerd - De Laar - Station Arnhem Zuid - Elderveld / Schuytgraaf: als er naar Elderveld wordt gereden wordt dit zoals verwacht via station Arnhem Zuid gedaan. Alleen doordeweeks overdag wordt alternerend naar Elderveld en Schuytgraaf gereden; op zaterdag overdag (vanaf 9:00) wordt alleen naar Elderveld gereden. 's Avonds en op zondag is Arnhem Zuid het eindpunt. Op maandag tot en met vrijdag wordt viermaal per uur gereden; in het weekend en 's avonds tweemaal per uur. Op zaterdag is dat een lichte achteruitgang voor De Laar Oost; de frequentie op weekendavonden ten opzichte van de huidige lijn 4 is iets opgehoogd.
* Lijn 8: Presikhaaf - Arnhem CS - Holthuizen: ten opzichte van de oude lijn 20 gaat lijn 8 ook 's avonds eenmaal per uur rijden.
* Lijn 31: Brekelenkampstraat / IJsseloord 2 - Arnhem CS - Elst - Nijmegen CS - Weezenhof: het was wel enigszins te verwachten, maar ook in Arnhem gaan enkele haltes overgeslagen worden. Welke is nog niet duidelijk. Ook voor welke variant van spitsfrequentie tussen Nijmegen CS en Weezenhof gekozen is, wordt niet vermeld.
* Lijn 53: Arnhem Het Duifje - Arnhem Zuid - Driel - Heteren - Renkum - Wageningen: rijdt alleen doordeweeks, zoals was te verwachten. In de ochtendspits wordt vanuit Wageningen naar de halte Grote Koppel gereden; in omgekeerde richting beginnen de ritten op station Arnhem Zuid. Na 9:00 wordt doorgereden naar Het Duifje tot ongeveer 18:30. Daarna beginnen alle ritten bij station Arnhem Zuid. Tot 20:00 wordt een halfuursdienst gereden; daarna, verrassend genoeg, blijft de bus elk uur rijden.

Edit: ook het overzichtje is weer uitgebreid, zie hier. Het wordt wel lang zo.
Edit 2: ook het nachtnet staat er nu wat uitgebreider. Zal hem straks ook wel in het algemene overzicht opnemen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Er is zojuist een Novio chauffeur op het station onwel geworden. Er renden collega's heen, hielpen hem bus uit en hij leek in elkaar te zakken. Oei, er komt nu iemand met AED aangerend, dat is niet goed. Ik zag hem in de bus ook naar zijn borst grijpen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Nu scheurt ook een ambulance met sirene over graafseweg richting cs, weet niet of het daarvoor is.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door huibf »

Is er in KAN geen reizigersoverleg, dienstregelingenafdeling die zoiets bekijkt. Of zijn ROB en ROSRE uitzonderingen?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Daar heet het ROCOV, waar de RO voor Reizigersoverleg staat.
"Een touringcar is geen bus"
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fred1954 »

fogeltje schreef:Nu scheurt ook een ambulance met sirene over graafseweg richting cs, weet niet of het daarvoor is.
16:55:34 23-10-12 08 AMBU A1 6512AB 5 STATIONSPLEIN NIJMEGEN
0923131 RAV Gelderland-Zuid ( Ambulance 08-131 Nijmegen )
0923100 RAV Gelderland-Zuid ( Monitorcode )
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Ik zag het ook net op 112nijmegen, zag die ambulance rond 17:00, vlak voor de afslag naar station. Mag hopen dat alles goed komt met die man.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Treurige berichten maar even afwisselen met wat vrolijks: ik heb mijn prijs binnen *bus* Hoe meer prijswinnende haltes je had hoe groter het pakket. Ik had helaas maar 1 halte. Baal ervan dat ik Station Dukenburg en Huygensgebouw niet zelf verzonnen heb. Twee Breng pennen en een 4GB USB stick in de vorm van een Nijmeegse Breng bus :mrgreen:

Op twitter zag ik onder aan ook Connexxion dagkaarten en een handdoek (of grote sjaal, was niet duidelijk te herkennen).
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door BrengMe »

Ik had mijn prijs zaterdag al binnen gekregen. Met 3 haltenamen kreeg ik een USB stick (USBus :D ), 2 pennen, een handdoek en een geschenksdagkaart. Dat wordt binnenkort een dag toeren door de regio!
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door jwalk1 »

ik moet m'n prijs nog krijgen, ben zeer benieuwd wat ik krijg met 2 haltenamen. Ik hoop op de usb-stick die vind ik echt geniaal. Leuk initiatief van Breng.

om nog even terug te komen op lijn 99, ik heb onlangs vernomen dat deze lijn inderdaad volledig breng gaat worden, er zijn al veel instructies, ik zie continu ambassadors rondrijden met op de koersfilm "99 Instructierit". Ook vernam ik dat lijn 83 Nijmegen- Gennep volledig Breng wordt , lijn 83 Nijmegen - Venlo volledig Veolia en lijn 85 volledig Arriva, al geef ik geen garanties, dit is wat ik vernomen heb, maar ik hoor ook wel eens iets verkeerd :)

Over de frequenities: Ik ben blij dat lijn 9 op zaterdag 2x per uur gaat rijden, weet iemand of 99 een frequentiewijziging krijgt, persoonlijk hoop ik dat hij op zondag 2x per uur gaat rijden, ik vind 1x per uur erg weinig voor zo'n lijn.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door huibf »

Ik zie ook dat er behoorlijk wat nachtnetlijnen bijkomen.
Waar gaan ze dat van betalen ?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Freek »

nachtritten zijn een optie uit de aanbesteding. Gemeente Arnhem en Nijmegen nemen deze af. Ritten worden volledig betaald door de reiziger, er wordt dus niet vanuit de Bdu betaald en gaat nergens ten kosten van. valt eigenlijk buiten de concessie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Freek »

huibf schreef:Is er in KAN geen reizigersoverleg, dienstregelingenafdeling die zoiets bekijkt. Of zijn ROB en ROSRE uitzonderingen?
in elke concessie bestaat een reizigersoverleg. overigens staan de ro in rocov daar niet voor. dat is namelijk een afkorting van Regionaal Overleg ConsumentorGanisaties OV.

Van waar de vraag?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:
huibf schreef:Is er in KAN geen reizigersoverleg, dienstregelingenafdeling die zoiets bekijkt. Of zijn ROB en ROSRE uitzonderingen?
in elke concessie bestaat een reizigersoverleg. overigens staan de ro in rocov daar niet voor. dat is namelijk een afkorting van Regionaal Overleg ConsumentorGanisaties OV.

Van waar de vraag?
Dat dacht ik ook, maar ik las laatst dat dit juist niet zo is. Dacht eerst ook dat R voor Regionaal stond, tegenover de L van Landelijk in LOCOV. Overigens zie ik nu net dat ik dit op wikipedia las, dus of dat klopt, is dan niet zeker.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

jwalk1 schreef:ik moet m'n prijs nog krijgen, ben zeer benieuwd wat ik krijg met 2 haltenamen. Ik hoop op de usb-stick die vind ik echt geniaal. Leuk initiatief van Breng.

om nog even terug te komen op lijn 99, ik heb onlangs vernomen dat deze lijn inderdaad volledig breng gaat worden, er zijn al veel instructies, ik zie continu ambassadors rondrijden met op de koersfilm "99 Instructierit". Ook vernam ik dat lijn 83 Nijmegen- Gennep volledig Breng wordt , lijn 83 Nijmegen - Venlo volledig Veolia en lijn 85 volledig Arriva, al geef ik geen garanties, dit is wat ik vernomen heb, maar ik hoor ook wel eens iets verkeerd :)

Over de frequenities: Ik ben blij dat lijn 9 op zaterdag 2x per uur gaat rijden, weet iemand of 99 een frequentiewijziging krijgt, persoonlijk hoop ik dat hij op zondag 2x per uur gaat rijden, ik vind 1x per uur erg weinig voor zo'n lijn.
2x per uur op zondag voor lijn 99 is natuurlijk leuk, maar gezien de bezetting is 1x per uur denk ik voldoende. Een van de partijen (of Brabant of KAN) wilde enkele jaren geleden zelfs af van het 2x per uur op zaterdag. Hoe het inmiddels met de bezetting op zaterdag overdag is, weet ik niet. Als op zondag al 2x per uur gereden zou worden, dan alleen tussen Grave en Nijmegen, dat is met afstand het drukste stuk, ook al zie ik natuurlijk liever dat ze gewoon 2x per uur Nijmegen - Uden doen (en dan nog liever gekoppeld aan lijn 121, ja ik mag dromen :P)
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door huibf »

Freek schreef:nachtritten zijn een optie uit de aanbesteding. Gemeente Arnhem en Nijmegen nemen deze af. Ritten worden volledig betaald door de reiziger, er wordt dus niet vanuit de Bdu betaald en gaat nergens ten kosten van. valt eigenlijk buiten de concessie.
Ok. Dus over 1 jaar kan deze zonder heisa worden opgeheven? Een buslijn die volledig wordt betaald door de reizigers?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Freek »

Kosten worden volledig gedragen door de reizigers. Het verhoogde nachttarief zorgt er voor dat Breng uit de kosten komt (en naar ik aanneem er ook nog iets aan verdiend). Volgens mij is het in principe zo dat opties voor de gehele concessieduur worden aangeboden en afgenomen. Verwacht ook niet dat het gaat gebeuren, er is goed over nagedacht en de lijnen vullen echte vragen vanuit de markt op.
SendeV
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 13 jan 2012, 14:48

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door SendeV »

inmiddels ligt er een vergunningaanvraag bij de gemeente Nijmegen voor de bouw van een Breaxx vestiging op het Stationsplein. Zoek op http://www.nijmegen.nl/proceduresonline/ naar Stationsplein 1. Het huisnummer is fictief, het gaat om het deel van het Stationsplein, gelegen bij de overkapping van het busstation.
Ambitieus hoor...ben benieuwd of er op dat deel van het plein gebouwd mag worden.
Dit betekent het einde van loket Nijmegen CS in z'n huidige vorm...een loket weggestopt in in een tochtige hoek van de stationshal, maar wel drukbezocht!
Het is voor mij onduidelijk of Breaxx dezelfde service blijft verlenen als het loket (naast de verkoop van ijsjes en belegde broodjes...)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Oh ja, dat plan bestaat ook nog, het is er maar stil om geworden. Ik mag hopen dat de bestaande service ook verleent blijft worden (al dan niet op oude locatie). Waar moet ik anders mijn dagelijkse uitdraaien gaan halen? :mrgreen: Die uitdraaien van de NS zijn wat minder handzaam en geven minder info.

Locatie lijkt me voor busreizigers wel beter overigens. Het huidige loket zit inderdaad een beetje weggestopt en er lopen altijd van die irritante mensen door de rij heen die je ook nog eens boos aankijken dat je daar in de weg staat...loop dan gewoon even om.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Z2N »

Op ovinboskoop.nl staan vandaag foto's van een flinke meuk Breng-bussen in Nieuwegein. Weet iemand waarom die daar staan, en niet in Arnhem-Nijmegen?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:Kosten worden volledig gedragen door de reizigers. Het verhoogde nachttarief zorgt er voor dat Breng uit de kosten komt (en naar ik aanneem er ook nog iets aan verdiend). Volgens mij is het in principe zo dat opties voor de gehele concessieduur worden aangeboden en afgenomen. Verwacht ook niet dat het gaat gebeuren, er is goed over nagedacht en de lijnen vullen echte vragen vanuit de markt op.
En zelfs met verhoogde tarieven zal dat ook wel blijven denk ik, taxi's blijven duurder tenzij met een groep mensen bent en de kosten kunt delen.
Z2N schreef:Op ovinboskoop.nl staan vandaag foto's van een flinke meuk Breng-bussen in Nieuwegein. Weet iemand waarom die daar staan, en niet in Arnhem-Nijmegen?
Wellicht is er nog geen plaats in Nijmegen en Arnhem, die stallingen staan natuurlijk nog gewoon vol met de huidige meuk. Kan me voorstellen dat ze wel geleidelijk aan vervangen gaan worden. Dat lijkt me efficiënter en goedkoper dan de nacht van te voren het hele wagenpark uit te gaan wisselen.

Ik had trouwens via via vernomen dat er waarschijnlijk in Wijchen of Beuningen ook een stalling komt. Klopt dat? Waar komen straks allemaal stallingen?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Wellicht is er nog geen plaats in Nijmegen en Arnhem, die stallingen staan natuurlijk nog gewoon vol met de huidige meuk. Kan me voorstellen dat ze wel geleidelijk aan vervangen gaan worden. Dat lijkt me efficiënter en goedkoper dan de nacht van te voren het hele wagenpark uit te gaan wisselen.
Nou ik denk toch dat ze de nacht ervoor worden verplaatst. Zo is het ook gegaan bij Hermes en Veolia Limburg !
Zondags reden alle nieuwe bussen voor het eerst pas de ronde.
Het viel ook direct op! Spik en span en de nieuwe 'lucht' wasa duidelijk merkbaar.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Bij Veolia Limburg kan ik me dat nog voorstellen, daar kwam overnacht een compleet andere vervoerder. In Nijmegen is het in wezen dezelfde vervoerder (het ene Connexxion-bedrijf wordt vervangen door het andere), dus daar zou je in principe de nieuwe bussen langzaam kunnen laten instromen. Volgens mij gebeurde dat in 2009 met de aardgasbussen en streekbussen ook, maar pin me daar niet op vast. Mijn geheugen is niet meer wat het geweest is. In Eindhoven hadden ze de bus in principe ook geleidelijk kunnen laten instromen.

Tenzij er natuurlijk andere zaken spelen, wellicht verzekeringstechnische dingen enzo waardoor de bussen niet eerder ingezet mogen worden.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten