Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Eind augustus gaat men in Doetinchem aan de slag met de opstelsporen. Weet iemand wat er precies gaat gebeuren met de dienstregeling van de Breng-treinen met december? Gaan de ritten van Doetinchem naar Arnhem van 18:38, 19:08 en 19:38 eruit of komen er juist extra ritten van Arnhem naar Doetinchem om 19:18 en 19:48?
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op zo 31 jul 2016, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wubbo »

Voor zover ik weet gebeurt er niets, behalve dat er eea wijzigt in het leeg materieel.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Erno-BE schreef:Eind augustus gaat men in Doetinchem aan de slag met de keersporen. Weet iemand wat er precies gaat gebeuren met de dienstregeling van de Breng-treinen met december? Gaan de ritten van Doetinchem naar Arnhem van 18:38, 19:08 en 19:38 eruit of komen er juist extra ritten van Arnhem naar Doetinchem om 19:18 en 19:48?
Een keerspoor, of een opstelspoor? Ik dacht namelijk dat dat laatste de bedoeling was, zodat enkele treinstellen in Doetinchem kunnen overnachten. Dan zou het inderdaad wel eens kunnen dat in een nieuwe dienstregeling de laatste ritten van Arnhem naar Doetinchem niet meer terugrijden naar Arnhem lijkt me.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Jurre »

Deze maatregel scheelt heel veel lege materieel- en personeelsritten. Normaal rijden de machinisten 's morgens met een Breng-auto van Doetinchem naar Arnhem Berg, om vervolgens vanaf daar leeg naar Doetinchem te gaan om de dienst op te starten. 's Avonds laat precies hetzelfde, alleen dan andersom.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Milco »

Weet iemand wat voor buslijn dit is? Lijkt mij een rit uit een eerdere stopbus wegens treinwerkzaamheden, waarbij deze rit niet uit de dienstregeling is gehaald. :?
http://connexxion.nl/dienstregeling/lij ... &Tijd=2101
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

Tot afgelopen zondag waren er werkzaamheden tussen Arnhem en Doetinchem. Toen reden er snel- en stopbussen, en Breng/Connexion heeft die in het systeem ingeklopt. Handig, een vervoerder die zowel bussen als treinen exploiteeert tussen die plaatsen.. https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaam ... doetinchem
Djeez
Berichten: 51
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Djeez »

Bandje in de bus roept om dat ze gaan controleren op zwartrijden... spannend! :lol:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Breng gaat meer controleren op zwartrijden. Even in- en uitchecken dus.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Zugführer »

Hé dat gingen ze 3 jaar geleden ook al :')
Djeez
Berichten: 51
Lid geworden op: za 07 nov 2015, 09:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Djeez »

Zugführer schreef:Hé dat gingen ze 3 jaar geleden ook al :')
Ik heb ooit eens gehoord dat er drie man voor het hele gebied is... Ze zullen wel bij de scholen staan, lekker makkelijk vangen.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Chrysa »

Djeez schreef: Ik heb ooit eens gehoord dat er drie man voor het hele gebied is... Ze zullen wel bij de scholen staan, lekker makkelijk vangen.
Reizen scholieren juist niet op kosten van de ouders/studentenkaart?
cassie127
Berichten: 6581
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door cassie127 »

Maar dat betekent nog niet dat iedereen ook incheckt... Sommige hebben er geen zin in. Anderen die die lukt het bijvoorbeeld niet omdat je de bus ingeduwd Door de mensen achter je... Zoals om 08:15 in Zwolle lijn 9 naar Deltion Campus
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Vinny »

Djeez schreef:
Zugführer schreef:Hé dat gingen ze 3 jaar geleden ook al :')
Ik heb ooit eens gehoord dat er drie man voor het hele gebied is... Ze zullen wel bij de scholen staan, lekker makkelijk vangen.
In de brugklas leren ze al dat als ze meteen uitchecken ze behoorlijk wat geld kunnen uitsparen voor een een nog coolere I-phone :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Suus »

Ik kan mij van mijn eerste jaar studeren herinneren dat ik pas per 1 oktober recht had op OV omdat ik pas in augustus achttien werd en kinderbijslag per kwartaal wordt stopgezet en je niet stufi en kinderbijslag tegelijkertijd kan hebben. Dus in september lekker controles houden bij de studentenhotspots kan nog best wat dikke boetes opleveren :twisted:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Vinny schreef: In de brugklas leren ze al dat als ze meteen uitchecken ze behoorlijk wat geld kunnen uitsparen voor een een nog coolere I-phone :')
O, echt? Dan hebben ze die les bij ons op school overgeslagen.

Bij mij op school zijn amper van die types.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door nsimmelink94 »

Vinny schreef:
Djeez schreef:
Zugführer schreef:Hé dat gingen ze 3 jaar geleden ook al :')
Ik heb ooit eens gehoord dat er drie man voor het hele gebied is... Ze zullen wel bij de scholen staan, lekker makkelijk vangen.
In de brugklas leren ze al dat als ze meteen uitchecken ze behoorlijk wat geld kunnen uitsparen voor een een nog coolere I-phone :')
Te denken dat ik pas vanaf de tweede klas überhaupt een mobiele telefoon mocht hebben, laat staan een iPhone. Die bestond toen ook nog niet, maar toch haha.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door OmniLezer »

Even off topic, maar kinderen vanaf groep 8 lopen al met een Samsung Galaxy S6. Toen ik in groep 8 zat, liep ik met een wannabe-Nokia 3310 rond. Ik ben 19 trouwens dus ouderwets ben ik niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Ik liep toen ik in groep acht zat nog zonder mobieltje rond, en ik ben 17.
cassie127
Berichten: 6581
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door cassie127 »

Eind groep 8 had ik net een van de eerste smartphones (Samsung Galaxy S). Daar voor echt nog zo'n Nokia koelkast :lol: en ben nu ook 17.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Hainje »

Toen ik in groep 8 zat had ik nog geen mobieltje. :@ Dat was dan ook in 1874 1996.
🍉
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Chrysa »

Ik ook niet, en dat was in 2008. Maar ja, ik woonde 1 minuut lopen van school.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Ik woonde 5 min. lopen van school. Niet zover dus. Zou dat de reden zijn?

Maargoed, we raken een beetje offtopic.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

Over 10 jaar hebben de schoolgaande kinderen een smartphone wel nodig.. om de OV reis te kunnen betalen. :wink:
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door gkw1969 »

Durashift schreef:Over 10 jaar hebben de schoolgaande kinderen een smartphone wel nodig.. om de OV reis te kunnen betalen. :wink:
Ik verwacht dat het wel sneller is dan 10 jaar. De techniek is er, het gemak begint nu duidelijk te worden. En..... wie geen smartphone heeft zal deze mogelijk kunnen krijgen van zijn/haar school puur om te reizen.

Ga er maar van uit dat betalen in OV met de smartphone heel snel komt. Je betaald dan achteraf via je telefoonrekening en hoef je dus geen geld meer op een OV-chipkaart te zetten. De enige reden dat TLS en overheid dit niet stimuleert is omdat ze dan minder inzage hebben in de reisgegevens van mensen. Die vallen immers onder het contract van de gebruiker en de telefoonprovider.
75% tot 80% van de reizigers die in de bus een kaartje kopen heeft onvoldoende saldo op de OV-chipkaart staan of is de OV-chipkaart vergeten. De rest is een zodanig sporadische reiziger of kan/mag niet met een OV-chipkaart reizen vanwege beperkingen.
En 90% van de mensen in Nederland heeft een smartphone.
When you're tired of London, you're tired of life
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Somoht »

Dat betalen met je smartphone heet SmartOV, maar dat gaat alleen werken op een select aantal Android telefoons en ook nog eens alleen als de telecom-provider meewerkt. Is gebaseerd op zelfde systeem als de Rabo Wallet, met secure-element op de simkaar en werkt dus bv. nooit op de Google Nexus telefoons omdat daar een API op mist. iPhone gaat waarschijnlijk nooit met SmartOV werken omdat de NFC api daar dichtgetimmerd is, mits Apple niet Apple Pay ombouwd voor TLS wat ze bijvoorbeeld in Japan gedaan hebben maar dat is een veel grotere markt.
Iig is de kern dat met SmartOV je nog steeds net zo hard te volgen bent als met de gewone Ovchipkaart.

Daarnaast zijn ze nu bezig om EMV pinnen mogelijk te maken in de bussen. In eerste instantie als vervanging voor cash, zodat je nog steeds kaartjes kan kopen zodat cash-geld zsm uit de bus kan.
Maar waar ze ook mee bezig zijn is dat je straks je contactloze pinpas (EMV) als (anonieme) ovchipkaart kan gebruiken voor bus/tram/metro/trein zodat de borg niet meer nodig is omdat die borg direct op je bankrekening wordt vastgezet net als je nu bijvoorbeeld ziet als tankstations. Om dit werkend te krijgen moet het hele OVchipkaart systeem op de kop zodat alles online werkt ipv offline op de kaart+bus.[1] http://www.ovpro.nl/special/2016/07/26/ ... ck-office/
Als alles direct in het back-office staat ben je ook direct te volgen.

Moraal van het verhaal is dat er niets van klopt dat TLS/overheid minder inzage zouden gaan krijgen in je reisbewegingen als het gaat om smartphones.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten