Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

De 1700s hadden ook dat bestemmingsdisplay ;)
"Een touringcar is geen bus"
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door lint41 »

Trouwens: ik zag gisteren in Tiel dat die Breng-Volvo's geen tweede rolstoelplek hebben... Hoe lang hebben die dingen wel niet stil gestaan voor 'aanpassingen', en dan hebben ze dat dus niet gedaan.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Als ik zo in mijn eigen foto collectie kijk heb ik al een Volvo van Breng op het HERMES terrein op de foto gezet op 3 januari 2010. Dus iets van anderhalve maand. Natuurlijk gaat dit op 1 volvo, niet om alle volvo's.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

lint41 schreef:Trouwens: ik zag gisteren in Tiel dat die Breng-Volvo's geen tweede rolstoelplek hebben... Hoe lang hebben die dingen wel niet stil gestaan voor 'aanpassingen', en dan hebben ze dat dus niet gedaan.
Viel me net op de terugweg ook op. Als je 2 plekken gewend bent ziet dat enkele rolstoelplek er nogal bekrompen uit :P
En ze hebben ook nog geen scherm... Dat komt hopelijk ook snel
3 0 7 9
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

lint41 schreef:Trouwens: ik zag gisteren in Tiel dat die Breng-Volvo's geen tweede rolstoelplek hebben... Hoe lang hebben die dingen wel niet stil gestaan voor 'aanpassingen', en dan hebben ze dat dus niet gedaan.
Hopelijk laten ze die er ook uit. Maar ja, dat geluk zal Nijmegen wel niet hebben.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Moeten de sprinter busjes die op lijn 1 rijden ook schermen krijgen? Ik vind ze vreselijk hoe zo klein busje serieus op een stads lijn 's avonds en in het weekend moet rijden.
Ze hebben de sprinter busjes inmiddels al wel uitgerust met CICO's.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Lijn 1 heeft tot de verlenging van de route naar station Molenhoek in die uren helemaal niet gereden. Dat zal wel een reden hebben gehad en ik denk niet dat met de komst van station Molenhoek het aantal reizigers opeens zodanig is toegenomen dat ze daar een grote bus moeten inzetten.

Ik geef toe dat een Sprinter misschien wat te radicaal is, wellicht dat ze daar een of twee Procity's voor hadden kunnen doorschuiven naar Nijmegen.
"Een touringcar is geen bus"
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

net op lijn 31:

hermes 1809 amba
en gelede citaro

lijn 88:

Hermes 1808 amba
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Ik heb vandaag eigenlijk geen enkele bus op een verkeerde lijn mogen ontdekken. Nou ben ik dan ook niet op Station Nijmegen zelf geweest, maar wel veel door Nijmegen heen. Alleen maar stads busjes gezien. En dat waren keurig allemaal Citaro's.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Joshua schreef:Ik heb vandaag eigenlijk geen enkele bus op een verkeerde lijn mogen ontdekken. Nou ben ik dan ook niet op Station Nijmegen zelf geweest, maar wel veel door Nijmegen heen. Alleen maar stads busjes gezien. En dat waren keurig allemaal Citaro's.
Ik heb het wel gezien :P
Amba lijn 3, Volvo lijn5
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef: Ik geef toe dat een Sprinter misschien wat te radicaal is, wellicht dat ze daar een of twee Procity's voor hadden kunnen doorschuiven naar Nijmegen.
Ik denk dat de reizigers toch wel blij mogen zijn dat het geen ProCity is, hoor. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Vandaag dan ook me eerste ritje gemaakt in een Volvo. Kwam aan op het station en zag er 1 op Lijn 85. Ik moest Lijn 4 hebben maar die kwam voorlopig nog niet dat ik een klein stukje met de Volvo heb gereisd tot Plein 44.
Ik ben eigenlijk niet zo onder de indruk van die Volvo's. Van buiten lijken ze mooi, van binnen vind ik het toch echt minder.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

meltrain schreef:
fogeltje schreef: Ik geef toe dat een Sprinter misschien wat te radicaal is, wellicht dat ze daar een of twee Procity's voor hadden kunnen doorschuiven naar Nijmegen.
Ik denk dat de reizigers toch wel blij mogen zijn dat het geen ProCity is, hoor. :wink:
Als ik moet kiezen tussen een Procity of een Sprinter, dan ga ik toch voor de Procity. Het liefst natuurlijk geen van beiden, maar dat zal er in de rustige uren niet inzitten voor lijn 1.
"Een touringcar is geen bus"
overbetuwe1986
Berichten: 1
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 10:47

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door overbetuwe1986 »

klein busje lijn 1 nijmegen molenhoek
vaak vol
geen plaats
en dan moeten ze door rijden
wie is dit wel is overkomen??
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Wel een klein busje, maar nooit vol eigenlijk.
Ik neem hem wel eens van Station NIjmegen naar de bowlingbaan. En weer terug. Maar in beide richtingen nooit vol.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

Vanaf vandaag wordt er in Arnhem wat in de dienstregeling aangepast. op lijn 21, 88 en 76.

Op 21 februari 2010 wijzigt de dienstregeling van enkele BRENG lijnen in de regio Arnhem.

Lijn 21 Velp Algemeen Ziekenhuis – Schaarsbergen v.v.
Lijn 21 stopt op maandag t/m vrijdag overdag in Het Dorp bij het gezondheidscentrum op de Jachthoornlaan. Als gevolg daarvan vertrekt lijn 21 op het traject Velp Algemeen Ziekenhuis – Arnhem Het Dorp 3 minuten eerder vanaf alle halten. Op het traject Schaarsbergen – Velp Zuid vertrekt lijn 21 op het traject Arnhem Het Dorp – Velp Zuid 3 minuten later. In dit erratablad is een nieuwe tabel opgenomen van lijn 21 op maandag t/m vrijdag. Op zaterdag en zondag wijzigt de dienstregeling niet.

Lijn 76 Arnhem Centraal Station – Heteren
Lijn 76 stopt op het industrieterrein van Heteren bij de nieuwe halten Poort van Midden Gelderland Blauw en Poort van Midden Gelderland Groen (in één richting op de route vanaf Arnhem Centraal Station naar Heteren Brandweerkazerne). De dienstregeling van lijn 76 wijzigt niet.

Lijn 88 Arnhem Centraal Station – Elst Kleipeer
Lijn 88 gaat in Arnhem weer via de wijk De Laar Oost rijden, volgens dezelfde route als lijn 20. Vanaf de Burgemeester Matsersingel rijdt lijn 88 dan via de Marga Klompélaan, de Lange Akkers, de Limburgsingel en de Venlosingel naar de Randweg v.v. Op deze route stopt lijn 88 bij de halten Poli-Zuid, De Laar Oost/Lange Akkers, Altweertstraat, Sittardstraat, Maastrichtsingel en Echterboschstraat. De halten Overmaat (alleen richting Elst), Randweg, Zeelandsingel en Terneuzenstraat komen te vervallen.

Bron: http://www.breng.nl/nieuws/24/beperkte_ ... nhem/1197/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Wat betreft lijn 88 weet men ook niet meer wat ze willen. Hier in Elst zitten er iig amper reizigers meer in de bus door al die lussen in de lijn - met name in Arnhem Zuid (en ook in Elst, daar niet van).
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Reiziger Delft »

Tijd om de oude situatie te herstellen van ''vroegah''?

--> Lijn 31 4x/uur tussen Elst en Arnhem via Elden (zoals toen lijn 4 nog reed)
--> Lijn 43 Vanuit de Laar Oost, Lange Akkers --> Limburgsingel --> Randweg --> Burg. Matsersingel, naar station Arnhem.

Lijn 43 reed toen in de brede spits 4x/uur en de combinatie 4/31 reed ook de hele dag 4x/uur. Nu is het allemaal nogal karig, met in de spits zelfs geen extra ritten.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

maar dan moet lijn 31 wel de route van lijn 88 overnemen. Rijksweg noord - Westeraam - Station NS - Grote Molenstraat.

Nieuwe route lijn 31?

Rijksweg noord - Westeraam - Station NS - Rijksweg ( tot kruising Griegstraat ) - verder normale route ljn 31 naar Nijmegen met nog een klein lusje naar de kleipeer.

4 keer per uur: Arnhem - Elst lange dreef.
2 keer per uur: Arnhem - Elst lange dreef - Nijmegen CS.

http://www.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl ... 66004&z=14
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Wauuww, het is een wonder.
Ging vannacht naar huis met lijn 15 om 3.20 en hij was gewoon een keertje vol :P


-edit- : iemand gebruikte gewoon z'n OV studentenkaart in de bus. Hoe is het dan geregeld met het tarrief?
3 0 7 9
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

hierbij de nieuwe dienstregeling van lijn 44 die de oude route van lijn 4 / 88 naar de laar oost rijd en lijn 31 die i.p.v lijn 88 4 keer per uur naar elst rijd.

Afbeelding

voor route elst zie dez map: http://www.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl ... 66004&z=14
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Reiziger Delft schreef:Tijd om de oude situatie te herstellen van ''vroegah''?

--> Lijn 31 4x/uur tussen Elst en Arnhem via Elden (zoals toen lijn 4 nog reed)
--> Lijn 43 Vanuit de Laar Oost, Lange Akkers --> Limburgsingel --> Randweg --> Burg. Matsersingel, naar station Arnhem.

Lijn 43 reed toen in de brede spits 4x/uur en de combinatie 4/31 reed ook de hele dag 4x/uur. Nu is het allemaal nogal karig, met in de spits zelfs geen extra ritten.
Het is nu inderdaad wat karig; er is de laatste jaren flink bezuinigd op het busvervoer in de Laar Oost. Zoals het nu is lijkt het erop dat lijn 88 een beetje een "o, daar moest ook nog een bus heen"-lijn aan het worden is. Als Elstenaar vind ik het wel jammer. De route via Westeraam is voor het grootste gedeelte van Elst ook alleen maar een ommetje; tussen het station en Kleipeer zit er in het dal dan ook regelmatig niemand in de bus: pas bij Westeraam stappen er mensen in. Ik kan me er ook wel wat bij voorstellen; wie wil er nu in zo'n onding zitten? Het is voor grote delen van Arnhem nog duur ook. Een goede oplossing zonder extra bussen te rijden weet ik echter ook niet :( .
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door peter s »

Streekbus Breng in brand in Groesbeek.

GROESBEEK 21 februari 2010- Op de Hoge Horst in Groesbeek is zondagavond om half negen een streekbus van Breng in brand geraakt.
De chauffeur zag in zijn spiegels dat zijn voertuig in brand stond. Direct zette hij de bus aan de kant en waarschuwde de brandweer die de brandende motor heeft geblust. Er zaten geen passagiers in de bus. De weg was enige tijd afgesloten voor verkeer.

bron de Gelderlander

Weet iemand wat voor bus? Toch niet al 'n Volvo?
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

--Stefan-- schreef:Wauuww, het is een wonder.
Ging vannacht naar huis met lijn 15 om 3.20 en hij was gewoon een keertje vol :P


-edit- : iemand gebruikte gewoon z'n OV studentenkaart in de bus. Hoe is het dan geregeld met het tarrief?
Die is niet geldig. Het enige geldige vervoersbewijs in de nachtbussen van Nijmegen is een kaartje dat bij de chauffeur gekocht is. OV-chipkaarten (inclusief studenten-OV), nationaal tariefsysteem en andere kaartjes zijn niet geldig. Als iemand toch zijn OV gebruikt heeft, dan had de chauffeur hem daarop moeten aanspreken, direct uit laten checken en een kaartje moeten verkopen. Als die persoon zijn OV-chipkaart met studentenabonnement gebruikt, dan is er in dit geval waarschijnlijk het "normale" tarief voor dat tijdstip afgeschreven, 0,00 als het om een weekendabonnement ging, of het kortingstarief als het om een weekabonnement ging.

Mooi om te horen dat de bus een beetje vol zat, hopelijk geldt dat voor meer lijnen op alle tijdstippen.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten